خواص نارنگی : 11 خاصیت شگفت انگیز نارنگی و ارزش غذایی آن + عکس

تخفیف خرید از سان میوه

یکی از میوه‌های خوشمزه از خانواده‌ی مرکبات، نارنگی است؛ این میوه مانند سایر میوه‌ها دارای خواص و فواید بسیاری است. ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با 11 مورد از مهم ترین خواص آن از جمله خواص نارنگی در بارداری، خواص نارنگی برای کودکان، خواص نارنگی برای مردان، خواص نارنگی برای کرونا، خواص نارنگی برای کبد، خواص نارنگی برای یبوست، خواص نارنگی برای پوست و مو، خواص نارنگی برای بدنسازانو… آشنا کنیم.

خواص نارنگی های نارنجی و سبز

میوه‌ای که برخلاف پرتقال، پوست نسبتا نرمی دارد و می‌توان به راحتی پوست آن را جدا کرد. نارنگی پس از پرتقال بیشترین میزان کاشت را به خود اختصاص می‌دهد. نارنگی همانند پرتقال دارای پوستی نارنجی رنگ است و البته نارنگی‌های نارس به رنگ سبز نیز در بازار موجود هستند. نارنگی اندازه‌ی کوچکتری نسبت به پرتقال دارد و البته طعم آن هم شیرین‌تر است.

هم گوشت و هم پوست این میوه سرشار از خواص و فواید است. نارنگی می‌تواند به عنوان یک میان‌وعده‌ی سالم استفاده شود. نارنگی همانند سایر میوه‌ها با مجموعه‌ای از خواص و مزایا همراه است که برای سلامتی مفید خواهند بود. ما هم تصمیم داریم در ادامه‌ی این مطلب در مورد خواص نارنگی صحبت کنیم.

فرقی هم نمی‌کند سراغ نارنگی نارس و سبز رنگ بروید یا نارنگی‌های نارنجی و جذاب؛ چون خواص نارنگی سبز با نارنگی های دیگر یکسان است.

خواص نارنگی های ترش و شیرین

نارنگی میوه‌ای سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی

نارنگی بر خلاف اندازه‌ی کوچک خود نسبت به سایر مرکباتی مانند گریپ فروت یا پرتقال، بسیار مغذی و آبدار است. تقریبا می‌توان گفت 85 درصد از این میوه را آب تشکیل می‌دهد. یک نارنگی متوسط با وزن حدودا 88 گرم حاوی مواد مغذی زیر است:

  • میزان 47 کالری انرژی
  • مقدار 12 گرم کربوهیدرات
  • مقدار 2 گرم فیبر
  • مقدار 0.7 گرم پروتئین
  • میزان 26 درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین C
  • میزان 3 درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین A
  • میزان 3 درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به پتاسیم

همانطور که می‌بینید نارنگی میوه‌ای سرشار از ویتامین C است که در واقع بسیاری از خواص نارنگی به خاطر همین ویتامین است. این میوه همچنین یکی از بهترین منابع برای بتا کریپتوزانتین است، آنتی‌اکسیدانی که در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود و در میوه‌هایی با رنگ نارنجی وجود دارد. علاوه بر این موارد، نارنگی حاوی پتاسیم و ویتامین‌های گروه B از جمله ویتامین B1، B6 و B9 یا تیامین و پیریدوکسین و فولات نیز هست.

خواص نارنگی های سرشار از ویتامین

فواید و خواص نارنگی برای سلامتی

همانطور که گفتیم نارنگی هم مانند سایر مرکبات سرشار از ویتامین C است. این میوه همچنین دارای مقادیر کمی ویتامین A است و در 100 گرم نارنگی تقریبا 14 درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به این ویتامین وجود دارد. شاید جالب باشد بدانید پوست نارنگی نیز دارای خواص و فوایدی است و حاوی یک سوپر فلاونوئید یا آنتی‌اکسیدانی به نام تانگرتین است. طبق تحقیقاتی که انجام شده، سوپر ففلاونوئیدها راهی موثر برای کاهش کلسترول هستند. اما خواص نارنگی چیست؟ در ادامه تصمیم داریم شما را با برخی از خواص نارنگی آشنا کنیم.

