بهترین میوه برای سلامت مو

موهایتان وزی، خشک و آسیب دیده هستند؟ از محصولات مراقبتی استفاده می‌کنید ولی اثری را که می‌خواهید در موهایتان نمی‌بینید؟ متاسفانه، مشکل موی آسیب دیده و خشک مشکلی است که خیلی‌ها به طور روزافزون دچار آن هستند. اما متاسفانه برای حل کردن این مشکل فقط اعمال محصولات مراقبت از مو کافی نیست و باید برنامه غذایی هم طوری باشد که به مویتان مواد غذایی مناسب را برسانید. یکی از خوراکی‌هایی که می‌توانید با آنها از موهای خود مراقبت کنید، خوردن میوه برای سلامت مو است. اما آیا می‌دانید که انواع بهترین میوه برای سلامت مو چه هستند و چه تاثیری بر سلامت مو دارند؟ در ادامه این مطلب میوه فروشی آنلاین سان میوه در این مورد بیشتر بخوانید.

میوه های مختلفی به سلامت و رشد مو کمک می کنند از جمله این میوه ها می توان به  هلو ، پرتقال ، موز ، لیمو ، توت فرنگی ، آووکادو ، پاپایا و … اشاره کرد 

اهمیت خوردن بهترین میوه برای سلامت مو

خیلی از افراد مشکل ریزش مو دارند و یا اینکه موهایشان شکننده و آسیب دیده است. ریزش مو و آسیب دیدن آن دلایل مختلفی دارد. با این وجود، یکی از دلایل شایع ریزش مو در افراد این است که مواد غذایی کافی مثل ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای رشد مو به آن نمی‌رسند.

خوشبختانه، میوه‌ها حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی هستند که با مصرف آنها در رژیم غذایی روزانه می‌توانید آنها را به مقدار کافی به بدنتان برسانید. با این حال، آیا می‌دانید که این ویتامین‌ها چه هستند و در چه میوه‌هایی یافت می‌شوند؟ در ادامه با لیست بهترین میوه برای سلامت مو اشنا شوید.

(از صفحه مربوط به خرید میوه فصل بازدید کنید.)

اهمیت خوردن بهترین میوه برای سلامت مو

برای جلوگیری از ریزش مو چه ویتامینی بخوریم؟

بنابراین، لازم است نه تنها یک میوه، بلکه چند نوع میوه در برنامه غذایی روزانه مصرف شود تا موی درخشان و زیبایی داشته باشید.

یکی از مزایای مصرف بهترین میوه برای سلامت مو این است که به تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن کمک می‌کنند. بیشتر ویتامین‌ها در میوه‌ها ویتامین‌های آ، ث، ب ۵، E، ک، پتاسیم و فیبر هستند. به گفته پزشکان و متخصصان مو برای رشد و تقویت مو باید انواع ویتامین از جمله ویتامین ب ۱۲، ویتامین D، ریبوفلاوین، بیوتین و مواد معدنی مثل آهن بدن تامین شود.

(برای خرید میوه خاص حتما از سان میوه بازدید کنید.)

برای جلوگیری از ریزش مو چه ویتامینی بخوریم؟

بهترین میوه‌ها برای سلامت مو کدامند ؟

حالا که در مورد اهمیت خوردن بهترین میوه برای سلامت مو کمی توضیح دادیم و می‌دانید که چه ویتامین‌ها و مواد مهم غذایی در میوه‌ها برای مو وجود دارند، بیایید به سراغ میوه هایی برای جلوگیری از ریزش مو برویم که برای تقویت و سالم ماندن مو خوب هستند. خوشبختانه، در این فهرست دسترسی شما به اکثر میوه‌ها آسان است و به راحتی می‌توانید آنها را از بازار یا حتی از میوه و تره بار آنلاین مانند سان میوه تهیه کنید.

بهترین میوه‌ها برای سلامت مو چه هستند؟

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم: 1. پرتقال

با خوردن پرتقال بافت پوست سر تقویت می‌شود و این مسئله باعث می‌شود که سلول‌های مو و پوست سر تقویت شوند. به این صورت، مشکل ریزش مو کمتر می‌شود و موی محکم‌تری خواهید داشت.

