خواص سیب زمینی: مهمترین خواص انواع سیب زمینی + عکس

تخفیف خرید از سان میوه

خواص سیب زمینی: سیب زمینی پرطرفدارترین غذای دنیا

در یک چشم بهم زدن می‌توانید سیب زمینی سرخ کنید، بپزید و یا کبابی کنید و یا حتی آب‌پز شده، آن را آماده کنید و مهمان‌تان را به یک بشقاب سولانوم تیوبروزوم دعوت کنید. تنوع پخت سیب زمینی یکی دیگر از شگفتی‌های این گیاه پرطرفدار است. برای آشنایی با خواص سیب زمینی، خواص سیب زمینی برای بدنسازی، خواص سیب زمینی برای پوست، لاغری و کوکان، در ادامه با ما همراه باشید. در ضمن اگر برای خرید سیب زمینی وقت ندارید تا میوه فروشی بروید، می‌توانید خریدتان را به میوه فروشی آنلاین سان میوه سفارش دهید تا در کمترین زمان ممکن آن را درب منزلتان بیاورد.
امروز می‌خواهیم شما را دعوت کنیم به آشنایی با خواص یک گیاه پرطرفدار و آشنا بنام سولانوم تیو بروزوم دعوت کنیم. این اسم عجیب و غریب نام علمی سیب زمینی (Potato) معروف خودمان است. سیب زمینی یکی از سبزیجات ریشه‌ای محبوب و یکی از مواد غذایی اساسی در سبد غذایی خانواده‌های جهان است. آن‌ها غده‌های زیرزمینی هستند که در ریشه گیاه رشد می‌کنند. سیب زمینی‌ها گیاهان مهربانی هستند که علاوه بر مواد مغذی فراوان و طریقه‌ی پخت آسان، بسیار ارزان قیمت هستند و همه اقشار می‌توانند از آن به راحتی بهره‌مند شوند.

 

خواص سیب زمینی برای بدنسازی و غیره

خواص سیب زمینی چیست؟

سیب زمینی منبع عالی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. یک سیب زمینی پخته متوسط به‌ همراه پوست، در حد 173 گرم، شامل :

کالری : 161

چربی: 0.2 گرم

پروتئین: 4.3 گرم

کربوهیدارت: 36.6 گرم

فیبر: 3.8 گرم

از ویتامین‌های موجود در سیب زمینی هم می‌توان به مقادیر زیاد: ویتامین C، ویتامین B6، پتاسیم، منیزیم، منگنز، فسفر، نیاسین و فولات اشاره کرد.  البته فراموش نکنید که محتوای غذایی سیب زمینی بسته به نوع پخت آن متغیر است. برای نمونه: سیب زمینی سرخ شده نسبت به سیب زمینی پخته کالری و چربی بیشتری دارد. همینطور مصرف سیب زمینی با پوست، حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است. پوست کندن سیب زمینی می‌تواند به طور قابل توجهی محتوای غذایی را کاهش دهد.

پوست سیب زمینی سرشار از ویتامین از خواص سیب زمینی برای سلامت

خواص سیب زمینی برای سرطان: 1. سیب زمینی سرشار از آنتی اکسیدان

سیب زمینی سرشار از فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها و اسیدهای فنولیک است. این ترکیبات با خنثی کردن اثرات مضر ناشی از متابولیسم ناقص بر اثر استرس و آلودگی هوا که اصطلاحا معروف به رادیکل‌های آزاد هستند، به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می‌کنند. تجمع رادیکال‌های آزاد در بدن بسیار خطرناک است و می‌تواند منجربه بیماری‌های خطرناکی مثل بیماری‌های قلبی، سرطان و یا دیابت شود.

تحقیقات نشان داده است که آنتی اکسیدان‌های موجود درسیب زمینی توانسته است که رشد سلول‌های سرطانی کبد و روده بزرگ را سرکوب کند. بنابراین فقط با رژیم غذایی مناسب با سیب زمینی می‌توانید از سلامتی خود حمایت کنید.

