محبوب‌ ترین صیفی جات دنیا: اسامی پرمصرف ترین صیفی جات در جهان + عکس

تخفیف خرید از سان میوه

پرمصرف ترین صیفی جات در جهان را می‌شناسید؟

سبزیجات بسته به آب و هوایی که برای بهترین رشد نیاز دارند به دو دسته‌ی سبزیجات فصل سرد و سبزیجات فصل گرم تقسیم می‌شوند. سبزیجات فصل گرم که به آنها صیفی جات هم گفته می‌شود برای رشد و باردهی مناسب به خاک گرم و دمای بالا نیاز دارند. سرما و یخبندان زمستان بوته‌ی این گیاهان تابستانی را از بین می‌برد و به همین خاطر با گرم شدن هوا صیفی جات کاشته می‌شوند. صیفی جات یا محصولات تابستانی شامل لوبیا، ذرت، خیار، خربزه، فلفل، گرجه فرنگی، کدو و غیره می‌شود. اما محبوب‌ ترین صیفی جات فصل تابستان کدام هستند؟ صیفی جاتی که بخشی از سفره‌ی ایرانی محسوب می‌شوند و پایه‌ای برای تهیه‌ی انواع غذاها هستند. در ادامه تصمیم داریم به معرفی محبوب‌ ترین صیفی جات بپردازیم.

پرمصرف ترین صیفی جات در جهان را می‌شناسید؟

محبوب‌ ترین صیفی جات دنیا:

محبوب‌ ترین صیفی جات دنیا: 1- خیار (Cucumbers)

خیار یکی از محبوب‌ ترین صیفی جات در فصل تابستان است که هم بسیار مغذی و مفید است و هم همه‌کاره است! اکثرا از خیار در تهیه‌ی سالادها و به صورت خام استفاده می‌شود. خیار دارای آب بالایی است و برای فصل تابستان و روزهای گرم می‌تواند بسیار مناسب باشد. علاوه بر این، این صیفی جات تازه و خوشمزه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین K و ویتامین C نیز هست. 96% از خیار را آب تشکیل می‌دهد و به همین خاطر یکی از گزینه‌های خوب برای هیدراته نگه داشتن بدن است.

مصرف خیار به عنوان پرمصرف ترین و محبوب ترین صیفی جات دنیا

محبوب‌ ترین صیفی جات دنیا: 2- گوجه (Tomatoes)

گوجه فرنگی نیز یکی از صیفی جات تازه و آبدار است که بخش مهمی از رژیم غذایی ایرانی‌ها است. از گوجه فرنگی به صورت خام در سالادها استفاده می‌شود و برای فصل تابستان و روزهای گرم می‌تواند بسیار مفید باشد. بعلاوه از گوجه فرنگی برای تهیه‌ی رب و سس گوجه نیز استفاده می‌شود که در اکثر غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. 94 درصد از گوجه را آب تشکیل می‌دهد و به همین خاطر برای هیدراته نگاه داشتن بدن بسیار موثر و مفید است، به ویژه اگر به صورت خام مصرف شود. این نمونه از صیفی جات همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند لیکوپن است و به عنوان منبعی عالی از ویتامین‌های C و K و همینطور پتاسیم و کلسیم برشمرده می‌شود.

پرمصرف ترین صیفی جات دنیا: گوجه فرنگی

محبوب‌ ترین صیفی جات جهان: 3- کدو سبز (Courgette)

کدو سبز را نیز می‌توان یکی از محبوب‌ ترین سبزیجات تابستانی دانست. این نوع سبزی به خاطر طعم خوب و خواص بی‌نظیری که دارد یکی از مفیدترین صیفی جات نیز می‌تواند محسوب شود. کدو سبز ماندگاری طولانی در یخچال دارد و می‌توان از آن در تهیه‌ی انواع غذاها استفاده کرد. کدو سبز علاوه بر داشتن محتوای آب بالا، سرشار از کلسیم نیز هست و می‌تواند برای سلامت استخوان‌ها بسیار مفید باشد. این محصول تابستانی از گذشته به عنوان درمان خانگی برای مشکلات معده، کلسترول بالا و تنظیم قند خون بکار برده می‌شود.

