بهترین میوه برای سلامت پوست

چه کسی است که دوست ندارد صورت خود را در آینه مشاهده کند و از پوست لطیف و شادابش لذت ببرد؟ خیلی‌ها برای داشتن پوستی زیبا هزینه هنگفتی می‌کنند و به مراکز مختلف مراقبت از پوست می‌روند. اما ما در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که راه‌های آسان و کم هزینه‌ای هم مثل خوردن بهترین میوه برای سلامت پوست وجود دارند که می‌توانند پوست را شاداب و زنده کنند. اما چرا خوردن میوه برای پوست مفید است؟ تاثیر میوه‌ها بر سلامت پوست چیست؟ و بهترین میوه‌ها برای سلامت پوست چه هستند؟ با ما در این مطلب میوه فروشی آنلاین سان میوه همراه باشید تا در این مطلب به این سوالات پاسخ دهیم.

بهترین میوه برای سلامت پوست: اهمیت مصرف میوه برای سلامت پوست

ممکن است روزانه از دو یا سه محصول مراقبت از پوست استفاده کنید. با اینکه این محصولات از پوست در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کنند، اما پوست از درون هم باید سالم باشد و بدرخشد. این در صورتی امکان‌پذیر است که به پوست خود مواد غذایی کافی برسانید. این مواد غذایی مثل ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها برای پوست بسیار مفید هستند.

دلیل آن این است که آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در میوه‌ها می‌توانند پوست را شاداب و روشن کنند. همچنین، آن‌ها می‌توانند از بروز مشکلات پوستی مثل اگزماو جوش جلوگیری کنند. بنابراین، میوه و سلامت پوست با هم رابطه نزدیکی دارند. با این حال، آیا می‌دانید که انواع بهترین میوه برای سلامت پوست چه هستند؟

(برای خرید میوه فصل به تره بار آنلاین سان میوه سر بزنید.)

بهترین میوه برای سلامت پوست: اهمیت مصرف میوه برای سلامت پوست

انواع بهترین میوه برای سلامت پوست

حالا که کمی در مورد اهمیت خوردن میوه های مناسب پوست و تاثیر میوه بر سلامت پوست توضیح دادیم، بیایید به سراغ این برویم که دقیقاً چه میوه‌هایی برای سالم ماندن پوست بدن باید مصرف کنید. خوردن این میوه‌ها به شما کمک می‌کند تا هم مواد غذایی مفید را به پوست برسانید و هم این که آن را سالم، با طراوت و شاداب نگه دارید. در ادامه، بهترین میوه برای پوست انسان و نحوه مصرف آنها در برنامه غذایی را توضیح می‌دهیم.

انواع بهترین میوه برای سلامت پوست

بهترین میوه برای پوست صورت: 1. پرتقال

دلتان می‌خواهد که ماهیچه‌های پوستتان سفت باشند و بدرخشند؟ پس شما باید مقدار زیادی ویتامین C را به بدن خود برسانید. خوشبختانه، پرتقال حاوی این ویتامین به میزان فراوان است. بیشتر ما ویتامین ث را به عنوان تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن می‌شناسیم. اما این ویتامین در بدن هم به تولید پروتئینی به نام کلاژن کمک می‌کند.

کلاژن باعث ماهیچه‌سازی سلول‌های پوست می‌شود و به این صورت، کمک می‌کند که پوست ما سفت باشد. بنابراین، پرتقال یکی از انواع بهترین میوه برای سلامت پوست و یک میوه جوانسازی پوست عالی هم هست!

ویتامین ث یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که مصرف آن باعث می‌شود که در پوست کلاژن ساخته شود و بافت سفتی پیدا کند.

(برای خرید پرتقال تامسون و خرید گریپ فروت می‌توانید به تره بار انلاین سان میوه سر بزنید.)

بهترین میوه برای پوست صورت: 1. پرتقال

نحوه مصرف پرتقال

برای اینکه شما از فواید پرتقال برای پوست بهره‌مند شوید، می‌توانید هر روز یک پرتقال یا نصف آن را مصرف کنید. اگر هم دوست دارید، می‌توانید آب پرتقال بگیرید و یا آن را به سالادتان اضافه کنید.

نحوه مصرف پرتقال

برای زیبایی صورت چه بخوریم: 2. خربزه درختی

اگر شما به دنبال یکی از انواع بهترین میوه برای سلامت پوست هستید که به غیر از پاکیزگی پوست برای مشکلات گوارشی هم مفید باشد، از خربزه درختی غافل نشوید! این میوه حاوی مقدار زیادی ویتامین آ، ب و ث است که به شفاف‌سازی و پاکیزگی پوست کمک می‌کنند.

همچنین، خربزه درختی دارای آب زیادی است که به ابرسانی پوست کمک می‌کند. اما به غیر از این فواید برای پوست، بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهند که خوردن خربزه درختی به مشکلات گوارشی و یبوست افراد هم کمک می‌کند.

علاوه بر فواید خربزه درختی برای پوست و دستگاه گوارشی، این میوه فرآیند ترمیم زخم‌های پوستی را هم سریع‌تر می‌کند.

(از مطلب بهترین میوه برای پایین آوردن تب بازدید کنید.)

برای زیبایی صورت چه بخوریم: 2. خربزه درختی

نحوه مصرف خربزه درختی

در صورت تمایل، می‌توانید خربزه درختی را تکه تکه و آن را همراه با صبحانه میل کنید. همچنین، شما می‌توانید با آن اسموتی درست کنید. اگر هم دوست دارید، می‌توانید تکه‌های خربزه درختی را روی پوست خود قرار دهید.

