بهترین میوه ها برای درمان کرونا: معرفی 8 میوه با خواص آنتی کرونا + عکس

تخفیف خرید از سان میوه

معرفی میوه‌هایی که برای درمان و ریکاوری کرونا مفید هستند!

کرونا (Coronavirus) یا بطور دقیق‌تر کووید 19 (Covid 19)، هیولای این روزهای زندگی ما است. اگرچه ویروس Covid 19 مثل یک بلای آسمانی نزدیک دو سالی است که بر سر ما هوار شده، اما همچنان یک موجود ناشناخته چند رنگ است که حتی برای معرفی میوه‌های مناسب برای درمان آن نیز باید خیلی محتاطانه نظر داد. به همین خاطر برای تهیه لیست میوه‌ های مناسب برای درمان کرونا تمامی توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی World Health Organization) WHO) را بررسی کردیم تا با اطمینان خاطر و به دور از هر گونه نظرات شخصی و غیر کارشناسانه آن‌ها را خدمت‌تان معرفی کنیم. این متن در وبلاگ سان میوه با وسواس خاصی تهیه شده است و امیدواریم که شما را برای درمان نتیجه بخش کرونا و بهبودی کامل شما و عزیزان‌تان یاری کند. در ادامه به معرفی بهترین میوه‌ ها برای درمان کرونا می‌پردازیم.

مجموعه میوه‌های مناسب برای درمان کرونا بیشتر شامل میوه‌هایی است که سرشار از آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی نظیر ویتامین A و ویتامین C باشند. از این مجموعه پرتقال برای تقویت سیستم ایمنی، گریپ فروت برای کاهش التهاب، نارنگی یافا اشتها آور، موز و انبه انرژی زا  و سیب یک داروخانه تمام عیار می‌توانند شما را در برابر بیماری کرونا پشتیبانی کنند.

توصیه های سازمان بهداشت جهانی در مورد بهترین میوه ها برای درمان کرونا

بهترین میوه ها برای درمان کرونا: برای درمان کرونا چه میوه‌هایی مصرف کنیم؟

سازمان بهداشت جهانی مصرف 400 گرم (یعنی 5 وعده) میوه و سبزیجات را در روز توصیه می‌کند. طبق نظریه دقیق کارشناسان از آنجاییکه با تقویت سیستم ایمنی بدن، می‌توان زودتر به بهبودی دست یافت، مصرف میوه‌ها و سبزیجاتی که حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی هستند، در این لیست قرار می‌گیرد. بهترین میوه ها برای درمان کرونا معمولا به گروهی از محصولات اشاره دارد که سرشار از ویتامین C و فیبر باشند.

برای مصرف میوه‌های هیچ محدودیتی وجود ندارد شما می‌توانید میوه‌ها را بصورت تازه، منجمد شده و حتی خشک شده مصرف کنید. آب میوه یا تهیه اسموتی یا حرارت دادن اندکِ آن‌ها، برای هضم آسان‌تر، از روش‌های کاربردی برای مصرف میوه‌ها برای روزهای سخت در درمان کرونا است. در مطلبی که اخیرا درباره میوه های استوایی نوشتیم می‌توانید لیست طول و طویلی از اسامی میوه‌های بسیار عجیب ببینید که در وصف آنها هم خواص آنتی کرونایی هم ذکر شده است.

درمان کرونا با مصرف میوه های مناسب برای درمان کرونا

بهترین میوه ها برای درمان کرونا: 1. پرتقال سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان

پرتقال (Orange) یک داروی خوشمزه و شفابخش برای بیماران بدقلقی که از خوردن داروهای بدمزه خسته شده‌اند. کمتر کسی را می‌شناسیم که پرتقال دوست نداشته باشد. پرتقال در سرحال کردن بیماران زار و نحیف ید طولایی دارد. پرتقال یکی از بهترین میوه ها برای درمان کرونا و سرشار از ویتامین C، ویتامین B، فولات و انواع آنتی اکسیدان‌ها است.

خوردن یک پرتقال متوسط، به صورت صد در صدی ویتامین C مورد نیاز روزانه‌ی هر فرد را تأمین می‌کند. از آنجاییکه ویتامین C در بدن تأمین نمی‌شود، مصرف روزانه مواد غذایی حاوی ویتامین C مخصوصا پرتقال، برای بیماران کرونایی بسیار حائز اهمیت است.

