بهترین میوه برای پایین آوردن تب

غذاها می‌توانند برای بیماری‌های مختلف مفید باشند. برای مثال دمنوش‌های گیاهی برای تسکین علائم سرماخوردگی مفید هستند، زنجبیل ناراحتی معده را برطرف می‌کند و غیره. اما برای پایین آوردن تب چه بخوریم؟ آیا میوه مناسب برای تب و لرز وجود دارد؟ در ادامه این مطلب تصمیم داریم به معرفی بهترین میوه برای پایین آوردن تب بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا ببینیم میوه برای تب چی خوبه؟! پیشنهاد می‌کنیم اگر وقت کافی برای خرید ندارید، حتما برای خرید میوه پذیرایی از میوه فروشی سان میوه بازدید کنید.

از میوه های تب بر می توان به هندوانه ، موز، انبه ، توت ها ، انگور و مرکبات اشاره کرد این میوه ها به دلیل داشتن مقادیر زیادی آب می توانند با هیدراته کردن  بدن به کاهش تب کمک کنند .

بهترین میوه برای پایین آوردن تب

تب و یا ترکیبی از تب و لرز یکی از شرایط دشوار است که اکثرا تلاش می‌کنیم با پایین آوردن تب، شرایط را به حالت نرمال برگردانیم. تب افزایش موقت دمای بدن است که می‌تواند به دلایل مختلف از سرماخوردگی و آنفولانزا یا بیماری معده و غیره اتفاق بیفتد. تب نشان می‌دهد که شرایط غیرعادی است و در واقع واکنش سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با یک عامل بیماری‌زا است.

اگرچه غذاها و میوه‌ها نمی‌توانند ویروس را درمان کنند اما برخی میوه های مفید برای تب و لرز وجود دارند که می‌توانند به کاهش علائم و محافظت از بدن در برابر تب کمک کنند. اگر سلامتی برای شما مهم است پیشنهاد می‌کنیم در خصوص بهترین میوه برای پایین آوردنِ تب بیشتر بخوانید.

(برای خرید میوه فصل و خرید میوه خاص حتما از میوه فروشی انلاین سان میوه بازدید کنید.)

بهترین میوه برای پایین آوردن تب

معرفی بهترین میوه‌ها برای پایین آوردن تب: کدام میوه برای تب خوب است؟

مصرف انواع بهترین میوه برای پایین آوردن تب در کنار غذاهای مقوی برای حفظ سطح انرژی و هیدراتاسیون بدن بسیار مهم است.

غذاهای مقوی و میوه‌ها می‌توانند برای کاهش تب شدید به ویژه پایین آوردن تب در بزرگسالان و حتی کودکان مفید باشند. در واقع میوه‌ها و ویتامین‌های موجود در آنها می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و در نتیجه منجر به کاهش تب شوند.

تب همچنین دمای داخلی بدن را بالا برده و متابولیسم را تسریع می‌کند. بدن گرم به این معنی است که کالری بیشتری می‌سوزانید و لازم است انرژی از دست رفته بدن را جایگزین کنید. نوشیدن مایعات نیز در این شرایط مهم است زیرا تب می‌تواند باعث کم آبی بدن نیز شد. بنابراین می‌توانید از آبمیوه برای تب نیز استفاده کنید.

(در بلاگ سان میوه با بهترین میوه برای سلامت مو آشنا شوید.)

معرفی بهترین میوه‌ها برای پایین آوردن تب: کدام میوه برای تب خوب است؟

چه میوه هایی برای پایین آوردن تب خوب است؟

برای مثال پرتقال و سایر مرکبات غنی از ویتامین C هستند و به حمایت از سیستم ایمنی بدن به خلاص شدن از شر عفونت‌هایی که باعث تب می‌شوند، کمک می‌کند. البته برخی میوه‌ها نیز دارای فیبر زیادی هستند و ممکن است هضم آسانی نداشته باشند.

قتی نوبت به انتخاب بهترین میوه برای پایین آوردن تب می‌رسد، احتمالا این سوال برایتان پیش می‌آید که چه میوه ای برای پایین آوردن تب خوبه؟ میوه‌ها یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاهش تب هستند. اکثر میوه‌ها حداقل از 80 درصد آب تشکیل شده‌اند که برای آبرسانی مجدد به بدن فوق‌العاده هستند. بعلاوه برخی میوه‌ها حاوی مقدار قابل‌توجهی ویتامین C هستند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن و ترمیم سلول‌ها ضروری هستند.

(در مورد بهترین میوه برای دوران پریود بیشتر بدانید.)

چه میوه هایی برای پایین آوردن تب خوب است؟

بهترین میوه برای پایین آوردن تب: 1. انواع توت‌ها

توت‌ها از میوه های مفید برای تب و سرماخوردگی هستند و مصرف نوشیدنی کرنبری کم کالری می‌تواند علائم سرماخوردگی و آنفولانزا از جمله تب را کاهش دهد.