نحوه مصرف خربزه درختی

چه چیزهایی باعث شادابی پوست صورت میشود: 3. لیمو

خیلی‌ها پرتقال را گنجینه‌ای از ویتامین ث و بهترین میوه برای سلامت پوست می‌دانند. اما اگر به دنبال معدنی از ویتامین C می‌گردید، حتماً باید لیمو بخورید. لیمو حاوی مقادیر زیادی ویتامین ث است، به طوری که از آن در ساخت محصولات مراقبت پوست و از مواد آن برای خواص ضد جوش و ضد پیری استفاده می‌شود.

خوردن لیمو می‌تواند به کند کردن روند سالخوردگی پوست و جلوگیری از بروز اختلال افزایش رنگدانه و زخم شدن پوست کمک کند. همچنین، مواد داخل لیمو پوست بدن را شفاف و آسیب‌های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی مثل تیره شدن صورت را بهتر می‌کنند. در نتیجه، اگر به دنبال بهترین روشن‌کننده پوست می‌گردید، حتماٌ لیمو را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

(از صفحه خرید سبزیجات برگی و خرید سبزیجات خشک بازدید کنید.)

چه چیزهایی باعث شادابی پوست صورت میشود: 3. لیمو

نحوه مصرف لیمو

شیوه‌های مختلفی برای مصرف لیمو در روز وجود دارند. برای مثال، می‌توانید هر روز صبح، آب لیمو را با کمی آب جوش و عسل ترکیب کرده و نوش جان کنید. همچنین، می‌توانید آن را روی سالاد و غذا هم بریزید.

نحوه مصرف لیمو

بهترین میوه برای سلامت پوست: 4. هندوانه

نمی‌دانم که آیا شما هم مثل من هستید و با دیدن رنگ قرمز هندوانه به وجد می‌آیید؟ اما این میوه آبدار و خوشمزه تابستانی صرفاً ظاهر زیبایی ندارد، بلکه مواد مغذی آن هم برای بدن مفید هستند. حدوداٌ 92 درصد هندوانه از آب تشکیل شده که خوردن آن می‌تواند آب زیادی را به بدن برساند. 

اما به غیر از این، هندوانه حاوی مقادیر زیادی ویتامین‌های آ و ب نیز هست. بنابراین، خوردن هندوانه و رساندن این ویتامین‌ها به بدن باعث کم کردن چین و چروک‌ها و یکدست کردن بافت پوست و جلوگیری از آسیب‌های پوستی می‌شود. از اینرو، خرید هندوانه به عنوان یکی از انواع بهترین میوه برای سلامت پوست می‌تواند باعث آبرسانی خوب به پوست شده و چین و چروک ها را کمتر کند.

بهترین میوه برای سلامت پوست: 4. هندوانه

نحوه مصرف هندوانه

اگر می‌خواهید که هندوانه بیشترین اثر را در برنامه غذایی داشته باشد، بهتر است که آن را صبح مصرف کنید. شما می‌توانید تکه‌های هندوانه را بخورید یا آب آن را بگیرید. همچنین، می‌توانید از آن یک اسموتی خوشمزه هم درست کنید! در صورت تمایل، می‌توانید تکه‌های هندوانه را به سالاد اضافه کنید.

نحوه مصرف هندوانه

بهترین میوه برای سلامت پوست: 5. خیار

در روزهای داغ تابستان، به غیر از هندوانه یکی از انواع بهترین میوه برای سلامت پوست که می‌تواند سریع بدن شما را خنک کند، خیار است. این به خاطر آن است که خیار در خود آب زیادی دارد و هم بدن را خنک می‌کند و هم این که به پوست آبرسانی می‌کند.

اما به غیر از آب، خیار حاوی ویتامین C و K هم هست که به شادابی و درخشش پوست کمک می‌کنند و چین و چروک‌های آن را کاهش می‌دهند. علاوه بر این، اگر پوست زیر چشم‌هایتان تیره است، خیار می‌تواند این تیرگی را کاهش دهد.

بهترین میوه برای سلامت پوست: 5. خیار

نحوه مصرف خیار

خوبی خوردن خیار این است که مصرف آن خیلی راحت است. شما می‌توانید هر روز یک خیار خام را به آسانی بخورید. همچنین، خرید خیار گزینه محبوبی برای درست کردن سالاد است. اگر هم بخواهید، می‌توانید آب خیار را صبح اول وقت مصرف کنید.

نحوه مصرف خیار

بهترین میوه برای سلامت پوست: 6. آناناس

خرید آناناس با قیمت گرانی که دارد در بازار یک میوه لوکس محسوب می‌شود. البته تعجبی هم ندارد. این میوه بسیار خوشمزه و ترد است. اما آناناس فقط به خاطر خوشمزه بودنش پرطرفدار نیست. آناناس سرشار از ویتامین‌های A، C و K و آنزیمی به نام بروملین است. این ویتامین‌ها و آنزیم به کمک همدیگر پوست را شفاف و پاکیزه نگه می‌دارند و از بروز مشکلات پوستی مثل جوش جلوگیری می‌کنند.

علاوه بر این، بروملین خاصیت ضد التهابی دارد که سرعت ترمیم پوست را زیادتر می‌کند و سلول‌های مرده آن را از بین می‌برد. در نتیجه، آناناس یکی از انواع بهترین میوه برای سلامت پوست است که برای ترمیم و شفاف کردن پوست فواید زیادی دارد.

