معرفی بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب: مصرف کدام میوه‌ها به بیماران قلبی بیشتر توصیه می‌شود؟

تخفیف خرید از سان میوه

برای سالم نگه داشتن قلب این صندوقچه‌ی اسرار و این یار وفادار که حتی یک لحظه استراحت ندارد، چقدر اهمیت قائل هستید؟ چند وعده در روز، میوه و سبزیجات را فقط بخاطر سلامت قلب مصرف می‌کنید؟ در این متن قرار است فقط با یادآوری مصرف چند میوه، که در هر مغازه‌ی میوه فروشی یا که نه اصلا ساده‌تر در فروشگاه‌های اینترنتی مثل فروشگاه اینترنتی سان میوه به راحتی در دسترس است، قلب شما را جلا دهیم. البته که تمامی میوه‌ها و سبزیجات سرشار از مواد معدنی و مغذی برای بهبود علمکرد قلب و عروق هستند، اما برخی از آن‌ها از ارزش غذایی بیشتری برخوردارند. مطمئنا با مرور لیست بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب، از این به بعد آن‌ها پای ثابت خرید شما قرار می‌گیرند.

اعجاز میوه‌ها برای سلامت قلب

میوه‌ها قدرت عجیبی برای سلامت قلب دارند. آن‌ها با بالا بردن سطح مواد مغذی و آلی در بدن باعث کاهش کلسترول و فشار خون‌ شده و در پمپاژ بهتر آن به سلول‌های بدن این ماهیچه‌ی 300 گرمی را یاری می‌کند. جالب است بدانید که با افزودن میوه‌های مفید برای سلامت قلب و عرق به رژیم غذایی‌تان، مثلا مصرف 5 وعده میوه به اندازه‌ی 2.5 فنجان در هر روز، نه تنها خطر ابتلا به بیماری قلبی را به حداقل می‌رسانید، بلکه بصورت تضمینی وزن خود را نیز کنترل می‌کنید. مصرف میوه‌ها را برای تأمین سلامتی دست کم نگیرد، میوه‌ی مفید برای قلب یعنی میوه‌‌ای که خون را تصفیه می‌کند بنابراین با یک تیر چند نشان زده‌اید و علاوه بر مراقبت از قلب، فشار خون و دیابت را نیز به خوبی تحت کنترل قرار می‌دهید. چه چیزی از این بهتر؟

اعجاز میوه‌ها برای سلامت قلب

لیست بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب

میوه‌های مفید برای بیماران قلبی بدون استثناء سرشار از فیبر، پتاسیم و منیزیم هستند، یعنی دقیقا مواد آلی که به راحتی در غذاهای دیگر یافت نمی‌شوند. اگرچه خوردن میوه‌های تازه و نو برانه‌ی هر فصل، خیلی اهمیت دارد  اما از مصرف میوه‌های فریز شده، خشک شده و حتی بصورت کنسروی نیز غافل نشوید. خلاصه هر طوری که هست راهی برای مصرف هر چه بیشتر این موجودات خوشمزه در رژیم غذایی‌تان باز کنید.

بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب: 1. سیب قلب تپنده برای بیماران قلبی

الحق و الانصاف که با خوردن هر روزه‌ی سیب قرمز از رفتن به دکتر بی‌نیاز می‌شوید. هر آنچه که از مواد معدنی و ویتامین بخواهید در این میوه‌ی قلبی شکل پیدا خواهید کرد. سیب درمانی، نه تنها روش خوبی برای افزودن فیبر و فلاونوئیدها (فلاونوئید از آن آنتی اکسیدان‌های قوی برای سرکوب کردن رادیکال‌های آزاد است که به وفور در میوه‌ها مخصوصا سیب یافت می‌شود) برای بدن شما است، بلکه در تحقیقات مختلف نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم سیب می‌خورند کمتر دچار فشار خون می‌شوند. خوردن سیب برایتان سخت است؟ آن را همانند چای دم کرده و به عنوان نوشیدنی مصرف کنید. مخلوط آب سیب و شیر برای کودکان و سالمندان فوق‌العاده است. برای خرید سیب‌ هم به دنبال سیب‌هایی باشید که پوست شفاف و بدون کوفتگی داشته باشند.

بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب: 1. سیب قلب تپنده برای بیماران قلبی

بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب: 2. زردآلوی ضد سرطان و سکته

یکی دیگر از میوه‌ها مفید برای سلامت قلب زردآلو است. زردآلو سرشار از ویتامین‌های ضروری A، C، E ،K و بعلاوه مقدار فراوانی فیبر است. رنگ نارنجی زردآلو بخاطر وجود آنتی اکسیدان قوی کارتنوئید است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. زرد آلو سرشار از پتاسیم است و همین ماده‌ی کمیاب آن را هم‌رفیق قلب ساخته است. زردآلوهای تازه در فصل تابستان به مدت کوتاهی مهمان ما هستند بنابراین تلاش کنید تا در این فرصت کوتاه از آن‌ها نهایت استفاده را ببرید.

بخاطر خواص خوب زردآلو، از قدیم الایام رسم بوده که آن‌ها را بصورت خشک شده نیز مصرف می‌کردند. زردآلو خشک معروف به برگه زردآلو یا قیسی است. برگه زردآلو همان مواد مغذی موجود در زردآلوهای تازه را با کمی بالا و پایین داراست. بر اساس تحقیقات Nutrition Research کسانیکه هر روز به صورت منظم از برگه‌ی زردآلو استفاده می‌کنند علاوه بر تأمین سلامتی قلب، وزن متعادل‌تری نیز دارند. برای خرید زردآلو، آن‌هایی که درشت‌تر و زردتر هستند را انتخاب کنید.

بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب: 2. زردآلوی ضد سرطان و سکته

بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب: 3. موز بهترین برای بیماران قلبی

موز تازه با وجود ویتامین b6 و C‌، همینطور فیبر، پتاسیم و منیزیم یکی از گزینه‌های مهم در لیست بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب قرار می‌گیرد. فیبر، پتاسیم و منیزیم مثلث کنترل فشار خون و ضربان قلب را تشکیل می‌دهند. مصرف هر روزه‌ی موز حتی به مقدار کم، می‌تواند میزان پتاسیم و منیزیم خون را در حالت نرمال نگه دارد و مسدود شدن رگ‌ها را برای جلوگیری از سکته قلبی به حداقل برساند. برای خرید موز، اگر به دنبال یک موز شیرین و رسیده هستید موزهایی که لکه‌های قهوه‌‌ای دارند را انتخاب کنید ولی درکل، بزرگی و کوچکی اندازه‌ی موز، تأثیری بر کیفیت مواد مغذی‌اش ندارد.

بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب: 3. موز بهترین برای بیماران قلبی

بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب: 4. توت مفید برای بهبود عملکرد قلب بیماران

مجموعه خانواده‌ی توت‌ها مثلا شاه توت، بلوبری، تمشک و توت فرنگی منابع خوبی برای ویتامین C و فیبر هستند. بر طبق تحقیقات آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، داشتن یک رژیم غذایی با فیبر بالا می‌تواند به شما در کاهش کلسترول و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کند. فیبر همچنین می‌تواند با ایجاد حس سیری، مانع از پر خوری شده و وزن را کنترل کند. مجموعه توت‌ها از بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب هستند. اگر دوست دارید که از خانواده‌ی توت‌ها بیشتر استفاده کنید آن‌ها را فریز کرده و یا بصورت خشک شده، در طول سال مصرف کنید. جالب است بدانید که توت سفید خشک در طب سنتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، و وجود همیشگی آن‌ها در کنار پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها گواه این مطلب است.

بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب: 4. توت مفید برای بهبود عملکرد قلب بیماران

بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب: 5. گریپ فروت تر و تازه، عالی برای بیماران قلبی

گریپ فروت را برای تأمین بالای ویتامین C، فیبر و پتاسیم استفاده کنید. یک وعده گریپ فروت با حدود 2.5 گرم فیبر، سهمیه روزانه فیبر شما را تأمین می‌کند. در سال 2014 مجله Food and Nutrition Research نتیجه‌ی مطالعاتش را بر روی خانم‌هایی که بطور منظم میوه‌‌ی گریپ فروت یا آب میوه گریپ فروت مصرف می‌کردند این گونه گزارش داد: با افزایش HDL یا همان کلسترول خوب در خون و کاهش تری گلیسیرید، گردش خون منظم، وزن‌ کمتر و قلب سالم‌تر.