خواصِ سیب زمینی سرشار از آنتی اکسیدان

خواص سیب زمینی برای مبتلایان به دیابت: 2. مصرف سیب زمینی و کنترل قند خون

سیب زمینی حاوی نوع خاصی از نشاسته بنام نشاسته مقاوم است. این نشاسته در مراحل اول توسط معده هضم نشده و به روده‌ی بزرگ راه پیدا می‌کند و در آنجا تغذیه‌ای خوب و جانانه برای باکتری‌های مفید روده هستند. تحقیقات، نشاسته مقاوم را برای بسیاری از بیماری‌ها سودمند اعلام کرده است. مثلا عملکرد نشاسته مقاوم را برای کاهش مقاومت به انسولین مرتبط دانسته و آن را برای کنترل قند خون مناسب می‌دانند.

خاصیت کنترل قند خون سیب زمینی

خواص سیب زمینی برای پوست: 3. سیب زمینی در سلامت پوست معجزه می‌کند

خلال سیب زمینی، پوست زمینی و حتی آب سیب زمینی، می‌تواند تا حد شگفت انگیزی، در سلامت پوست شما دخیل باشد. با درست کردن ماسک صورت سیب زمینی، به درمان آکنه (جوش) و سایر بیماری‌های پوستی، مانند لکه‌های تیره و لک و پیس روی پوست کمک می‌کند. این نوع سبزیجات برای سفید شدن پوست نیز به حد قابل توجهی مؤثر است. در ادامه بصورت مفصل درباره‌ی خواص سیب زمینی برای سلامت پوست به همراه دستورالعمل ساخت ماسک صورت و مو می‌پردزایم.

طریقه‌ی ساخت ماسک زیر چشم سیب زمینی

حلقه‌های سیاه دور چشم را با ماسک سیب زمینی از بین ببرید. استفاده از سیب زمینی در زیر چشم باعث می‌شود تا سیاهی‌های دور چشم از بین بروند. برای تهیه ماسک زیر چشم مراحل زیر را انجام دهید: (البته این ماسک برای از بین رفتن پف زیر چشم نیز بسیار مؤثر است)

خواص سیب زمینی برای پوست

  • سیب زمینی خام را پوست بگیرید.
  • آن را به قطعات بزرگ و یکنواخت (بصورت افقی یا عمودی فرقی نمی‌کند) برش دهید.
  • سپس آن را درون یک پارچه تمیز بپیچید و حدود بیست دقیقه در زیر چشم قرار دهید.
  • بعد از بیست دقیقه چشمان خود را با آب ولرم بشویید.

درمان چین و چروک پوست صورت با سیب زمینی

چه کسی فکرش را می‌کرد که این گیاهان بد قواره بتوانند تأثیر عجیبی بر روی زیبایی داشته باشند؟ به گفته‌ی محققین سیب زمینی به طرز عجیب وغریبی در کاهش علائم پیری بر روی پوست صورت، به ویژه چین و چروک، تأثیر می‌گذارد. البته این موضوع با وجود آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی که در سیب زمینی وجود دارد کاری بس عجیب و غریبی هم نیست! آنتی اکسیدان ویتامین C دستور این کار را صادر می‌کند.

برای بهره‌مند شدن از این خاصیت سیب زمینی، فقط آن‌ها را پوست کنده، رنده کنید و حدود بیست دقیقه روی پوست بگذارید، سپس پوست صورت را با آب سرد بشویید.

