مهم ترین خواص گریپ فروت: با 22 خاصیت شگفت‌انگیز گریپ فروت آشنا شوید

میوه گریپ‌فروت بخاطر مواد معدنی قوی که دارد، به شدت روی سلامتی تأثیرگذار است، بطوریکه در برخی موارد برای مصرف آن باید از پزشک مشورت گرفت! خواص میوه گریپ فروت برای سلامتی واقعا مؤثر است و می‌توان به عنوان داروی ارگانیک با جوابدهی بالا، روی آن حساب کرد. خرید گریپ فروت را از تره بار اینترنتی سان میوه بخواهید.

از جمله خواص گریپ فروت می توان به ترمیم پوست آسیب دیده ،  بهبود چین و چروک پوست ، محافظت از سلول ها در برابر آسیب ، از بین برنده التهابات ، محافظت در برابر بیماری های قلبی و سرطان و ….  اشاره کرد گریپ فروت حاوی ویتامین C ، بتاکاروتن ، لیکوپن و فلاوانون نیز می باشد .

میوه گریپ فروت چیست و چه خواصی دارد؟

گریپ فروت (Grapefruit) کم کالری‌ترین میوه‌ی روی زمین با یک عالمه مواد مغذی و فواید زیاد برای سلامتی است. شاید شکل و قیافه‌ی آن شما را یاد مرکبات دیگر بیاندازد اما طعم و خواص گریپ‌فروت نسبت به پرتقال و نارنگی، خیلی قوی‌تر است! خاصیت گریپ فروت بخاطر مواد مغذی، آنتی‌اکسیدان‌ها و فییری که دارد حسابی معروف است. مشتری‌های میوه‌ی گریپ‌فروت مثل خودش، خاص هستند. این میوه بی‌بروبرگرد برای کاهش بیماری‌های قلبی و فشار خون و همینطور کاهش وزن عالی است! البته خرید میوه تازه مهم‌ترین بخش ماجرا است!

گریپ‌فروت آبدار، معطر با طعمی متفاوت و خاص، از پیوند پرتقال شیرین و یک نوع مرکبات به نام داراب یا پوملو به دست آمده است.

(اگر به دنبال مرکز فروش میوه فصل اینترنتی هستید، نام سان میوه را فراموش نکنید.)

میوه گریپ فروت چیست و چه خواصی دارد؟

ارزش غذایی گریپ فروت

گریپ‌فروت علاوه بر مقدار مناسبی از فیبر، بیش از 15 ویتامین و مواد معدنی مفید بدن را دارا است. خواص گریپ فروت و نارنگی از آنجاییکه از یک خانواده هستند زیاد است، اما نارنگی خیلی لطیف و ملوتر از گریپ‌فروت است. در این بخش طبق مجله HealthLine ارزش غذایی برخی از مواد مغذی اصلی موجود در یک گریپ‌فروت متوسط آورده شده است:

  • کالری: 52
  • کربوهیدرات: 13 گرم
  • پروتئین: 1 گرم
  • فیبر: 2 گرم
  • ویتامین سی: 64 درصد از رژیم غذایی توصیه شده در روز (RDI)
  • ویتامین آ: 28 درصد از RDI
  • پتاسیم: 4 درصد از RDI
  • تیامین: 4 درصد از RDI
  • فولات: 4 درصد از RDI
  • منیزیم: 3 درصد از RDI

گریپ فروت با مقدار قابل توجهی از فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها میوه‌ای کم کالری و قدرتمند است، با این میوه پک پذیرایی شیک برای سلامتی خودتان بچینید!

ارزش غذایی گریپ فروت

خواص گریپ فروت چیست

خواص گریپ فروت چیه؟ گریپ‌فروت که به نام نارنگو هم معروف است، یک میوه مغذی سرشار از مواد مفید برای سلامتی است. اگرچه که بخاطر طعم ترش رو به تلخی چندان برای کودکان جذاب نیست، اما خواص و ویتامین های گریپ فروت در حدی است که نمی‌توان از آن فقط بخاطر طعم خاصش صرف‌نظر کرد.

آب فراوان، فیبر، مقادیر بالای ویتامین C، آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی مثل فلاوونوئید، کارتنوئید و لایمونوئیدها و مواد معدنی پتاسیم، فسفر، مس و منیزیم این میوه را به بمپ انرژی تبدیل کرده است. از خوش‌رنگی گوشته‌ی گریپ‌فروت، می‌توان برای میوه آرایی برای مهمانی استفاده کنید.

از آنجاییکه گریپ‌فروت همه جوره تکمیل است و تأثیر سریع و عمیقی روی سلامتی دارد، باید خیلی روی فواید و مضرات میوه گریپ فروت حساس باشید. طبق آمار، خوردن این میوه بخاطر تداخل دارویی برای برخی از افراد ممنوع است!

خواص گریپ فروت چیست

مضرات گریپ فروت چیست

آنچه که در این متن درباره‌ی خواص گریپ فروت و مضرات آن می‌خوانید، برای اطلاع‌رسانی اضافه کردن این میوه به عنوان رژیم غذایی منظم است وگرنه مصرف یکباره‌ی آنقدر تأثیرات عمیق، مگر در افراد حساس، ندارد.