بهترین میوه برای سلامت پوست: 6. آناناس

نحوه مصرف آناناس

شما می‌توانید تکه‌های آناناس را هم صبح و هم عصر میل کنید. همچنین، بر طبق ذائقه خود، می‌توانید چند تکه آناناس را هم با دسرتان بخورید.

نحوه مصرف آناناس

برای روشن شدن پوست صورت چه بخوریم: 7. انبه

واقعاٌ نمی‌توان انبه را با بافت زرد و نارنجی رنگ و طعم شیرینش دوست نداشت! اما بهتر از آن این است که می‌توانید با خوردن این میوه ویتامین‌های بسیار مفید A، E و C را به بدن خود برسانید. با دریافت این ویتامین‌ها از خوردن انبه چین و چروک پوست کاهش می‌یابد. همچنین، خواص ضد التهابی انبه از بروز جوش روی پوست صورت جلوگیری می‌کند. در کل، با خرید انبه به عنوان بهترین میوه برای سلامت پوست و مصرف آن در رژیم غذایی روزانه، پوست شما شفاف و با طراوت خواهد شد.

خیلی‌ها دوست دارند که آب انبه بنوشند. اما اگر مایل باشید، می‌توانید در حین صبحانه قطعه‌های آن را میل کنید.

برای روشن شدن پوست صورت چه بخوریم: 7. انبه

بهترین میوه برای سلامت پوست: 8. زردآلو

در بین میوه‌های تابستانی پرطرفدار در این لیست نمی‌توان از ذکر زردآلو غافل شد! زردآلو علاوه بر اینکه مزه ترد و شیرینی دارد، حاوی آنتی اکسیدان‌ها زیادی است که می‌توانند اثر رادیکال‌های آزاد در بدن را کاهش دهند. همچنین، اثر این آنتی اکسیدان‌ها در پوست باعث کند شدن روند سالخوردگی می‌شود.

علاوه بر این، زردآلو حاوی ویتامین A، B و K نیز هست که به سلامت کلی پوست کمک می‌کنند. از اینرو، خرید زردآلو به عنوان یکی از بهترین میوه‌ها برای زیبایی پوست می‌تواند به جوان ماندن پوست هم کمک کند. بنابراین، از خوردن زردآلو به عنوان یکی از انواع بهترین میوه برای سلامت پوست غافل نشوید!

به طور کلی زردآلو میوه راحتی برای خوردن است. در نتیجه، به سلیقه خود می‌توانید آن را در کنار صبحانه مصرف کنید. اگر هم مایل باشید، می‌توانید از زردآلو اسموتی درست کنید یا آن را خشک کرده و هر موقع که خواستید میل کنید.

(با بهترین میوه برای دوران بارداری بیشتر آشنا شوید.)

بهترین میوه برای سلامت پوست: 8. زردآلو

چه میوه هایی برای سلامت پوست خوبه: 9. سیب

سیب هم میوه‌ای است که غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین‌های آ و ث است. در نتیجه، آنتی اکسیدان‌های سیب می‌توانند آثار سالخوردگی پوست را کاهش دهند. بنابراین، شما می‌توانید با خرید سیب زرد و قرمز و غیره و مصرف آن به سلامت پوست خود کمک چشمگیری کنید.

سیب میوه بسیار مغذی است و در لیست بهترین میوه برای سلامت پوست قرار می‌گیرد. شما می‌توانید آن را به عنوان میان وعده یا در کنار صبحانه بخورید. اما اگر دوست داشته باشید، می‌توانید آب سیب را بگیرید یا از آن اسموتی درست کنید.

چه میوه هایی برای سلامت پوست خوبه: 9. سیب

بهترین میوه برای سلامت پوست: 10. توت فرنگی

اگر مشکل جوش صورت دارید و به دنبال یک ماده غذایی طبیعی برای برطرف کردن آن هستید، خرید توت فرنگی بهترین گزینه است. شاید باورتان نشود، اما شرکت‌های سازنده محصولات مراقبت پوست از سالیسیلیک اسید داخل توت فرنگی به خاطر خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی در تولید محصولات خود استفاده می‌کنند.

دلیل آن هم این است که خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی توت فرنگی برای تمیز کردن پوست و برداشتن باکتری و کثیفی روی پوست مفید هستند. علاوه بر این، توت فرنگی حاوی ویتامین ث و الجیک اسید است که از بروز آسیب‌ اشعه‌های فرابنفش بر روی پوست جلوگیری و به کند کردن روند سالخوردگی پوست کمک می‌کنند.

توت فرنگی میوه‌ای است که خیلی‌ها از آن برای تزیین کیک و دسر استفاده می‌کنند. برای همین، می‌توانید برای درست کردن دسر از توت فرنگی استفاده کنید. اگر هم می‌خواهید، می‌توانید این بهترین میوه برای سلامت پوست را با صبحانه مصرف کنید.

بهترین میوه برای سلامت پوست: 10. توت فرنگی

بهترین میوه برای سلامت پوست: 11. آووکادو

شاید خرید آووکادو جزو میوه‌های معمول در خرید روزانه ما نباشد، اما خالی از لطف است که آن را در این فهرست بهترین میوه برای سلامت پوست نگنجانیم. آووکادو میوه‌ای غنی از فیبر غذایی، ویتامین A، B، C، K، B3 و B6 است که می‌تواند استرس اکسیداتیو بدن و پوست و روند سالخوردگی آن را کاهش دهد. همچنین، خواص آنتی اکسیدانی آووکادو از پوست در برابر آسیب اشعه‌های فرابنفش محافظت می‌کند. علاوه بر این، با خوردن آووکادو می‌توانید ماهیچه‌های بافت پوست را تقویت و سفت کنید.