ازبین رفتن چین و چروک پوست و کاهش علائم پیری از خواص سیب زمینی

پوست خود را با قدرت شگفت آور سیب زمینی روشن و شفاف کنید

سیب زمینی برای از بین بردن لکه‌های سیاه بر روی پوست، یک گیاه منحصر به فرد است. برای بهره‌مند شدن از خواص سیب زمینی حتما لازم نیست که ماسک صورت درست کنید، شما می‌توانید در هنگام رنده کردن سیب زمینی برای درست کردن غذا، آب سیب زمینی رنده شده را بر روی پوست خود بگذارید، بعد از مدتی مدوامت در این کار، تأثیر شگفت آور سیب زمینی را بر روی پوست خود خواهید دید. برای درست کردن ماسک روشن کننده‌ی سیب زمینی مراحل زیر را اجرا کنید:

  • سیب زمینی پوست کنده را رنده کنید.
  • بعد آن را خوب بهم بزنید تا به یکدیگر بچسبند و تبدیل به خمیر شوند.
  • خمیر را بصورت یکنواخت بر روی صورت خود بمالید و حدود 5 دقیقه آرام ماساژ دهید.
  • بعد از بیست دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.
  • برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر، هر روز این کار را انجام دهید.

خواص سیب زمینی برای روشن و شفاف شدن پوست

پاکسازی پوست صورت از چربی اضافه و آلودگی‌ها با ماسک سیب زمینی

برای پاکسازی پوست صورت‌تان از چربی‌های اضافه و همینطور آلودگی‌ها می‌توانید از ماسک مقرون به صرفه اما قدرتمند سیب زمینی استفاده کنید. این کار برای پوست‌های چرب بی‌نظیر است. برای درست کردن ماسک پاکسازی صورت به آّب، جوش شیرین، خیار و سیب زمینی نیاز دارید:

  • خیار و سیب زمینی رارنده کنید.
  • آن ها را حدود بیست ثانیه با یکدیگر مخلوط کنید.
  • یک قاشق چای خوری جوش شیرین و مقداری آب به این مخلوط اضافه کنید.
  • بعد از اینکه خوب مخلوط شدند، خمیر را روی پوستتان بگذارید.
  • وقتیکه آبِ ماسک تبخیر شد، می‌توانید ماسک را برداشته و صورتتان را با آب سرد بشویید.

صورتی بدون چربی با استفاده از خواص سیب زمینی

درمان آفتاب سوختگی با ماسک سیب زمینی

سیب زمینی برای درمان آفتاب سوختگی یک گیاه حرفه‌ای است. اگر در استخر شنا کرده‌اید و تمام بدن‌تان دچار آفتاب سوختگی شده است، کافی است که سیب زمینی را قطعه قطعه کرده و آن را در مناطق آسیب دیده بگذارید یا حدود بیست دقیقه بمالید یا اصلا برای استفاده‌ی راحت‌تر، آب سیب زمینی رنده شده را بر مناطق آسیب دیده بمالید. این کار نه تنها بافت آسیب دیده را ترمیم می‌کند، بلکه با ایجاد خنکی، ازسوزش ناحیه‌ی آسیب دیده می‌کاهد.

خواص سیب زمینی برای مو: 4. مصرف سیب زمینی و طراوات بی‌نظیر آن برای مو

از دیگر خواص شگفت انگیز سیب زمینی که شما را شوکه می‌کند، جلوگیری این گیاه از سفیدی زودرس و همینطور ریزش مو است.

با سیب زمینی از موهای سیاه خود حمایت کنید!

تونیک موی Hair Tonic سیب زمینی می‌تواند برای جلوگیری از سفیدی موها و همینطور ریزش موها معجزه کند. طرز تهیه‌ی ماسک مو سیب زمینی به روش زیر است:

  • پوست زمینی را در یک ظرف آب بجوشانید، سطح آب باید به اندازه‌ای باشد که روی آن را بپوشاند.
  • پس از جوش آمدن، آب را  صاف کنید.
  • با محلول به دست آمده، موهای خود را شستشو دهید. (این محلول در حفظ رنگ طبیعی موها بسیار تأثیرگذار است).

مدوامت این دستورالعمل، نتایج خوبی به همراه دارد. برای اینکه خودتان را به دردسر نیاندازید، حتی ‌می‌توانید از آّبی که سیب زمینی در آن پخته شده است برای شستسوی موهایتان استفاده کنید.