خواص و عوارض گریپ فروت به مدل خاصی از این میوه مثل فقط مضرات گریپ فروت توسرخ یا گریپ فروت سفید اشاره ندارد و شامل تمامی انواع آن است:

مضرات گریپ فروت چیست

چه کسانی نباید گریپ فروت بخورند

گریپ‌فروت یکی از قدرتمندترین مرکبات دنیا است و بخاطر همین روی اثرات تداخل دارویی و همینطور تأثیرات آن بر روی معده، تأکید بسیار شده است. بنابراین مصرف با احتیاط آن برای برخی از افراد توصیه می‌شود:

  1. افرادی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند: مصرف همزمان گریپ‌فروت با برخی از داروها مثل (داروهای فشار خون، استاتین‌های کاهش کلسترول، برخی از آنتی‌هیستامین‌ها، آنتی کوآگولانت‌ها و داروهای انعقادی) خطر و عوارض جانبی دارد.
  2. افرادی با مشکلات گوارشی جدی: مصرف این میوه برای افرادیکه مشکل گوارشی و معده دارند، محدود است.
  3. افرادی با مشکلات کبدی جدی: اگرچه خواص گریپ فروت برای کبد چرب توصیه می‌شود و نشان می‌دهد که در تعامل با کبد، در صورت مصرف دارو، می‌تواند مشکل‌ساز باشد.
  4.  افرای که به ترکیبات گریپ‌فروت حساسیت دارند: اگر در کل آدم حساسی هستید و با مصرف مرکبات دچار حساسیت می‌شوید، مصرف گریپ‌فروت را محدود کنید.

(بهترین قیمت میوه مجالس را از سان میوه بخواهید.)

چه کسانی نباید گریپ فروت بخورند

چرا گریپ فروت بر دارو تأثیر می‌گذارد؟

از خواص گریپ فروت این است که می‌تواند آنزیمی را که در بدن شما برای تجزیه داروها ترشح می‌شود را مسدود کند. اگر این آنزیم مسدود شود، دارو بیش از حد در بدن باقی مانده و در خون اشباع می‌شود. بنابراین فرقی نمی‌کند که گوشته‌ی گریپ‌فروت را می‌خورید یا آب آن‌را! اگر به دنبال خرید میوه خاص برای سلامتی خود هستید، گریپ‌فروت را در لیست قرار دهید.

برخی از داروهایی که خواص گریپ‌فروت بر روی متابولیسم تأثیر دارد عبارتند از:

  • آتورواستاتین، لوواستاتین و سیمواستاتین (داروهای کاهش دهنده کلسترول)
  • فکسوفنادین (داروی آلرژی)
  • نیفدیپین (داروی فشار خون)
  • سیکلوسپورین (یک سرکوب کننده سیستم ایمنی)

گریپ‌فروت از جمله میوه‌هایی است که بر خاصیت درمانی آن تأکید بسیار شده است. بنابراین فواید و مضرات اب گریپ فروت را کنار هم داریم: چون این میوه از طرفی می‌تواند باعث کنترل فشار خون و جلوگیری از بیماری‌های قلبی شود و از طرفی دیگر با تداخل دارویی شما را به مشکل اندازد.

چرا گریپ فروت بر دارو تأثیر می‌گذارد؟

گریپ فروت برای سلامتی

خواص میوه گریپ فروت چیست؟ طبق تحقیقات انجام شده گریپ فروت میوه‌ای کم کالری و از لحاظ تأمین مواد معدنی و برخی از ویتامین‌ها عالی است. از ابتدای متن به صورت گسترده درباره‌ی خاصیت و ضرر گریپ فروت نوشتیم. از این بخش به بعد می‌خواهیم درباره اینکه برای درمان درد و بیماری فواید گریپ فروت چیست، بپردازیم.

گریپ فروت برای سلامتی

مزایای گریپ‌فروت: 1. خواص گریپ فروت برای سرماخوردگی

با میزان بالای ویتامین C، ویتامین A، مس و آهن، خواصِ گریپ فروت در سرماخوردگی بدیهی است. یک گریپ فروت متوسط، 100 درصد نیاز شما را به ویتامین C تأمین می‌کند.

مصرف منظم گریپ فروت بخاطر ازیاد ویتامین سی، برای تقویت سیستم ایمنی توصیه می‌شود. از دیگر فواید گریپ فروت برای سرماخوردگی می‌توان به وجود ویتامین B و روی اشاره کرد. جلوگیری از التهاب، هیدراته نگه داشتن بدن و مرطوب نگه داشتن حلق از خواص گریپ فروت سرماخوردگی است.

اگر بعد از سرماخوردگی سرفه امانتان را بریده است، آب گریپفروتبخورید! خواصِ گریپ فروت برای سرفه، مخصوصا سرفه‌ها خشک، عالی است.

(خرید صیفی جات ارگانیک را از میوه فروشی آنلاین سان میوه بخواهید.)

خواص گریپ فروت برای سرماخوردگی

فایده گریپ‌فروت: 2. خواص گریپ فروت برای عفونت

خاصیت گریپ فروت چیست؟ تا اینجای متن با فواید و زیان های گریپ فروت آشنا شدیم. اما خواصِ گریپ فروت زرد مخصوصا عصاره دانه گریپ فروت برای فعالیت‌های ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی که معجزه‌آسا است. مزایای مصرف عصاره گریپ فروت برای عفونت، کشتن انواع میکروب‌های عفونی، باکتریایی، ویروسی و قارچی است.

(قیمت سبزیجات خشک فله را در سایت سان میوه دنبال کنید.)

