بهترین میوه برای سوزش معده : 10 میوه که سوزش معده را از بین می‌برد + عکس

تخفیف خرید از سان میوه

سوزش معده یا سوزش سر دل یکی از مشکلات رایج در جهان است. عادتمان شده که بخاطر مشغله‌ی کاری همیشه از وعده‌های غذایی‌مان بزنیم؛ در حالیکه همه‌ی ما خوب می‌دانیم که تدارک یک صبحانه مفید برای سوزش معده و خوردن چند لقمه ناهار با آرامش چه راهکار خوبی برای جلوگیری از سوزش معده بعد از غذااست، ولی هیچ وقت آن را عملی نمیکنیم. ما در این متن از وبلاگ سان میوه می‌خواهیم با معرفی بهترین میوه برای سوزش معده شما را به شروع زندگی‌ِ بدون سوزش معده دعوت کنیم!

صبحانه مفید برای سوزش معده

بهترین میوه برای سوزش معده

تا حالا شده که در قسمت سینه‌تان احساس سوزش بکنید یا در زمان قورت دادن غذا دچار مشکل شده باشید؟ اگر این احساس را کرده باشید ممکن است شما به سوزش معده مبتلا شده باشید. همچنین، اگر شما غذا خورده باشید و بلافاصله بعد از غذا دراز کشیده باشید، ممکن است این احساس سوزش را هم داشته باشید.

سوزش معده یک مشکل دستگاه گوارشی است که برخی اوقات می‌تواند زندگی ما را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال این مشکل می‌تواند معمول باشد و گاه تا گاه برایمان پیش بیاید. ما در این متن از وبلاگ تره بار آنلاین سان میوه می‌خواهیم در مورد یکی از روش‌های درمان سریع سوزش معده و جایگزین قرص برای سوزش معده صحبت کنیم. این روش خوردن بهترین میوه ها برای سوزش معده است.

بهترین میوه برای سوزش معده

بایدها و نبایدها در مصرف بهترین میوه برای سوزش معده

برای سوزش معده باید دقت بکنید که میوه‌هایی را مصرف کنید که میزان اسیدی بودن آن‌ها کم است. میوه‌هایی که چربی‌شان و میزان اسیدی بودنشان هم کم است بهترین میوه برای سوزش معده هستند، زیرا خوردن میوه‌های که اسیدشان زیاد است (مثل پرتقال و لیمو) می‌تواند باعث تحریک معده شده و سوزش آن را بدتر کند.

با ما همراه باشید تا در مورد بهترین میوه برای سوزش سر دل و درمان سریع سوزش معده با شما صحبت کنیم. همچنین، ما در مورد نوشیدنی‌های مفید برای سوزش معده نیز توضیح خواهیم داد. پیش از هرچیزی بیایید به سراغ علائم سوزش معده برویم و ببینیم کسانی که دچار این عارضه هستند چه علائمی را تجربه می‌کنند.

بایدها و نبایدهای مصرف بهترین میوه ها برای سوزش معده

علائم سوزش معده

علائم سوزش معده چند مورد هستند که شما هرکدام را می‌توانید تجربه کنید. اگر شما یکی یا چند تا از این موارد را تجربه کرده‌اید پس احتمالاً دچار سوزش معده هستید. افرادی که به سوزش معده دچار هستند می‌توانند در سینه خود احساس سوزشی بکنند که این احساس سوزش می‌تواند حدود چند دقیقه تا چند ساعت ادامه پیدا کند.

همچنین، اگر شما خم شوید یا دراز بکشید ممکن است در سینه‌تان حس درد کنید. افراد مبتلا به سوزش معده نیز در قسمت عقب گلویشان مزه داغ و ترش و اسیدی را تجربه کرده‌اند. همچنین، این افراد در قورت دادن لقمه و غذا هم مشکل داشته‌اند. اگر شما هم یکی یا چند مورد از علائم سوزش معده را داشته‌اید، نگران نباشید. ما در این وبلاگ روش درمان سریع سوزش معده را برایتان توضیح خواهیم داد.

