خوشمزه‌ ترین میوه‌ های دنیا : آشنایی با ده میوه برتر جهان + عکس

تخفیف خرید از سان میوه

تا حالا به این فکر کردید که چه میوه‌هایی خوشمزه‌ ترین میوه‌ های دنیا هستند؟ ما در این متن از وبلاگ میوه فروشی آنلاین سان میوه، ۱۰ نوع از عجیب ترین و خوشمزه‌ ترین میوه‌ های جهان، خوشمزه ترین میوه های استوایی، خوشمزه ترین میوه های دنیا و میوه های خوشمزه‌ی تابستانی را به شما معرفی کرده و کمی درمورد آن‌ها توضیح می‌دهیم.

خوشمزه‌ ترین میوه‌ های دنیا

مصرف میوه ما ایرانی‌ها خیلی بالاست. شما در هر محل یا هر خیابانی که می روید دست‌کم یک میوه‌ فروشی پیدا می‌کنید که در آن میوه‌ها با رنگ‌ها و طعم‌های مختلف در جعبه‌ها و سبدها در اختیار مشتریان قرار داده شده‌اند. ما میوه‌ها را به‌ خاطر طعم و مواد معدنی که در آن‌ها وجود داره مصرف می‌کنیم.

خوشبختانه در کشور ما میوه‌های زیادی وجود دارند که ما هم می‌توانیم از بین آن‌ها هر کدام را که خواستیم انتخاب کنیم. اما  مسلماً هرکس سلیقه خودش را دارد و ما طبق علاقه شخصی هرکدام فکر می‌کنیم که هر میوه‌ای که خودمان دوست داریم خیلی خوشمزه است. اما در جهان میوه‌هایی وجود دارند که مورد پسند بسیاری از افراد قرار می‌گیرند. ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی خوشمزه‌ ترین میوه‌ های جهان و خوشمزه‌ترین میوه‌های استوایی صحبت کنیم.

جالب است بدانید که خیلی از میوه های قرار گرفته در این لیست، میوه ها محبوب ما ایرانی ها نیز هستند.  راستی، شما چه میوه هایی را جزء خوشمزه ترین میوه های ایران می‌دانید؟ به نظر شما ده میوه‌ برتر جهان چیست؟ و میوه های خوشمزه تابستانی کدامند؟ برای اینکه ببینید درست تشخیص داده‌اید یا خیر در ادامه با ما همراه باشید.

خوشمزه‌ ترین میوه‌ های دنیا

خوشمزه ترین میوه های دنیا: 1. توت‌فرنگی

چه کسی را می‌شناسید که توت‌فرنگی دوست نداشته باشد؟ در بین میوه‌ها، توت‌فرنگی از خوشمزه ترین میوه های دنیا و یا به عبارتی جزء ده میوه‌ برتر جهان است.  بافت آن‌ها نرم و مزهٔ ترش و شیرینی دارند. توت فرنگی ها با ظاهر قلبی‌ شکل و رنگ قرمز، بسیار زیبا به‌نظر می‌آیند. همین ظاهر آن‌ها است که باعث می‌شود در مجالس و مهمانی‌ها پای ثابت باشد و به‌عنوان تزیینات دسر استفاده شوند.

توت‌فرنگی‌ برای سلامتی نیز بسیار خواص مهمی دارد: آن‌ها حاوی مقدار زیادی ویتامین C و ویتامین K و همچنین،مقادیر چشمگیری از مواد معدنی مثل منیزیم، پتاسیم، فیبر و فولیک اسید هستند. رنگ قرمز توت‌فرنگی بخاطر وجود آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی مثل فلاونوئید‌ها است که تضمین کننده‌ی حفظ طراوات و زیبایی پوست است.

خوشمزه ترین میوه های دنیا: توت‌فرنگی

خوشمزه ترین میوه های دنیا: 2. آناناس

آناناس، دومین عضو لیست خوشمزه ترین میوه های جهان، که رتبه‌ی خوشمزه ترین میوه های استوایی را نیز از آن خود کرده است. این میوه‌ی استوایی ترد و آبدار، اولین‌بار توسط اروپایی‌ها، زمانیکه اروپایی‌ها وارد یکی از جزایر کارائیب شدند، کشف شد. آناناس در دنیا به‌ خاطر آبدار بودن و مزه‌ی خاصِ ترش و شیرینش، معروف و بعد محبوب جهان شد.  بسیاری از افراد دوست دارند از این میوه، سالاد یا کوکتل میوه تهیه کنند. مخلوط کردن آناناس با اجزای دیگر سالاد نه تنها طعم خوبی به آن می‌بخشد، بلکه ظاهر سالاد را نیز زیباتر می‌کند.