خواص گریپ فروت برای عفونت

مزیت گریپ فرون برای سلامتی: 3. خواص گریپ فروت برای کبد چرب

از فواید گریپ فروت توسرخ، می‌توان به قدرت بالای این میوه برای درمان کبد چرب اشاره کرد. آنتی‌اکسیدان‌های قوین نارینگنین از خاصیت گریپ فروت برای کبد چرب است. طبق مطالعات انجام شده در سال 2019، نارینگنین گریپ فروت با کاهش استرس اکسیداتیو در برابر استئاتوز کبدی ناشی از الکل محاظت می‌کند. یکی دیگر از فواید گریپ فروت کبد چرب کاهش چربی‌های خون است. اگر می‌خواهید از خواصِ گریپ فروت کبد بهره‌مند شوید، حواستان به تداخل دارویی باشد.

خواص گریپ فروت و کبد چرب کاهش التهاب و محافظت از سلول‌های کبدی است. اگر مشکلات جدی کبد ندارید و مطمئن هستید که مصرف گریپ فروت موجب تداخل دارویی نمی‌شود، مصرف منظم آن می‌تواند برای شما عالی باشد.

(برای آشنایی با بهترین میوه ها برای پاکسازی کبد به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

خواص گریپ فروت برای کبد چرب

مزایای گریپ فروت: 4. خاصیت گریپ فروت برای زنان

یکی از موارد در این بخش مربوط به خواصِ گریپ فروت برای تنبلی تخمدان است که با به کنترل سطح هورمون‌ها در بدن، اثرات مثبتی بر روی چرخه تخم‌گذاری می‌گذارد. البته مشورت با دکتر را برای مصرف دارویی ارگانیک مثل گریپ فروت را فراموش نکنید!

یکی دیگر از مواردی که باید در این بخش به آن اشاره کرد خواص گریپ فروت برای رحم است: حفظ تعادل هورمونی بر روی سلامت رحم بسیار مؤثر است. برای حفظ سلامتی سبزیجات برگی و میوه‌های تازه را همیشه در لیست خرید داشته باشید.

خاصیت گریپ فروت برای زنان

خواص گریپ فروت برای زنان باردار

از خواص گریپ فروت در بارداری می‌توان به مقادیر بالا ویتامین C، فیبر و مواد معدنی مهم دیگر در این میوه اشاره کرد. از فواید گریپ فروت در بارداری کنترل وزن، کاهش التهابات، کنترل قند و فشار و پشتیبانی از سیستم ایمنی را متذکر شد. (برای آشنایی با بهترین میوه برای دوران بارداری به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

از خاصیت گریپ فروت در بارداری بخاطر فیبر بالا و ویتامین سی فراوان نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. از دیگر خاصیت گریپ فروت برای زن باردار، فیبر فراوان است که در کنترل قند خون و مشکلات گوارشی تأثیرگذار است. اما در کنار این همه خواص گریپ فروت برای زن باردار، از مضرات این میوه هم نباید غافل شد. از مضرات گریپ فروت برای زنان باردار، به بالا بردن سطح پتاسیم و تداخل دارویی باید اشاره کرد.

فواید گریپ فروت برای زنان بارداربرای کنترل قند خون، فشار خون، کاهش کلسترول و التهابات عالی است. فواید آب گریپ فروت به همراه صبحانه زمانی عالی برای اضافه شدن آن به رژیم غذایی است. اما مشورت با پزشک را فراموش نکنید.

(سفارش میوه مراسمات را با سان میوه درمیان بگذارید.)

خواص گریپ فروت برای زنان باردار

مزایای گریپ فروت: 5. خواص گریپ فروت برای مردان

از فواید گریپ فروت برای مردان میزان بالا ویتامین C برای جریان خون سالم است. هر چقدر جریان خون قوی‌تر و سالم‌تر، اختلال نعوظ کمتر! ویتامین C برای نعوظ سالم و افزایش تعداد اسپرم عالی است. علاوه بر این، گریپ فروت حاوی پتاسیم است و می‌توان عملکرد ماهیچه‌ها را بهبود بخشیده و مانع از گرفتگی عضلات در حین رابطه جنسی شود.

خواص گریپ فروت برای مردان

خواص گریپ فروت برای زود انزالی

از مهم‌ترین خواصِ گریپ فروت برای نعوظ و رفع زود انزالی اشاره کرد، فقط حواستان باشد که این میوه نباید به همراه قرص ویاگرا مصرف شود. البته در این مورد هنوز اطلاعات بالینی ناقصی موجود است. مصرف آب گریپ فروت در کنار قرص ویاگرا اگرچه موجب افزایش این ماده در بدن شود، اما با سردرد، گرفتگی عضله و فشار خون همراه است.

(برای آشنایی با بهترین میوه برای درمان پروستات به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

خواص گریپ فروت برای زود انزالی

مضرات گریپ فروت برای مردان

از گریپ فروت به حد اعتدال لذت ببرید! مضرات گریپ برای مردان در اثر مصرف بی‌رویه ایجاد می‌شود و آن تولید آروماتاز است. این ماده آنزیمی است که تستسترون را در بدن مردان به استروژن تبدیل می‌کند و باعث ایجاد حس زنانه نامطلوب می‌شود.

مضرات گریپ فروت برای مردان

خواص گریپ فروت برای پروستات

گریپ فروت صورتی و توسرخ به عنوان مرکبات دارای لیمینوئیدها و نارینژنین برای مهار تومورهای و سلول‌های سرطانی پروستات مفید هستند.