آووکادو میوه‌ای پرطرفدار برای درست کردن سالاد و سوشی است. در نتیجه، می‌توانید از آووکادو برای درست کردن سالاد و غذاهای دیگر استفاده کنید. علاوه بر این، اگر دوست داشته باشید، می‌توانید از آووکادو اسموتی درست کنید یا آن را به صورت تکه تکه بخورید.

(با بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون آشنا شوید.)

بهترین میوه برای سلامت پوست: 11. آووکادو

بهترین میوه برای سلامت پوست: 12. گیلاس

آیا شما عاشق گیلاس هستید؟ خوب است پس حتما خرید گیلاس در فصل تابستان را در نظر داشته باشید! چون خوردن آن برای پوست خیلی مفید است. گیلاس با داشتن ویتامین A، C و K، فولات و مواد معدنی متنوع کمک زیادی به سلامت پوست می‌کند. با داشتن این مواد غذایی که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند، گیلاس می‌تواند آسیب ناشی به پوست از عوامل خارجی را برطرف کند.

خوشبختانه، گیلاس میوه راحتی برای خوردن است و شما می‌توانید در هر موقع از روز آن را مصرف کنید. اما اگر می‌خواهید خلاقانه عمل کنید، می‌توانید آن را همراه با کیک و دسر یا حتی با ماست بخورید.

بهترین میوه برای سلامت پوست: 12. گیلاس

بهترین میوه برای سلامت پوست: 13. موز

شما کمتر میوه‌ای را می‌توانید پیدا کنید که مثل موز شیرین، مغذی و از همه مهمتر خوردنش آسان باشد! موز دارای ویتامین‌های A، C، K و E، فولات و مواد غذایی مفید برای پوست است. در کل، موز سرشار از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که به سلامت پوست کمک می‌کنند. علاوه بر این، فیبر موز می‌تواند مشکلات گوارشی و یبوست را کمتر کرده و رطوبت آن پوست را آبرسانی می‌کند.

موز بهترین میوه برای سلامت پوست است و می‌توانید آن را به عنوان میان‌وعده مصرف کنید. با این حال اگر حالش را دارید، می‌توانید با خرید موز از آن اسموتی درست کنید یا آن را در دسرهای مختلف قرار دهید.

بهترین میوه برای سلامت پوست: 13. موز

بهترین میوه برای سلامت پوست: 14. کیوی

وقتی صبح از خواب بیدار می‌شویم و می‌بینیم که سیاهی زیر چشممان هست، ممکن است تا آخر روز دمغ شویم! در نتیجه، باید کاری کنیم که کلاژن پوست زیادتر شود. به این صورت، سیاهی دور چشم هم بهتر خواهد شد. در این مورد، خرید کیوی و مصرف روزانه آن می‌تواند کمک خیلی خوبی باشد. کیوی حاوی مقدار زیادی ویتامین ث است و همانطور که می‌دانید، ویتامین ث در تولید کلاژن نقش مهمی دارد.

شما می‌توانید در زمان صبحانه چند تکه کیوی بخورید. همچنین، درست کردن اسموتی از کیوی هم گزینه خیلی لذیذی است.

بهترین میوه برای سلامت پوست: 14. کیوی

بهترین میوه برای سلامت پوست: 15. انار

از قرار معلوم، یاقوت سفره شب یلدا که انار است فقط یک میوه خوش رنگ و خوشمزه نیست و برای بدن ما فایده‌های زیادی دارد. مخصوصاً اگر جزو کسانی هستید که خیلی در زیر آفتاب گشت و گذار می‌کنید، خرید انار گزینه خیلی خوبی است.

کسانی که زیاد زیر آفتاب هستند، در معرض اشعه‌های فرابنفش زیادی قرار می‌گیرند و احتمال بروز اختلال افزایش رنگدانه پوستی در آنها زیاد است. انار حاوی ویتامین‌های ث، ک و فولات وجود دارند که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. در نتیجه، آن‌ها اثرات مضر اشعه فرابنفش در پوست را کاهش می‌دهند و به ترمیم پوست کمک می‌کنند.

پوست انارضخیم است و خوردن آن را کمی دشوار می‌کند. با این حال، شما بعد از یک بار خروج دانه‌های انار از پوسته آن می‌توانید دانه‌های این بهترین میوه برای سلامت پوست را به دسر، سالاد و اسموتی اضافه کنید یا به تنهایی آنها را بخورید.

(از مطلبی که در مورد خواص انار نوشته‌ایم، بازدید کنید.)

بهترین میوه برای سلامت پوست: 15. انار

بهترین میوه برای سلامت پوست: 16. انگور

اگر به توضیحات میوه‌ها در این فهرست دقت کرده باشید، توجه می‌کنید که عامل مهم مشترک در بسیاری از آنها خواص آنتی اکسیدانی است. داشتن این خواص در میوه برای پوست بسیار مهم است و به سلامت آن کمک می‌کند.

انگور هم حاوی ماده‌ای به نام رزوراترول است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و می‌تواند از پوست در برابر اشعه‌های فرابنفش آفتاب محافظت کند. همچنین،  انگور حاوی ویتامین‌های ث، ک و فولات است که می‌توانند پوست را شاداب و سرحال کنند.