مشکل ریزش مو دارید و موهایتان خیلی می‌ریزد؟ در این صورت، باید روزانه یک یا دو پرتقال بخورید. پرتغال حاوی ویتامین مهمی به نام ویتامین C است که برای سلامت بدن و مو بسیار مهم است. علاوه بر این، پرتقال دارای خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی هم است. بنابراین، خوردن آن می‌تواند به سلامت مو کمک زیادی کند.

اما چیزی که باعث می‌شود پرتقال یکی از انواع بهترین میوه برای سلامت مو باشد، ویتامین C آن است. ویتامین C ویتامینی است که در بدن به کلاژن‌سازی ماهیچه‌های پوست و پوست سر کمک می‌کند.

(برای خرید پرتقال تامسون، خرید پرتقال توسرخ، خرید پرتقال جنوب ناول و همینطور خرید پرتقال خشک از صفحه مربوطه بازدید کنید.)

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم: 1. پرتقال

برای رشد مو چه بخوریم: 2. هلو

اگر می‌خواهید که موی درخشان و محکمی داشته باشید که زود نشکند، پس باید مواد غذایی و ویتامین‌های مفید را به میزان کافی به آن برسانید. از بین انواع بهترین میوه برای سلامت مو که مواد غذایی متنوعی در خود دارند، هلو انتخاب مناسبی است.

هلو حاوی مواد مغذی مهمی مانند ویتامینA و ویتامین C و همینطور مقادیر کافی پتاسیم است. پس همانطور که مشاهده می‌کنید، در هلو مواد غذایی متنوعی وجود دارد که می‌تواند به رشد سریع مو و پر پشت شدن مو کمک کند. بنابراین، با خرید هلو و گنجاندن آن در برنامه غذایی روزانه می‌توانید به سلامت موی خود کمک زیادی کنید.

(برای خرید میوه پذیرایی آنلاین به میوه فروشی سان میوه سر بزنید.)

برای رشد مو چه بخوریم: 2. هلو

چه میوه هایی به رشد مو کمک می کنند: 3. موز

علاوه بر این، اگر روزانه موز مصرف کنید، منافذ پوست سر باز می‌شوند که خود این مسئله شوره زدن سر را کاهش می‌دهد. به این صورت، با خوردن مرتب موز موهای درخشان، محکم و قوی خواهید داشت.

اگر به دنبال بهترین میوه برای سلامت مو هستید که هم خوشمزه و پر انرژی باشد و هم به رشد مو کمک کند، موز گزینه ایده آلی است. موز حاوی روغن‌های طبیعی، ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی مثل پتاسیم است که باعث می‌شود که رشد مو تقویت شود.

اما مهمتر از آن این است که خوردن موز باعث می‌شود پتاسیم به موها برسد. اما چرا پتاسیم برای مو مهم است؟ پتاسیم ماده مهمی است که می‌تواند به کاهش شکستن تارهای مو کمک کند و انعطاف پذیری آنها را افزایش دهد.

(برای خرید موز از صفحه مربوطه بازدید کرده و سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.)

چه میوه هایی به رشد مو کمک می کنند: 3. موز

بهترین میوه برای سلامت مو: 4. لیمو

مزیت خوردن لیمو این است که به غیر از ویتامین C در آن مقدار زیادی مواد مغذی دیگر مثل آهن، پتاسیمو کلسیم هم موجود است. در نتیجه، با خوردن لیمو نه تنها به سلامت موهای خود کمک می‌کنید، بلکه سلامت سیستم ایمنی بدن را هم تقویت می‌کنید.

یادتان هست که گفتیم ویتامین C به کلاژن‌سازی پوست کمک می‌کند و باعث تقویت رشد مو می‌شود؟ معمولاً با خوردن پرتقال که یکی از میوه های مفید برای سلامت مو است، می‌توانید مقدار زیادی از ویتامین C مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. اما اگر به دنبال میوه‌ای هستید که این ویتامین را به مقدار بسیار بیشتری داشته باشد، حتماً لیمو را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

(برای خرید لیمو ترش و خرید لیمو شیرین سری به میوه فروشی آنلاین سان میوه بزنید.)

بهترین میوه برای سلامت مو: 4. لیمو

بهترین میوه برای سلامت مو: 5. سیب

با خوردن روزانه سیب می‌توانید به کاهش کلسترول بدن و اسید معده کمک کنید. بنابراین، همانطور که مشاهده می‌کنید سیب خواص درمانی زیادی دارد و مهمتر از همه این است که به راحتی می‌توانید آن را در میان وعده و دسر هم استفاده کنید.