(پیشنهاد می‌کنیم مطلب بهترین میوه‌ها برای درمان سرماخوردگی را هم از دست ندهید.)

فواید نارنگی برای سلامتی

1. خواص نارنگی برای سلامتی : سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها

آنتی‌اکسیدان‌ها با خنثی سازی آسیب و اثرات مخرب استرس اکسیداتیو که ناشی از تجمع رادیکال‌های آزاد هستند، از بدن محافظت می‌کند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های مضری هستند که در ایجاد بیماری‌هایی مانند سرطان، آرتریت و بیماری‌های قلبی نقش دارند. نارنگی و حتی پوست آن، منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتایمن C و بتا کریپتوزانتین و همینطور فلاونوئیدهایی مانند نارینژین، هسپریدین، تانگریتین و نوبیلتین است.

ظرفیت آنتی‌اکسیدانی ویتامین C به خاطر تاثیرات مفید آن بر سلامت پوست و قلب و همینطور خواص ضد سرطانی شناخته می‌شود. تحقیقات نیز ارتباط فلاونوئیدها را با مزایای متعددی برای سلامتی از جمله اثرات محافظتی از مغز و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن ثابت کرده است.

خواص نارنگی برای سلامتی: سرشار از آنتی اکسیدان ها

2. خواص نارنگی برای کرونا : تقویت کننده‌ی سیستم ایمنی بدن

این روزها کرونا بخشی جذایی‌ناپذیر از زندگی ما شده است که می‌تواند مثل یک سرماخوردگی ساده و یا در مقابل خیلی پیچیده و وخیم باشد. معمولا توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا به کرونا افراد از ماسک استفاده کنند. دست‌های خود را مرتب بشویند. از تجمع و شلوغی‌ها دوری کنند و غیره. اما شاید حالا وقت آن رسیده است که به دنبال تقویت سیستم ایمنی بدن خود باشیم تا با بدنی مقاوم بتوانیم در مقابل این بیماری، ضعیف نشویم.

یکی از میوه‌هایی که برای تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند بسیار مفید باشد، نارنگی و به طور کلی مرکبات است. مرکباتی مانند نارنگی سرشار از ویتامین C هستند که تولید سلول‌های سفید خون را افزایش داده و با عفونت‌ها مبارزه می‌کنند. علاوه بر آن جالب است بدانید خواص نارنگی برای کم خونی باعث شده بسیاری از افراد از این میوه خوشمزه برای درمان کم خونی خود استفاده کنند.

نارنگی، منبع ویتامین C

خواص نارنگی برای کرونا از آنجایی اهمیت دارد که ویتامین C موجود در نارنگی می‌تواند برای تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها موثر باشد. این ویتامین با تاثیر بر سلول‌های سفید خون از بدن محافظت می‌کند. به این ترتیب می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای مبارزه با بیماری کرونا که دغدغه‌ی امروزی بسیاری از افراد است، باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین C می‌تواند بر رشد و عملکرد سلول‌های سفید تاثیر بگذارد و مسیرهایی که منجر به مرگ آنها می‌شود را مسدود کند. بنابراین، مصرف نارنگی و دریافت این ویتامین باعث می‌شود با افزایش سطح این سلول‌ها با عفونت‌ها مبارزه کنید.

علاوه بر این، ویتامین C فاگوسیت‌ها را تقویت می‌کند؛ سلول‌های ایمنی که باکتری‌ها و دیگر ترکیبات مضر را از بین می‌برند؛ و کشتن میکروب‌ها را نیز افزایش می‌دهد که به نوبه‌ی خود باعث تقویت واکنش سیستم ایمنی بدن می‌شود. تحقیقات نشان داده است مصرف 1 تا 2 گرم ویتامین C در روز می‌تواند باعث کاهش شدت و مدت سرماخوردگی شود. این ویتامین همچنین باعث کاهش واکنش‌های آلرژیک نیز می‌شود که بیشتر به خاطر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پوست نارنگی است.