انگور در لیست بهترین میوه برای سلامت پوست قرار می‌گیرد و علاوه بر مصرف راحت حبه‌های انگور می‌توانید از آن در دسرها نیز استفاده کنید و یا از آن اسموتی درست کنید. 

بهترین میوه برای سلامت پوست: 16. انگور

بهترین میوه برای سلامت پوست: 17. گوجه

گوجه هم مثل خیار میوه‌ای است که خیلی از آن در سالاد استفاده می‌کنیم. حالا خبر خوب این است که خوردن این میوه برای پوست و بدن بسیار مفید است. گوجه سرشار از لیکوپن و آنتی اکسیدان‌های قوی مثل ویتامین ث است که از پوست در برابر اشعه‌های فرابنفش محافظت می‌کنند. علاوه بر این، گوجه حاوی اسیدهای طبیعی است که برای تنظیم تولید چربی پوست مفید و برای کسانی خوب هستند که پوست خیلی چرب دارند.

همانطور که گفتیم، بیشتر ما دوست داریم گوجه را در سالاد مصرف کنیم. اما می‌توانید گوجه خام را هم در صبح بخورید. خرید گوجه و خرید گوجه گیلاسی و مصرف آنها به صورت خام می‌تواند یک عادت غذایی سالم باشد. 

بهترین میوه برای سلامت پوست: 17. گوجه

بهترین میوه برای پوست چرب

برای اینکه پوست ما شاداب و باطراوت باشد، نیاز به ترشح کمی چربی و روغن دارد. با این حال، ترشح روغن در پوست برخی از افراد بیش از حد معمول است. در نتیجه، پوست آنها روغنی است و اصلاً شکل زیبایی ندارد. در این صورت، اگر ما هم همین پوست را داشته باشیم چطور می‌توانیم مشکلمان را حل کنیم؟

یک راه حل کاربردی و آسان این است که باید به غذاهایی که می‌خورید توجه کنید، چون مصرف خیلی از این غذاها بر ترکیب پوست تاثیر دارد و خشک و چرب بودن آن را تعیین می‌کند. برای مثال، چند میوه مفید برای پوست چرب وجود دارند که در فهرست بهترین میوه برای سلامت پوست آنها را مثال زدیم که عبارتند از:

  • خیار
  • آووکادو
  • موز
  • لیمو و مرکبات

    بهترین میوه برای پوست چرب

بهترین میوه برای پوست خشک

در بخش قبلی، در مورد مشکل پوست چرب و میوه‌های مناسب برای مشکل آن صحبت کردیم. اما در مورد پوست خشک چطور؟ خیلی از ما در مکان‌های زندگی می‌کنیم که آب و هوای بسیار خشکی دارند. علاوه بر این، در فصل زمستان پوست خیلی خشک می‌شود. درست است که لوسیون‌ها می‌توانند راه حلی موقتی برای مرطوب کردن پوست باشند، اما مواد شیمیایی برخی از آنها می‌تواند پوست را هم خشک‌تر کند.

برای همین، مهم است که مواد با مواد غذایی مناسب به پوست بدن آبرسانی کنیم و آن را از خشکی در بیاوریم. خوشبختانه در بسیاری از از انواع بهترین میوه برای سلامت پوست آنتی اکسیدان‌ها و آب زیاد وجود دارد که می‌توانند به پوست مواد غذایی لازم و آب برسانند. این میوه‌ها و خوراکی های مفید برای پوست خشک عبارتند از:

  • آووکادو
  • موز
  • انار
  • خیار
  • مرکباتی مثل گریپ فروت، پرتقال، لیمو
  • گلابی

بهترین میوه برای پوست خشک

بهترین میوه ها برای پاکسازی پوست

در دنیای امروزی که اکثر مردم در شهرهای آلوده زندگی می‌کنند، بدن و پوست روزانه در معرض آلاینده‌های زیاد قرار می‌گیرد. این آلاینده‌ها به همراه اشعه‌های فرابنفش خورشید موادی مثل رادیکال‌های آزاد در بدن منتشر می‌کنند که می‌توانند باعث پیر شدن سریع پوست شوند و ریسک بروز سرطان پوست را افزایش دهند.

برای همین، مهم است که با مصرف آنتی اکسیدان‌ها اثر رادیکال‌های آزاد در بدن و پوست را خنثی کنیم. خوشبختانه، همه میوه‌ها حاوی آنتی اکسیدان هستند و خوردن آنها برای سلامت پوست مفید است. بیشتر این میوه‌ها را در فهرست بهترین میوه برای سلامت پوست آورده‌ایم، اما در این بین چند میوه هستند که میزان آنتی اکسیدان‌هایشان از همه بیشتر است که عبارتند از:

  • پرتقال
  • سیب
  • هندوانه
  • لیمو
  • انبه
  • توت فرنگی
  • خیار
  • انار
  • موز
  • کیوی

(برای خرید صیفی جات از میوه فروشی آنلاین سان میوه دیدن کنید.)

بهترین میوه ها برای پاکسازی پوست

چه میوه هایی پوست را سفید میکند؟

همه ما با رنگ پوست خاصی به دنیا می‌آییم. اما به مرور زمان و با خوردن غذاهای ناسالم و زیر آفتاب بودن، تغییرات هورمونی و آلودگی هوا پوست ما تیره‌تر می‌شود و شادابی و تازه بودن خود را از دست می‌دهد. بنابراین، برای روشن کردن پوست، باید عواملی که باعث تیره شدن آن می‌شوند را حذف یا جایگزین کنیم. برای مثال، می‌توانیم غذاهای ناسالم و پروسه شده را با غذاهای سالمی مثل میوه‌ها جایگزین کنیم تا اثر مخرب آلاینده‌های پوستی و آفتاب را خنثی کنیم.