علائم سوزش معده

برای رفع سوزش معده چه میوه‌هایی مناسب است؟

در این بخش ما در مورد بهترین میوه برای سوزش معده توضیح می‌دهیم. در درمان سوزش معده عصبی شما باید توجه داشته باشید که از خوردن میوه‌های اسیدی پرهیز کنید، چون خوردن این میوه‌ها سوزش معده شما را بدتر می‌کند. تمام میوه‌های ذکر شده در این بخش میزان اسیدی بودنشان کم است. پس شما باید به سراغ میو هایی با میزان قلیایی زیادتر بروید.

اگر معده‌ی حساسی دارید و با رفلاکس معده مصرف میوه‌ی خام را برای خودتان منع کرده‌اید، می‌توانید بدون نگرانی از سوزش سر دل با مصرف میوه‌هایی که میزان PH آن‌ها پایین است، مانع‌ها را کنار بگذارید و از خوردن میوه لذت ببرید.

برای رفع سوزش معده چه میوه‌هایی مناسب است

بهترین میوه برای سوزش معده : 1. موز

موز یکی از میوه‌های پرطرف‌دار در بین اکثر علاقه‌مندان به میوه است. موز داری مقدار زیادی پتاسیم است و مهم‌تر از همه این‌که نسبت‌به میوه‌های دیگر میزان اسیدی بودنش کمتر است. میزان مقیاس ph موز حدوداً پنج است و این باعث می‌شود که این میوه از لحاظ قلیایی بودن میوه مناسبی برای مصرف باشد. موز میوه‌ی استوایی مهربانی است که با میزان پتاسیم بالا فضای اسیدیته معده را کاهش می‌دهد و لذت بردن از طعمش را بدون حس سوزش برای شما فراهم می‌کند.

(مطلب خواص موز در وبلاگ سان میوه هم می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد.)

موز با قلیایی بودنش به عنوان بهترین میوه برای سوزش معده است.

بهترین میوه برای سوزش معده : موز

بهترین میوه برای سوزش معده : 2. نارگیل

نارگیل هم جزو میوه‌هایی است که مزایای خوردن آن بسیار است. شما با خوردن نارگیل می‌توانید عملکرد مغز خود را تقویت کنید و از بروز بیماری‌هایی مثل سکته و بیماری‌های قلبی پیشگیری کنید.  نارگیل با وجود الکترولیت‌های مفیدی که دارد (پتاسیم، فسفر، منگنز، منیزیم) توانایی زیادی در تعادل PH معده دارد و به طرز قابل توجهی رفلاکس را کنترل کرده و به پایین آمدن اسیدیته بودن معده کمک می‌کند.

در مورد درمان سریع سوزش معده، نارگیل‌ها جزو بهترین میوه برای سوزش معده هستند، زیرا آن‌ها میزان اسیدی بودن آن‌ها بسیار کم است.

بهترین میوه برای سوزش معده : نارگیل

بهترین میوه برای سوزش سر دل : 3. خرما

خرما هم جزو میوه‌هایی هستند که شیرین بوده و میزان اسیدی بودن آن‌ها نسبتاٌ کم است. معمولاً بسیاری از ایرانی‌ها خرما را بعد از غذا به‌عنوان دسر می‌خورند. در حال حاضر، از خرما در پخت بعضی از شیرینی‌ها و نوشیدنی‌های اسموتی استفاده می‌شود. خرما منبع خوبی از کلسیم، فسفر، پتاسیم، منیزیم و روی است. شما می‌توانید علاوه بر مواد معدنی ضروری بدن، انواع ویتامین‌ مثل تیامین، ویتامین A، اسید فولیک و همینطور ویتامین K را نیز با مصرف خرما تأمین کنید.

(در فروشگاه میوه و تره بار سان میوه می‌توانید انواع خرما پیارم سلطنتی ، خرما کتابی لوکس و خرما عسلی کبکاب را با بهترین کیفیت تهیه کنید.)

خرما بخاطر فیبر بالایی که دارد و همینطور وجود پتاسیم، تا حد زیادی برای کاهش سوزش معده مؤثر است.  از طرفی دیگر، وجود منیزیم در خرما، خواص ضد التهابی دارد و همانند شربت معده، آن را تسکین می‌دهد.