بهتر است برای مصرف گریپ فروت، آن‌را کمی زودتر آن را از یخچال بیرون بگذارید و تا با محیط هم دما شود، سپس آن را میل کنید. گریپ فروت بخاطر ویتامین‌ها و مواد معدنی که دارد آنقدر میوه‌ی قدرتمندی است که تأثیر آن به سرعت نمایان می‎شود. به همین خاطر گاهی قدرت آن به داروهای شیمیایی غلبه می‌کند؛ بنابراین اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید برای اضافه کردن گریپ فروت به برنامه‌ غذایی‌تان و استفاده‌ی منظمش با پزشک مشورت کنید. . برای خرید گریپ فروت آن‌هایی که سنگین‌تر هستند و پوست تر و تازه‌تری دارند را انتخاب کنید.

بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب: 5. گریپ فروت تر و تازه، عالی برای بیماران قلبی

تخفیف خرید از سان میوه

بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب: 6. پرتقال، گزینه ارزان‌تر از گریپ فروت

پرتقال تامسون میوه‌ی دوست داشتنی و از محبوب‌ترین‌های خانواده‌ی مرکبات است. پرتقال آنقدر خواص خارق‌العاده دارد که  جایزه‌ی بهترین میوه‌ برای سلامت قلب را می‌گیرد. تحقیقات نشان می‌دهد که فلاونوئیدهای موجود در پرتقال (نارینژنین و هسپریدین) قدرت ضد التهابی قوی دارند، بنابراین شریان‌ها بدون انسداد در آرامش کامل به عملکرد بهتر قلب کمک می‌کنند. به همین دلیل است که برای تنظیم گردش خون و کاهش خطر ابتلا به انسداد عروق یا اصطلاح تصلب شرایین، پزشکان توصیه می‌کنند که از آب پرتقال به مقدار زیاد استفاده شود. پرتقال همانند سایر میوه‌های موجود در این لیست برای تأمین پتاسیم و فیبر میوه‌ی تمام و کمالی است. برای خرید پرتقال به دنبال آن‌هایی باشید که محل جدا شدن آن از ساقه کوچک باشد، هر چقدر که بزرگ‌تر باشد نشان می‌دهد که پرتقال بیش از حد رسیده و آنقدرها تر و تازه نیست.

بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب: 6. پرتقال، گزینه ارزان‌تر از گریپ فروت

بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب: 7. هلوی جذاب برای بیماران قلب

هلو منبع غنی ویتامین C، E، K و فیبر است. رنگ زرد آن بخاطر وجود میزان بالای بتاکاروتن است و طبق مطالعه ای که در سال 2018 در ژورنال Circulation Research منتشر شد، نشان داد افرادی که میزان بتاکاروتن خون بالایی دارند احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری قلبی بسیار کم است. هلو نیز همانند سایر میوه‌های مفید برای قلب و عروق، با جلوگیری از عوامل خطرناک مثل فشار خون بالا و افزایش کلسترول به سلامت هر چه بیشتر قلب کمک می‌کند.  برای خرید هلو، آن‌هایی که بوی شیرین و قوی دارند را انتخاب کنید.

بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب: 7. هلوی جذاب برای بیماران قلب

بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب: 8. آووکادوی لاچکری برای بهبود عضلات قلب

آووکادو یک میوه با بافت لطیف و کرم مانند از چربی‌های اشباع نشده، کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد. آووکادو به شدت خاصیت ضد التهابی دارد بنابراین برای افرادی که دچار التهاب مزمن یا سخت شدن دیواره‌های شریان‌ها هستند بسیار میوه‌ی مفیدی است. آووکادو از آن میوه‌های پر کالری است و بنابراین دقت کنید که مصرف آن را متناسب با نیاز کالری متناسب رژیم‌تان تنظیم شوید. آووکادو علاوه بر اینکه همانند روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده است، با وجود آنتی اکسیدان‌های قوی برای حفاظت از قلب و سیار اندام‌ها وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام می‌دهد. جالب است بدانید که روغن آووکادو برای پخت و پز هم کاملا سالم و بی‌خطر است، چون اسیدهای چرب آن در برابر اکسیداسیون ناشی از حرارت مقاوم هستند.

بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب: 8. آووکادوی لاچکری برای بهبود عضلات قلب

بهترین میوه‌ها برای بیماران قلبی: 9. انگور قرمز مناسب برای رفع فشار خون

انگور قرمز یکی دیگر از میوه‌های مفید برای قلب است. انگور قرمز سرشار از اسید پلی فنول است. تحقیقات نشان می‌دهد که انگور قرمز با اثرات آنتی‌اکسیدانی خود باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش اثرات منفی بر روی فعالیت‌های پلاکت‌های خون شده و به طرز قابل توجهی از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. روغن هسته‌ی انگور در مواقعی که نمی‌توان از انگور تازه مصرف کرد می‌تواند پلی فنول‌های کافی خون شما را فراهم کند.

بهترین میوه‌ها برای بیماران قلبی: 9. انگور قرمز مناسب برای رفع فشار خون

بهترین میوه‌ها برای قلب: 10. هندوانه تابستانه بهترین برای سلامت بیماران قلبی

هندوانه به قول قدیمی‌های شفای دل بیمار، یکی دیگر از بهترین میوه‌ها برای سلامت قلب است. این میوه‌ی خوشرنگ و لعاب سرشار از سیترولین است که موجب تولید اکسید نیتریک در بدن می‌شود. اخیرا پزشکان اعلام کرده‌اند که شاید همین اکسید نیتریک دوای درد کرونا باشد. اکسید نیتریک با رفع انسداد رگ‌ها موجب کاهش فشار خون می‌شود. از دیگر فواید خوب هندوانه که آن را میوه مفید قلب می‌سازد می‌توان به ویتامین B6 ،‌C‌، ویتامین A، منیزیم و پتاسیم اشاره کرد. آب هندوانه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی است. این روزها با پیشرفت دستگاه‌های خشک کن میوه، می‌توانید هندوانه خشک شده را نیز با بافت و مزه‌ی عالی از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

بهترین میوه‌ها برای قلب: 10. هندوانه تابستانه بهترین برای سلامت بیماران قلبی

بهترین میوه‌ها برای بهبود عملکرد قلب: 11. طالبی مثل هندوانه؛ کمی شیرین‌تر!

طالبی جزو میوه‌هایی است که اگر خواص آن را بدانید شب و روز از خوردن آن دست نخواهید کشید. طالبی حافظ سلامت اندام‌های بدنT از پوست و مو گرفته تا بهبود عملکرد قلب و کبد است. مواد معدنی‌، مثل سدیم، پتاسیم و منیزیم جزو الکترولیت‌های ضروری بدن هستند که پس از فعالیت‌های بدنی سنگین به شدت افت پیدا می‌کنند. طالبی منبع الکترولیت‌های طبیعی و ارگانیک است. برای تأمین سلامت قلب و عروق، بعد از ورزش یک لیوان اسموتی طالبی حسابی حال شما را جا می‌آورد. شاید تعجب کنید اما طالبی منبع خوب ویتامین C است. این میوه با چنین خواص زیادی یکی از بهترین میوه‌های مفید قلب معرفی می‌شود.

بهترین میوه‌ها برای بهبود عملکرد قلب: 11. طالبی مثل هندوانه؛ کمی شیرین‌تر!

خرید آنلاین میوه: سان میوه را فراموش نکنید!

خوشبختانه بیماری قلب یکی از قابل پیشگیری‌ترین بیماری‌های مزمن است که یکی از راه‌های مؤثر آن، رژیم غذایی مناسب است. با استفاده‌ی منظم میوه‌های مفید برای سلامت قلب می‌توانید به راحتی از شر عوامل خطرناک بیماری قلبی مثل افزایش کلسترول، فشار خون بالا و اضافه وزن راحت شوید. برای خرید میوه‌ی مفید برای قلب می‌توانید سری به غرفه تره بار آنلاین ما بزنید و سفارش مدنظرتان را ثبت کنید. همکاران ما در سان میوه تلاش کرده‌اند تا با انتخاب میوه‌های دستچین رضایت شما عزیزان را جلب کنند. راستی؛

شما می‌خواهید مطلب بعدی وبلاگ سان میوه چه باشد؟ برای ما نظر بگذارید. به امید دیدار شما به همین زودی‌ها…

لینک منبع

مقالات مرتبط

نظرات