خوردن این میوه‌ها باعث تقویت پوست و روشن شدن آن می‌شود. خوشبختانه، تمام میوه‌هایی که در فهرست بهترین میوه‌ها برای سلامت پوست ذکر کردیم شامل آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی می‌شوند که برای این کار عالی هستند. با این حال، چند نمونه از بهترین میوه برای سلامت پوست مخصوصاً می‌توانند به سفید شدن پوست کمک کنند که عبارتند از:

  • پرتقال
  • توت فرنگی
  • گوجه
  • آووکادو
  • سیب
  • هندوانه
  • انار
  • خیار
  • انبه

چه میوه هایی پوست را سفید میکند؟

بهترین میوه برای خارش پوست

خارش پوست برای خیلی از افراد می‌تواند آزاردهنده باشد و حتی به صورت مشکل حادتری در قالب اگزما خودش را نشان دهد. با این حال، روش‌های آسانی برای کاهش مشکل اگزما وجود دارند. برای مثال، می‌توانید غذاها و میوه‌هایی را مصرف کنید که خواص ضد التهابی دارند که خوردن آنها می‌تواند التهاب پوست را کاهش دهد و خارش را کمتر کند.

البته به شرطی که به این میوه‌ها حساسیت نداشته باشید. انواع بهترین میوه برای سلامت پوست که برای خارش پوست مفید هستند معمولاً حاوی ویتامین ث و انواع ویتامین‌های دیگر هستند و عبارتند از:

  • سیب
  • بلوبری
  • گیلاس
  • موز
  • انبه

برخی از میوه‌ها مثل پرتقال، لیمو، گریپ فروت و گوجه باعث افزایش میزان اسید و التهاب در بدن می‌شوند و برای کسانی که مشکل خارش پوست دارند خوب نیستند. علاوه بر این، خرید میوه خشک، انگور، سیب سبز، گلابی و کیوی می‌توانند مشکل خارش پوست شما را بدتر کنند. بنابراین پیش از استفاده از این میوه‌هاحتماً با دکتر پوست خود مشورت کنید.

بهترین میوه برای خارش پوست

بهترین میوه برای جوانسازی پوست

افزایش سن و پیر شدن پوست روندی طبیعی است و شما نمی‌توانید جلوی آن را بگیرید. اما قطعاً تفاوتی بین این وجود دارد که خوب پیر شویم و اینکه صورتمان شبیه به یک کیسه وا رفته و چروکیده باشد! بنابراین، با اینکه نمی‌توانید جلوی پیر شدن را بگیرید، می‌توانید کنترل کنید که به پوست آسیب زیادی نرسد و به طور کلی بافت آن خیلی شل نشود. برای همین، باید غذاهایی مصرف کنید که در آنها آنتی اکسیدان زیادی وجود دارد.

تمام میوه‌هایی که در فهرست بهترین میوه برای سلامت پوست مثال زدیم منابعی سرشار از آنتی اکسیدان هستند و از بین آنها میوه‌هایی مثل انار، آووکادو و گوجه برای پوست شما عالی هستند. بنابراین، خواص میوه‌ها برای پوست صورت می‌توانند به جوانسازی آن هم کمک کنند.

(برای خرید بسته پذیرایی سری به سان میوه بزنید.)

بهترین میوه برای جوانسازی پوست

خوراکی‌ های مفید برای پوست جوش‌دار

مشکلات پوستی مثل جوش می‌توانند خیلی برای ما اعصاب خورد کن باشند. اما خبر خوب این است که برای جلوگیری از جوش زدن و درمان آن راه‌های مختلف و آسانی وجود دارند که یکی از این راه‌ها تغییر برنامه غذایی است. غذاهایی که می‌خوریم روی بدنمان تاثیرات مختلفی دارند و در مورد جوش‌های پوستی هم همینطور است.

در کل، اگر خیلی شکلات، شیرینی و غذاهای چرب می‌خورید باید میزان مصرف آن‌ها را کمتر کنید. دوم اینکه به جای این غذاها غذاهای سالم‌تر مثل سبزی‌ها و  انوع بهترین میوه برای پوست سالم سالم بخورید. انواع بهترین میوه برای سلامت پوست می‌توانند بسیار مفید باشند. 

(از صفحه خرید میوه مجلسی سان میوه بازدید کنید.)

خوراکی‌ های مفید برای پوست جوش‌دار

چرا خوردن بهترین میوه ها برای پوست صورت برای جوش زدن خوب است؟

مصرف انواع بهترین میوه برای سلامت پوست با کاهش جوش صورت نیز همراه خواهد بود. دلیل آن این است که خوردن میوه‌ها و سبزیجات باعث می‌شوند که مواد ضد التهابی و خواص آنتی اکسیدانی آنها به سلامت پوست کمک و از بروز جوش‌ها در پوست صورت جلوگیری کنند. اصولاً تمام انواع بهترین میوه برای پوست سالم که توضیح دادیم، خوب هستند.