از خواص گریپ فروت برای نعوظ، میزان بالای آنتی‌اکسیدان و بهبود جریان خون است. از فواید خوردن آب گریپ فروت در شب کاهش التهاب و عملکرد قوی ماهیچه‌ها است. فقط حواستان باشد که این میوه نباید همراه با قرص ویاگرا مصرف شود.

خواص گریپ فروت برای پروستات

مزیت خوردن گریپ فروت: 6. خواص گریپ فروت در بدنسازی

یکی از خواص گریپ فروت قرمز، سوزاندن چربی‌های بد است. از خواص شگفت انگیز گریپ فروت در بدنسازی، وجود مقدار کمی HMB (بتاهیدروکسی بتا متیل بوتیریک اسید) است. این میوه در کنار مکمل‌های بدنسازی می‌تواند توده عضلانی را افزایش دهد. علاوه بر این، از تحلیل عضلانی در بیماری‌های مزمن جلوگیری کند.

خواص گریپ فروت در بدنسازی

فواید گریپ فروتِ رسیده: 7. خواص گریپ فروت برای لاغری

از خاصیت گریپ فروت برای لاغری مدیریت وزن است! فیبر موجود در گریپ فروت باعث می‌شود برای مدتی طولانی‌تر احساس سیری کنید. مهم‌ترین فواید گریپ فروت در لاغری، کالری کم، آب فراوان و فیبر بالا است. البته صادقانه بگوییم که فواید گریپ فروت و لاغری آنچنان که در مجلات تبلیغ می‌کنند، معجزه‌آسا هم نیست!

خواص گریپ فروت لاغری در بدنسازی همراه با ورزش شاید مؤثر باشد. وقتی حرف از فواید گریپ فروت برای لاغری می‌شود، خیلی‌ها با این سوال به سراغ پزشکان تغذیه می‌روند که آیا گریپ فروت چربی سوز است؟

خواص گریپ فروت برای لاغری

آیا خواص گریپ فروت برای لاغری صحت دارد؟

پاسخ نه است! اگرچه برخی از رژیم‌های غذایی مد روز، فواید گریپ فروت برای لاغری را ادعا دارند، اما از نظر علمی چنین قدرتی هنوز اثبات نشده است! در حقیقت، خاصیت گریپ فروت در لاغری در افزایش متابولیسم چربی‌ها یا هدف قرار دادن رسوبات چربی در قسمت خاصی از بدن نیست! این پاسخ سخت و ناراحت کننده نه تنها در جواب فواید گریپ فروت لاغری استف بلکه برای تبلیغات تمامی مواد غذایی با این هدف است.

با این حال، خواص گریپ فروت در رژیم بین افرادی که سعی در کاهش وزن دارند محبوب است. اگر خواصِ گریپ فروت برای چربی شکم معروف است بخاطر کالری کم آن با فیبر زیاد است.

خواص اب گریپ فروت برای لاغری در هنگام صبحانه، بخاطر ایجاد حس سیری و هیدارته شدن بدن، همراه با رژیم غذایی مؤثر ممکن است کمک کننده باشد. 

آیا خواص گریپ فروت برای لاغری صحت دارد؟

مزایای گریپ فروت: 8. خواص گریپ فروت و فشار خون

اگر فواید گریپ فروت برای فشار خون توصیه می‌شود، بخاطر پتاسیم بالای آن است. یک گریپ فروت حدود 300 میلی گرم پتاسیم دارد. البته طبق توصیه‌های انجام شده، خاصیت گریپ فروت برای فشار خون اگر با تداخل دارویی همراه باشد، امکان دارد مشکل‌زا باشد. فیبر بالا، آب فراوان و پتاسیم از خواصِ گریپ فروت برای فشار خون است. خاصیت گریپ فروت فشار خون از قدیم الایام باب بوده است.

در طب سنتی خواص گریپ فروتفشار خون بالا در مواقعی که داروی بیمار همراهش نیست، خیلی مؤثر است. آب گریپ فروت بدون هیچ افزودنی در صبحانه یا بصورت ناشتا برای جلوگیری از بیماری فشار خون مؤثر است.

(برای خرید بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

خواص گریپ فروت و فشار خون

مزایای گریپ فروت: 9. خاصیت گریپ فروت برای قند

آیا گریپ فروت برای افراد مبتلا به دیابت بی‌خطر است؟ تا قبل از تحقیقات تکمیلی از خواص گریپ فروت و قند خون، توصیه می‌شد که افراد دیابتی در خوردن گریپ فروت مراقب باشند و تا می‌توانند مصرف نکنند. اما متخصصان تغذیه نظرشان تغییر کرده و اجازه می‌دهند دیابتی‌ها هم از فواید گریپ فروت برای قند لذت ببرند. برای استفاده کردن از خواص گریپ فروت برای قند خون می‌توان با درست کردن یک دسر خوشمزه از آن بهره‌مند شد.

از خواصِ گریپ فروت قند می‌توان به جلوگیری از مقاومت انسولین اشاره کرد. آب فراوان، فیبر و مقادیر بالای ویتامین C و A می‌تواند علاوه بر تأمین نیازهای بدن و ایجاد حس سیری، از خواص گریپ فروت در دیابت است.

اگر دیابت در خانواده‌ی شما وراثتی است و احتمال مقاوم شدن بدن شما به انسولین خیلی احتمال دارد از فواید گریپ فروت برای دیابت بهره‌مند شوید.

(در صفحه بهترین میوه برای پایین آوردن قند خون متنی کامل برایتان آماده کرده‌ایم.)