بهترین میوه برای سوزش سر دل : خرما

بهترین میوه برای سوزش معده : 4. انجیر

انجیر از آن میوه‌های خوش نام برای درمان مشکلات گوارشی است. فیبر بالای موجود در انجیر به خودی خود کمک بزرگی به هضم غذا و حرکات روده می‌کند. علاوه بر فیبر، انجیر منبع خوبی از پری بیوتیک‌ها است. (پری بیوتیک‌ها نوعی کربوهیدرات هستند که انسان قابلیت هضم آن‌ها را ندارد، ولی در عوض برای تغذیه باکتری‌های روده مصرف می‌شوند) و همین ویژگی‌ انجیر را برای تسکین درد و مشکلات گوارشی نظیر سوزش سر دل تبدیل کرده است.

تخفیف خرید از سان میوه

انجیر میوه‌ای فوق العاده قلیایی است و این توانایی را دارد که PH معده را به شدت تغییر دهد. افراد مبتلا به سوزش معده، سوء هاضمه و رفلاکس اسید معده می‌توانند با مصرف انجیر که چند ساعتی در آب خیس خورده است، مشکل خود را تا حد زیادی رفع کنند.

به همین خاطر می‌توان انجیر را به عنوان بهترین میوه برای سوزش معده در این لیست جای داد.

بهترین میوه برای سوزش معده : انجیر

بهترین میوه برای سوزش معده : 5. خربزه

شاید باورتان نشود اما خربزه یکی دیگر از گیاهانی است که عنوان بهترین میوه برای سوزش معده را به دست آورده است. میزان ph این میوه زیاد است و همین باعث می‌شود که این میوه جزو میوه‌های قلیایی باشد. . آن‌ها علاوه‌بر قلیایی بودن، ویتامین‌های زیادی را می‌توانند به بدنتان برسانند و میزان کالری ناشی از مصرف آن‌ها هم کم است. خربزه منبع خوبی از پتاسیم، مس و ویتامین K است. همینطور غنی از ویتامین B6، ویتامین C و فیبر است. خربزه سدیم کمی دارد و با تغییر Ph معده، سابقه‌ی خوبی در رفع مشکلات گوارشی و سوزش معده دارد.

شما می‌توانید خربزه و دیگر میوه‌های خانواده خربزه مثل گرمک را برای درمان سوزش معده عصبی خود مصرف کنید.

بهترین میوه برای سوزش معده : خربزه

بهترین میوه برای سوزش معده : 6. پاپایا

خربزه درختی یا پاپایا یک نوع میوه استوایی است که در بسیاری از مناطق نزدیک خط استوا مثل هند، آفریقای جنوبی، سری‌لانکا و فیلیپین رشد می‌کند. این میوه پر از آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین ث و کاروتن است. مصرف پایایا بر روی هضم غذا و مشکل سوء هاضمه مثل سوزش معده اثر مثبتی دارد. جادوی میوه‌ی پاپایا در در رفع سوزش معده بخاطر وجود دو آنزیم پاپائین و کیموپاپائین است. هر دوی این آنزیم‌ها در هضم پروتئین‌ها، کاهش التهاب و ایجاد یک محیط اسیدی سالم، معده را آرام می‌کنند.

همچنین، میزان اسید میوه پاپایا بسیار کم است که آن را تبدیل به یکی از بهترین میوه ها برای سوزش معده می‌کند.

بهترین میوه برای سوزش معده : پاپایا

بهترین میوه برای سوزش معده: 7. خانواده‌ی توت‌ها

میوه‌های کوچک خانواده‌ی توت‌ها را دست کم نگیرید. آن‌ها با اینکه ظاهری بسیار کوچک و ظریف دارند، اما درون این میوه‌ها مواد غذایی و ویتامین‌های زیادی وجود دارند که برای بدن بسیار مفید هستند. برخی از میوه‌های خانواده‌ی توت‌ها میزان ph بالایی دارند، به این معنی است که آن‌ها قلیایی بوده و شما می‌توانید برای درمان سوزش معده عصبی‌تان آن‌ها را مصرف کنید.