اگر عاشق سیب هستید و آن را هر روز می‌خورید، پس به شما تبریک می‌گوییم، چون با قرار دادن سیب در برنامه غذایی روزانه کار درستی کرده‌اید! این به این خاطر است که سیب یکی از میوه های مفید برای مو و در واقع بهترین میوه برای سلامت مو است که خوردن آن به سلامت کلی بدن و مو کمک زیادی می‌کند.

خوردن سیب باعث افزایش پروتئین کراتین در بدن می‌شود. کراتین هم باعث می‌شود که فولیکول‌های مو قوی شوند. در نتیجه، ظاهر موها صاف، درخشان و حجیم می‌شود. اما مزایای خوردن سیب فقط به سلامت مو محدود نمی‌شود.

(برای خرید سیب قرمز و خرید سیب زرد از صفحات مربوطه در وبسایت سان میوه بازدید کنید.)

بهترین میوه برای سلامت مو: 5. سیب

بهترین میوه ها برای کنترل و درمان ریزش مو: 6. توت فرنگی

آیا تا حالا هنگام خرید شامپوهای تقویت‌کننده به جزئیات محصول آن‌ها دقت کرده‌اید؟ اگر توضیح محصول و جزئیات تشکیل دهنده این شامپوها را دیده باشید، متوجه می‌شوید که جزئی که در ساخت همه آنها مشترک است، ویتامین B5 است. وجود ویتامین B5 در شامپوهای تقویت‌کننده مهم است، چون این ویتامین به ترمیم و بازسازی تارهای مو کمک زیادی می‌کند و برای کاهش ریزش مو مفید است.

خوشبختانه، در برخی از میوه های مفید برای ریزش مو مثل توت فرنگی هم ویتامین B5 به مقدار زیاد وجود دارد. علاوه بر ویتامین B5، توت فرنگی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C نیز هست که برای کلاژن‌سازی پوست سر مفید است. در نتیجه، با خرید توت فرنگی و خوردن توت فرنگی این بهترین میوه برای سلامت مو، هم می‌توانید ویتامین ب ۵ و هم ویتامین ث را به بدن برسانید که در کل، برای تقویت سلامت موها بسیار مفید هستند.

بهترین میوه ها برای کنترل و درمان ریزش مو: 6. توت فرنگی

بهترین میوه برای سلامت مو: 7. آووکادو

گاهی اوقات، بدن ما دچار مشکلات هورمونی می‌شود و این مشکلات خود را به صورت عارضه‌های ریزش مو مثل آلوپسی یا تاسی منطقه‌ای نشان می‌دهد. داشتن چنین عوارضی می‌تواند به اعتماد به نفس فرد ضربه زیادی بزند، مخصوصاً اگر در نقطه‌ای از بدن رخ دهد که ریزش مو در آن آشکار است. با این حال، با خوردن میوه های مفید برای رشد مو، می‌توان به درمان این عارضه کمک زیادی کرد. یکی از این میوه‌ها آووکادو است. بنابراین با خرید آووکادو و مصرف آن می‌توانید موهای سالم‌تری داشته باشید.

بهترین میوه برای سلامت مو: 7. آووکادو

آووکادو، یک ابر میوه برای سلامت مو

بنابراین، آووکادو برای تقویت و رشد مو میوه خیلی خوبی است. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید هم آووکادو را به تنهایی به عنوان میان وعده مصرف کنید یا از آن یک روغن مو بسازید و به صورت موضعی روی نواحی از پوست سر بمالید که ریزش مو در آنها شدید است.

در آووکادو مقدار زیادی پروتئین، آهن، فیبر، نیاسین، پتاسیم، لسیتین، کلسیم، اسید لینولئیک و ویتامین‌های آ، ب، ث و E وجود دارد. پس همانطور که می‌بینید، آووکادو بهترین میوه برای سلامت مو و یک سوپر میوه سرشار از مواد مغذی و ویتامین است.

(از مطلب بهترین میوه برای دوران بارداری بازدید کنید.)

آووکادو، یک ابر میوه برای سلامت مو

بهترین میوه برای سلامت مو: 8. خربزه درختی یا پاپایا

این به خاطر این است که این بهترین میوه برای سلامت مو علاوه بر داشتن ویتامین آ، دارای ویژگی‌های ضد قارچی است که کمک می‌کند پوست سر را تمیز نگه داریم. بنابراین، با خوردن یا اعمال پاپایا بر روی پوست سر، می‌توانیم هم به رشد و هم به سالم ماندن تارهای موی پوست سر کمک زیادی کنیم.

