بهترین میوه برای خارش پوست : معرفی 10 میوه برای رفع خارش پوست + عکس

تخفیف خرید از سان میوه

حساسیت پوستی، کهیر، اگزما و خارش پوست از دردسرهای این روزهای زندگی مدرن است. آلودگی و استرس‌های ناشی از کارهای پیچیده در زندگی شهری، تمامی بدن را درگیر کرده است. به جزء مراجعه به پزشک و مصرف پماد ضد خارش پوست، پناه بردن به طبیعت هم روشی عاقلانه‌ای است. معرفی بهترین میوه برای خارش پوست قرار است موضوع این مطلب باشد، بنابراین اگر به دنبال درمان خانگی خارش بدن، بهترین میوه برای خارش بدن ، بهترین روغن برای خارش پوست و جایگزین قرص ضد خارش پوست  هستید خواندن این متن از وبلاگ سان میوه را از دست ندهید.

معرفی بهترین میوه برای خارش پوست

بهترین میوه‌ برای خارش پوست، میوه‌ها در درمان خارش پوست معجزه می‌کنند!

آیا شده که شما بسیار خسته‌اید و به رختخواب رفته‌اید، اما همان موقع خوابتان نبرده و شروع به خارش کل بدن خود کرده‌اید؟ شاید هم دارو یا غذایی را خورده‌اید و بلافاصله بدنتان شروع به خارش کرده‌است. خارش بدن مسئله‌ای است که می‌تواند برای بسیاری از افراد مزاحمت ایجاد کند، مخصوصاً در شب و هنگام خواب. شما برای درمان خارش بدن در شب خیلی راحت می‌توانید یک مرطوب کننده را روی پوست خود بزنید و این مرطوب کننده به‌صورت موقتی پوست شما را آرام‌تر خواهد کرد. ما در این متن از وبلاگ سان میوه علاوه بر معرفی بهترین میوه‌ برای خارش پوست نتیجه بررسی علت خارش پوست و همینطور روش‌های درمان خانگی خارش بدن را هم آورده‌ایم.

 میوه‌ها در درمان خارش پوست معجزه می‌کنند

بهترین میوه برای رفع خارش بدن

برای تمامی افرادی که دچار مشکل حساسیت پوستی هستند این سؤال برایمان پیش می‌آید که برای خارش بدن چی بخوریم؟ در بین میوه‌ها مواردی وجود دارند که می‌توانند به پوست بدن ما کمک کنند تا تقویت شود و همچنین، برای مشکل خارش بدنمان هم مفید هستند. ما در این بخش در مورد بهترین میوه‌ برای خارش پوست توضیح می‌دهیم.

فقط این نکته را گوشه‌ی ذهن خود داشته باشید که تمامی موارد ذکر شده در این مطلب نسبی است و ممکن است بهترین میوه‌‌ای که ما برای رفع خارش پوست معرفی می‌کنیم، عامل اصلی حساسیت و آلرژی شما باشد! بنابراین از مصرف زیاد آن‌ها به عنوان روش درمانی، خودداری فرمایید‌.

بهترین میوه برای رفع خارش بدن

بهترین میوه برای خارش پوست : 1. توت‌ فرنگی، منبع آنتی اکسیدان‌های قدرتمند برای حفاظت از پوست

در توت‌فرنگی موادی بنام اسیدهای آلفا هیدروکسی وجود دارند که این اسیدها می‌توانند به پوست بدن ما کمک کنند تا سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. علاوه‌براین، در توت‌فرنگی ماده‌ای هم بنام سالیسیلیک اسید وجود دارد که بسیاری از محصولات مراقبت و زیبایی از پوست از این ماده برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست استفاده می‌کنند.

همچنین، آن‌ها کاری می‌کنند که منافذ پوست تمیز نگه داشته شده و عواملی مثل باکتری‌ها وارد آن نشوند. تمیز نگه‌داشتن پوست و از بین بردن سلول‌های مرده می‌تواند به درمان خارش بدن شما کمک کند. بنابراین، توت‌فرنگی را می‌توان به عنوان بهترین میوه‌ برای خارش بدن معرفی کرد.