خانواده‌ی توت‌ها، همانقدر که زیبا و دلبر هستند، در سلامتی بدن نیز تأثیر گذارند. میزان فیبر بالا، وجود انواع مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری بدن به علاوه‌ میزان Ph بالا، در میوه‌هایی نظیر توت فرنگی، توت سفید، توت سیاه و تمشک، در روند هضم و کاهش سوزش معده بسیار کمک کننده است.

خانواده‌ی توت‌ها مثل توت‌فرنگی، توت سیاه و تمشک میزان ph بالایی دارند و برای همین، جزو گروه بهترین میوه برای درمان سوزش معده بشمار می‌آیند.

بهترین میوه برای سوزش معده: خانواده‌ی توت‌ها

بهترین میوه برای سوزش معده : 8. شلیل و هلو

شلیل و از میوه‌های مناسبی برای درمان سریع سوزش معده هستند. این دو میوه سرشار از ویتامین‌های ضروری برای بدن و خواص آنتی‌اکسیدانی هستند. همچنین، میزان قلیایی بودن آن‌ها هم زیاد است. هلو و شلیل بخاطر اینکه نسبت به میوه‌های دیگر فیبر کمتر، بافت لطیف‌تر و قابل هضم‌تری دارند، حس خوبی ایجاد می‌کنند. هلو و شلیل سرشار از پری بیوتیک‌هایی هستند که برای تغذیه باکتری‌های مفید موجود در روده و بهبود عملکرد آن‌ها استفاده می‌شود. ایجاد یک محیط اسیدی مطلوب برای معده از ویژگی‌های دیگر هلو و شلیل است.

در نتیجه، هلو و شلیل جزو بهترین میوه برای سوزش معده هستند.

بهترین میوه برای سوزش معده : شلیل و هلو

بهترین میوه برای سوزش سر دل: 9. سیب

سیب با وجود ویتامین‌ C ویتامین D و A و همینطور میزان بالای کلسیم، آهن، منیزیم تخصص خاصی در هضم سالم غذا و بهبود حرکات منظم روده دارد. اما اگر احساس می‌کنید که فیبر موجود در سیب کمی برایتان سنگین است می‌توانید آن را در آبپز کنید. اینگونه از خوردن آن نهایت لذت را خواهید برد. سیب بخاطر وجود مواد معدنی قلیایی مثل کلسیم، منیزیم و پتاسیم، در رفع رفلاکس اسید معده بسیار تأثیر گذار است. مخصوصا اگر سیب آبپز شده را مصرف کنید. رفلاکس اسید معده زمانی اتفاق می‌افتد که اسید معده به سمت مری بالا رود.

سیب قابلیت این را دارد که اسید معده را کاهش داده و آن را آرام کند و بنابراین برای رفع سوزش معده بعد از غذا موثر است.

بهترین میوه برای سوزش سر دل: سیب

بهترین میوه برای سوزش معده: 10. هندوانه

هنداونه با وجود آب فراوان و همینطور مقدار فیبر بالا، یکی از میوه‌های منتخب برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و حرکات منظم روده است. اما از طرفی چون هندوانه حاوی قند پیچیده است خیلی از افراد با مصرف زیاد آن دچار نفخ شوند. خانواده ملون‌ها سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر هستند. آن‌ها می‌توانند با حفظ غشای مخاطی از رفلاکس اسید معده و سایر بیماری‌های آن از جمله سوزشِ معده جلوگیری کنند. هندوانه با وجود میزان بالای آب به هیدراته کردن و کاهش سطح PH بدن کمک می‌کند.

(پیشنهاد می‌کنیم مطلب خواص هندوانه را برای آشنایی بیشتر با فواید شگفت انگیز آن حتما مطالعه کنید.)

هندوانه بخاطر اینکه میوه‌ای کم اسید است در تسکین سوزش معده تأثیر خوبی دارد.