(اگر می‌خواهید با دیگر میوه‌های مفید برای کرونا آشنا شوید، مطلب بهترین میوه‌ها برای درمان کرونا را از دست ندهید.)

خواص نارنگی برای پیشگیری از کووید 19

3. خواصِ نارنگی برای سلامت مغز : از مغز شما در برابر آلزایمر محافظت می‌کند!

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در نارنگی مانند ویتامین C و نوبیلتین می‌توانند از بیماری‌های مزمن مغز مانند بیماری‌های اسکیزوفرنی، آلزایمر و پارکینسون جلوگیری کنند. برای نمونه، تحقیقات افزایش تعداد رادیکال‌ها آزاد را با ایجاد بیماری پارکینسون مرتبط می‌دانند. ظرفیت آنتی‌اکسیدانی ویتامین C می‌تواند از آسیب این رادیکال‌های آزاد به مغز جلوگیری کند.

علاوه بر این، مطالعات بر روی حیوانات نشان می‌دهد که نوبیلتین موجود در پوست نارنگی می‌تواند به کاهش تاثیرات منفی روی مغز در بیماری آلزایمر، مانند از دست رفتن حافظه، کمک کند. نوبیلتین می‌تواند سلول‌های مغزی را از تجمع و سمیت بتا آمیلوئید محافظت کند که در واقع با آغاز این بیماری مرتبط است.

تاثیر مصرف نارنگی بر پارکینسون

در مورد تاثیر مصرف نارنگی بر بیماری پارکینسون نیز تحقیقات آزمایشگاهی بر روی موش‌ها نشان داده است محتوای نوبیلتین این میوه با محافظت از سلول‌های تولیدکننده‌ی دوپامین در مغز، نقص حرکتی موش‌ها را بهبود می‌بخشد. آسیب به این سلول‌ها منجر به پیشرفت بیماری می‌شود.

خاصیت های مصرف نارنگی برای سلامتی مغز و اعصاب

4. خواص نارنگی برای پوست و مو : با خوردن نارنگی ظاهر پوست خود را زیبا کنید

افزودن نارنگی به رژیم غذایی روزانه می‌تواند به خاطر محتوای ویتامین C این میوه و تاثیر آن بر ساخت کلاژن باعث زیبایی و سلامت پوست شود. کلاژن فراوان‌ترین پروتئین در بدن است که به بافت‌های پیوندی بدن مانند پوست ساختار، استحکام و ثبات می‌دهد. با افزایش سن میزان کلاژن در بدن کاهش پیدا می‌کند. با این حال، ویتامین C باعث سنتز کلاژن می‌شود و می‌تواند بر بهبود زخم‌ها و کاهش علائم پیری مانند چین و چروک پوست تاثیرگذار باشد.

علاوه بر این، خواص آنتی‌اکسیدانی ویتامین C می‌تواند با کاهش سرعت آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد به پوست، علائم پیری را کاهش دهد.

بنابراین خواص نارنگی برای پوست و مو یکی دیگر از خاصیت های این میوه محسوب می‌شود.

خواص نارنگی برای پوست و مو

5. مزایای نارنگی برای لاغری : نارنگی میوه‌ای مناسب برای بدنسازان

نارنگی هم مانند سایر میوه‌ها می‌تواند برای رژیم لاغری مناسب باشد. مصرف نارنگی با افزایش میزان فیبر دریافتی روزانه به لاغری کمک می‌کند. مرکبات از جمله نارنگی حاوی فیبر نامحلول مانند سلولز و لیگنین هستند. این نوع فیبرها با کند کردن روند انتقال غذا در دستگاه گوارش، باعث ایجاد حس سیری می‌شوند. این مساله به نوبه‌ی خود اشتها را تنظیم می‌کند که می‌تواند منجر به کاهش وزن شود. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که فیبر دریافتی بیشتری دارند نسبت به افرادی که کمتر فیبر مصرف می‌کنند، بیشتر قادر به حفظ وزن خود یا جلوگیری از افزایش وزن هستند.

خواص نارنگی برای بدنسازان

تحقیقات آزمایشگاهی نیز نشان داده است نوبیلتین از تجمع چربی در سلول‌های چربی جلوگیری کرده و فعالیت پروتئین کیناز را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهند. پروتئین کیناز، پروتئینی است که توازن انرژی سلولی را تنظیم می‌کند که می‌تواند با تشکیل سلول‌های چربی جدید خنثی شود.