خواص سیب زمینی برای تقویت مو

 

ماسک سیب زمینی و عسل برای جلوگیری از ریزش مو

ترکیب سیب زمینی و عسل یک ماسک ارگانیک و طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو است. برای تهیه این ماسک، مراحل زیر را اجرا کنید: (برای داشتن نتیجه بهتر، این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید).

  1. سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرید.
  2. دو قاشق غذا خوری آب سیب زمینی با دو قاشق آلوئه ورا و یک قاشق عسل را با یکدیگر مخلوط کنید.
  3. این ترکیب را به ریشه‌ی موی خود بمالید و پوست سر خود را ماساژ دهید.
  4. موهای خود را با کلاه بپوشانید و بگذارید چند ساعت روی آن بماند.
  5. سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید.خواص و فواید سیب زمینی برای جلوگیری از ریزش مو

خواص سیب زمینی آب پز:

یکی از روش‎‌های سنتی و آسان پخت سیب زمینی، آب پز کردن آن است، آب پز کردن سیب زمینی روش دلخواه برای بدنسازان است. از خواص سیب‌ زمینی آب پز، می‌توان به کولین موجود در آن اشاره کرد. سیب زمینی پخته به طرز شگفت‌آوری کولین را در بدن افزایش و التهاب را کاهش می‌دهد. هضم سیب زمینی پخته به دلیل داشتن فیبر بالا، بسیار آسان است. یک رژیم غذایی با سیب زمینی آبپز مشکلات گوارشی را از بین می‌برد. افرادی که دچار بیماری سندرم روده تحریک‌پذیر هستند، خوردن سیب زمینی پخته شده برای کنترل علائم و تنظیم هضم برای آن‌ها بسیار مناسب است.

خواص سیب زمینی آب پز برای چاقی و بدنسازی

فایده سیب زمینی خام برای رژیم غذایی

سیب زمینی پخته شده یکی از رایج‌ترین نوع غذا در تمام جهان است. اما خوردن سیب زمینی خام، تقریبا می‌توان گفت چیز عجیب و غیر منتظره‌ای است، چون نه خوش طعم است و نه خوش هضم. اما در حال حاضر بخاطر فوایدی که دارد، برخی افراد ترجیح می‌دهند که سیب زمینی را خام مصرف کنند.

فواید خوردن سیب زمینی خام

 

مقایسه خواص سیب زمینی خام و سیب زمینی پخته شده

تفاوت سیب زمنی خام و سیب زمینی پخته شده، از لحاظ طعم و حتی ظاهر از زمین تا آسمان است. سیب زمینی‌های خام معمولا طعم تلخ و نشاسته‌ای دارند و قاعدتا برای هیچ کسی جذاب نیست. به همین دلیل، بیشتر افراد سیب زمینی را بصورت پخته، کبابی، سرخ کرده یا تفت داده شده مصرف می‌کنند. حرارت دادن، منجر به چندین تفاوت چشمگیر در ظاهر، بافت و رنگ آن می‌شود. در اثر پخته شدن سیب زمینی یک واکنش شیمیایی معروف به واکنش Millard بین آمینو اسیدها و کاهش قند در اثر حرارت اتفاق می‌افتد.

تخفیف خرید از سان میوه

اگرچه سیب زمینی پخته خوشمزه‌تر است. اما فراموش نکنید که با پخته شدن سیب زمینی برخی از مواد ریز مغذی را از دست خواهید داد. مثلا سیب زمینی خام در هر گرم دو برابر بیشتر از سیب زمینی پخته شده ویتامین C دارد. همانطور که می‌دانید ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است و در بدن همانند یک آنتی اکسیدان قدرتمند برای تولید کلاژن و تقویت سیستم ایمنی عمل می‌کند. بنابراین اگر مشتاق دریافت ویتامین C بیشتری هستید، سیب زمینی خام را جایگیزن سیب زمینی پخته کنید.