بهترین میوه برای سوزش معده: هندوانه

برای جلوگیری از سوزش معده از خوردن چه میوه‌هایی دوری کنیم؟

ما در بخش قبلی در مورد بهترین میوه برای سوزش معده صحبت کردیم. حالا می‌خواهیم در این بخش در مورد میوه‌هایی توضیح دهیم که نباید در صورت داشتن سوزش معده آن‌ها را مصرف کرد. اصولاً برای سوزش معده شما باید میوه‌هایی را مصرف کنید که میزان قلیایی بودنشان زیاد است. برای همین، اگر می‌خواهید سوزش معده‌تان را بدتر نکنید، باید طبیعتاً از میوه‌هایی دوری کنید که میزان اسیدی بودنشان زیاد است. ما در این بخش در مورد چند میوه توضیح می‌دهیم که میزان اسیدی بودنشان زیاد است.

اجتناب از خوردن انگور برای سوزش معده

انگور جزو میوه‌هایی هستند که میزان ph آن‌ها کم است، یعنی جزو میوه‌های اسیدی هستند. میزان ph انگور حدود ۳٫۵ تا ۴٫۵ است. بنابراین، این میزان ph کم باعث می‌شود که انگور جزو میوه‌های اسیدی قرار گیرد. برای همین، اگر شما دچار سوزش معده هستید بهتر است که از خوردن انگور برای سوزش معده دوری کنید، زیرا خوردن انگور می‌تواند سوزش معده شما را بدتر کند.

برای جلوگیری سوزش معده از خوردن میوه‌های خانواده مرکبات دوری کنید

گریپ‌فروت، پرتقال، و لیمو میوه‌هایی هستند که میزان اسیدشان بسیار زیاد است. میزان ph گریپ‌فروت بین ۲٫۹ تا ۳٫۳، میزان ph پرتقال بین ۳ تا ۴ و میزان ph لیمو حدوداً ۳ است. همان‌طور که می‌بینید، میزان ph این میوه‌ها کم بوده و میزان اسیدی بودنشان زیاد است. برای همین، شما بهتر است که در صورت داشتن سوزش معده از خوردن این میوه‌ها اجتناب کنید.

با خوردن چه میوه هایی از سوزش معده دوری کنیم

نوشیدنی‌ های مفید برای سوزش معده

حالا که کمی در مورد میوه‌های مفید و مضر برای سوزش معده صحبت کردیم، بیایید به سراغ نوشیدنی‌های مفید برای سوزش معده برویم. شما برای درمان سوزش معده عصبی خود می‌توانید نوشیدنی‌های مختلفی مثل دمنوش‌ها و نوشیدنی‌هایی مفید مثل اسموتی و شیر را مصرف کنید. ما در این بخش می‌خواهیم در مورد نوشیدنی‌های مفید برای سوزش معده صحبت کنیم که آبشان از میوه و گیاه گرفته می‌شود.

برای درمان سریع سوزش معده شما اول از همه باید از نوشیدنی‌های اسیدی مثل آب‌ پرتقال، آب‌ لیمو، آناناس دوری کنید، زیرا میزان ph چنین نوشیدنی‌هایی کم است که باعث می‌شود که این نوشیدنی‌ها اسیدی باشند و سوزش معدهٔ شما را بدتر کنند. شما می‌توانید نوشیدنی‌هایی مثل آب هویج، آب گیاه آلوورا، آب کلم، آب هندوانه و آب خیار را برای سوزش معده خود مصرف کنید. میزان ph این نوشیدنی‌ها کم است و نوشیدن آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا سوزش معده خود را کاهش دهید.

نوشیدنی‌ های مفید برای سوزش معده

خرید بهترین میوه برای سوزش معده از میوه فروشی آنلاین سان میوه

بجای آنکه وقت خود را برای کارهای غیر ضروری بگذارید، زمانی مناسب برای سرو غذا اختصاص دهید. تقسیم کار کنید تا بیشتر برای خودتان وقت بگذارید! خرید میوه‌های تر و تازه را با یک تماس به عهده‌ی سان میوه بگذارید، خیالتان راحت خوب از پسش بر می‌آید!

خرید میوه های مفید برای سوزش معده از سان میوه

منبع

مقالات مرتبط

نظرات