محبوب ترین صیفی جات دنیا : کدو سبز

محبوب‌ ترین صیفی جات جهان: 4- بادمجان (Aubergine)

بادمجان نیز یکی دیگر از محبوب‌ ترین صیفی جات در لیست سبزیجات تابستانی است. از بادمجان در دستورهای غذایی متنوعی استفاده می‌شود و البته ترشی آن نیز محبوبیت زیادی بین مردم دارد. بادمجان سرشار از فیبر است که آن را غذایی مناسب و مفید برای سلامت روده می‌سازد. بعلاوه، بادمجان حاوی فلاونوئیدها، ویتامین‌ها، پتاسیم و مواد مغذی دیگر است که همگی این محصول تابستانی را گزینه‌ای خوب برای سلامت بدن می‌سازند.

مصرف بادمجان در دنیا در زمره ی پر مصرف ترین صیفی جات است

محبوب‌ ترین صیفی جات جهان: 5- کدو تنبل (Pumpkins)

بیش از 40 نوع کدو در دنیا وجود دارد که همگی بسیار پرطرفدار و محبوب هستند. از کدو تنبل در دستورهای غذایی مختلفی استفاده می‌شود و می‌تواند یک گزینه‌ی عالی برای تهیه‌ی دسر یا کیک نیز باشد. کدو تنبل مانند سایر سبزیجات نارنجی رنگ، سرشار از ویتامین A است و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در مقابله با بیماری‌ها تقویت کند. علاوه بر این، کدو تنبل منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان بتا کاروتن است که برای مقابله با بیماری‌های قلبی و پایین نگه داشتن دمای بدن بسیار موثر است.

محبوب ترین صیفی جات دینا: کدو تنبل

تخفیف خرید از سان میوه

محبوب‌ ترین صیفی‌جات جهان: 6- فلفل (Peppers)

فلفل انواع مختلفی دارد؛ از فلفل‌های درشت و شیرین (مانند فلفل دلمه) گرفته تا فلفل‌های کوچک و تند می‌توانند به عنوان صیفی جاتی سالم در کنار غذا و یا به عنوان ادویه و طعم‌دهنده به غذا، مورد استفاده قرار گیرند. فلفل نه تنها غذا را خوشمزه می‌کند بلکه فواید زیادی نیز برای سلامتی به همراه دارد. فلفل‌ها سرشار از ماده‌ای به نام کپسایسین هستند، یک ماده‌ی شیمیایی گیاهی که طعم تند و متمایز فلفل را به آن می‌دهد. این ماده‌ی شیمیایی باعث افزایش متابولیسم بدن، بهبود گوارش و کمک به کاهش وزن می‌شود و اغلب برای تسکین درد استفاده می‌شود. فلفل همچنین سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان است که آن را یک افزودنی ضروری برای رژیم غذایی تابستانی می‌سازد.

فلفل کاپی و محبوب ترین و پرمصرف ترین صیفی جات مردم در دنیا

محبوب ترین صیفی جات جهان: 7- لوبیا سبز (Green Beans)

لوبیا سبز نیز یکی از صیفی جات محبوب تابستانی است که البته اکثر افراد آن را به صورت آماده شده در فریزر نگهداری می‌کنند تا در فصل زمستان نیز از آن برای تهیه‌ی غذا استفاده کنند. لوبیا سبز به دلیل کالری کم به صورت بخارپز، سرخ شده و حتی خام می‌تواند یک افزودنی محبوب در رژیم‌های غذایی کاهش وزن باشد. لوبیا سبز برای فصل تابستان بسیار ایده‌آل است چرا که نه تنها سبک است بلکه سرشار از فیبر است که می‌تواند باعث بهبود هضم غذا شود. لوبیا سبز همچنین سرشار از ویتامین K نیز هست که برای سلامت استخوان‌ها ضروری است و مواد مغذی دیگر مانند پروتئین، آهن، روی و آنتی‌اکسیدان‌ها این عضو از محبوب‌ ترین صیفی جات را بسیار سالم نیز می‌سازد.

