بهترین میوه برای دوران پریود

خانم‌ها هر ماه با دردهای پریودی مواجه می‌شوند که در برخی از افراد این دوران قاعدگی با دردهای شدیدی نیز همراه است. برای کاهش این دردها می‌توان از داروهای مسکن استفاده کرد و یا با یک تغذیه‌ی مناسب حاوی غذاهای سالم از جمله انواع بهترین میوه برای دوران پریود را دنبال کرد. اما سؤالی که ممکن است مطرح شود این است که چرا خوردن بهترین میوه‌ها در دوران قاعدگی مهم است؟ اگر شما هم در این دوران درد می‌کشید و به این فکر می‌کنید که «در روز اول پریودی چه بخوریم؟»، با ما همراه باشید تا در این مطلب بلاگ تره بار آنلاین سان میوه با انواع بهترین میوه برای دوران قاعدگی و میوه های ممنوعه در دوران پریودی آشنا شوید.

از جمله بهترین میوه ها در دوران پریودی می توان به هندوانه ، پرتقال، موز ، انگور، توت، انجیر ، آلو ، گلابی و …. اشاره کرد. به طور کلی میوه های آب دار بهترین انتخاب در این زمان هستند این میوها نه تنها بدن را هیدراته می کنند بلکه قند مورد نیاز بدن را نیز تامین می کنند .

بهترین میوه برای دوران پریود: اهمیت خوردن بهترین میوه در دوران پریودی

در دوران قاعدگی، بسیاری از زنان درد زیادی را مخصوصاً در ناحیه شکم تجربه می‌کنند. این درد می‌تواند خیلی عذاب‌آور باشد و حتی در انجام کار‌های روزمره هم اختلال به وجود بیاورد. علاوه بر این، دوران قاعدگی می‌تواند باعث ایجاد مشکل نفخ در خیلی از زنان شود.

با این وجود، برخی از غذا‌ها و میوه‌ها حاوی مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که خوردن آن‌ها می‌تواند این درد و التهاب و مشکل نفخ در زمان پریود را کاهش دهد. اما آیا می‌دانید که انواع بهترین میوه برای دوران قاعدگی یا بهترین بگوییم، بهترین میوه برای دورانِ پریود چیست؟

بهترین میوه برای دوران پریود: اهمیت خوردن بهترین میوه در دوران پریودی

انواع بهترین میوه در دوران پریودی

حالا که می‌دانید چرا خوردن میوه در دوران پریود مفید است، بیایید که به سراغ انواع بهترین میوه برای دوران پریود برویم. خوردن این میوه‌ها باعث می‌شود که درد و نفخ در دوران قاعدگی کاهش پیدا کند و در کل تجربه راحت‌تری در این دوران داشته باشید.

انواع بهترین میوه در دوران پریودی

بهترین میوه برای دوران پریود: 1. هندوانه

هندوانه حاوی مقدار زیادی آب است که می‌تواند آب بدن تامین کند. از این رو، هندوانه یک نوع میوه دوران پریودی است که می‌تواند آب زیادی به بدن برساند. همچنین، خوردن هندوانه به عنوان بهترین میوه برای دوران پریود می‌تواند به کاهش مشکل نفخ هم کمک کند.

قاعدگی دورانی است که زنان طی آن بسته به میزان خونریزی که معمولاٌ متوسط یا زیاد است، خون و آب بدن خود را از دست می‌دهند. برای همین، در این دوران باید به بدن آب کافی برسد. با در نظر گرفتن این هدف، اجازه دهید تا فهرست بهترین میوه در زمان پریودی را با هندوانه آغاز کنیم. خرید هندوانه به ویژه در فصل تابستان بسیار پرطرفدار است اگرچه خرید هندوانه محبوبی نیز در فصل پاییز و زمستان نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

بهترین میوه برای دوران پریود: 1. هندوانه

در پریودی چه میوه هایی بخوریم: 2. پرتقال

پرتقال یکی از میوه‌ های مناسب دوران پریودی است که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند درد و التهاب در این دوره را نیز کمتر کند. این بهترین میوه برای دوران پریود بعلاوه برای جلوگیری از سرماخوردگی هم یک انتخاب خوب است. 