آیا موهای شما نازک هستند و سرتان زیاد شوره می‌زند؟ در این صورت، پیشنهاد ما به شما این است که خربزه درختی بخورید! خربزه درختی یا پاپایا حاوی مقدار زیادی ویتامین آ است. ویتامین آ برای حفاظت و تقویت مو مهم است. همچنین، موارد زیادی وجود داشته که خیلی‌ها به خاطر خواص آبرسانی پاپایا از آن در ماسک برای مرطوب کردن پوست سر هم استفاده کرده‌اند.

(از مطلب بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون بازدید کنید.)

بهترین میوه برای سلامت مو: 8. خربزه درختی یا پاپایا

کدام میوه ها برای ریزش مو مفید است: 9. انگور

در انگور ماده‌ای به نام پرو آنتی سیانیدین اولیگومریک یا OPC وجود دارد که در بدن در فرایند تولید DHT مداخله می‌کند و مانع از تولید آن می‌شود. علاوه بر این، OPC رشد فولیکول‌های مو را هم تقویت می‌کند. در نتیجه، انگورمیوه‌ای مفید برای کاهش ریزش مو و تقویت تارهای موی سر است.

مشکل ریزش مو دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها تولید هورمونی به نام دی هیدرو تستوسترون یا هورمون DHT است. با این حال، با خوردن بهترین میوه برای سلامت مو که مانع از تولید این هورمون می‌شود، می‌توان به رفع مشکل ریزش موی کمک کرد.

(امکان خرید انگور یاقوتی، خرید انگور عسگری، خرید انگور مهره، خرید انگور سفید بی دونه و خرید انگور کندری در سان میوه به صورت آنلاین وجود دارد.)

کدام میوه ها برای ریزش مو مفید است: 9. انگور

بهترین میوه برای سلامت مو: 10. آناناس

ویتامین B هم ویتامینی است که مصرف آن موها را مستحکم‌تر می‌کند و باعث می‌شود که موها کمتر شکننده باشد. بنابراین، گنجاندن آناناس در برنامه غذایی روزانه‌ می‌تواند به سلامت مو کمک زیادی کند.

دلتان می‌خواهد که موی براق، حجیم و نرمی داشته باشید؟ پس حتماً خرید آناناس را در برنامه خود قرار دهید. در آناناس مواد غذایی مثل ویتامین ث، ویتامین ب و کلسیم وجود دارد که این‌ها با کمک همدیگر می‌توانند هم موها را مستحکم کنند و هم باعث شوند که جلای خوبی داشته باشد.

از یک طرف، ویتامین ث به کلاژن‌سازی پوست سر و تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند. از سوی دیگر، کلسیم برای مشکل کاهش ریزش موها مفید است، چون کمبود آن باعث ریزش مو می‌شود.

(با بهترین میوه برای دوران پریود آشنا شوید.)

بهترین میوه برای سلامت مو: 10. آناناس

بهترین میوه برای سلامت مو: 11. زردآلو

در بخش‌های قبلی توضیح دادیم که یک عامل ریزش مو تولید هورمونی به نام هورمون DHT در بدن است. برای همین، برای کاهش ریزش مو باید کاری کنیم که تولید هورمون DHT در بدن متوقف شود یا تا حد زیادی تولید این هورمون کاهش پیدا کند. خبر خوب این است که در خیلی از میوه‌ها موادی وجود دارند که به کاهش تولید این هورمون در بدن کمک می‌کنند که زردآلو یکی از این میوه‌ها است. خرید زرد آلو و مصرف آن برای سلامت موها و همینطور سلامت کلی بدن بسیار مهم است.

بهترین میوه برای سلامت مو: 11. زردآلو

چزا زردآلو برای سلامت مو مفید است؟

از سوی دیگر، اگر پوست سر شما خیلی خشک است، می‌توانید از زردآلو یک ماسک موی طبیعی برای آبرسانی و مرطوب کردن آن هم درست کنید. بنابراین، زردآلو یکی از انواع بهترین میوه برای سلامت مو است.

زردآلو یکی از بهترین میوه ها برای تقویت مو است، چون در آن دو اسید چرب به نام‌های اسید چرب لینولئیک و لینولنیک وجود دارند که مصرف آنها تولید هورمون DHT در بدن را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، با خوردن زردآلو می‌توانید موها را نرم کنید، چون ویتامین‌های زیاد درون زردآلو برای تقویت مو خیلی خوب هستند.