خوشمزه ترین میوه های دنیا: آناناس

خوشمزه ترین میوه های دنیا: 3. انگور

انگور یکی دیگر از میوه‌ های پرطرفدار و پر استفاده‌ی جهان است. پر استفاده بودن از انگور به نوع مصرف آن نیز بر می‌گردد. شما می‌توانید انگور را تازه تازه میل کنید یا آن را به صورت خشک شده که معروف به مویز و کشمش است در تمامی فصول سال در انواع غذاها، دسرها و سالادها استفاده کنید. به غیر از این موارد، انگور یک میوه‌ی محبوب برای تولید آبمیوه، مربا، ژله، عصاره دانه انگور، روغن دانه انگور، سرکه و غیره است. حبه‌های انگور علاوه بر بافت منحصربه‌فرد و ژله مانندشان، طعمی بینظیر، ترش و شیرین، دارند.

(در وبسایت سان میوه میتوانید انواع انگور مهره، انگور قرمز بی دونه و انگور سفید بی دونه را تهیه کنید.)

همه این‌ها باعث شده که انگور یک میوه بسیار پرطرفدار هم برای تهیه‌ی غذا و هم برای تولید محصولات دیگر باشد.

خوشمزه ترین میوه های دنیا: انگور

خوشمزه ترین میوه های دنیا: 4. انار

انار، میوه نمادین شب یلدا است. این میوه در واقع یکی از میوه‌هایی است که زادگاهش در ایران بوده است و سابقه رشد و پرورش انار به هزاران سال قبل برمی‌گردد. البته، پرورش این میوه در منطقه مدیترانه‌ای، همینطور در هند بسیار رایج است. ایران بخاطر استفاده گوناگون از انار، در جهان معروف است. انار با مزه ملس و دانه‌های یاقوتی شکلش، یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین میوه های دنیا در ایران است. انار در فرهنگ ما ایرانی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از نمادهای شب یلدا به حساب می‌آید.

(پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با خواص انار سری به این مطلب در بلاگ سان میوه بزنید.)

خوشمزه ترین میوه های دنیا: انار

خوشمزه ترین میوه های دنیا: 5. گیلاس

گیلاس یکی جزء خوشمزه‌ ترین میوه‌ های جهان و  همینطور میوه های خوشمزه تابستانی به شمار می‌آید. زیرا علاوه‌ بر اینکه طعم خوبی دارد، با داشتن کالری کم، دارای مواد غذایی مفیدی است. گیلاس حاوی آنتی اکسیدان‌های زیادی است، که برای سلامت بدن بسیار مفید هستند. باور اینکه میوه‌ای به این کوچکی و سبکی، مقادیر بالایی از مواد غذایی، ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی در خودش جای داده باشد، بسیار سخت است. اما حقیقت دارد.

تخفیف خرید از سان میوه

همین مسئله باعث شده که گیلاس طرفدارای زیادی داشته باشد. زادگاه اصلی میوه گیلاس اروپای شرقی و برخی از مناطق آسیای صغیر است.

خوشمزه ترین میوه های دنیا: گیلاس

خوشمزه ترین میوه های دنیا: 6. انبه

یکی از خوشمزه‌ ترین میوه‌ های دنیا که اصلا نمی‌شود آن‌ را نادیده گرفت، انبه است. انبه آنقدر باب طبع زمینی‌ها است که به آن لقب پادشاه میوه ها را می‌دهند. لقب پادشاه میوه‌ها برای انبه، با طعم و عطر منحصر به فردی که دارد و همینطور مواد غذایی فراوران، واقعا برازنده است. انبه در گروه‌های سنی مختلف بسیار پر طرفدار است و خیلی‌ها آن را خوشمزه‌ ترین میوه جهان می‌دانند. زادگاه اصلی انبه مناطق جنوبی و جنوب شرقی آسیا است و در بین خوشمزه ترین میوه‌ های استوایی قرار میگیرد.