خواص سیب زمینی پخته شده در مقابل سیب زمینی خام

خواص سیب زمینی خام: جلوگیری از ابتلا به سرطان روده

سیب زمینی خام مملو از نشاسته مقاوم است، نوعی نشاسته که بدن توانایی هضم و جذب آن را ندارد. در عوض، برای تأمین انرژی باکتری‌های روده بسیار مفید است. افزودن نشاسته مقاوم به رژیم غذایی فواید مخصوص به خود را دارد، طبق تحقیقات انجام شده، نشاسته مقاوم می‌تواند سطح قند خون را در بدن کاهش دهد، حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و از همه مهم‌تر ایجاد احساس سیری است. به همین خاطر کسانیکه دوست دارند به سرعت کاهش وزن داشته باشند سیب زمینی را خام مصرف می‌کنند.

نشاسته مقاوم همچنین حاوی بوتیرات است. بوتیرات می‌تواند التهاب روده بزرگ را سرکوب کرده و از رشد سلول‌های سرطانی روده بزرگ جلوگیری کند. به علاوه، طبق بررسی‌های انجام شده، بوتیرات می‌تواند به همراه کاهش چندین علائم سندرم روده‌ی تحریک پذیر و درد معده  و نفخ کمک کند.

خواصِ سیب زمینی خام

عوارض مصرف سیب زمینی خام

با تمامی این اوصاف در خواص سیب زمینی خام، عوارض مخصوص به خود را نیز دارد. مثلا سیب زمینی خام حاوی مواد معدنی بنام مواد ضد مغذی مهار کننده پروتئین تریپسین و لکتین است و می‌تواند در هضم و جذب مواد مغذی بدن تداخل ایجاد می‌کند. نکته‌ی دیگری که باید در مصرف سیب زمینی خام مخصوصا سیب زمینی سبز به آن دقت کرد، وجود نوعی ترکیب شیمیایی است که در صورت مصرف زیاد می‌تواند مسموم کننده باشد. اما نگران نباشید، برای مصرف سیب زمینی خام، آن‌ها را کاملا بشویید و مطابق رژیم غذایی‌تان در حد متعادل آن را مصرف کنید. مطمئنا مشکلی شما را تهدید نخواهد کرد. همین که جسارت به خرج داده‌اید و از تکنیک‌های جدید گیاه خواری استفاده کرده‌اید، نشان می‌دهد که برای سلامتی‌تان حسابی ارزش قائل هستید. ‌

خواص مصرف سیب زمینی خام در مقابل عوارض آن

خواص سیب زمینی سرخ کرده: خوشمزگی و دیگر هیچ!

سیب زمینی سرخ کرده جزو غذاهای دوست‌داشتنی ومحبوبی است که از بزرگ تا کوچک آن را در کنار غذا یا به عنوان میان وعده استفاده می‌کنند. سیب زمینی سرخ کرده بنا برا این که با چه روغنی و تا چه میزانی سرخ شود، خواص و مضرات مخصوص به خود را دارد. اما در کل، 170 گرم سیب زمینی سرخ کرده حاوی 73.42 گرم رطوبت، 491 کالری، 5.93 گرم پروتئین، 6.6 گرم فیبر و خیلی از مواد مفید دیگری است؛ البته، تمامی مواد مفید یک طرف مقدار چربی 23.87 گرم در یک طرف، بنابراین اگر به مقدار زیاد و دائما مصرف شود بخاطر چربی بالا، منجر به مشکلات سلامتی، مثل گرفتگی عروق و همینطور چاقی می‌شود.

خواص سیب زمینی سرخ کرده خوشمزه و محبوب

خواص سیب زمینی کبابی یا سیب زمینی تنوری

سیب زمینی کبابی یا سیب زمینی تنوری یکی دیگر از روش‌های پر طرفدار طبخ سیب‌زمینی‌های است. سیب زمینی کبابی بر اثر حرارت، بخش زیادی از رطوبت خود را از دست می‌دهد بنابراین نشاسته آن برای هضم شدن نیاز به زمان بیشتری دارد. اگر می‌خواهید در مدت زمان بیشتری سیر بمانید سیب زمینی تنوری بخورید. سیب زمینی تنوری بخاطر داشتن نشاسته‌ی سخت تا مدت‌ها شما را سیر نگه میدارد. در ضمن سیب زمینی کبابی تنها گزینه‌ای است که می‌توانید پوست سیب زمینی را به راحتی به همراه گوشت آن میل کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید.