خاصیت گریپ فروت برای قند

مزایای گریپ فروت: 10. خواص گریپ فروت برای قلب

فواید گریپ فروت قلب از مهم‌ترین شاخصه‌های این میوه‌ی قدرتمند است. غذاهای غنی از فیبر و آب فراوان برای کاهش التهاب و فشار خون بالا کاملا مؤثر هستند و این‌ها از ویژگی‌ها و خواصِ گریپ فروت برای قلب است. گریپ فروت سرشار از پتاسیم و فیبر و آنتی اکسیدان‌های محافظتی برای مدیریت فشار خون و سطح کلسترول کمک کننده است.

خواصِ گریپ فروت برای قلب بخاطر ترکیبات فلانوئیدها، کنترل فشار خون و فیبر بسیار تأثیرگذار است. مدیریت فشار خون و سطح کلسترونبا خوردن یک لیوان آب گریپ فروت امکان پذیر است. فقط اگر داروهای خاصی مصرف می‌کنید با پزشک خود درباره این رژیم غذایی جدید مشورت کنید.

خواص گریپ فروت برای قلب

مزایای گریپ فروت: 11. خواص گریپ فروت برای پوست

فواید گریپ فروت پوست بخاطر آبرسانی فوق‌العاده‌ی آن است. گریپ‌فروت حاوی مقادیر بالای آب و ویتامین C است. سنگینی و بزرگی این میوه بخاطر آب است و همین مایع حیات، از فواید گریپ فروت برای پوست است. نوشیدن آب فراوان بهترین و ساده‌ترین راه برای هیدارته کردن بدن است ولی خوردن غذاهای غنی از آب و ویتامین‌ها که از خاصیت گریپ فروت برای پوست است، عالی است.

(برای آشنایی با بهترین میوه برای سلامت پوست به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

خواص گریپ فروت برای پوست

مزایای گریپ فروت: 12. خواص گریپ فروت برای جوش صورت

عصاره‌ی گریپ‌فروت به پوست کمک می‌کند تا با آکنه و چربی اضافه بدن مبارزه کند. مواد ارگانیک مانند گریپ‌فروت به کنترل تولید سبوم و پاکسازی منافذ مسدود شده و کنترل گسترش باکتریایی کمک می‌کند.

برای محافظت از پوست در برابر علائم پیری، آسیب خورشید و التهابات، مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C و A بدون کمترین عوارض کبدی و کلیوی توصیه می‌شود؛ و در این مورد، خواص آب گریپ فروت برای پوست بهترین پیشنهاد است.

خواص گریپ فروت برای جوش صورت

مزایای گریپ فروت: 13. خاصیت گریپ فروت برای صورت

طبق جدیدترین اخبار، مقادیر بالای اسید سیتریک، اسید مالیک و اسید تارتاریک برای کمک به داشتن پوست جوان عالی است. تمامی این‌ مواد ارگانیک و سالم از خواص گریپ‌فروت پوست صورت است. اکثر لوازم آرایشی گرانقیمت حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها است که برای بهبود بافت و قابلیت ارتجاعی پوست استفاده می‌شود. شما می‌توانید از فواید گریپ فروت برای صورت بصورت ارگانیک بهره‌مند شوید. از دیگر خواصِ گریپ فروت برای صورت آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند برای حفاظت از پوست در برابر پیری پوست است.

از خواص گریپ فروت برای پوست از عصاره‌ی آن در سرم‌های التیام بخش پوست، روشن کردن لکه‌ها و رفع چین و چروک استفاده می‌شود. البته مصرف منظم گریپ‌فروت، درصورت عدم اختلال دارویی، برای کلاژن سازی معروف است.

خاصیت گریپ فروت برای صورت

مزیت گریپ فروت: 14. خواص گریپ فروت چشم

از فواید گریپ فروت قرمز مقادیر بالای ویتامین A است. یک پرتقال حدود 4 درصد از ویتامین A مورد نیاز بدن را تأمین کرده ولی یک گریپ‌فروت کاملا بیش از 50 درصد از نیاز شما را برآورده می‌کند. در طول متن با خواص و ضرر گریپ فروت آشنا شدیم، که اگر بصورت اصولی استفاده شود، خواصش بیشتر از مضرات آن است.

ترکیب ویتامین A و C برای سلامت چشم در برابر التهابات و آسیب‌های نور خورشید می‌تواند همانند یک اکسیر عمل کند. خواصِ گریپ فروت برای چشم را جدی بگیرید.

(با میوه های استوایی در این صفحه آشنا شوید.)

خواص گریپ فروت چشم

مزیت گریپ فروت: 15. خواص گریپ فروت برای چربی خون

خواصِ گریپ فروت و کلسترول بخاطر مقادیر بالای فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و دیگر مواد مغذی موجود در آن است. در ادامه بحث خواصِ گریپ فروت کلسترول، کمک به کاهش تری گلیسریدها است. این خاصیت عجیب گریپ فروت برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی عالی است.

از خواص گریپ‌فروت برای چربی خون مقادیر بالای فیبر است که به کاهش کلسترول لیپوپروتئین و چگالی کم LDL کمک کند.

خواص گریپ فروت برای چربی خون

مزیت گریپ فروت: 16. خواص گِریپ فروت برای کم خونی

آب گریپ فروت یا خوردن گریپ‌فروت تازه، با میزان بالای ویتامین C به افزایش جذب آهن و خون‌رسانی به اعضای بدن کمک می‌کند. میوه‌های غنی از ویتامین C به همراه گوشت و غلات برای خون‌رسانی بهتر و سالم‌تر، بدون فشار خون، کمک کننده است.