اسید سالیسیلیک از اصلی‌ترین ترکیباتی است که در درمان آکنه توسط متخصصان پوست استفاده می‌شود. منبع ارگانیک اسید سالیسیلیک توت فرنگی است. پاکسازی پوست، حذف جوش‌های سر سیاه، لایه برداری پوست و از همه مهم‌تر تغذیه پوست با مصرف منظم توت فرنگی انجام می‌شود.

بهترین میوه برای خارش پوست :توت‌ فرنگی منبع آنتی اکسیدان‌

بهترین میوه برای خارش پوست : 2. گوجه فرنگی، بمب تقویت پوست

در گوجه فرنگی ترکیبات ضد التهابی زیادی مثل بتاکاروتن، لوتئین ویتامین E، ویتامین C و لیکوپن وجود دارند. این آنتی‌اکسیدان‌ها خاصیت‌های ضد التهابی دارند و می‌توانند به کسانی که پوستشان ملتهب شده و دچار خارش است کمک کنند تا این خارش را کمتر کنند.

آب گوجه فرنگی برای داشتن یک پوست جوان و سالم بسیار مفید است و می‌توانند پوست را در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کنند. مصرف آب گوجه فرنگی می‌تواند به شفاف شدن رنگ پوست، رفع جوش و لکه‌های پوستی کمک کند. همچنین، آب فراوانی که در گوجه وجود دارد می‌تواند خشکی پوست شما را کاهش دهد. همین امر باعث می‌شود که گوجه یکی از انواع بهترین آب‌میوه برای پوست باشد.

گوجه‌ فرنگی هم در بعضی از افراد می‌تواند آماس پوستی را به وجود بیاورد، به‌خصوص کسانی که به درخت بلسان پِرو حساس هستند. بنابراین، در مصرف گوجه فرنگی احتیاط را به خرج بدهید. با این که گوجه می‌تواند برای خارش پوست بدن و مفید باشد، اما برای افرادی که ممکن است به آن حساس باشند هم می‌تواند حساسیت به وجود بیاورد.

شاید با دیدن نام گوجه فرنگی به عنوان بهترین میوه برای خارش پوست تعجب کنید. اگر این گیاه برای برخی از افراد به عنوان خوراکی حساسیت زا شهرت یافته، برای خیلی‌ها هم بخاطر ترکیبات شگفت انگیزی که دارد راه نجات است. اگر به گوجه فرنگی حساسیت ندارید، از مصرف منظم آن برای درمان خارش پوست غافل نشوید!

بهترین میوه برای خارش پوست : گوجه فرنگی بمب تقویت پوست

بهترین میوه برای خارش پوست : 3. سیب، پزشک ارگانیک طبیعت

سیب میوه‌ای است که مواد غذایی بسیار مفیدی در آن وجود دارد و این میوه با داشتن ویتامین ث که یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است می‌تواند به‌ سلامت پوست شما کمک کند. در سیب ماده‌ای بنام کوئرستین وجود دارد. کوئرستین یک فلاونوئید گیاهی است که به بسیاری از میوه‌ها رنگ خاص خود را می‌دهد.

علاوه‌براین، این ماده هم یک آنتی‌ اکسیدان و هم یک آنتی‌ هیستامین است. آنتی‌هیستامین‌ها موادی هستند که می‌توانند التهاب و میزان هیستامین در بدن کاهش دهند. کوئرستین هم می‌تواند قرمزی پوست، خارش و التهاب پوست را کاهش داده و پوست آسیب‌ دیده را ترمیم کند. به خاطر این دلایل، سیب بهترین میوه‌ برای خارش پوست محسوب می‌شود.

البته افرادی هم هستند که به سیب حساسیت دارند و خوردن سیب می‌تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی برای آن‌ها شود. این افراد باید از خوردن سیب خودداری کنند.

سیب منبع انواع آنتی اکسیدان و آنتی هیستامین است. اگر می‌خواهید سلامتی پوست خود را تضمین کنید مصرف روزانه سیب را فراموش نکنید. در صورتیکه به سیب آلرژی ندارید، کوئرستین موجود در آن می‌تواند خارش پوست را تسکین دهد.