توت‌ها خواص تغذیه‌ای فوق‌العاده‌ای دارند. انواع رایج توت شامل توت فرنگی، تمشک، زغال اخته و کرن بری است که همگی سرشار از فیبر و ویتامین C هستند و فواید زیادی برای سلامتی بدن به همراه دارند. رنگ‌های زیبای انواع توت به دلیل ترکیبات گیاهی به نام آنتوسیانین است که مزایایی را در برابر ویروس‌های تنفسی نشان داده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

(با بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون آشنا شوید.)

بهترین میوه برای پایین آوردن تب: 1. انواع توت‌ها

بهترین میوه برای پایین آوردن تب: 2. انبه

به طور کلی هضم میوه‌ها به دلیل فیبر سخت است و وقتی تب داریم، معمولا معده نیز دچار مشکل می‌شود. با این حال یکی از میوه های مفید برای تب، میوه‌ای نرم مانند انبه است که برای سیستم گوارشی مفید بوده و بعلاوه به هیدراته شدن بدن نیز کمک می‌کند.

با افزایش دمای بدن هنگام تب، کالری بیشتری سوزانده می‌شود؛ در نتیجه انرژی بدن کمتر می‌شود. بنابراین زمانی که تب دارید، دریافت مواد مغذی در کنار هیدراته ماندن بدن از اهمیت بالایی برخوردار است. میوه‌ای مانند انبه در لیست بهترین میوه برای پایین آوردن تب قرار دارد که به خاطر داشتن آب زیاد، ویتامین C بالا و هضم آسان می‌تواند بسیار مفید باشد.

(برای خرید انبه و خرید انبه خشک می‌توانید به میوه فروشی آنلاین سان میوه سر بزنید.)

بهترین میوه برای پایین آوردن تب: 2. انبه

بهترین میوه‌ها برای پایین آوردن تب: 3. خیار برای تب

علاوه بر خوردن خیار، می‌توانید آن را روی پوست نیز قرار دهید تا حرارت و التهاب را کاهش کرده و باعث پایین آوردن تب شود.

می‌خواهیم باز هم به این سوال پاسخ بدهیم که چه میوه هایی برای تب خوبه؟ خیار یکی دیگر از بهترین میوه برای پایین آوردن تب است که به خاطر داشتن ویتامین‌های مختلف، کلسیم، آهن و پتاسیم و روی بسیار مغذی است. این میوه جزو میوه‌های ادرارآور شناخته می‌شود و برای دفع سموم از بدن، درمان نقرس، درد کلیه، تب‌های عفونی و غیره مفید است.

(برای خرید خیار و خرید خیار اصفهانی از صفحات مربوطه بازدید کنید.)

بهترین میوه‌ها برای پایین آوردن تب: 3. خیار برای تب

بهترین سبزیجات برای پایین آوردن تب: 4. کلم برگ

تب می‌تواند منجر به کم‌آبی و عدم تعادل الکترولیت شود. غذا خوردن و نوشیدن آب کافی برای کمک به رفع این مشکل ضروری است. علاوه بر مصرف غذاهای مفید، مصرف بهترین میوه برای پایین آوردن تب در کنار سبزیجات حاوی ویتامین C را فراموش نکنید.

علاوه بر میوه‌ها، خرید سبزیجات برگی هم برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش تب بسیار مفید هستند. سبزیجات برگ تیره مانند کلم برگ یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. بعلاوه این نوع سبزی یک قلیایی‌کننده قوی بدن و سم زدای خون و کبد محسوب می‌شود. مصرف کلم برگ عملکرد ایمنی بدن را تقویت می‌کند و کمک می‌کند تا از شر سمومی که باعث التهاب و تب در بدن شده، خلاص شوید.

بهترین سبزیجات برای پایین آوردن تب: 4. کلم برگ

چه آبمیوه ای برای تب خوب است؟

نارگیل و آب نارگیل نیز در لیست بهترین میوه برای پایین آوردن تب قرار می‌گیرند.

تا اینجا به چند نمونه سبزی و میوه برای کاهش تب اشاره کردیم اما بهترین آبمیوه برای تب چیست؟ به طور کلی برای اینکه بدن در بهترین حالت خود باشد، باید هیدراته بماند. مصرف میوه و آبمیوه به تعدیل دمای بدن کمک می‌کند، عفونت را مهار می‌کند و مواد مغذی لازم را به سلول‌های بدن می‌رساند. به این ترتیب میوه و آبمیوه ها برای قطع تب شدید می‌توانند موثر باشند.