(در مطلب میوه‌های پاییزی می‌توانید با خواص متنوع میوه‌های این فصل آشنا شوید.)

خواص نارنگی برای لاغری و بدنسازان

6. خواص نارنگی برای سلامت قلب : کاهش دهنده‌ی کلسترول‌های بد

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در نارنگی مانند ویتامین C، تانگریتین و نوبیلتین می‌توانند در سلامت قلب نیز بسیار موثر باشند. مطالعاتی که بر روی انسان و حیوان انجام شده نشان داده است که ویتامین C با کاهش فشار خون و تجمع پلاکت‌ها می‌شود. نتیجه ی این مساله، بهبود عملکرد رگ‌های خونی و کاهش تری‌گلیسیرید و کلسترول‌های بد، و در نهایت کاهش خطر بیماری‌های قلبی است. به طور مشابه، تحقیقات آزمایشگاهی نشان می‌دهد تانگریتین و نوبیلتین می‌توانند باعث کاهش کلسترول کل و تری‌گلیسیرید شوند که خطر ابتلا به تصلب شرایین، یعنی تنگی عروق ناشی از تجمع پلاک‌ها را کاهش می‌دهد. تصلب شرایین فاکتور خطری برای حمله‌ی قلبی و سکته است.

خواص نارنگی برای کبد

میوه نارنگی برای کاهش تب و رفع تراکم خون در کبد مفید است. آب نارنگی برای بیمارانی که به هپاتیت C مبتلا هستند می‌تواند خطر پیشرفت سرطان کبد را کاهش دهد. چرا که این میوه حاوی میزان قابل توجهی بتا کریپتوکسانتین است. خوشبختانه نارنگی برای این بیماران نوعی سلاح است. به عقیده متخصصان برخی از مرکبات و بخصوص نارنگی برای مقابله با برخی سرطان‌ها مانند سرطان کبد بسیار مؤثر است.

بنابراین خواص نارنگی برای کبد یکی دیگر از خواص آن است.

خواص نارنگی برای سلامت چشم‌ها

یکی دیگر از مزایای ویتامین C بالای نارنگی، حفظ سلامت چشم است. این ویتامین موجود در نارنگی باعث تاخیر در شروع آب مروارید یا دژنراسیون ماکولا می‌شود. تحقیقات انجام شده نیز تاثیر مصرف ویتامین C و سایر آنتی‌اکسیدان‌های غذایی بر حفظ سلامت چشم‌ها را تایید می‌کنند.

خواص نارنگی برای قلب و کبد

7. خواصِ ضد سرطانی نارنگی : کاهش دهنده خطر ابتلا به برخی انواع سرطان

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در نارنگی با خواص ضدسرطانی همراه هستند. ویتامین C می‌تواند از رشد و گسترش تومور جلوگیری کند و باعث بهبود زخم پس از جراحی شود. این ویتامین همچنین اثر شیمی درمانی را افزایش می‌دهد و در عین حال از سمیت آن می‌کاهد. مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به سرطان معمولا کمبود ویتامین C دارند و مصرف مکمل ویتامین C می‌تواند نتایج نهایی این بیماران را بهبود بخشد. البته این مساله نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

تخفیف خرید از سان میوه

خواص ضد سرطانی نارنگی با کاهش خطر برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان معده، سینه، روده‌ی بزرگ و ریه مرتبط است. البته لازم به ذکر است در اکثر مطالعات از دوزهای بالای ویتامین C استفاده می‌شود که با افزودن نارنگی به رژیم غذایی یکسان نیست؛ با این حال نمی‌تواند فواید آنتی‌اکسیدانی نارنگی را نادیده گرفت.

کاهش خطر ابتلا به سرطان با خواص نارنگی

8. خواص نارنگی برای مردان : قاتل بیماری های قلبی در مردان

به دلیل اینکه بیماری‌های قلبی در آقایان بیشتر است، خوردن میوه‌های دارای رنگ روشن به‌ نفع آنها است. محققان ترکیبات آنتی‌اکسیدانی را در پرتقال، نارنگی و سایر میوه‌های زرد رنگ یافته‌اند که در مبارزه با بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی و آرتریت سودمند هستند.