بهترین میوه برای خارش پوست : سیب پزشک ارگانیک طبیعت

بهترین میوه برای خارش پوست : 4. گیلاس، آبرسان طبیعی پوست

گیلاس هم یکی از میوه‌های دیگر است که دارای ماده کوئرستین است و خوردن آن می‌تواند قرمزی پوست شما را کاهش داده و برای منافذ پوست شما رطوبت را فراهم کند.

همچنین، خوردن گیلاس می‌تواند به پوست شما کمک کند تا مرطوب باقی بماند و از خشک بودن آن جلوگیری می‌کند. خشک بودن پوست هم یک دلیل رایج دیگر برای خارش پوست است. برای همین، گیلاس جزو بهترین میوه‌ها برای خارش پوست در نظر گرفته می‌شود.

آب رسانی کافی پوست یکی از روش‌های مؤثر در رفع خارش پوست است، گیلاس در آبرسانی پوست گیاهی تمامی عیار است. هر چقدر که رنگ میوه‌ قوی‌تر باشد، یا به عبارتی دیگر سرخ فام و براق باشد، میزان آنتی اکسیدان آن بیشتر است. گیلاس با وجود آنتی اکسیدان‌های قدرتمند و بافت لطیف خود، از همان میوه‌های مهم برای تسکین و تغذیه پوست است.

بهترین میوه برای خارش پوست : گیلاس یک آبرسان طبیعی

بهترین میوه برای خارش پوست : 5. زغال اخته، گیاهی عالی برای هیدراته کردن پوست

زغال‌ اخته هم یکی از میوه‌هایی است که دارای کوئرستین بوده و برای خارش بدن مفید است. در زغال‌ اخته مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان وجود دارد و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند برای سلامت پوست شما بسیار مفید باشند. علاوه‌براین، عصاره‌‌ی زغال‌ اخته می‌تواند با خشکی پوست مبارزه کرده و بافت آن را نرم‌تر کند.

همچنین، عصاره زغال‌ اخته می‌تواند به پوست شما رطوبت برساند و سلول‌های مرده پوست شما را از بین ببرد. این دلایل باعث می‌شوند که زغال‌ اخته به عنوان بهترین میوه‌ برای خارش پوست معرفی شود.

با آبرسانی دائمی پوست، کم کم خارش پوست ناپدید خواهد شد. مصرف میوه‌های آبرسان مثل زغال اخته و بلوبری برای هیدراته کردن پوست و رفع خارش پوست بهترین راهکار است.

بهترین میوه برای خارش پوست : زغال اخته برای هیدراته کردن پوست

بهترین میوه برای خارش پوست : 6. خیار، شفای پوست آسیب دیده

خیار جزو میوه‌هایی است که حاوی آب زیادی است و خوردن آن می‌تواند به مرطوب نگه‌داشتن و تغذیه پوست شما کمک کند. همچنین، آب خیار می‌تواند مواد سمی را هم از بدن شما خارج کند. بنابراین، آب خیار هم می‌تواند برای رطوبت پوست شما خوب باشد و هم پوست شما را درخشنده‌تر کند. شما در میوه فروشی آنلاین سان میوه می‌توانید انواح خیار از جمله خیار سالادی و خیار اصفهانی را تهیه کنید.

خیار یکی از میوه‌های شگفت انگیز در آبرسانی و هیدراته کردن پوست به شمار می‌آید. التهابات پوست با ماده‌ای به نام اسید کافئیک و ویتامین C موجود در خیار، رفع می‌شود. خیار آنقدر در رفع مشکلات پوستی حرفه‌ای عمل می‌کند که برای درمان پف زیر چشم، سوختگی و خارش پوست در داروهای بهداشتی و آرایشی استفاده می‌شود.

بهترین میوه برای خارش پوست : خیار شفای پوست آسیب دیده

بهترین میوه برای خارش پوست: 7. انار و بازسازی پوست ملتهب

انار با داشتن مقدار زیادی ویتامین C و K می‌توانند سلول‌های پوست را مجدداً بازسازی کنند و فرآیند پیری پوست را کند کنند. خوردن آب انار باعث می‌شود که پوست شما درخشندگی طبیعی داشته باشد و اسیدهای چرب امگا ۳ که در آب انار وجود دارند می‌توانند رطوبت را در پوست شما نگه دارند. در نتیجه آب انار هم برای بازسازی و هم برای خارش پوست بدنتان مفید است. انار، بهترین میوه برای خارش پوست است.