چزا زردآلو برای سلامت مو مفید است؟

کدام میوه ها برای رشد مو خوب است: 12. انار

مواد آنتی اکسیدانی انار می‌توانند از آسیب رادیکال‌های آزاد در بدن جلوگیری کنند و به طور کلی، در حفظ سلامت بدن و پوست موی سر نقش مهمی ایفا می‌کنند. در نتیجه، خوردن انار در روز می‌تواند کمک کند تا سلامت پوست سر و بدن را حفظ کنید.

چه کسی می‌تواند جذابیت دانه‌های یاقوتی و قرمز و درخشان انار را انکار کند؟ اما این میوه فقط به خاطر مزه خاص، آبدار و ظاهر زیبایش مهم نیست. انار یکی از انواع بهترین میوه برای سلامت مو است که خواص آنتی اکسیدانی زیادی دارد و مواد و ویتامین‌های آن برای رشد مو و تقویت تارهای آن بسیار مهم هستند. با شروع فصل پاییز حتما خرید انار را در برنامه‌ی خود قرار دهید و از خواص این میوه شگفت‌انگیز بهره‌مند شوید.

(برای خرید بسته پذیرایی یا خرید میوه مراسمات می‌توانید به سان میوه رجوع کنید.)

کدام میوه ها برای رشد مو خوب است: 12. انار

بهترین میوه ها برای مو: 13. کیوی

بنابراین، با خرید کیوی و خوردن کیوی و رساندن این مواد مغذی به بدن می‌توانید باعث رساندن مواد غذایی مهم به موها و کم کردن شوره سر شوید. در نتیجه، کیوی جزو انواع بهترین میوه برای سلامت مو است که می‌تواند برای غذارسانی و تقویت موها مفید باشد.

اگر مشکل زود سفید شدن یا خاکستری شدن موها را دارید، پس حتماً کیوی مصرف کنید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که کیوی می‌تواند به مشکل سفید شدن موی سر کمک زیادی کند. علاوه بر این، کیوی حاوی مقدار زیادی ویتامین ث، ک، E و مواد غذایی مثل فولات و پتاسیم است.

(با بهترین میوه ها برای سلامت قلب آشنا شوید.)

بهترین میوه ها برای مو: 13. کیوی

بهترین میوه برای سلامت مو: 14. گریپ فروت

گریپ فروت دارای ویتامین‌های آ، ث، ب ۱، پانتوتنیک اسید، فیبر، مس، پتاسیم و بیوتین است و همه این مواد برای تغذیه و کلاژن‌سازی سلامت پوست سر مفید هستند. بنابراین، اگر به خوردن مرکبات علاقه دارید، حتماً گریپ فروت را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

درست است که به خاطر مزه ملس تا کمی تلخش، گریپ فروت میوه‌ای است که باب میل همه نیست. اما این میوه حاوی ویتامین‌ها و مواد غذایی مفید زیادی است و نمی‌توان منکر اثر آن بر سلامت بدن و پوست و موی سر شد.

(برای خرید گریپ فروت به میوه فروشی آنلاین سان میوه سر بزنید.)

بهترین میوه برای سلامت مو: 14. گریپ فروت

بهترین میوه برای ریزش مو: 15. آلو

همچنین، در آلو مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی وجود دارد که در تقویت و رشد مو موثر است. بنابراین، خوردن آلو به سلامت موی کمک زیادی می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید ماسک آلو را بر روی پوست سر بمالید تا با خواص ضد باکتریایی‌اش آن را تمیز نگه دارید.

از آنجایی که عدم تعادل هورمونی در مشکل ریزش مو نقش مهمی دارد، ما هم باید غذاها و میوه‌هایی بخوریم که این عدم تعادل را برطرف کنند. یکی از اعضای بدن که به تنظیم و تعادل هورمونی در بدن کمک زیادی می‌کند غدد فوق کلیوی است.

اگر این غدد کارشان را درست انجام ندهند، می‌توانند باعث اختلال هورمونی در بدن شوند که در نهایت منجر به مشکل ریزش مو خواهد شد. با این حال، انواع بهترین میوه برای سلامت مو مثل آلو وجود دارند که به کار غدد فوق کلیوی برای تنظیم هورمون‌ها کمک می‌کنند.