یک ماده مهم در انواع میوه زمان پریودی که می‌تواند التهاب در دوران قاعدگی را کاهش دهد، آنتی اکسیدان‌ها هستند. آنتی اکسیدان‌ها به میزان زیاد در مرکباتی مثل پرتقال وجود دارند. برای مثال، ویتأمین ث در پرتقال یک ویتأمین مهم برای تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین، یک آنتی اکسیدان است. علاوه بر این، پرتقال حاوی مواد دیگری مثل منیزیم، پتاسیم و ویتأمین D است که می‌توانند روحیه فرد را در این دوران بهتر کنند.

در پریودی چه میوه هایی بخوریم: 2. پرتقال

بهترین میوه برای دوران پریود: 3. موز

همچنین، موز به عنوان بهترین میوه برای دوران پریود حاوی مواد غذایی زیادی مثل پتاسیم، ویتأمین ب ۶ و منیزیم است که مواد غذایی مفیدی را برای بدن تأمین می‌کنند. در نتیجه، موز یکی از میوه‌ های مفید دوران پریودی است که خوردن آن برای بدن فواید زیادی دارد.

در دوران پریودی، نفخ مشکل رایجی است که خیلی از خانم‌ها آن را تجربه می‌کنند. برای همین، افرادی که در دوران قاعدگی خود با این مشکل مواجه هستند، می‌توانند خرید موز و مصرف آن را در نظر بگیرند. موز حاوی مقدار زیادی فیبر است که حرکات روده‌ای را تقویت و به مشکل نفخ کمک می‌کند.

بهترین میوه برای دوران پریود: 3. موز

بهترین میوه برای دوران پریود : 4. انگور

مثل پرتقال، دانه‌های انگور دارای آنتی اکسیدان‌هایی مثل ویتأمین آ و ث است که می‌تواند درد دوران پریودی را کاهش دهد. علاوه بر این، انگور‌ها دارای مواد غذایی مثل مس هستند که به تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کنند. از سوی دیگر، اگر تاریخ شروع پریود نامنظم است، خوردن انگور می‌تواند به نظم دادن آن کمک کند. در نتیجه انگور یکی دیگر از میوه‌ های مفید در دوران قاعدگی و بهترین میوه برای دوران پریود است که می‌تواند به خون‌سازی بدن کمک کند.

(برای خرید سبزیجات برگی از صفحه مربوطه در سان میوه بازدید کنید.)

بهترین میوه برای دوران پریود : 4. انگور

بهترین میوه برای دوران پریود: 5. توت

اگر دنبال یک سوپر میوه هستید که هم آب به بدن برسد و هم مشکل نفخ را حل کند، به سراغ توت بروید! خوردن هر نوع توتی در دوران قاعدگی می‌تواند مفید باشد. برای مثال، بلوبری، توت فرنگی و توت مشکی توت‌های سرشار از فیبر و آب زیاد هستند. این توت‌ها هم برای مشکل نفخ مفید هستند و هم آب کافی را به بدن می‌رسانند.

بهترین میوه برای دوران پریود: 5. توت

میوه هایی که برای پریودی مفید است: 6. انجیر

دوران قاعدگی باعث از دست رفتن آهن بدن می‌شود. به همین خاطر بدن برای تولید گلبول‌های قرمز خون نیاز به آهن پیدا می‌کند. برای رفع این مشکل و تامین آهن مورد نیاز بدن، می‌توانید انجیر را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. انجیر تازه یا خشک یک منبع غنی از آهن است و به منظم شدن پریود هم کمک می‌کند. این میوه به عنوان بهترین میوه برای دوران پریود یا پس از آن شناخته می‌شود. 