خوشمزه ترین میوه های دنیا: انبه

خوشمزه ترین میوه های جهان: 7. هندوانه

همه ما با هندوانه، به عنوان یک میوه‌ آبدار و شیرین آشنا هستیم. مخصوصاً، اگر ظهر یک روز تابستانی باشد! هندوانه یک میوه بزرگ بیضی‌ شکل با پوسته‌ی ضخیم،  راه‌ راه سبز پر رنگ و کم‌ رنگ است. هندوانه، گوشته‌ای قرمزرنگ دارد که پر از دانه‌های ریز مشکی رنگ است. برخی‌ها معتقدند که هندوانه فقط آب و شکر است و خاصیت چندانی ندارد. که این باور غلطی است، چون هندوانه علاوه‌ بر اینکه طعم خوبی دارد، حاوی مواد غذایی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است.

هندوانه کالری زیادی ندارد. با این موارد، هندوانه یکی از خوشمزه‌‌ترین میوه‌‌های دنیا است.

خوشمزه ترین میوه های جهان: هندوانه

خوشمزه ترین میوه های دنیا: 8. پرتقال

پرتقال یکی از میوه‌ های شناخته‌ شده در تمام دنیا و مخصوصا در کشور ما هست. این میوه خوشمزه و آبدار،حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی است که همه این مواد برای رشد بدن ما مهم هستند. فصل پرتقال در ایران پاییز و زمستان است. پرتقال‌های شیرین معمولاً در آب‌ و هوای گرمسیری یا نیمه‌گرمسیری رشد می‌کنند و همین امر باعث می‌شود، که آن‌ها شیرین و آبدار شوند.

(اگر به دنبال خرید پرتقال هستین، در وبسایت ما از پرتقال تامسون و پرتقال جنوب ناول هم دیدن کنید.)

خوشمزه ترین میوه های دنیا: پرتقال

خوشمزه‌ ترین میوه های جهان: 9.سیب

سیب، میوه‌ای ترد و خوشمزه، که برای اولین‌بار در حدود ۴ هزار سال پیش در خاورمیانه پرورش داده شد. سیب به‌ خاطر اینکه بسیار ترد و آبدار است، به عنوان میان وعده غذایی استفاده می‌شود. این میوه دارای فیبر زیاد و مواد معدنی فراوانی است. افرادی که به‌ سلامت خودشان اهمیت می‌دهند خوردن این میوه برای آن‌ها بسیار مفید است.

(در مطلب میوه‌های پاییزی به خواص سیب و دیگر میوه های این فصل می‌پردازیم.)

خوشمزه‌ ترین میوه های جهان: سیب

خوشمزه ترین میوه های دنیا: 10. سرخالو

سرخالو میوه‌ای است که در مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری پرورش داده می‌شود. زادگاه اصلی این میوه در چین هست و هم اکنون در بسیاری از مناطق دنیا این میوه پرورش داده می‌شود. سرخالو با طعم شیرین و خوشمزه و آبدارش جزو یکی از میوه‌های خوشمزه‌ی تابستانی محسوب می‌شود.سرخالو علاوه‌ بر اینکه خوشمزه بودن و آبدار است، دارای مواد غذایی بسیار سالم و مفیدی در بدن هست.

مصرف این میوه رو در فصل تابستان به دلیل طبع خنکی که دارد بسیار دلچسب است.

خوشمزه ترین میوه های دنیا: سرخالو

خرید خوشمزه ترین میوه های دنیا از میوه فروشی آنلاین سان میوه

میوه‌ها سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین نوع تنقلات دنیا است. از میان لیست خوشمزه ترین میوه های دنیا که برایتان معرفی کردیم کدامیک را دوست دارید؟ دیگر لازم نیست برای پیدا کردن بهترین و سالم‌ترین میوه‌ها کل بازار تره بار را زیر پا بگذارید، با یک تماس به میوه فروشی آنلاین سان میوه توت فرنگی‌های درشت و سالم، سیب سرخ و انار آبدار دانه یاقوتی را سفارش دهید. میوه فروشی آنلاین سان میوه سال‌ها است که فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده است و خوب رگ خواب مشتریانش را می‌داند.

خرید خوشمزه ترین میوه های دنیا از میوه فروشی آنلاین سان میوه

منبع

مقالات مرتبط

نظرات