با این حال، میوه‌هایی مثل کیوی، هلو، آلو و گیلاس برای مشکل جوش زدن پوست صورت و پاکیزه نگه داشتن آن بسیار مفید هستند. شما می‌توانید این میوه‌ها را روزانه مصرف و جایگزین غذاهای چرب و شیرینی که می‌خورید کنید.

چرا خوردن بهترین میوه ها برای پوست صورت برای جوش زدن خوب است؟

دو میوه برای چاقی صورت

طبیعی است که دلمان بخواهد صورتمان پر و ماهیچه‌های سفتی داشته باشد، نه شل و افتاده. صورت خیلی از افراد به خاطر لاغری تو رفته به نظر می‌رسد و شکل زیبایی ندارد. برای همین، مهم است که به اندازه کافی غذای سالم و مغذی بخوریم تا صورتمان پر باشد و تپل‌تر و زیباتر شود. خوشبختانه، با خوردن غذاهای سالمی مثل بهترین میوه ها برای پوست، با خاصیت میوه ها برای پوست صورت می‌توانید مواد غذایی را به بدن خود برسانید که صورت را پرتر کنید.

از سوی دیگر، آنتی اکسیدان‌های موجود در انواع بهترین میوه برای سلامت پوست باعث می‌شوند که صورت رنگ روشن و باطراوتی داشته باشد. برای مثال، میوه‌هایی مثل آووکادو، پرتقال، گوجه و غیره دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند که خوردن روزانه آنها می‌تواند هم به پر شدن آن کمک کند و هم آن را زیبا جلوه دهد.

(برای خرید میوه مراسمات سری به تره بار آنلاین سان میوه بزنید.)

دو میوه برای چاقی صورت

چه اب میوه ای برای پوست خوبه؟

اگر تا اینجا در مورد بهترین میوه برای سلامت پوست خوانده باشید، پس حتماً می‌دانید که خوردن انواع میوه برای پوست مفید است. اما امکان دارد که مثل برخی از افراد دوست نداشته باشید که میوه خام بخورید. این مسئله کاملاً قابل درک است چون برخی از میوه‌ها فیبر زیادی دارند و خوردن آنها سخت است. اما یک راه حل خیلی آسان برای حل این مسئله وجود دارد و آن این است که می‌توانید آب میوه‌ها را بگیرید.

همه میوه‌ها به خاطر مواد آنتی اکسیدانی که دارند انتخاب‌های خوبی برای گرفتن آبمیوه هستند. منتها در بین انواع بهترین آب میوه برای پوست، چند میوه هست که آبمیوه آنها می‌تواند پوست را شاداب و با طراوت کند. انواع بهترین آب میوه برای پوست صورت عبارتند از:

  • آب خیار
  • آب مرکباتی مثل لیمو و گریپ فروت
  • آب سیب
  • آب گوجه
  • آب موز
  • آب انگور
  • آب انار
  • آب هویج
  • آب آناناس

چه اب میوه ای برای پوست خوبه؟

ماسک میوه

تا اینجا در مورد فایده خوردن میوه برای پوست توضیح دادیم. با این حال، برای بهره‌مند شدن از خواص میوه ها بر روی پوست صورت هم می‌توانید آنها را بخورید و هم این که خود آنها را روی پوست صورت بگذارید. در واقع، گذاشتن ماسک‌های میوه روی پوست صورت می‌تواند به سلامت و طراوت پوست کمک زیادی کند.

همچنین، درست کردن ماسک‌های بهترین میوه برای سلامت پوست خیلی راحت است. بنابراین، با ما همراه باشید تا مزیت و نحوه درست کردن چند ماسک میوه را برایتان توضیح دهیم.

ماسک میوه

ماسک لیمو و عسل

پوستتان خشک است؟ یا زیاد لکه دارد و جوش می‌زند؟ در این صورت، ماسک میوه و عسل برای پوستتان معجزه می‌کند! ماسک لیمو و عسل یکی از بهترین انواع ماسک بهترین میوه برای سلامت پوست است، چون خاصیت لایه برداری دارد و با با گذاشتن آن روی پوست آن را نرم و پاکیزه می‌کنید. به این ترتیب، با اعمال مرتب ماسک لیمو و عسل جوش‌های پوست از بین خواهند رفت.

برای درست کردن ماسک عسل و میوه شما فقط احتیاج به یک قاشق چای‌خوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل دارید که باید آنها را با هم ترکیب کنید. سپس، بعد از اینکه این ماسک را روی صورت اعمال کردید، می‌توانید بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

ماسک لیمو و عسل

ماسک آووکادو و کیوی

اگر می‌خواهید پوست بافت ماهیچه‌ای، سفت و ظاهر براق و درخشانی داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً ماسک آووکادو، کیوی و عسل را امتحان کنید. آووکادو و کیوی هر دو سرشار از دو آنتی اکسیدان ویتامین ث و ویتامین E هستند که به ترمیم و بازسازی پوست کمک می‌کنند. ویتامین ث می‌تواند کلاژن ماهیچه‌های پوست را بسازد و با خواص آنتی اکسیدانی‌اش از پوست در برابر آسیب‌های محیطی محافظت کند.

از سوی دیگر، آووکادو دارای چربی‌های سالم است که خوردن آنها باعث کاهش چین و چروک‌های پوستی و انعطاف‌پذیری کلی بافت پوست می‌شود. در نیتجه، ماسک آووکاو و کیوی یک ماسک خیلی خوب از انواع بهترین میوه برای سلامت پوست است.