از آنتی اکسیدان‌های مهم در پرتقال می‌توان به وجود بتا کریپتوکسانتین و آنتو سیانین‌ها اشاره کرد. مورد اول، یکی از فراوان‌ترین نوع آنتی‌اکسیدان‌ها کارتنوئیدی در پرتقال است که ویتامین A مورد نیاز در بدن را تأمین می‌کند و مورد دوم، آنتی اکسیدانی است که بیشتر در پرتقال‌های تو سرخ یافت می‌شود. ویتامین‌ها و مواد معدنی در پرتقال در بهبود عملکرد دستگاه گوارش بسیار کمک کننده است.

مخلوطی از آب پرتقال و آب لیمو شیرین می‌تواند شما را در نفس کشیدن بهتر یاری کند. پرتقال بخاطر وجود آنتی‌اکسیدان‌های قوی (ویتامین A) می‌تواند علاوه بر تقویت سیستم ایمنی به ترمیم مخاط تنفسی آسیب دیده نیز کمک شایانی کند. از طرفی دیگر، چون بیماران کرونایی اشتهای خود را از دست می‌دهند، می‌تواند برای آن‌ها اشتها آور باشد. برای خرید پرتقال تامسون یا سایر پرتقال ها می‌توانید به سان میوه مراجعه کنید.

پرتقال میوه ای مناسب برای درمان کرونا

طرز مصرف پرتقال در درمان بیماران کرونایی

از آنجاییکه مصرف آب پرتقال برای بیماران راحت‌تر است می‌توانید آن را یک ساعت پیش از غذا یا همراه با غذا برای بیماران آماده کنید. مصرف آب پرتقال در زمان سرو صبحانه، ناهار و شام توصیه می‌شود. یکی از ویژگی‌های خوب پرتقال خاصیت ضد تهوع آن است و موجب تسکین و آرامش در بدن می‌شود.

بهترین میوه ها برای درمان کرونا: 2. گریپ فروت هماورد سرسخت ویروس کرونا

مرکبات منابع اصلی تأمین ویتامین C هستند و گریپ فروت (Grape fruit) یکی از بزرگ‌ترین نوع مرکبات است. گریپ فروت یکی از بهترین میوه ها برای درمان کرونا با وجود ویتامین C بدن را برای مبارزه با انواع ویروس‌ها مجهز می‌کند. مصرف گریپ فروت مثل یک میانبر برای رسیدن به بهبودی کامل در سرماخوردگی‌های سخت بود. گریپ فروت علاوه بر ویتامین C، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر برای تقویت سیستم ایمنی بدن است از جمله مهم‌ترین آن‌ها ویتامین A است. ویتامین A در کنار ویتامین C، یک میوه‌ی قدرتمند برای حفاظت از بدن در برابر التهاب و عوارض بیماری‌های عفونی شناخته می‌شود.

وجود مقادیر اندکی از روی، مس، آهن و ویتامین B، پکیج کاملی از مواد معدنی و انواع ویتامین‌های ضروری برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن است. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب گریپ فروت که کارشناسان آن را جزو اولین گزینه‌های پیشنهادی در لیست میوه‌های مناسب برای درمان کرونا معرفی می‌کنند، حفظ یکپارچگی پوست به عنوان یک مانع بزرگ برای ورود عفونت به بدن است.

از طرفی دیگر، چون این میوه به جلوگیری از مقاومت انسولین در بدن کمک می‌کند، بنابراین می‌تواند یک میوه‌ی حمایت گر برای بیماران دیابتی باشد. مقاومت به انسولین منجر به افزایش سطح انسولین و بالا رفتن قند خون می‌شود، که عاملی خطرناک در بیماران دیابتی است. برای اطلاع از بهترین میوه های برای دیابت هم می‌توانید به مطلبی که در وبلاگ سان میوه نوشته‌ایم مراجعه کنید.

میوه گریپ فروت بهترین برای درمان بیماری کرونا

طرز مصرف گریپ فروت برای بهبود کرونا

به توصیه کارشناسان بهتر است که به اندازه نصف گریپ فروت (بصورت آب گرفته با پالپ) نیم ساعت قبل از غذا مصرف کرد که مشکل کاهش فشار خون و احساس ضعفی که در اکثر بیماران با خوردن این میوه احساس می‌شود، به این ترتیب مرتفع شود. با این روش، هم سطح انسولین و مقاومت به انسولین به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و هم ویتامین‌های کافی تأمین می‌شود.

