گران‌ ترین میوه‌ های دنیا: 13 مورد از گران قیمت ترین میوه های دنیا که آنها را نمی شناسید!

تخفیف خرید از سان میوه

میوه‌ها، خوردنی‌های خوشمزه، سالم و پرطرفداری هستند که با خیال راحت آنها را می‌خوریم بدون اینکه احساس گناه و عذاب وجدان داشته باشیم! میوه‌ها سالم، سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها هستند و می‌توانیم آنها را به عنوان یک میان‌وعده به صورت خام و یا در دسر و شیرینی‌ها استفاده کنیم و از طعم بی‌نظیر آنها لذت ببریم. اگرچه در گذشته‌ی نه چندان دور تنها میوه‌هایی که به آنها دسترسی داشتیم میوه‌های بومی کشور یا شهر خودمان بود اما امروزه تقریبا می‌توانیم به هر میوه‌ای از سراسر دنیا دسترسی داشته باشیم. گاهی اوقات این میوه‌ها قیمت نسبتا کمی دارند اما در برخی موارد قیمت این میوه‌ها بسیار گران خواهد بود. میوه‌های عجیب و غریبی که باید از آن سر دنیا حمل و نقل شوند و در تمام مسیر نیز تازه و سالم باقی بمانند هزینه‌های زیادی در بر خواهند داشت و اینجاست که با گران‌ ترین میوه‌ های دنیا (Most expensive fruits in the world) مواجه می‌شویم.

گران ترین و لاچکری‌ترین میوه‌های دنیا؛ اما نه لزوما کمیاب‌ترین!

برخی اوقات مساله فقط هزینه‌های جابجایی و میوه‌های کمیاب نیست، بلکه کشاورزان انواع اصلاح شده از میوه‌های عجیب و غریب را پرورش می‌دهند که به طور معمول در طبیعت رشد نمی‌کنند و مطمئنا برای امتحان کردن آنها باید هزینه‌های بیشتری بپردازیم. اما چقدر هزینه؟ شاید باور کردن آن سخت باشد اما انواع میوه‌ های گران قیمت در جهان وجود دارد که می‌توانید با هزینه‌ی آن یک اتومبیل بخرید!

پس با ما همراه باشید با معرفی گران‌ ترین میوه‌ های دنیا، میوه‌های خوشمزه و خاص که تنها افراد معدودی قادر به خرید آنها خواهند بود. قبل از آنکه به ادامه‌ی این متن خوشمزه برسیم از شما دعوت می‌کنم به صفحه‌ی فروشگاه ما نیز سری بزنید. سان میوه آماده‌ی ارائه خدمات در زمینه‌ی خرید آنلاین میوه با امکان ارسال فوری به همشهریان محترم شهر تهران است.

گران‌ ترین میوه‌های دنیا: 1. توت فرنگی بیژین-هایم (Bijin-hime Strawberry)

این توت فرنگی نه تنها گران‌ترین توت فرنگی دنیا است بلکه بزرگترین توت فرنگی هم هست. این توت فرنگی‌های عظیم‌الجثه هر ساله در تعداد کم تولید می‌شوند و معمولا فقط در حد 500 عدد هستند. این توت فرنگی‌ها با وزنی بیش از 100 گرم پرورش داده می‌شوند و سه برابر بزرگ‌تر از توت فرنگی‌های معمولی هستند (تقریبا به اندازه‌ی یک توپ تنیس). البته لازم به ذکر است این میوه‌ی گران قیمت در ژاپن تولید می‌شود و در زبان ژاپنی بیژین-هایم به معنای دوشیزه خانم زیبا است.

طعم این توت فرنگی بسیار شگفت‌انگیز است و قابل مقایسه با سایر توت فرنگی‌ها نیست. رنگ آن قرمز، براق و درخشان است و طعم بی‌نظیر و شیرین، عطر خوب، رنگ براق، اندازه‌ی بزرگ و فرآیند طولانی تولید این میوه را به یکی از عالی‌ترین و گران‌ ترین میوه‌ها در جهان تبدیل کرده است و هر دانه توت فرنگی به قیمت 4,400 دلار به فروش می‌رسد.