لوبیا سبز از محبوب ترین صیفی جات جهان

محبوب‌ ترین صیفی جات جهان: 8- هویج (Carrots)

هویج یکی دیگر از صیفی جات محبوب و اصلی در سراسر جهان است. هویج اگرچه به عنوان یکی از صیفی جات شناخته می‌شود اما در تمام طول سال رشد می‌کند و برای افزودن به انواع غذاها، تهیه‌ی آبمیوه، شیرینی، دسر، مربا و غیره می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. هویج غنی از بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود و برای سلامت چشم‌ها بسیار مفید است. هویج همچنین سرشار از ویتامین B6، منگنز، فولیک اسید و آنتی‌اکسیدان‌ها نیز هست. این نمونه از صیفی جات محبوب، منبعی غنی از فیبر نیز محسوب می‌شود که به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و می‌تواند یک غذای سبک در روزهای گرم هم باشد.

هویج از پرمصرف ترین و محبوب ترین صیفی جات جهان

محبوب‌ ترین صیفی جات دنیا: 9- سیب زمینی (Potatoes)

یکی از پراستفاده‌ترین صیفی جات در آشپزخانه‌ی ایرانی، سیب زمینی است که با آن غذاهای متنوع و خوشمزه‌ای تهیه درست می‌شود. البته از جذابیت سیب زمینی سرخ شده هم چیزی نمی‌گوییم! سیب زمینی به صورت آب‌پز، بخار پز یا سرخ شده مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک منبع عالی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند پتاسیم و ویتامین C است. سیب زمینی بیشتر از کربوهیدرات تشکیل شده و فیبر و پروتئین کمی دارد. مواد معدنی موجود در سیب زمینی برای سلامت قلب می‌تواند بسیار مفید باشد و خاصیت سیرکنندگی آن نیز برای رژیم غذایی لاغری موثر است.

محبوب‌ ترین صیفی جات دنیا: سیب زمینی (Potatoes)

محبوب‌ ترین صیفی جات جهان: 10- نخود فرنگی (Pea)

نخود فرنگی یا نخود سبز یکی دیگر از محبوب‌ ترین صیفی جات است که به خاطر مواد مغذی، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارد یک غذای گیاهی فوق‌العاده محسوب می‌شود و می‌تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد. مصرف نخود سبز برای تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سلامت دستگاه گوارش، کنترل فشار خون، سلامت قلب و غیره مفید است و بهتر است در رژیم غذایی از این صیفی استفاده شود.

نخود فرنگی از محبوب ترین صیفی جات دنیا

 

محبوب ترین صیفی جات دنیا: 11- باقالی یا باقلا سبز (Broad bean)

باقلا سبز یا باقالی سبز از صیفی جات محبوب فصل تابستان است که منبعی غنی از فیبر و پروتئین محسوب می‌شود. باقلا سرشار از فولات و ویتامین‌های گروه B است که برای تامین انرژی بدن، رشد سلول‌های عصبی و سایر عملکردهای بدن می‌تواند بسیار مفید و ضروری باشد.

باقالی از محبوب ترین صیفی جات جهان

رژیم غذایی سالم سرشار از سبزیجات، صیفی جات و میوه‌ها

فصل تابستان پر است از میوه‌های رنگارنگ و متنوع که باعث می‌شود غذاهای پرطرفداری در طول این فصل باشند اما بدن ما علاوه بر دریافت ویتامین‌ها و مواد مغذی میوه‌ها، نیاز به سبزیجات و صیفی‌جات نیز دارد. به همین خاطر توصیه می‌شود یک رژیم غذایی سالم و متعادل شامل همه‌ی گروه‌های غذایی باشد. در این مطلب تعدادی از محبوب‌ ترین صیفی جات در دنیا را معرفی کردیم که سرشار از فواید و مزایا برای بدن هستند. سبزیجات و صیفی جات با کارآیی‌های مختلف می‌توانند در طیف وسیعی از دستورالعمل‌های پخت غذا مورد استفاده قرار گیرند و با خرید و مصرف این محبوب‌ ترین صیفی جات می‌توانید علاوه بر یک رژیم غذایی سالم از طعم بی‌نظیر آنها نیز بهره‌مند شوید. اگر در انتهای این مطلب فکر و خیال خرید میوه یا صیفی جات را در سر می‌پروانید؛ سری به میوه فروشی آنلاین سان میوه بزنید. به امید دیدرا شما به همین زودی ها…

 

منبع

مقالات مرتبط

نظرات