در ضمن، گریپ فروت یک میوه فوق العاده هیدراته است. بنابراین برای تأمین آب از دست رفته در بیماران کرونایی با مصرف آب گریپ فروت که سرشار از مواد معدنی است بسیار کار هوشمندانه‌ای است. در ادامه حتما سری هم به مطلبی که درباره خواص هندوانه نوشتیم بزنید.

روزانه نصف گریپ فروت برای درمان کرونا

بهترین میوه ها برای درمان کرونا: 3. نارنگی کلمنتین یا همان یافا!

نارنگی یکی دیگر از اعضای خوش نام و خوشمزه‌ی مرکبات و یکی از بهترین میوه ها برای درمان کرونا است. یافا که به نام کلمنتین (clementine) معروف است از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نارنگی ندارد اما در واقع یک میوه‌‌ای مستقل از نارنگی است. یافا پوست لطیف و شفاف‌تر از نارنگی دارد و بسیار شیرین و آب دار است. این میوه در حد و اندازه پرتقال اسیدی نیست و طعم لایت و مناسب‌تری برای بیماران دارد.

یافا سرشار از خانواده ویتامین‌های B، اسید فولیک، ویتامین C و مواد معدنی مثل کلسیم، منگنز، پتاسیم، فسفر و روی است. ویتامین C موجود در نارنگی یافا، منجر به کاهش اسید کلریدریک می‌شود و به بدن شما باری تجزیه و جذب مواد مغذی کمک می‌کند. اسید کلریدریک با ویروس‌ها و باکتری‌های موجود در معده مبارزه کرده و عفونت را به حداقل می‌رساند.

یافا یکی از بهترین میوه های مناسب برای درمان کرونا

طرز مصرف نارنگی یافا برای بیماران کرونایی

از آنجاییکه این میوه خیلی خوش رنگ و عطر است، بهتر است که در حین خوردن غذا سرو شود. چون هم اشتها آور است و هم موجب هضم راحتر غذا می‌شود. در کل سعی شود که آب میوه را پیش از غذا برای بیماران کرونایی آماده کنید تا اثر بیشتری را بر روی بدن آن‌ها داشته باشند.

بهترین میوه ها برای درمان کرونا: 4. موز دارنده نشان هلال طلایی در روند درمان کرونا

در برخی از منابع غیر معتبر یاد شده است که موز (Banana) برای درمان کرونا نه تنها میوه‌ای مناسب نیست بلکه حال بیماران را بدتر می‌کند. اما طبق نظر کارشناسان و خواص آن، میوه موز برای درمان بیماران کرونایی جایگاه خوبی دارد و یکی از بهترین میوه ها برای درمان کرونا است.. موز با طعم شیرین و فیبر کافی حتی برای بیماران کم اشتهای کرونایی می‌تواند در حد معجزه تأثیر گذار باشد. موز سرشار از ویتامین C، پتاسیم و سایر مواد معدنی ضروری است. در مواردی هم برای جلوگیری از اسهال بی رویه، آب سیب موز خیلی کمک کننده است. برای خرید موز به سان میوه سر بزنید.

تخفیف خرید از سان میوه

طبق مطالعات وسیعی که در سال 2012 انجام شده بود، نشان داد که موز به عنوان یک ماده‌ی غذایی انرژی‌زا با نوشیدنی‌های انرژی‌زای صنعتی برابری می‌کند. بنابراین برای تأمین انرژی از دست رفته، مخصوصا در بیماران کرونایی می‌تواند خیلی کارآمد باشد.

از دیگر ویژگی‌های بارز موز، بالا بردن سطح پتاسیم در خون است که به موجب می‌شود اکسیژن رسانی به خوبی در بدن انجام شود. البته پزشکان مصرف موز را بیشتر بخاطر مقادیر بالای ویتامین A در این دوران توصیه می‌کنند. ویتامین A نقش اساسی در عملکرد صحیح دستگاه ایمنی بدن و جلوگیری از عفونت مخاط روده دارد. برای اطلاع از سایر خواص موز هم می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.

خواص موز به عنوان یکی از بهترین میوه ها برای درمان کرونا

طرز مصرف موز در بیماران کرونایی

موز را بصورت چند تکه‌ی کوچک یا بصورت مخلوطی از آب سیب و موز دو ساعت پیش از غذا و یا به عنوان یک میان وعده برای بیماران آماده کنید. اگر بیمار شما کودک یا نوجوان است، تهیه اسموتی موز می‌تواند برای او بسیار دلچسب باشد و او را برای خوردن به اشتها بیاندازد.