خواص گِریپ فروت برای کم خونی

فایده گریپ‌فروت: 17. خواص گریپ فروت برای بچه ها

از خواص گریپ فروت برای کودکان و خوراندن آن به کودکان شما با چالشی بزرگ روبه‌رو هستید! طعم گریپ‌فروت شاید باب طبع کودکان نباشد، به این منظور به آب گریپ‌فروت با عسل متوسل شوید. فواید گریپ فروت برای کودکان بخاطر اینکه منبع عالی از ویتامین C، گروه ویتامین‌های B و به ویژه ویتامین B6 را میوه‌ای منحصر به فرد است.

برای تقویت سیستم ایمنی، هیدارتاسیون نوزادان، ارتقای سلامت کودکان و تعادل الکترولیت‌ها و سلامت قلب از فواید گریپ فروت برای کودکان بهره‌مند شوید.

(با عجیب ترین میوه های دنیا آشنا شوید.)

خواص گریپ فروت برای بچه ها

فایده گریپ‌فروت: 18. خواص گِریپ فروت برای کلیه

از خواص گریپ فروت سنگ کلیه، جلوگیری از تجمع مواد زائد است. اسید سیتریک در گریپ فروت این قابلیت را دارد که حجم و PH ادرار را افزایش دهد. اب فراوان و فیبر برای افزایش حجم ادرار و جلوگیری از تجمع مواد برای ایجاد سنگ کلیه، از فواید گریپ فروت سنگ کلیه است.

خواص گِریپ فروت برای کلیه

مضرات گریپ فروت برای کلیه

در کنار فوایدی که در بخش قبلی گفته شد، نباید مضرات گریپ فروت برای کلیه غافل شویم و در مصرف آن زیاده‌روی کنیم. گریپ‌فروت حاوی پتاسیم فراوان است و برای افرادیکه مبتلا به عفونت کلیه هستند احتمال دارد که مضر باشد.

از فواید و مضرات گریپ فروت برای کلیه می‌توان به افزایش حجم ادرار و مانعی برای ایجاد سنگ کلیه اشاره کرد و از مضرات آن، زیادی پتاسیم و سختی دفع آن برای افرادیکه دچار عفونت کلیوی هستند.

مضرات گریپ فروت برای کلیه

فایده گریپ‌فروت: 19. خواص گِریپ فروت برای ریه

گریپ فروت 92 درصد آب است. گریپ‌فروت صورتی زیبا، با آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند، برای سلامت ریه عالی است. نارینژنین‌ها که به عنوان فلانوئیدی برای تنظیم چرخه سلولی، فعالیت ضد التهابی و پاکسازی از عفونت را در بدن مدیریت می‌کند.

(برای آشنایی با بهترین میوه برای پاکسازی ریه به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.)

خواص گِریپ فروت برای ریه

فایده گریپ‌فروت: 20. خواص گِریپ فروت برای سنگ صفرا

آیا گریپ فروت می‌تواند به درمان سنگ کیسه صفرا کمک کند؟ گفته می‌شود که سنگ‌های صفراوی رسوبات سخت شده مایع گوارشی است. غذاهایی مانند حبوبات، انبه، سیب زمینی شیرین، شلغم و گریپ فروت به کاهش خطر تشکیل سنگ کیسه صفرا کمک می‌کنند.

خواص گِریپ فروت برای سنگ صفرا

فایده گریپ‌فروت: 21. خواص گریپ فورت برای معده

اگر بخواهید از خواص گریپ فروت برای معده بهره‌مند شوید، باید دچار مواردی مثل ورم معده یا زخم معده  نباشید. از خواص گریپ فروت معده می‌توان به کاهش نفخ اشاره کرد. فیبر موجود در گریپ‌فروت سرعت خالی شدن معده را کاهش می‌دهد و زمان بیشتری احساس سیری می‌کنید.

(بهترین میوه برای سوزش معده را برایتان در این متن آورده‌ایم.)

خواص گریپ فورت برای معده

فایده گریپ‌فروت: 22. خواص گریپ فروت برای یبوست

فیبر بالا موجود در گریپ‌فروت خبر خوبی برای افرادی است که دچار مشکلات گوارشی و مخصوصا یبوست هستند. فیبر موجود در گریپ‌فروت رشد باکتری‌های موجود در روده را تشویق و باعث رفع یبوست می‌شود.

خواص گریپ فروت برای یبوست

خواص گریپ‌فروت در حالت‌های مختلف

خواص گریپ فروت چیه؟ میوه گریپ‌فروت بصورت تازه، پخته شده و خشک شده مصرف می‌شود و از نظر خواص می‌تواند متفاوت باشد. البته که همیشه توصیه می‌شود که میوه تازه تازه مصرف شود تا از حداکثر مقدار مواد مغذی آن بهره‌مند شد.

(با محبوب ترین میوه های دنیا در این صفحه آشنا شوید.)

خواص گریپ‌فروت در حالت‌های مختلف

خواص گریپ فروت پخته شده

اگر از گریپ فروت پخته شده استفاده می‌کنید ،مطمئن شوید که هیچ افزودنی نداشته باشد که باعث تداخل دارویی و غذایی شود. گریپفروت پخته شده نسبت به گریپفروت تازه ،تا حدی آب، فیبر، بخشی از ویتامین C و مواد معدنی را از دست داده، اما همچنان خواص ویتامینی و معدنی مهمی دارد. فراموش نکنید که با پختن گریپ‌فروت همچنان امکان تداخل دارویی پابرجاست، فقط کمی آب خود را از دست داده!