گران‌ ترین میوه‌های دنیا: 1. توت فرنگی بیژین-هایم (Bijin-hime Strawberry)

گران‌ ترین میوه‌ های دنیا: 2. آناناس کرنوال (Cornwall Pineapple)

یکی دیگر از میوه‌ های گران قیمت دیگر در جهان که بسیار خوشمزه و پرطرفدار نیز هست، آناناس است. اما چه چیزی باعث شده این میوه 500 برابر گران‌تر از قیمت معمول یک آناناس باشد؟ آناناس در انگلستان و به طور کلی آب و هوای سرد پرورش پیدا نمی‌کند اما این کار به وسیله‌ی کمک انسان امکان‌پذیر شده است. علت اصلی قیمت بالای آناناس کرنوال نیز روش دقیق رشد و پرورش آن است. این میوه‌ی خوشمزه در زیر انبوهی از کاه، کود و ادرار تولید شده است. این ترکیب باعث می‌شود تا آناناس در آب و هوای سردتر نیز رشد کند.

نکته‌ی جالب‌تر این است که این آناناس هرگز به فروش نمی‌رسد. تیم هلیگان که به پرورش این گیاه می‌پردازد هزینه‌ی آن را تخمین زده است (1,600 دلار برای هر آناناس) اما این میوه‌ها را در زمان رسیدن میوه بین کارکنان تقسیم می‌کند. آنها گزارش داده‌اند که این میوه دارای طعم بی‌نظیری است.

گران‌ ترین میوه‌ های دنیا: 2. آناناس کرنوال (Cornwall Pineapple)

گران‌ ترین میوه‌ های دنیا: 3. انگور روبی رومی (Ruby Roman Grapes)

یکی دیگر از گران قیمت‌ترین میوه‌های دنیا انگور یاقوت رومی یا روبی رومن است. یک دانه انگور 400 دلار و یک خوشه انگور حدود 11،000 دلار برای این میوه شاید برایتان عجیب و غریب باشد اما واقعیت است! این نژاد انگور به دلیل داشتن قند زیاد و اسیدیته‌ی کم شناخته می‌شود و یکی از شیرین‌ترین انگورهای جهان است.

معمولا این میوه به عنوان یک هدیه‌ی گران قیمت به رئیسان یا سایر افرادی که می‌خواهند تحت تاثیر قرار دهند، اهدا می‌شود. اگر چه همیشه یک خوشه انگور 11،000 دلار نخواهد بود اما به هرحال جزو گران‌ترین میوه‌های جهان محسوب می‌شود.

گران‌ ترین میوه‌ های دنیا: 3. انگور روبی رومی (Ruby Roman Grapes)

گران‌ ترین میوه‌ های دنیا: 4. هندوانه‌ی دانسوکه (Densuke Watermelon)

هندوانه‌ی سیاه دانسوکه بدون لکه و بدون راه‌راه‌های معمولی بقیه‌ی هندوانه‌های جهان حداکثر تا 11 کیلوگرم وزن دارد و یکی از میوه‌های کمیاب و گران قیمت در دنیا محسوب می‌شود. طعم این هندوانه کمی شیرین‌تر از انواع دیگر هندوانه‌ها است و از آنجایی که سالانه تنها حدود 10،000 عدد از این نوع هندوانه تولید می‌شود، باعث می‌شود کلاملا انحصاری باشد.

قیمت هر هندوانه‌ی دانسوکه معمولا حدود 250 دلار است اما هندوانه‌های با کیفیت عالی در حراج از 1،000 تا 4،500 دلار نیز به فروش می‌روند و گاهی به قیمت 6،000 دلار نیز می‌رسند. این نوع هندوانه تنها در جزایر هوکایدو در ژاپن می‌رویند و به همین دلیل بسیار کمیاب هستند.

گران‌ ترین میوه‌ های دنیا: 4. هندوانه‌ی دانسوکه (Densuke Watermelon)

گران‌ ترین میوه‌ های دنیا: 5. خربزه‌ی یوباری کینگ (Yubari King Melon)

این میوه‌ی گران قیمت در دنیا در هوکایدوی ژاپن کاشته می‌شود و به خاطر شیرین و خوش طعم بودن بسیار معروف است. چیزی که این میوه را منحصربفرد می‌سازد پوست کاملا صاف آنها است. خربزه‌های یوباری کینگ در گلخانه‌ها و در خاکستر آتشفشانی کشت داده می‌شوند. این میوه با دست و قیچی از بوته جدا می‌شود و طی دو الی سه روز پس از برداشت باید مصرف شود.

تخفیف خرید از سان میوه

این محدودیت زمانی دسترسی به این میوه را در خارج از کشور ژاپن دشوار می‌سازد؛ البته هزینه‌ی حمل و نقل آن نیز بسیار گران خواهد بود. هر عدد خربزه‌ی یوباری کینگ به قیمت حدودا 200 دلار به فروش می‌رسد.