بهترین میوه ها برای درمان کرونا: 5. سیب داروخانه‌ی ارگانیک برای مقابله با کرونا

شما بگویید که سیب برای درمان چه بیماری مناسب نیست؟ هر چه از خواص مفید این میوه‌ی شگفت انگیز خلقت بگوییم، باز هم کم است. باور کنید که با خوردن هر روز یک سیب (Apple) از کرونا دور خواهید ماند و البته این میوه‌ی مهربان در حین بیماری نیز با تمام قوا از سلامتی شما پشتیبانی خواهد کرد. طبق تحقیقات انجام شده در سال‌های پیش، سیب علاوه خاصیت ضد التهابی در سیستم ایمنی بدن، موجب از بین رفتن عفونت هم می‌شود و یکی از بهترین میوه ها برای درمان کرونا است.

سیب‌ها غنی از آنتی اکسیدان است و به حفاظت از ریه‌ها در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می‌کند. گروه مسکن‌هایی که به عنوان داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی معرفی می‌شوند می‌توانند به راحتی بر روی مخاط معده آسیب وارد کنند. به همین خاطر با مصرف سیب، می‌توانید بدن‌تان را برای  ترمیم مخاط آسیب دیده حمایت کنید. در ضمن مصرف آن در بیماران دیابتی که مبتلا به کرونا شده‌اند، بدون نگرانی از بالا رفتن قند خون، تأثیر خوبی داشته باشد.

بهترین میوه ها برای درمان کرونا: 5. سیب داروخانه‌ی ارگانیک برای مقابله با کرونا

طرز مصرف سیب در بیماران کرونایی

سیب را هر جوری که هست به بیمار محبوب‌تان بخورانید. سیب به تنهایی می‌تواند طبیب خوبی برای بیمارتان باشد. اگر بیمارتان اشتهایی به خوردن سیب ندارد، از ترفندهای مختلف استفاده کنید. آن را به همراه کمی گلاب و چند قطره لیمو ترش آب پز کنید. آب آن را بگیرید و در لیوان‌های خوش طرح و فرم برایش آماده کنید تا اشتهایش تحریک شود. فراموش نکنید که سیب یک آرامبخش حرفه‌ای است و می‌تواند با لبخند مهربان پرستار، تأثیر عمیقی در بهبود روحیه بیمارتان داشته باشد و او را برای مبارزه بر ویروس‌ها قدرتمند کند.

بهترین میوه ها برای درمان کرونا: 6. لیمو ترش کپسول آنتی اکسیدان

با شدت گرفتن بیماری همه گیر کووید 19، تقریبا تمامی بیمارستان‌ها در آستانه انفجار است و تمامی افراد در صدد هستند تا با روش‌های مطمئن و تأیید شده‌ای به هر نحوی به بیمارشان کمک کنند تا هر چه سریعتر روند درمان را پشت سر بگذارند. ویتامین C موجود در لیمو ترش (‌Lime) به طرز شگفت آوری در کاهش التهاب بدن نقش دارد. بنابراین با اضافه کردن چند قطره آب لیمو ترش به غذا یا آب نوشیدنی، می‌توان شرایط بهتری را در بدن ایجاد کرد.

بهترین میوه ها برای درمان کرونا: 6. لیمو ترش کپسول آنتی اکسیدان

طرز مصرف لیمو ترش برای بیماران کرونایی

بهتر است که با لیمو ترش یک شربت گوارا برای بیماران کرونایی تهیه کرد تا ترشی آن موجب آزار آن‌ها نشود. طبق توصیه پزشکان چکاندن چند قطره لیمو ترش با کمی پالپ در آب ولرم با اضافه کردن یک قاشق چای خوری عسل، یک نوشیدنی دلچسب می‌سازد که حال هر بیماری را جا می‌آورد. این شربت در مبارزه با عفونت‌های حاصل از ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مؤثر واقع شده بوده و مطمئنا در مقابل ویروس کرونا نیز می‌تواند از سلامت بدن کمک کند.

طرز مصرف میوه های مناسب برای درمان کرونا

بهترین میوه ها برای درمان کرونا: 7. آناناس میوه‌ی سلطنتی

آناناس (Pineapple) از آن میوه‌هایی است که از قدیم الایام برای درمان التهابات در بدن معروف بوده است. معمولا پزشکان بعد از هر حراجی مصرف آناناس را به بیماران توصیه می‌کنند. آناناس میوه‌ای انرژی‌زا است و بیماران را با طعم شیرینش سر حال می‌آورد. از ویتامین‌های مهم این میوه‌ی معروف استوایی می‌توان به وجود ویتامین C، ویتامین A و مواد معدنی کلسیم و آهن اشاره کرد.