اگر تب دارید و آب بدن خود را از طریق تعریق از دست داده‌اید، آب نارگیل یک آبرسان فوق‌العاده است که به پرکردن مایعات حیاتی و الکترولیت‌های ضروری که در نتیجه تعریق یا اسهال هدر رفته، کمک می‌کند. بعلاوه، بر خلاف آب خالص، سرشار از پتاسیم است که ماهیچه‌ها و اعصاب برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارند و به تنظیم ضربان قلب نیز کمک می‌کند.

(با بهترین میوه برای دوران بارداری بیشتر آشنا شوید.)

چه آبمیوه ای برای تب خوب است؟

میوه برای پایین آوردن تب کودک

تب در کودکان بسیار متفاوت از تب در بزرگسالان است و حتما لازم است مداخلات پزشکی انجام شود. با این حال، در کنار درمان‌های دارویی، مصرف میوه تب بر و به طور کلی مصرف میوه برای کاهش تب کودک نیز می‌تواند مفید باشد. اما سوال این است که بهترین میوه برای پایین اوردن تب کودک چیست؟ میوه های مفید برای تب کودکان شامل سیب، موز، توت فرنگی، گلابی و غیره می‌شود.

اگر به دنبال یک تب بر قوی خانگی هستید، در ادامه به معرفی انواع بهترین میوه‌ها برای پایین آوردن تب در کودکان می‌پردازیم.

(برای خرید صیفی جات از تره بار اینترنتی سان میوه بازدید کنید.)

میوه برای پایین آوردن تب کودک

بهترین میوه برای پایین آوردن تب در کودکان: 1. سیب

اگر به فکر آب میوه برای تب کودک خود هستید، می‌توانید آب سیب به او بدهید. سیب بهترین میوه برای تب کودکان است.

سیب یک میوه مناسب برای تب در کودکان است. این میوه سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها است که با تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان به کاهش تب در آنها کمک می‌کند. برای پایین آوردن تب در کودکان می‌توانید به آنها سیب یا آب سیب بدهید.

(برای خرید سیب زرد، خرید سیب قرمز و همینطور خرید سیب آبگیری می‌توانید به سان میوه رجوع کنید.)

بهترین میوه برای پایین آوردن تب در کودکان: 1. سیب

بهترین میوه برای کم کردن تب در کودکان: 2. موز

موز برای حرکات روده مفید است و بعلاوه می‌تواند در لیست بهترین میوه برای پایین آوردن تب، یک میوه مفید برای تب و لرز در کودکان نیز باشد.

چه میوه ای برای تب خوبه؟ هنگامی که کودکان تب دارند، می‌توانید به آنها موز بدهید. خوردن موز باعث افزایش اشتها و همینطور هیدراته شدن بدن می‌شود. اگرچه موز میوه‌ای سرد است اما تب بر خوبی است و بعلاوه در هنگام سرماخوردگی کودکان، می‌تواند کمبود مواد مغذی را جبران کند.

(برای خرید موز و خرید موز خشک حتما از سان میوه بازدید کنید.)

بهترین میوه برای کم کردن تب در کودکان: 2. موز

بهترین میوه برای کاهش تب در کودکان: 3. توت فرنگی

اگر به دنبال یک میوه برای تب لرز هستید که کودک شما حتما آن را دوست داشته باشد، توت فرنگی بهترین میوه برای پایین آوردن تب است. این میوه با طعم ترش و شیرین، بسیار خوشمزه است و در عین حال تاثیر خوبی برای کاهش حرارت و تب بدن دارد. به طور کلی اعتقاد بر این است که خرید توت فرنگی و مصرف آن می‌تواند باعث کاهش گرمای بدن و تسکین تب شود.

بهترین میوه برای کاهش تب در کودکان: 3. توت فرنگی

بهترین میوه برای پایین آوردن تب در کودک: 4. گلابی

یکی دیگر از میوه های تب بر، میوه گلابی است. این میوه شیرین و خوشمزه علاوه بر داشتن ویتامین و مواد مغذی مختلف برای تقویت سیستم ایمنی بدن، یک آبرسان قوی نیز هست. خرید گلابی و مصرف آن در دوره بیماری می‌تواند برای کاهش تب، تشنگی، تسکین سرفه و خلط و سایر علائم مفید باشد.

بهترین میوه برای پایین آوردن تب در کودک: 4. گلابی

کدام میوه برای پایین آوردن تب مناسب است؟

در این مطلب به این پرسش پاسخ دادیم که کدام میوه برای پایین اوردن تب مفید است. مصرف میوه برای تب بالا می‌تواند بسیار مفید باشد؛ با این حال بهتر است در صورت بالا بودن بیش از حد تب چه در کودکان و یا بزرگسالان به پزشک مراجعه کنید. بعلاوه اینکه مصرف میوه برای تب نوزاد توصیه نمی‌شود و بهتر است حتما به بیمارستان مراجعه کنید.

کدام میوه برای پایین آوردن تب مناسب است؟

منبع

منبع

مقالات مرتبط

نظرات