(برای خرید انواع پرتقال رسمی آبگیری، پرتقال تامسون و پرتقال جنوب ناول به میوه فروشی آنلاین سان میوه می‌توانید مراجعه کنید.)

خواص و فواید خوردن نارنگی برای مردان

9. خواص نارنگی برای دیابت : کنترل بهتر دیابت با مصرف نارنگی

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در مرکبات به ویژه نارنگی می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مزایای زیادی به همراه داشته باشد. یکی از تحقیقات انجام شده نشان داده است که سطح آنزیم‌های آنتی‌اکسیدانی و ویتامین‌های آنتی‌اکسیدانی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمتر است. درباره ی خواص نارنگی برای دیابت لازم است به خاطر داشته باشید که مصرف میوه‌های غنی از آنتی‌اکسیدان مانند نارنگی می‌تواند به کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد در بدن بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 یا سایر بیماری‌های التهابی، کمک کند.

مزایای نارنگی برای بیماران دیابتی

10. خواص و فواید نارنگی برای بارداری : در دوران بارداری از نارنگی غافل نشوید!

مرکباتی مانند نارنگی و پرتقال سرشار از ویتامین‌هایی مانند پتاسیم، تیامین و فولات هستند. این میوه‌ها بسیار مغذی و در عین حال کم کالری هستند و می‌توانند گزینه‌ی خوبی برای افزودن به رژیم غذایی بارداری باشند. نارنگی دارای ویتامین A بیشتری نسبت به پرتقال است در حالی که پرتقال از نظر فیبر و ویتامین C غنی‌تر از نارنگی است.

خانم‌های باردار می‌توانند از مرکبات در دوران بارداری خود استفاده کنند چرا که مرکباتی مانند نارنگی سرشار از ویتامین C است و این ویتامین مسئول رشد خوب استخوان‌های جنین است. مرکبات بعلاوه می‌توانند به هضم بهتر غذا و کاهش تهوع صبحگاهی زنان باردار کمک کنند.

بنابراین خواص نارنگی برای بارداری، یکی دیگر از خواص نارنگی می‌باشد.

خواص نارنگی برای کودکان

نارنگی هضم غذا را بهبود بخشیده و برای درمان یبوست و سلامت سیستم گوارش در نوزادان و کودکان مفید می باشد. فسفات و کلسیم موجود در نارنگی باعث تقویت استخوان ها و افزایش رشد نوزادان و کودکان می شود. درباره‌ی خواص نارنگی برای کودکان لازم است این نکته را به خاطر داشته باشید که نارنگی به تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان کمک می‌کند.

خواص نارنگی برای کودکان

11. خواص نارنگی برای یبوست : جاروی دفع مواد زائد

نارنگی میوه‌ای سرشار از فیبر غذایی است و به همین خاطر قرن‌هاست که توسط افراد مبتلا به اختلالات گوارشی مصرف می‌شود. این میوه به ویژه برای درمان یبوست، اسهال و نفخ استفاده می‌شود. نارنگی میوه‌ای فراتر از یک میان‌وعده‌ی غذایی است و با طعم بسیار خوشمزه و متفاوت از پرتقال، طرفداران خاص خودش را دارد.

فیبر می‌تواند محلول یا نامحلول باشد و مرکباتی مانند نارنگی دارای فیبر محلول بیشتری هستند. وقتی فیبر محلول وارد دستگاه گوارش می‌شود، آب را جذب می‌کند و یک ماده‌ی ژل مانند ایجاد می‌کند. حرکت این ژل در روده باعث کند شدن روند هضم غذا می‌شود.

فیبر نامحلول نیز باعث سریع‌تر شدن هضم غذا می‌شود. این فیبر  مانند جارویی برای دفع مواد زائد عمل می‌کند، باعث حجیم شدن مدفوع می‌شود و مشکل یبوست را برطرف می‌کند.