تخفیف خرید از سان میوه

انار سرشار از آنتی اکسیدان است و با مصرف مرتب آن، پوستتان را به یک ضد آفتاب طبیعی که با رادیکال‌های آزاد می‌جگند مجهز کرده‌اید. پاکسازی پوست از فواید آشکار روغن هسته انار و جز بهترین روغن برای خارش پوست می‌باشد. اگر می‌خواهید از شر خارش‌های گاه و بی‌گاه پوست خلاص شوید، مصرف مرتب انار تازه یا آب انار را فراموش نکنید.

بهترین میوه برای خارش پوست: انار و بازسازی پوست ملتهب

بهترین میوه برای خارش پوست : 8. آووکادو، ترمیم کننده‌ی ارگانیک پوست

آووکادو با وجود چربی‌های سالم، فیبر، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی برای تغذیه پوست و همینطور مشکلات پوستی مثل ایجاد خارش، کهیر و اگزما بسیار مؤثر است. آووکادو دارای دو آنتی اکسیدان قدرتمند بنام لوتئین و زاگزانتین است که می‌تواند پوست را در برابر عواملی که موجب التهاب و حساسیت می‌شود مقاوم کند. چربی موجود در آووکادو مهمترین شاخصه‌ی این گیاه برای مرطوب نگهداشتن و ترمیم زخم‌های پوستی است.

آووکادو با وجود ویتامین E و A و چربی‌های سالم نظیر امگا 3 یک داروی ارگانیک تمام عیار برای حفظ سلامت و طراوت پوست است. اگر برای سلامت پوستتان به جای استفاده از داروهای شیمیایی به دنبال راهکاری طبیعی هستید، گوشته‌ی آووکادو را میل کنید و پوسته‌ی آن را بر روی پوستتان بمالید.

بهترین میوه برای خارش پوست : آووکادو ترمیم کننده‌ی ارگانیک پوست

بهترین میوه برای خارش پوست : 9. هندوانه، بی آزارترین میوه دنیا

کمتر کسی را در دنیا پیدا می‌کنید که به هندوانه آلرژی داشته باشد. در زمانیکه بیماری آبله مرغان می‌گیریم بهترین میوه‌ای که برای رفع التهاب پوستی توصیه می‌شود مصرف هندوانه و یا آب هندوانه است. هندوانه سرشار از فیبر، آب، ویتامین و انواع و اقسام آنتی اکسیدان‌هایی است که در تغذیه پوست نقش مؤثری دارند. اگر می‌خواهید زخم و التهابات پوستی که از خارش بیش از حد ایجاد شده است را رفع کنید از روش هندوانه درمانی استفاده کنید. هندوانه بهترین میوه برای خارش پوست است.

(در مقاله‌ی میوه‌های شب یلدا، به خواص هندوانه می‌پردازیم.)

هندوانه با وجود ویتامین‌های ضروری مثل ویتامین C، ویتامین A و آب فراوان پوست‌های حساس را تغذیه می‌کند. آبرسانی و ترمیم پوست را با مصرف منظم هندوانه و آب هندوانه رفع کنید.

بهترین میوه برای خارش پوست :هندوانه بی آزارترین میوه دنیا

بهترین میوه برای خارش پوست : 10. موز، حافظ جوانی و طراوت پوست

موز با وجود مقادیر بالای ویتامین C و A یکی دیگر از گزینه‌های بی‌نظیر برای رفع مشکلات پوستی است. موز سرشار از آنتی اکسیدان و مواد ضد میکروبی است و می‌تواند عواملی که منجر به خارش پوست می‌شوند را رفع کند. از طرفی میزان بالای پتاسیم موجود در موز در حفظ طراوات و جوانی پوست بسیار مؤثر است. مصرف روزانه یک نصف موز برای تقویت پوست راهکار مناسبی است.