گران‌ ترین میوه‌ های دنیا: 5. خربزه‌ی یوباری کینگ (Yubari King Melon)

گران‌ ترین میوه‌ های جهان: 6. هندوانه چهار گوش (Square Watermelon)

یکی دیگر از میوه‌های گران قیمت در دنیا هندوانه‌ی چهارگوش یا مربعی است. البته این هندوانه بیشتر از اینکه طعم به خصوصی داشته باشد به خاطر ظاهر خاصی که دارد مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر مردم معتقد هستند طعم هندوانه چهارگوش با هندوانه‌های معمولی تفاوتی وجود ندارد و آنچه باعث گران بودن این میوه است صرفا شکل ظاهری و چهارگوش عجیب آن است. این هندوانه‌ها برای اهداف تزئینی محبوب هستند و از آنجایی که تولید آنها بسیار پر زحمت است قیمت بالایی نیز دارند (هر هندوانه چهارگوش 200 دلار).

گران‌ ترین میوه‌ های جهان: 6. هندوانه چهار گوش (Square Watermelon)

گران‌ ترین میوه‌ های دنیا: 7. انبه‌های تایو نا تاماگو (Taiyo no Tamago Mangos)

نمی‌شود در مورد میوه‌ها صحبت کنیم و اشاره‌ای به پادشاه میوه‌ها یعنی انبه نکنیم. این میوه بسیار خوش طعم و پرطرفدار است و طعم شیرین این میوه آن را بسیار شگفت‌انگیز می‌سازد. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که بهترین انبه‌های دنیا چه طعمی دارند؟ و البته قیمت آنها چقدر می‌تواند باشد؟ باید بگوییم انبه‌های تایو نا تاماگو یکی از بهترین و البته گران‌قیمت‌ترین میوه‌ها در دنیا هستند و هر کدام از آنها حدود 50 دلار قیمت دارند.

وزن این انبه‌ها برای فروش باید حداقل 350 گرم باشد و حداقل نیمی از رنگ آنها قرمز تیره شده باشد. این انبه بسیار شیرین است و معنای تایو نا تاماگو در فارسی «تخم مرغی از خورشید» است.

گران‌ ترین میوه‌ های دنیا: 7. انبه‌های تایو نا تاماگو (Taiyo no Tamago Mangos)

گران‌ ترین میوه‌ های دنیا: 8. سیب سکای ایچی (Sekai-ichi Apple)

شاید خواندن نام این سیب کمی به نظرتان دشوار باشد اما سکای ایچی در واقع به معنی «بهترین در جهان» است و یکی از گران‌ ترین میوه‌ های دنیا محسوب می‌شود. این سیب برای اولین بار در سال 1974 در ژاپن کشت شد و در نوع خود بی‌نظیر است. رنگ صورتی – قرمز و یا شیرینی و آب‌دار بودن این میوه چیز عجیبی نیست. آنچه در مورد این سیب، طبیعی نیست سایز و وزن آن است. هر عدد سیب سکای ایچی 21 دلار قیمت دارد و حدودا 907 گرم است.

این سیب‌های عجیب و غریب ژاپنی یکی از گران‌ ترین میوه‌ ها در سراسر جهان هستند و وجه تمایز آن‌ها با سیب‌های معمولی این است که هر سیب به طور جداگانه با عسل شسته می‌شود و روی آن مهر می‌چسبانند. سیب سکای ایچی یکی از بهترین سیب‌های جهان به حساب می‌آید و طعم شیرین آن، این میوه را یکی از خوش‌مزه‌ترین انواع سیب در سراسر جهان می‌کند.

گران‌ ترین میوه‌ های دنیا: 8. سیب سکای ایچی (Sekai-ichi Apple)

گران‌ ترین میوه‌ ها در دنیا: 9. مرکبات دکوپون (Dekopon Citrus)

مرکبات دکوپان ترکیبی شیرین و بدون دانه از نارنگی و پرتقال است؛ پرتقال ماندارین. این نوع پرتقال برای اولین بار در سال 1972 پرورش داده شد و به دلیل شیرینی زیاد بسیار مورد توجه قرار گرفت و خیلی‌ها آن را بهترین پرتقال در دنیا می‌دانند. هر پرتقال 13 دلار قیمت دارد اما این نوع پرتقال ارزش خرید کردن دارد، اندازه‌ی آن بزرگ‌تر از یک نارنگی معمولی است اما طعم آن تقریبا مشابه است. این نوع پرتقال یکی از بهترین اسرار در دنیای تولید میوه‌ها است. مرکبات دکوپون در ابتدا در ژاپن پرورش یافت و اولین بار در سال 1998 به ایالت متحده رسید.