خواص گریپ فروت پخته شده

خواص گریپ فروت با عسل

خیلی از افراد دوست دارند که گریپفروت را تازه تازه مصرف کرده و از فواید گریپ فروت کال می‌گویند! گریپ فروت کال یا حسابی ترش است یا خیلی طعم تلخی دارد. اگر این میوه کاملا رسیده باشد، قطعا از طعم جذابش لذت خواهید برد و نیازی به طعم‌دهنده‌های جانبی مثل عسل ندارید.

خلاصه اینکه خیلی‌ها بخاطر طعم تلخ آب گریپ فروت، ترجیح می‌دهند که آن را با عسل ترکیب کنند. شاید خواصِ گریپ فروت با عسل تا حدی شبیه به خواص لیمو ترش و عسل برای پیش‌گیری از سرما خوردگی تأثیرگذار باشد.

خواص گریپ فروت با عسل

خواص گریپ فروت خشک

خواص گریپ فروت خشک شده بخاطر اینکه بدون آب است، غلظت مواد مغذی بیشتری نسبت به گریپفروت تازه دارد. گریپ فروت خشک شده اثر آنتی‌اکسیدانی قوی مخصوصا کلاژن‌سازی دارد. برای سفارش میوه خشک به دنبال یک فروشگاه معتبر باشید که مطمئن هستید از میوه‌های ارگانیک بدون مواد افزودنی استفاده می‌کنند.

خواص گریپ فروت خشک

خواص پوست خشک شده گریپ فروت

پوست گریپ فروت نسبت به پالپ آن، فیبر بیشتری دارد. همچنین حاوی روغن‌های ضروری، ویتامین C و فیتوکمیکال است. پودر پوست خشک شده گریپفروت بر روی اسموتی‌ها و شیرینی‌ها، کار هوشمندانه‌ای است و برای مبارزه با سرطان نوید بخش است.

خواص پوست خشک شده گریپ فروت

فواید گریپ فروت از نظر طب سنتی

طبق برخی منابع، خواص و طبع گریپ فروت سرد و تر است و به عنوان گیاه دارویی برای کاهش فشار خون و چربی خون معروف است. خواص و طبیعت گریپ فروت شیرین معمولا ملایم‌تر است.

از خواص گریپ فروت از نظر طب سنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش التهاب: از خواص گریپ فروت در طب سنتی برای کاهش التهاب معروف است. این میوه بخاطر آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضدالتهابی می‌تواند خیلی کمک کننده باشد.
  • کاهش کلسترول: یکی از موارد مصرفی و خواصِ گریپ فروت طب سنتی، برای کاهش کلسترول خون است. مامان‌بزرگ‌ها همیشه از این خاصیت گریپ فروت بهره‌مند می‌شوند.
  • دفع سنگ کلیه: از خاصیت گریپ فروت در طب سنتی بخاطر طبع سردی که دارد، برای دفع سنگ کلیه و کاهش غلظت خون استفاده می‌شود.
  • مفید برای کبد چرب: اگر گرم مزاج هستید، احتمال زیاد گریپ فروت را برای رفع کبد چرب توصیه می‌کنند.

بخاطر خاصیت گریپ فروت طب سنتی به عنوان میوه‌ای محافظتی در برابر بیمار‌های التهابی، قلبی عروقی و سرطان‌ها، از آن به‌طور گسترده در سطح جهان استفاده می‌شود.

فواید گریپ فروت از نظر طب سنتی

گریپ فروت را کی بخوریم؟

برای اینکه از فواید گریپ فروت بدون هیچ گونه مشکلی نهایت استفاده را ببریم، زمان مصرف هم قابل اهمیت است. مثلا خواصِ گریپ فروت صبح ناشتا یا خواص گریپ فروت در شب چگونه است و چه تأثیراتی دارد؟

گریپ فروت را کی بخوریم؟

خواص گریپ فروت ناشتا

خواص خوردن گریپ فروت ناشتا اگر مشکل تداخل دارویی یا گوارشی نداشته باشید. برای تقویت هضم و تأمین نیازهای مواد معدنی و ویتامین‌ها عالی است. این میوه به عنوان پیش‌غذا انتخابی هوشمندانه است. البته امکان دارد تا حدودی اشتهای شما را باز کند!

از فواید گریپ فروت ناشتا پیش از صبحانه این طور شنیده‌ایم که برای کاهش وزن و از بین بردن چربی‌ها مؤثر است، البته هنوز تحقیقات جدی در این زمینه صورت نگرفته است. اما اگر سابقه مشکلات گوارشی و یا سوزش معده را دارید، از خیر خاصیت گریپ فروت ناشتا بگذرید! اما اگر مصمم هستید که از خواص آب گریپ فورت ناشتا بهره‌مند شوید، آن را با شکر قهوه‌ای یا عسل میل کنید.

خواص گریپ فروت در صبحانه به عنوان یک میوه‌ی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی تجربه‌ای عالی است. آب گریپ فروت یا اسموتی گریپ فروت به همراه کمی عسل و یا شکر قهوه‌ای با کمتر شدن عوارض، در صبحانه نشاط بخش است.