موز منبع عالی پتاسیم و ویتامین A است. اگر می‌خواهید پوستتان مرطوب و مقاوم باشد و دائما به دنبال کرم‌های مختلف نباشید،  مصرف روزانه موز را فراموش نکنید.

بهترین میوه برای خارش پوست : موز حافظ جوانی و طراوت پوست

بهترین آب‌ میوه برای پوست

در این مقاله ما در مورد بهترین میوه‌ برای خارش پوست صحبت کردیم اما این نکته را یاد آور شویم که خیلی اوقات بدن به بافت میوه واکنش می‌دهد در حالیکه با مصرف آب‌ میوه، هیچ گونه واکنشی مثل حساسیت بدن به پوست هلو یا پوست کیوی، ایجاد نمی‌شود‌! از طرفی دیگر آب رسانی به پوست یکی از روش‌های مهم در تغذیه و سلامت پوست است، پس چه چیزی بهتر از مصرف آب میوه ارگانیک و سالم.

اگر شما با خوردن غذاها و میوه‌های مناسب از پوستتان مراقبت کنید و به آن آب و مواد غذایی لازم را برسانید، پوست شما خیلی از مشکلات مثل حساسیت پوستی را نخواهد داشت. با تهیه آب میوه سالم، بدون نیاز به تزریق انواع آمپول ضد خارش پوست یا مصرف قرص ضد خارش پوست مشکلات پوستی خود را رفع کنید.

بهترین آب‌ میوه برای خارش پوست

برای رفع خارش پوست از خوردن چه غذاهایی اجتناب کنیم؟

ما در بخش قبلی در مورد بهترین میوه‌ برای خارش پوست توضیح دادیم. حالا در این بخش می‌خواهیم در مورد میوه‌های توضیح دهیم که ممکن است در شما واکنش‌های حساسیت و خارش بدن را به وجود بیاورند. ما باید برای حساسیت پوستی از خوردن چه میوه‌هایی اجتناب کنیم؟ ما با همراه باشید تا در مورد میوه‌ها و غذاهایی صحبت کنیم که می‌توانند حساسیت پوستی را در بدن افراد به وجود بیاورند. (البته این موارد نیز در افراد مختلف متفاوت است)

برای رفع خارش پوست چه غذاهایی را نخوریم

خانواده مرکبات

اگر شما هم جزو دسته افرادی هستید که به درخت بلسان پرو حساس هستند، پس‌از میوه‌های خانواده مرکبات اجتناب کنید. پوسته میوه مرکبات یکی از دلایل رایج برای به وجود آمدن آماس پوست و خارش‌های ناشی از آن است. در خانواده مرکبات میوه‌هایی مثل گریپ‌فروت، پرتقال، لیمو و نارنگی وجود دارند.

خانواده مرکبات در دسته میوه های مناسب خارش بدن نیستند

خوراکی حاوی عنصر نیکل

عنصر نیکل یک عنصر فلزی است که در جواهرات و ساعت‌های مچی استفاده می‌شود و بسیاری از افراد حساسیت خودشان به این عنصر را از طریق تماس با محصولات گزارش داده‌اند. اما برخی از مواد غذایی هم ممکن است حاوی این عنصر باشند و برخی از افراد وقتی این مواد غذایی را می‌خورند دچار حساسیت پوستی می‌شوند.

آن‌ها ممکن است متوجه نشوند که این عنصر در این غذاها وجود دارد و باعث خارش پوست آن‌ها شده‌است. برخی از غذاها دارای میزان زیادی از عنصر نیکل هستند، مثل نان گندم، آرد جو دوسر، لوبیا، عدس، نخود فرنگی، سویا و برخی از غذاهای کنسرو شده دارای این عنصر هستند. اگر شما به نیکل حساسیت دارید و می‌خواهید از خارش پوستتان جلوگیری بکنید، پس از این غذاها دوری کنید.

خوراکی حاوی عنصر نیکل برای رفع خارش بدن مناسب نیستند

ادویه‌ جات

ما جزو کشورهایی هستیم که از ادویه‌ جات در غذاهایمان به مقدار زیادی استفاده می‌کنیم. بنابراین، ما باید بیشتر از همه در مورد نوع ادویه‌جاتی که در غذاهایمان استفاده می‌کنیم مراقب باشیم، چون استفاده از آن‌ها ممکن است باعث ایجاد حساسیت‌ها و خارش پوستی شوند.