خواص نارنگی برای یبوست یکی دیگر از فواید این میوه‌ی پرطرفدار است.

فیبر زیاد موجود از خواص نارنگی برای یبوست است

فواید دمنوش پوست نارنگی

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم پوست نارنگی نیز سرشار از خاصیت است. مردم چین معتقد هستند پوست خشک شده‌ی نارنگی به اندازه‌ی طلا ارزشمند و گرانبها است. خشک کردن پوست نارنگی معمولا در معرض نور آفتاب انجام می‌شود و می‌توان آن را به مدت 3 سال ذخیره کرد. از خواص نارنگی خشک می‌توان برای تسکین سرفه و درمان خلط اشاره کرد.

اسانس موجود در پوست مرکبات مانند نارنگی با رسیدن میوه پراکنده شده و در تمام سطح آن پخش می‌شود. به همین خاطر است که پوست نارنگی دارای عطر ملایمی است. پوست نارنگی بعلاوه دارای ماده‌ی آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی فلاونوئید است و این ماده با نگهداری پوست نارنگی نه تنها از بین نمی‌رود بلکه ارزش دارویی آن افزایش نیز پیدا می‌کند.

پوست نارنگی و تاثیر آن بر سرفه

پوست خشک نارنگی دارای ویژگی‌های مطلوب زیادی است و در طب سنتی چینی بسیار کاربرد دارد. چینی‌ها معتقدند پوست خشک نارنگی صدها بیماری را برطرف می‌کند و قابلیت تسکین گرما و رطوبت بدن را دارد. پوست خشک نارنگی دارای مزه‌ی تلخ و تندی است و می‌تواند برای سلامت طحال و ریه‌ها مفید بوده و گلو را نیز صاف کند. برای مصرف این پوست خشک لازم است یک دمنوش پوست نارنگی درست کنید؛ پوست خشک شده‌ی نارنگی را به سادگی در آب گرم خیس کنید. سپس آن را به عنوان راهی موثر برای درمان سرفه و بلغم بنوشید و از فواید جوشانده‌ی پوست نارنگی استفاده کنید.

بهره بردن از خواص نارنگی با خوردن دمنوش پوست نارنگی

مضرات احتمالی مصرف نارنگی : آلرژی

برخی از افراد ممکن است به مرکبات حساسیت داشته باشند. آلرژی به مرکباتی همچون نارنگی می‌تواند با عوارضی همچون سوزن سوزن شدن، خارش، قرمزی، تورم یا حتی سوزش پوست شود. برخی افراد نیز ممکن است دچار مشکلات گوارشی یا تنفسی شوند. اگر به مرکبات حساسیت دارید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

داشتن آلرژی در مقابل ده ها خواص نارنگی

بهره مندی از خواص نارنگی

نارنگی سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است.  همچین سرشار از فواید و خواص برای بیماران دیابتی، زنان باردار، کم خونی، پیشگیری از سرطان، پیشگیری از کرونا با تقویت سیستم ایمنی، درمان یبوست و … است. ما تلاش می‌کنیم در وبلاگ سان میوه خواص تمام میوه‌های خوشمزه و محبوب را با شما به اشتراک بگذاریم. به این ترتیب بهتر بتوانید در انتخاب میوه‌هایی که می‌خواهید در سبد غذایی خود داشته باشید تصمیم بگیرید و فواید هر کدام را بدانید.

بی‌صبرانه منتظر نظرات و سوالات شما در مورد خواص نارنگی هستیم تا بتوانیم با پاسخ به آن‌ها، بیش از پیش به وظیفه‌ی خودمان یعنی ارائه‌ی کامل اطلاعات درباره میوه‌ها و خواص آن‌ها عمل کنیم. همچنین اگر تصمیم به خرید نارنگی گرفته‌اید فروشگاه میوه و تره بار سان میوه با ارائه بهترین خدمات، میوه های سالم و تازه را با مناسب ترین قیمت و کمترین زمان ممکن به دست مشتریان خود می‌رساند تا بتوانند از خواص میوه‌ها بدون بیرون آمدن از خانه برای خرید، بهره‌مند شوند.

منبع

مقالات مرتبط

نظرات