گران‌ ترین میوه‌ ها در دنیا: 9. مرکبات دکوپون (Dekopon Citrus)

گران‌ ترین میوه‌ های دنیا: 10. جواهر سفید (White Jewel)

توت فرنگی جواهر سفید یکی دیگر از میوه‌های گران قیمت در دنیا است. کشاورزان می‌گویند شاید کمی زمان نیاز باشد تا طعم این توت فرنگی را حس کنید و شاید در ابتدا تقریبا بی‌مزه به نظر برسند. طعم این میوه به طعم گرمسیری تشبیه شده است و گفته می‌شود طعم آن مانند آناناس است و با طعم سبک آب نباتی شیرین تمام می‌شود.

این نوع توت فرنگی بسیار بزرگ‌تر از توت فرنگی‌های معمولی است و فقط در ژاپن می‌روید. رنگ سفید این توت فرنگی به خاطر عدم وجود نور خورشید است. تنها 10 درصد از توت فرنگی‌ها در فصل رشد به رنگ سفید تولید می‌شوند و این به خاطر نسبت شدید نور خورشید به تاریکی است که باید حفظ شود.

گران‌ ترین میوه‌ های دنیا: 10. جواهر سفید (White Jewel)

گران‌ ترین میوه‌ های جهان: 11. گلابی بودا (Buddha Shaped Pear)

تا حالا گلابی‌های بودا شکل را دیده‌اید؟ این گلابی‌ها یکی از انواع میوه‌های کمیاب و گران قیمت در دنیا هستند که هر عدد گلابی بودا حدود 9 دلار قیمت دارد. شاید فکر کنید پرداختن این هزینه برای یک گلابی کار عاقلانه‌ای نباشد اما شکل و حکاکی روی این میوه ارزش خریدن دارد. ایده‌ی این گلابی‌ها متعلق به یک کشاورز چینی است که این گلابی‌های کوچک را در مزرعه‌ی خود در استان هبئی چین ایجاد کرد. فرآیند رشد این گلابی‌ها با گلابی‌های طبیعی متفاوت است زیرا این نوع گلابی در یک قالب شکل می‌گیرد که آنها را به شکل تندیس بودا تبدیل می‌کند.

گران‌ ترین میوه‌ های جهان: 11. گلابی بودا (Buddha Shaped Pear)

گران‌ ترین میوه‌ های دنیا: 12. توت فرنگی‌های کویین سمبیکیا (Sembikiya Queen Strawberries)

این میوه درست مانند نامش مجلل و لاکچری است و بخشی دیگر از سنت دیرینه‌ی ژاپن در اهدای میوه‌های نفیس به افراد ارزشمند است. یک بسته‌ی 12 تایی از توت فرنگی‌های کویین سمبیکیا حدود 85 دلار قیمت دارند اما آنچه این توت فرنگی‌ها را با سایر انواع توت فرنگی متفاوت می‌سازد رنگ، طعم، بافت و شکل آن است. هر توت فرنگی با دقت انتخاب می‌شود و همه‌ی آنها دارای شکل، بافت و طعم یکسانی هستند.

در واقع، این نوع توت فرنگی یکی از خوش‌مزه‌ترین انواع توت فرنگی در سراسر جهان محسوب می‌شود. این میوه نه تنها فوق‌العاده شیرین است بلکه برگ‌های آن نیز به شکیل بودن شناخته شده است. نام یکی از قدیمی‌ترین میوه فروشی‌های ژاپن به نام سیمبیکیا روی این توت فرنگی است.

گران‌ ترین میوه‌ های دنیا: 12. توت فرنگی‌های کویین سمبیکیا (Sembikiya Queen Strawberries)

گران‌ ترین میوه‌ های دنیا: 13. گیلاس سمبیکیا (Sembikiya Cherry)

این میوه‌ی گران قیمت نیز از همان میوه فروشی مشهور سیمبیکا می‌آید. سیمبیکیا در سال 1834 تاسیس شده است و یکی از بهترین مکان‌ها برای یافتن میوه‌های گران قیمت و چشمگیر است. این گیلاس‌ها باید همه دارای اندازه و رنگ یکسان باشند. این گیلاس‌ در گلخانه‌های کوچک پرورش داده می‌شود تا هر کدام از آنها به صورت جداگانه مورد بررسی و نظارت قرار گیرد. در حالی که هر گیلاس تنها 4 دلار است این میوه‌ی گران قیمت در جعبه‌های چهل تایی و با قیمت 160 دلار به فروش می‌رسد.

گران‌ ترین میوه‌ های دنیا: 13. گیلاس سمبیکیا (Sembikiya Cherry)

منبع

مقالات مرتبط

نظرات