سیری طولانی از خواص سیب زمینی تنوری

خواص سیب زمینی برای بدنسازی: افزایش حجم و عضله سازی

برای ورزشکاران مخصوصا بدن‌سازها، میزان کالری و همینطور کربوهیدرات در هر وعده‌ی غذایی، برای افزایش حجم و بازیابی عضلات، بسیار اهمیت بالایی دارد. سیب زمینی‌ها منابع غنی کربوهیدرات، میان وعده‌ی پر طرفدار وزشکاران است. البته بهتر است که سیب زمینی را بصورت آبپزشده مصرف کنند تا کربوهیدارت آن راحت‌تر هضم شوند و اثرات مثبت خود را سریع‌تر بر روی بدن نشان دهد. بیشتر مربیان سیب زمینی شیرین را برای بدنسازی پیشنهاد می‌دهند، چون هم لذیذ است و هم سرشار از آنتی اکسیدان. برای تأمین انرژی، بهتر است که سیب زمینی را قبل از تمرین یا بعد از تمرین برای ریکاوری، مصرف کرد. سیب زمینی ورزشکار باید بدون سس و کره سرو شود.

خواص سیب زمینی برای بدنسازی و ورزشکاران

خواص سیب زمینی شیرین: تامین کننده ویتامین A و سرشار از آنتی اکسیدان

سیب زمینی شیرین یک نوع سیب زمینی خوش طعم و خوش رنگ است است که برای ما عضو جدیدی از خانواده سبزیجات به حساب می‌آید. سیب زمینی شیرین از خانواده نیلوفر صحرایی است و در آمریکا پرورش می‌یابد. سیب زمینی شیرین خانواده‌ای بسیار متنوعی دارد و این تنوع گاها به صدها نوع می‌رسد. سیب زمینی شیرین در رنگ‌های زرد، قرمز و بنفش و حتی صورتی و نارنجی روشن یافت می‌شوند.

سیب زمینی شیرین حاوی 112 کالری، 2 گرم پروتئین، 26 گرم کربوهیدرات و 3.9 گرم فیبر و سرشار از آنتی اکسیدان‌های ضروری است. برای نمونه، یک سیب زمینی شیرین متوسط، می‌تواند تأمین کننده‌ی خوبی برای ویتامین A مورد نیاز بدن در طول روز باشد و با همین میزان ویتامین سلامت چشم، سیستم ایمنی و همینطور محافظت از قلب کلیه‌ها را با تمام قدرت انجام دهد. محققان سیب زمینی شیرین را بخاطر مقادیر بالای مواد مغذی، به عنوان یک Super Food معرفی می‌کنند.

خواصِ سیب زمینی شیرین

خواص سیب زمینی پخته: سرشار از کربوهیدرات و مواد معدنی!

روش حرارت دادن و پختن، اگرچه موجب از بین رفتن برخی از مواد مغذی موجود در سبزیجات و همینطور سیب زمینی می‌شود، اما برای خوش طعم کردن غذا و در خیلی موارد با از بین بردن برخی از مواد معدنی سخت و غیر قابل هضم، آن گیاه را قابل مصرف می‌کند. سیب زمینی پخته بهترین روش برای حفظ کالری و کربوهیدرات و همینطور پروتئین و سایر مواد معدنی موجود در این گیاه است.