میوه هایی که برای پریودی مفید است: 6. انجیر

بهترین میوه برای دوران پریود: 7. آلو

یک میوه خوب دیگر برای خونسازی بدن در زمان پریودی آلو است. همچنین، خوردن آلو می‌تواند به برطرف کردن حس خستگی و ضعف در این دوران موثر باشد. علاوه بر این، آلو دارای مس است. بنابراین، اگر خونریزی در دوران قاعدگی زیاد باشد، می‌توان با مصرف این میوه خون از دست رفته بدن را جبران کرد.

بهترین میوه برای دوران پریود: 7. آلو

چه میوه هایی برای دوران پریودی خوب است: 8. گلابی

بیخود نیست که خرید گلابی این همه طرفدار دارد و البته در لیست بهترین میوه برای دوران پریود هم قرار می‌گیرد! علاوه بر اینکه گلابی یک میوه خیلی شیرین و حال خوب کن است، فیبر زیادی هم دارد. برای همین، خوردن گلابی می‌تواند هم به مشکل نفخ شکم در زمان قاعدگی کمک کند و هم  حس افسردگی و ناراحتی در زمان پریودی را برطرف سازد. در نتیجه، از خوردن گلابی به عنوان یکی از میوه‌ های مفید برای قاعدگی غافل نشوید!

چه میوه هایی برای دوران پریودی خوب است: 8. گلابی

چه میوه هایی در دوران پریودی بخوریم: 9. سیب سبز

اگر فصل گلابی نیست و به این میوه دسترسی ندارید، می‌توانید سیب سبز را جایگزین آن کنید. سیب سبز به عنوان بهترین میوه برای دوران پریود شناخته می‌شود و می‌تواند جایگزین خوبی برای گلابی به عنوان یکی از میوه‌ های مفید برای پریودی باشد. سیب‌های سبز دارای مقدار زیادی آهن و منیزیم هستند و این دو عنصر می‌توانند خستگی در زمان پریود را کاهش دهند. همچنین، آهن سیب سبز در خونسازی بدن در زمان پریودی نقش مهمی دارد.

(خرید میوه خاص متنوع در سان میوه امکان‌پذیر است.)

چه میوه هایی در دوران پریودی بخوریم: 9. سیب سبز

بهترین میوه برای دوران پریود: 10. آناناس

یکی دیگر از میوه های مناسب برای پریودی، میوه بسیار خوشمزه و مغذی دیگر که می‌تواند درد پریودی را کاهش دهد، آناناس است. آناناس دارای آنزیمی به نام بروملین است که علاوه بر کاهش التهاب و درد قاعدگی به تولید گلبول‌های قرمز و سفید خون هم کمک می‌کند. برای خرید آناناس می‌توانید به سان میوه، میوه فروشی آنلاین سر بزنید. 

بهترین میوه برای دوران پریود: 10. آناناس

بهترین میوه برای دوران پریود: 11. خرما

مسلماً خرما میوه‌ای است که اکثر ما ایرانی‌ها با آن آشنا هستیم و بیشتر در عصرانه و با چای آن را مصرف می‌کنیم. اما به غیر از شیرینی خاص و خوشمزه بودن، خرما حاوی مقدار زیادی آهن است که در دوران قاعدگی برای جبران از دست رفتن خون بسیار مفید است.

همچنین، مصرف خرما در دوران قاعدگی می‌تواند به تسکین درد بدن کمک زیادی کند. علاوه بر این، شیرینی طبیعی خرما می‌تواند حال روحی بد فرد در دوران پریودی را بهتر کند. به این ترتیب، خرما به خاطر خواصش یکی از میوه‌ های مفید برای پریود محسوب می‌شود. اگر در این فکر هستید که «برای ضعف پریودی چی بخوریم؟»، خرما به عنوان بهترین میوه برای دوران پریود و یا شاید بهترین خشکبار، انتخاب خوبی برای شما است.

(برای خرید میوه خشک باکیفیت و تازه به سان میوه سر بزنید.)

بهترین میوه برای دوران پریود: 11. خرما

چه میوه هایی خونریزی قاعدگی را زیاد میکند؟

میوه‌هایی مثل آناناس، پرتقال، لیمو و کیوی به عنوان بهترین میوه برای دوران پریود سرشار از ویتأمین ث هستند که می‌توانند به افزایش خونریزی قاعدگی و منظم کردن آن کمک کنند.