(در وبلاگ سان میوه در خصوص بهترین میوه برای سلامت پوست بیشتر بخوانید.)

بهترین میوه برای ریزش مو: 15. آلو

بهترین میوه ها برای رشد مو: 16. بلوبری

خوبی بلوبری هم این است که خوردن آن خیلی راحت است و می‌توانید به عنوان میان وعده روزی چند تای آن را بخورید یا می‌توانید آن را به سالاد یا دسر‌ها اضافه کنید. بنابراین، حتماٌ بلوبری را در لیست بهترین میوه برای سلامت مو خود قرار دهید.

عاشق میوه‌های توت خوشمزه و آبدار هستید؟ اگر اینطور است یک خبر خوب برای شما داریم! یکی از میوه‌های توت که بلوبری است و مزه خوب و آبداری دارد هم برای مو مفید است. بلوبری حاوی مواد شیمیایی گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی و ویتامین ث به مقدار زیاد است. در نتیجه، با خرید بلوبری و مصرف آن و دریافت این مواد به بدن می‌توانید فولکول‌های مو را تقویت کنید و شکنندگی آن را کمتر.

بهترین میوه ها برای رشد مو: 16. بلوبری

بهترین میوه برای رشد مو: 17. گیلاس

یکی از انواع بهترین میوه برای سلامت مو خوشمزه و کوچک گیلاس است. اما گول ظاهر ریز و کوچک گیلاس را نخورید! در این میوه ویتامین ث و ب به مقدار قابل توجهی وجود دارد که هر دوی آنها از شکنندگی مو جلوگیری و باعث تقویت فولیکول‌های مو می‌شوند. همچنین، اگر پوست سر شما خیلی خشک است، می‌توانید روزانه چند گیلاس را بخورید تا رطوبت آن را افزایش دهید.

بهترین میوه برای رشد مو: 17. گیلاس

بهترین میوه برای موی سر: 18. نارگیل

خوبی آن هم این است که هم می‌توانید آن را خالی بخورید و هم اینکه روغن آن را بر روی پوست سر اعمال کنید. از اینرو، نارگیل به خاطر این خواص شامل یکی از انواع بهترین میوه برای سلامت مو می‌شود.

اگر موهای خشکی دارید و تاکنون به دنبال راه‌های طبیعی برای نرم و مرطوب کردن آنها بوده‌اید، شاید به روغن نارگیل برخورده‌اید. خیلی از عطاری‌ها و کسانی که داروهای طبیعی را برای سلامت مو می‌فروشند، روغن نارگیل را برای تقویت و رطوبت مو پیشنهاد می‌کنند.

این به این خاطر است که نارگیل حاوی مقدار زیادی چربی است که می‌تواند موها را چرب و پوست سر را مرطوب کند. علاوه بر این، اسید لاریکی موجود در نارگیل به تقویت رشد مو کمک می‌کند. برای همین، خوردن نارگیل برای موها مفید است.

(برای خرید نارگیل از سان میوه بازدید کنید.)

بهترین میوه برای موی سر: 18. نارگیل

خواص میوه خشک برای مو

در قسمت قبلی بیشتر در مورد بهترین میوه برای سلامت مو تازه و اثر آنها بر سلامت پوست موی صحبت کردیم. اما در مورد میوه‌های خشک چه؟ میوه‌های خشکی مثل خرما، گردو و کشمش؟ آیا خوردن آنها برای مو مفید است و به درخشانی و استحکام آن کمک می‌کند؟ اگر کنجکاو هستید که در این مورد بیشتر بدانید، با ما همراه باشید تا در این بخش در این باره بیشتر توضیح دهیم. ضمنا می‌توانید برای خرید میوه خشک مرغوب و تازه به سان میوه رجوع کنید و هر آنچه نیاز دارید را با بهترین قیمت میوه خشک تهیه کنید.)

میوه خشک برای مو

بهترین میوه برای سلامت مو: 1. خرما

بنابراین، خوردن خرما باعث می‌شود که مواد غذایی بیشتری به فولیکول‌های مو برسد و موها ساختار محکم و قوی‌تری داشته باشند. به این صورت، فولیکول‌های مو راحت نمی‌شکنند و مستحکم خواهند بود.