خاصیت های سیب زمینی پخته

خواص سیب زمینی برای کودکان: معدن ویتامین B و انرژی بخش برای کودکان

سیب زمینی با داشتن مواد مغذی مانند فولات، آهن، روی، ویتامین B6، زینک، بمب انرژی برای کودکان، مخصوصا آن‌هایی که تازه به غذا افتاده‌اند به حساب می‌آید. خاصیت سیب زمینی به همین موارد ختم نمی‌شود بلکه این غده‌های زیرزمینی حاوی مقادیر زیادی ویتامین B‌ و ویتامین C است که سیستم ایمنی کودکان را تقویت می‌کند. این گیاه همینطور با وجود کولین، ماده‌ای مؤثر و مهم برای رشد مغز محسوب می‌شود.

خواص سیب زمینی برای کودکان

خواص سیب زمینی قرمز:  معدن فیبر آهن و پتاسیم

سیب زمینی قرمز (Red Potatoes) نوعی از سیب زمینی شیرین است و از لحاظ طعم و مزه بسیار زبانزد است. سیب زمینی قرمز، پوست بسیار نازکی دارد و مملو از مواد مغذی مانند فیبر، ویتامین B، آهن و پتاسیم است. نیمی از فیبر موجود در سیب زمینی از پوست آن حاصل می‌شود و از آنجاییکه سیب زمینی قرمز پوستی نازک و خوش رنگ دارد، به راحتی می‌توان آن را با پوست سرو کرد.

خواص و فواید بی نظیر سیب زمینی قرمز

خواص سیب زمینی بنفش: دشمن دیابت و سرطان!

سیب زمینی بنفش (Purple Potato) بخاطر وجود فراوان آنتی اکسیدان‌های پلی فنول معروف بنام آنتوسیانین، این روزها بسیار پر طرفدار شده است. مصرف بیشتر آنتوسیانین موجب کاهش کلسترول، بهبود بینایی، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، برخی از سرطان‌ها و دیابت می‌شود. تحقیقات نشان داده است که از آنجاییکه آنتی اکسیدان‌های موجود درسیب زمینی های رنگی (سیب زمینی قرمز و سیب زمینی بنفش) حدود سه الی چهار برابر بیشتر از سیب زمینی سفید است، برای مبارزه با خنثی سازی رادیکال‌های آزاد قدرت بیشتری دارند.

خواص سیب زمینی بنفش

خواص سیب زمینی ترشی: کاهش فشار خون و تقویت سیستم ایمنی بدن

سیب زمینی ترشی سرشار از مواد مغذی مختلف است. این مدل از سیب زمینی که جزو مرکبات به حساب می‌آید، آنقدر ترکیبات فعال و قوی دارد که گاها حتی بر روی داروهایی که مصرف می‌کنید نیز اثر می‌گذارد، بنابراین پیش از شروع مصرف آن به عنوان یک گیاه دارویی حتما با پزشک مشورت کنید. در کل همانند سایر سیب زمینی‌ها حاوی مقادیر زیادی ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، پتاسیم، آهن و مواد معدنی فراوان دیگری است. متخصصان علوم تغذیه اذعان دارند که سیب زمینی ترشی اگر بصورت پخته یا حتی خام مصرف شود می‌تواند موجب کاهش فشار خون، کنترل قند خون، تقویت سیستم ایمنی شود.

خواصِ سیب زمینی ترشی

خرید انواع سیب زمینی از میوه فروشی آنلاین سان میوه

همانطور که دیدید سیب زمینی سرشار از خواص و مزایای متعدد برای سلامتی بدن و پوست شماست. میوه فروشی آنلاین سان میوه با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی فروش آنلاین می‌تواند پشتیبان خوبی برای شما در دوران سخت کرونایی باشد. برای خرید سیب زمینی و سایر میوه و سبزیجات، می‌توانید بر روی میوه فروشی آنلاین سان میوه حساب کنید. بزودی با تاپیک‌های جدیدتر به سراغ شما مخاطبان خواهیم آمد. برای موضوع بعدی وبلاگ تره بار سان میوه شما به ما پیشنهاد دهید. ما هم تلاش می کنیم متناسب با نیاز و درخواست‌های مشتریان مطالب جدید را انتشار دهیم. به امید دیدار شما به همین زودی ها…

مقالات مرتبط

نظرات