میزان خونریزی هر زن در زمان قاعدگی متفاوت است. اما در کل، این میزان نباید خیلی کم و نه خیلی زیاد باشد. با این وجود، برای برخی از زنان میزان خونریزی از حد عادی کمتر است. افرادی که دچار مشکل خونریزی بسیار کم در دوران پریودی هستند می‌توانند با خوردن میوه مناسب دوران پریودی آن را افزایش دهند.

در اصل، فرد باید میوه‌هایی بخورد که قاعدگی و افزایش خونریزی را تحریک می‌کنند. این نوع از میوه های مفید برای دوران پریودی معمولاً سرشار از ویتأمین ث و کاروتن هستند که تولید استروژن در بدن را تحریک می‌کنند. استروژن هم می‌تواند باعث تحریک پریود و افزایش خونریزی شود.

(برای خرید میوه پذیرایی حتما به سان میوه رجوع کنید.)

چه میوه هایی خونریزی قاعدگی را زیاد میکند؟

آب میوه مفید برای پریودی

آب میوه‌ های مناسب دوران پریودی می‌توانند شامل آب پرتقال، آب هندوانه، آب سیب، آب آناناس و غیره شوند.

تقریباً می‌توان آب تمام انواع میوه‌ها برای دوران پریود که در این فهرست توضیح دادیم را مصرف کنید. با اینکه پیشنهاد ما به شما این است که میوه مناسب دوران قاعدگی را به تنهایی بخورید تا بتوانید فیبر آن را هم به بدنتان برسانید، در صورت تمایل، می‌توانید آبمیوه آن‌ها را هم تهیه کنید. بنابراین، به میل خود می‌توانید آب انواع بهترین میوه برای دوران پریود را برای کاهش درد قاعدگی و تنظیم آن بنوشید.

(از صفحه مربوط به خرید میوه فصل بازدید کنید.)

آب میوه مفید برای پریودی

چه میوه هایی در دوران قاعدگی نباید خورد؟

خوردن میوه در دوران قاعدگی خوب است و میوه‌ها جزء ممنوعات پریودی محسوب نمی‌شوند. برای همین، در کل، میوه‌ های مضر برای قاعدگی یا میوه های ممنوع در دوران پریودی وجود ندارند! به این ترتیب، می‌توانید با اطمینان خاطر میوه‌ها را از ممنوعات دوران پریودی حذف کنید.

تا اینجا در مورد بهترین میوه برای دوران پریودی صحبت کردیم اما اگر به دنبال این هستید که میوه‌ های مضر در دوران پریودی چه هستند، بگذارید تا سریع خیالتان را راحت کنیم. به طور کلی، خوردن میوه در دوران پریودی بسیار مفید است. دلیل آن این است که بیشتر میوه‌ها درون خود آنتی اکسیدان دارند و آنتی اکسیدان‌ها به کاهش درد بدن در زمان قاعدگی کمک می‌کنند. همچنین، با خوردن میوه مناسب پریودی می‌توانید مواد غذایی از دست رفته در بدن را جبران کرد.

چه میوه هایی در دوران قاعدگی نباید خورد؟

سخن پایانی 

دوران قاعدگی زمانی از هر ماه است که زنان در آن ممکن است دچار درد‌های جسمی و افسردگی روحی شوند. برای همین، خیلی مهم است که در این دوره به بدن مواد غذایی مفید را برسانیم، چون بدن به این مواد نیاز زیادی دارد. خانم‌ها در این زمان می‌توانند با مصرف بهترین میوه برای دوران پریود مواد غذایی لازم را به بدن خود برسانند و درد آن را کاهش دهند. بنابراین، اگر مایل به خرید میوه های مناسب برای دوران پریودی هستید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سان میوه بازدید کنید. ما در این فروشگاه تازه‌ترین و بهترین میوه‌های باکیفیت را برای خرید شما عزیزان فراهم کرده‌ایم.

سخن پایانی 

مقالات مرتبط

نظرات