خواص گریپ فروت ناشتا

خواص گریپ فروت قبل از خواب

اگر بخاطر مشکلات گوارشی و ناراحتی معده از فواید خوردن گریپ فروت ناشتا بی‌نصیب مانده‌اید، مصرف گریپ فروت در شب هم راهکاری مناسب است. طبق نظر برخی از پزشکان، مصرف آب گریپ فروت در شب پیش از خواب با کنترل قند خون می‌تواند آرام بخش باشد. اما اگر سوزش معده دارید، آن را به عنوان عصرانه در کنار یک میان‌وعده‌ی کوچک میل کنید.

خواص گریپ فروت قبل از خواب

چگونه گریپ فروت بخوریم؟

برای استفاده از خواصِ گریپ فروت می‌توانید آن را به روش‌های زیر به رژیم غذایی خود وارد کنید:

  • گریپ فورت آب پز: مقداری از گریپ فروت را که در یک وعده میل می‌کنید، با کمی شکر قهوه‌ای آب پز کنید.
  • سالاد گریپ فروت: چند قسمت از گریپ فروت را به سبک سالاد ایتالیایی با آروگولا، پارمزان و پسته تازه درست کنید. حتی می‌توان با اضافه کردن یک قطعه مرغ سوخاری، یک سالاد کامل و سیر کننده داشته باشید.
  • گریپ فروت در اسموتی‌ها: گریپ فروت می‌تواند همراه با سایر میوه‌ها و سبزیجات یک اسموتی صبحگاهی سالم باشد.

(با گران ترین میوه های دنیا آشنا شوید.)

چگونه گریپ فروت بخوریم؟

انواع میوه گریپ فروت و خواص آن

گریپ فروت از خانواده مرکبات است و معمولا با پوست زردرنگ و گاهی مایل به سبز موجود است. دو نوع اصلی گریپ فروت عبارتند از گریپ فروت قرمز (گریپ فروت تو سرخ یا گریپ فروت صورتی) و گریپ فروت سفید (گریپ فروت با گوشته‌ی زرد). خواصِ گریپ فروت از هر نوعی که باشد، با کمی تفاوت، از لحاظ کلی مشابه هستند.

انواع میوه گریپ فروت و خواص آن

تفاوت خواص گریپ فروت سفید با خواص گریپ فروت تو سرخ

به دلایلی عجیب و ناشناخته، خاصیت گریپ فروت توسرخ از لحاظ ویتامین آ 28 درصد بیشتر از خاصیت گریپ فروت زرد است. به همین دلیل اکثر پزشکان خوردن گریپ فروت تو سرخ یاقوتی را بخاطر سطح بالای آنتی‌اکسیدان‌های بیشتر، نسبت به گریپ فروت زرد و سبز توصیه می‌کنند.

تفاوت خواص گریپ فروت سفید با خواص گریپ فروت تو سرخ

خواص گریپ فروت سبز

خواص میوه‌ ی گریپ فروت از هر نوعی که باشد تقریبا تا حد زیادی یکسان است. رنگ گریپ فروت بر ارزش غذایی آن تأثیر چندانی ندارد. جزو آن موردی که در بخش قبلی اشاره شد. اما از لحاظ طعم، گریپ فروت قرمز یاقوتی نسبت به گریپ فروت سفید، زرد یا سبز، شیرین‌تر و تلخی کمتری دارد. به همین خاطر گریپ فروت توسرخ خوش طعم‌تر است. طبق تحقیقات خواصِ گریپ فروت سبز و سفید تا حد زیادی مشابه است.

خواص گریپ فروت سبز

خواص تلخی گریپ فروت

خواص گریپ فروت تلخ چیست؟ طعم تلخ گریپ فروت بخاطر وجود فلانئویدها است که در روده به نارینژنین‌ها تجزیه می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که این ترکیب تلخی در مرکبات مخصوصا در گریپ فروت به شدت در کاهش کلسترول، علائم دیابت و درمان زود انزالی (مثل قرص ویاگرا) عمل می‌کند.

خواص تلخی گریپ فروت

خواص هسته گریپ فروت

در هنگام خوردن گریپ فروت، مخصوصا از نوع تلخ، اکثر ما هسته‌ها را نادیده می‌گیریم. در حالیکه محققان می‌گویند که هسته‌های این میوه، معدن ویتامین C و نارینژنین‌ها هستند! در بخش قبلی درباره قدرت این آنتی‌اکسیدان برایتان گفتیم.

بنابراین اگر مشتاق درمان زود انزالی و کاهش علائم دیابت هستید و می‌خواهید از خاصیت گریپ فروت سفید یا سرخ نهایت استفاده را ببرید، آن‌ها را دور نیاندازید! برای آبگیری گریپ فروت هسته‌ها را جدا نکنید، اجازه دهید که همراه گوشته خرد شوند تا خوردنشان برای شما راحت‌تر شود.

خواص هسته گریپ فروت

نحوه انتخاب و خرید گریپ فروت

در هنگام خرید گریپ‌فروت کدام را انتخاب کنیم؟ در بازار انواع زیادی گریپ‌فروت موجود است، از جمله گریپ‌فروت قرمز، صورتی و سفید. البته این‌ها همگی رنگ گوشته‌ی آن است. برای خرید گریپ فروت خوب به دنبال میوه‌ای با پوست پررنگ باشید. میوه سنگین با پوست نازک و عطری خوش نشان می‌دهد که خوش طعم و آبدار است.

نحوه انتخاب و خرید گریپ فروت

منبع 

مقالات مرتبط

نظرات