ماسک آووکادو و کیوی

درست کردن ماسک آووکادو و کیوی

برای این کار فقط به یک آووکادو، یک کیوی و مقداری عسل نیاز دارید. در مرحله اول، باید آووکادو و کیوی را با به قدری ترکیب کنید که حالت خمیری و نرم پیدا کند. سپس، عسل را قاطی این ترکیب کنید و بعد اجازه دهید که نیم ساعت بر روی پوست بماند. بعد از آن، می‌توانید این ماسک را از روی پوست بشویید.

درست کردن ماسک آووکادو و کیوی

ماسک گوجه

اگر به دنبال روشن کردن و محافظت از پوست خود می‌گردید، حتماً ماسک گوجه را امتحان کنید. گوجه با داشتن آنتی اکسیدان‌های قدرتمند مثل ویتامین‌های ب، ث، E و لیکوپن از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت و اکسیژن را جذب پوست می‌کند. همچنین، اعمال گوجه روی پوست می‌تواند آن را روشن کند.

برای درست کردن ماسک گوجه احتیاج به یک گوجه، یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر و یک قاشق غذاخوری ماست دارید. در قدم اول، گوجه‌ها را خورد و نرم کنید. سپس، ماست و بلغور جو دو سر را با گوجه ترکیب کنید و اجازه دهید که ۱۰ دقیقه روی صورت بماند. به این صورت، ماسک گوجه که یک ماسک خیلی خوب و راحت از ماسک‌های بهترین میوه برای سلامت پوست است را می‌توانید تهیه کنید.

ماسک گوجه

خوراکی های مضر برای پوست

در این مطلب بیشتر در مورد خوراکی های مفید برای پوست و بهترین میوه برای سلامت پوست صحبت کردیم. با این حال، وقتی که می‌خواهید از پوست مراقبت کنید، رژیم شما صرفاٌ به خوردن خوراکی های مفید برای پوست و مو، میوه ها و سبزیجات خوب برای پوست سالم محدود نمی‌شود. علاوه بر خوردن میوه، باید از خوردن خوراکی‌هایی اجتناب کنید که می‌توانند به پوست بدن آسیب بزنند.

در نتیجه، با جایگزین کردن غذاهای ناسالم با خوراکی های مفید برای پوست صورت می‌توانید اطمینان حاصل کنید که پوست شاداب و با طراوت خواهید داشت. پس با ما همراه باشید تا در این بخش چند تا از غذاهای ناسالم که باید از رژیم غذایی حذف کنید را توضیح دهیم.

خوراکی های مضر برای پوست

  • کربوهیدرات‌های تصفیه شده

کربوهیدرات‌های تصفیه شده همان شکر و آرد سفید پروسه شده هستند که در بدن به قند تجزیه می‌شوند و یکی از بدترین عوامل برای سالخوردگی و پیری پوست هستند. متاسفانه، بسیاری از غذاهایی که مصرف می‌کنیم دارای کربوهیدرات تصفیه شده هستند.

کربوهیدرات‌های تصفیه شده

  • فست فودها

حتماً شنیدید که فست فودها غذاهای سالمی نیستند. فست فودها برای کل بدن و پوست مضر هستند. یک دلیل آن این است که در پخت فست فودها از روغن‌های تصفیه شده استفاده می‌کنند که در آنها مقدار زیادی اسید چرب امگا ۶ وجود دارد. متاسفانه مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا ۶ برای بدن مفید نیست. دلیل آن هم این است که استفاده زیاد آن باعث بروز التهابات پوستی مثل قرمز شدن و خارش پوست می‌شود.

فست فودها

  • سویا

شاید باور نکنید که سویا برای بدن و پوست مضر است. با اینکه سویا زمانی گزینه‌ای پرطرفدار برای گیاهخواران و جایگزین گوشت بود، اما مصرف زیاد آن برای بدن و پوست ضرر دارد. دلیل اصلی آن این است که ۹۰ درصد محصولات سویایی که امروز تولید می‌شوند از لحاظ ژنتیکی دستکاری شده‌اند و دیگر ساختار طبیعی خود را ندارند.

همچنین، سویا حاوی ماده‌ای به نام فیتو استروژن است که از لحاظ ساختاری شبیه به هورمون استروژن بدن است. برای همین، اگر به میزان زیاد سویا مصرف کنیم، باعث می‌شود که هورمون‌های بدن تعادل خود را از دست دهند که در نهایت، منجر به عارضه‌ای مثل جوش کیستی در پوست می‌شود.

سویا

سخن پایانی در خصوص بهترین میوه ها برای سلامت پوست

بدن ما و سلامت اعضای مختلف آن بازتابی از چیزی است که می‌خوریم. پوست هم مثل هر عضو دیگری از بدن نیاز به مراقبت دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید پوست زیبا و درخشانی داشته باشید، باید تاثیر تغذیه بر پوست را جدی بگیرید و به غذایی که می‌خورید توجه کنید.

خوشبختانه، میوه‌هایی که به راحتی به آن‌ها دسترسی داریم، می‌توانند خیلی از مواد غذایی لازم برای پوست را تامین کنند. در نتیجه، اگر مایل به خرید بهترین میوه برای سلامت پوست هستید و می‌خواهید بهترین آبمیوه‌ ها برای پوست را بگیرید، ما در فروشگاه آنلاین سان میوه بهترین میوه‌ها را برای مصرف شما عزیزان فراهم کرده‌ایم که می‌توانید تهیه کنید.

سخن پایانی در خصوص بهترین میوه ها برای سلامت پوست

مقالات مرتبط

نظرات