از برجسته‌ترین فواید این میوه خوشمزه، همانطور که از دو آنتی اکسیدان معروف C و A می‌توان متوجه شد، تقویت سیستم ایمنی است. اگر می‌خواهید سلامت سیستم ایمنی بدن خود را در برابر ویروس سر سخت کرونا پشتیبانی کنید، آناناس انتخاب مناسبی است. از دیگر مواد مغذی و مهم در آناناس که در کمتر میوه‌ای یافت می‌شود بروملین است. بروملین در کاهش مشکلات تنفسی عضو مؤثری است.

بهترین میوه ها برای درمان کرونا: 7. آناناس میوه‌ی سلطنتی

طرز مصرف آناناس برای بیماران کرونایی

چون آناناس شیرین و انرژی‌زا است، مصرف آن در صبحانه می‌تواند خیلی بجا و مناسب باشد. یک لیوان آب آناناس یا چند حلقه آناناس در صبحانه پیشنهاد خوبی است. چون آناناس خاصیت ضد تهوع نیز دارد مصرف آن پیش از هر وعده‌ی غذایی بسیار کمک کننده است.

تاثیرگذاری آناناس و میوه های مناسب برای درمان بیماری کرونا

بهترین میوه ها برای درمان کرونا: 8. انبه بمب انرژی

اکثر بیماران کرونایی دچار ضعف هستند، میوه‌ی انبه (Mango) از سری میوه‌های انرژی‌زا است و می‌تواند تا حد زیادی ضعف بیماران را رفع کند. انبه را به عنوان میان وعده برای بیماران کرونایی آماده کنید. این میوه سرشار از ویتامین A، ویتامین C، فولیک اسید، تیامین و پتاسیم و بسیاری از مواد معدنی و مغذی ضروری است. این میوه همپای هویج حاوی بتاکاروتن است و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن برای رفع اسهال (که در بیماران کرونایی بسیار آزاردهنده است) مؤثر است.

بهترین میوه ها برای درمان کرونا: 8. انبه بمب انرژی

طرز مصرف انبه برای بیماران کرونایی

با انبه یک معجون خوشمزه و کارآمد تهیه کنید تا بیماران در کنار بهره‌ بردن از خواص آن، از خوردنش نیز لذت ببرند. طبق نظر کارشناسان مخلوطی از یک فنجان آب انبه، یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش با کمی پودر زنجیبل می‌تواند بسیار مؤثر باشد. فقط حواستان باشد که پوست انبه را به دقت بشویید تا بیمارتان دچار مسمویت نشود. برای خرید انبه می‌توانید به صورت اینترنتی از سان میوه سفارش دهید.

انبه بهترین میوه برای بیماران کرونایی

خرید میوه های مناسب برای درمان کرونا از میوه فروشی آنلاین سان میوه

پرستاری از بیماران کرونایی از جان گذشتگی و ایثار می‌خواهد و هر کسی قادر به انجام این کار خطیر نیست. برای حفاظت از سلامتی خود و درمان سریع‌تر بیمارتان میوه‌ها را نیز فراموش نکنید، این موجودات دوست داشتنی با طعم و عطری دلنشین حال شما را بیشتر از هر کس دیگری درک خواهند کرد. در دوران سخت کرونایی، خرید میوه را میوه و تره بار آنلاین سان میوه بسپارید. برای مشاهده ویترین تازه‌ترین میوه‌ها و سبزیجات ما روی این لینک کلیک کنید و وارد تره بار سان میوه شوید. با فعالسازی سرویس ارسال فوری توانسته‌ایم مناطق 22 گانه تهران را با خدمات ویژه خودمان تحت پوشش قرار دهیم. امیدواریم بزودی مهمان خانه‌های شما باشیم.

 

 

مقالات مرتبط

نظرات

مهران
۲۰ شهریور ۱۴۰۰

بسیار عالی ممنون از اطلاع رسانی و کمکتوم

  • تیم تولید محتوای سان میوه
    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

    سلام آقا مهران؛ ما هم از توجهتون خیلی ممنونیم.

اضافه کردن نظر جدید