اجازه دهید که اولین میوه خشک در این فهرست را با خرما شروع کنیم. خرما حاوی مواد مغذی زیادی است که هم برای پوست و هم برای مو مفید هستند. یکی از این مواد غذایی پر فایده برای مو آهن است. همانطور که قبلاٌ گفتیم، آهن یک ماده مهم در خونسازی در بدن است. در نتیجه، خوردن آهن باعث می‌شود که جریان خون در بدن به پوست سر گردش بیشتری داشته باشد.

(برای خرید انواع خرما از جمله خرید خرما کتابی لوکس، خرید خرما پیارم سلطنتی، خرید خرما خشک زاهدی و خرید خرما عسلی کبکات از سان میوه بازدید کنید.)

بهترین میوه برای سلامت مو: 1. خرما

بهترین میوه برای سلامت مو: 2. گردو

در نتیجه، با خوردن گردو در روز می‌توانید این مواد را به بدن برسانید که آنها باعث تقویت ساختار مو می‌شوند. وقتی موی محکمی داشته باشید، موها کمتر می‌شکند و مشکل ریزش آن هم بهتر خواهد شد.

گردو یکی از غنی‌ترین و مقوی‌ترین میوه‌های خشک است که مصرف روزانه آن مخصوصاً در کنار صبحانه می‌تواند فواید زیادی برای بدن و موها داشته باشد. این به این خاطر است که گردو حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، بیوتین و ویتامین‌های زیادی است.

(با بهترین میوه ها برای کم خونی آشنا شوید.)

بهترین میوه برای سلامت مو: 2. گردو

بهترین میوه برای سلامت مو: 3. زردآلوی خشک

در بخش قبلی در مورد فواید زردآلو توضیح دادیم و اینکه چقدر خوردن آن برای موها می‌تواند مفید باشد. با این وجود، اگر میوه خشک دوست دارید، می‌توانید زردآلو خشک هم مصرف کنید. اتفاقاً خوردن زردآلو خشک برای مو می‌تواند خیلی مفید باشد. این به این خاطر است که در روند خشک کردن میوه آب آن گرفته و غلظت مواد غذایی در آن بیشتر می‌شود.

زردآلوی خشک حاوی مقدار زیادی آهن است و همانطور که گفتیم، آهن می‌تواند به خونرسانی به موها کمک کند و باعث شود که فولیکول‌های موی بافت خیلی خوب و محکمی داشته باشند. در نتیجه، اگر میوه خشک دوست دارید از خرید زردآلوی خشک غافل نشوید.

بهترین میوه برای سلامت مو: 3. زردآلوی خشک

بهترین میوه برای سلامت مو: 4. کشمش

کشمش هم جزو میوه‌های خشکی است که برای خونسازی بسیار مهم است. دلیل آن این است که کشمش حاوی مقدار زیادی آهن است و خوردن آهن باعث افزایش گردش جریان خون به بدن و پوست سر می‌شود. در نتیجه، اگر مشکل کمبود آهن دارید و این باعث شده که موهایتان بریزد، می‌توانید روزانه چند کشمش را به عنوان میان وعده و حتی با عصرانه در کنار چای مصرف کنید.

(از صفحه خرید سبزیجات برگی و خرید صیفی جات بازدید کنید.)

بهترین میوه برای سلامت مو: 4. کشمش

سخن پایانی در خصوص میوه های مفید برای سلامت مو

کمترین کسی را می‌توانید پیدا کنید که به ظاهر و آراسته بودن خود اهمیت ندهد. مراقبت از مو و داشتن موهای محکم و درخشان هم یکی از کارهایی است که می‌توانیم با انجام آن ظاهر زیبایی داشته باشیم. درست است که در بازار می‌توانید محصولات مراقبتی زیادی برای مویتان تهیه کنید، اما چرا با خوردن میوه که یک راه طبیعی برای مراقبت از مو است این کار را انجام ندهید؟

با توجه به مطالب این مطلب، می‌دانید که میوه‌ها حاوی مواد مغذی زیادی هستند و می‌توانند برای سلامت موها بسیار مفید باشند. بنابراین، اگر می‌خواهید برای مراقبت از موی خود بهترین میوه برای سلامت مو را تهیه کنید، می‌توانید به فروشگاه سان میوه مراجعه کنید. ما در این فروشگاه تازه‌ترین و بهترین میوه‌ها را برای تهیه شما عزیزان قرار داده‌ایم.

سخن پایانی در خصوص میوه های مفید برای سلامت مو

منبع

منبع

مقالات مرتبط

نظرات