برخی از ادویه‌جاتی که گزارش‌شده که ممکن است باعث ایجاد واکنش حساسیت پوستی در افراد شوند دارچین، سیر، گشنیز، شنبلیله و وانیل هستند. شما باید بدانید به کدام یک از ادویه‌جات حساسیت دارید تا از مصرف آن‌ها در غذای خود اجتناب کنید.

ادویه‌ جات

علت خارش بدن

در این بخش می‌خواهیم به این موضوع که چه چیزی باعث می‌شود که پوست بدن ما بخارد؟ علت خارش بدن در شب چیست؟ توضیح دهیم:

  • بیماری‌ های پوستی

بیماری‌ های پوستی متنوعی وجود دارند که می‌توانند علت خارش بدن باشند. برای مثال، خشکی زدگی‌، اگزما، صدفک یا بیماری پسوریازیس، جرب که یک نوع بیماری انگلی خارشی است، انگل‌ها، سوختگی و زخم‌های پوستی و عوامل خارجی دیگر مثل گزیدن حشره و کهیر، این‌ها همه عواملی هستند که می‌توانند علت خارش بدن باشند. امیدواریم که روش طبیعی، یعنی مصرف بهترین میوه برای خارش پوست بتواند شما را از این مشکل رهایی دهد.

بیماری‌ های پوستی

  • بیماری‌های داخلی که منجر به خارش پوست می‌شوند

گاهی اوقات فقط بیماری‌های پوستی نیستند که باعث علت خارش بدن هستند. در بعضی اوقات در بدن انسان بیماری‌های دیگری هم وجود دارند که یکی از علائم آن‌ها روی سطح پوست و به شکل خارش در سطح پوست خود را نشان می‌دهد.

برای مثال، فردی ممکن است مبتلا به بیماری کبدی یا کلیه‌ای شود یا آن فرد ممکن است کم‌خونی یا دیابت داشته باشد. همچنین، مشکلات مربوط به غده تیروئید، تومورهای بدخیم سلول‌های مغز استخوان یا غدد مرکب بافت لنفاوی هم می‌توانند علائمی مثل خارش پوست بدن را داشته باشند. البته مصرف بهترین میوه برای خارش پوست می‌تواند راهکار خوبی برای درمان این مشکل باشد.

بیماری‌های داخلی که منجر به خارش پوست می‌شوند

  • عوامل روان‌پزشکی

بعضی از عوامل روان‌پزشکی در افراد وجود دارند که باعث می‌شوند که آن‌ها به‌طور خودآگاه یا ناخودآگاه پوست خود را بخارانند. عواملی مثل استرس، اختلال وسواس فکری – عملی و افسردگی باعث می‌شود که افراد پوست خود را بخارانند.

عوامل روان‌پزشکی

  • حساسیت به برخی مواد و غذاها

گاهی اوقات، علت خارش بدن حساسیت به برخی از مواد مثل پشم، مواد شیمیایی، صابون‌ها و مواد لوازم آرایشی و برخی از غذاها مثل لبنیات، و بعضی از میوه‌ها است. همچنین، مصرف برخی از داروها مثل داروهای کاهش درد ممکن است این واکنش را در بدن افراد به وجود بیاورد. شما می‌توانید با مصرف منظم بهترین میوه برای خارش پوست، مشکلات این چنینی را رفع کنید.

حساسیت به برخی مواد و غذاها

خرید بهترین میوه برای خارش پوست از میوه فروشی آنلاین سان میوه

رو آوردن به درمان خانگی و ارگانیک یکی از روش‌های هوشمندانه است. اگر تازگی با مشکلات پوستی مواجه شده‌اید، مطمئنا طبیعت مهربان‌تر از هر پزشک دیگری می‌تواند درمان درد شما باشد. برای خرید بهترین میوه ها برای خارش پوست روی میوه فروشی آنلاین سان میوه حساب کنید.

خرید بهترین میوه برای خارش پوست از میوه فروشی آنلاین سان میوه

منبع

مقالات مرتبط

نظرات