پرتقال جنوب ناول

پرتقال جنوب ناول

ناموجود
ناموجود

محصولات مرتبط

مشاهده همه

با پرتقال ناول، پرتقالی از خطه‌ی جنوب آشنا شوید!

مرکبات از محبوب‌ترین میوه‌های دنیا هستند. فصل پاییز و زمستان با حضور این نارنجی‌های پرخاصیت جذابیت بیشتری دارد و البته تاثیر آن برای سلامتی نیز بسیار حائز اهمیت است. پرتقال، یکی از انواع مرکبات به وفور و در انواع مختلفی یافت می‌شود و فواید زیادی برای سلامتی دارد. بجز پرتقال تامسون، یکی دیگر از انواع محبوب پرتقال، پرتقال ناول است که در ایران به پرتقال جنوب شهرت دارد. وقتی پرتقال جنوب را پوست بگیرید معمولا یک پرتقال کوچک تکامل نیافته در بش انتهایی آن وجود دارد. این موضوع از نظر ظاهری نیز به صورت یک سوراخ مشخص است. پرتقال‌های ناول بدون هسته هستند و گوشت آنها بسیار شیرین و آبدار و خوشمزه است.

w-b541dd1d4b.jpg

یکی از نکات جالب در مورد پرتقال ناول این است که همه‌ی این پرتقال‌ها از یک درخت پرتقال که 200 سال پیش در مزارع برزیل کاشته شده بود، بدست آمده‌اند. این درخت جهش‌هایی داشت و مردم آن را در مناطق و کشورهای دیگر کشت کردند. از آنجایی که پرتقال ناول بدون هسته است تنها می‌توان از طریق قلمه زدن آن را کشت و تکثیر کرد.

پرتقال ناول در میان خواص فراوانی که دارد، دارای فیبر بالایی نیز هست که به بهبود نسبت کلسترول در بدن کمک می‌کند. فیبر این پرتقال به تنظیم قند خون کمک می‌کند و در جلوگیری از سرطان روده نیز موثر است. به طور کلی پرتقال ناول به خاطر داشتن آنتی اکسیدان و ویتامین C شناخته شده هستند.

فواید پرتقال ناول یا پرتقال جنوب برای سلامتی

پرتقال‌های ناول یکی از سالم‌ترین میوه‌هایی هستند که می‌توان مصرف کرد. این پرتقال‌ها سرشار از ویتامین C، فیبر، پتاسیم و کم کالری است. مصرف پرتقال ناول (جنوب) از بدن در برابر بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت محافظت می‌کند و در عین حال باعث بالا بردن سیستم ایمنی بدن، تقویت حافظه، فشار خون و سلامت کلی بدن می‌شود.

یک پرتقال ناول با سایز معمولی دارای 69 کالری انرژی، 17.5 گرم کربوهیدرات، 3.1 فیبر، 1.3 گرم پروتئین و کمتر از 0.2 گرم چربی است. بنابراین با این همه خاصیت و فواید از خرید و مصرف آن احساس خوبی داشته باشید و از قرار دادن آن در سبد میوه‌های خود غافل نشوید. فواید این میوه‌ی نارنجی رنگ را در ادامه‌ی این مطلب می‌توانید بخوانید.

z-24b86fa164.jpg

پرتقال ناول – منبعی غنی از ویتامین C:

ویتامین C یکی از ویتامین‌های ضروری بدن است. بدن انسان به طور طبیعی این ویتامین را تولید نمی‌کند و به همین خاطر خوردن پرتقال و آب پرتقال یکی از راه‌های جذب این ماده‌ی غذایی مفید است. معمولا ویتامین C را به جلوگیری از سرماخوردگی می‌شناسیم که به خاطر تقویت سیستم ایمنی بدن امکان‌پذیر می‌شود. بعلاوه ویتامین C موجود در پرتقال ناول و سایر پرتقال‌ها به بهبود زخم‌ها، جذب آهن و جلوگیری از بیماری‌های قلبی نیز کمک می‌کند.

a-7b319d0285.jpg

ویتامین B6

پرتقال ناول جنوب منبع خوبی از ویتامین B6 است. این ویتامین به ارتقا و بهبود سیستم عصبی بدن کمک می‌کند. کمبود ویتامین B6 باعث احساس افسردگی و اختلالات خواب می‌شود بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این میوه را در سبد غذایی خود قرار دهید و از فواید بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

ویتامین A

مرکبات و به ویژه پرتقال ناول منبع خوبی از ویتامین A است. این ویتامین برای بهبود و تقویت بینایی و داشتن پوست، استخوان و دندانی سالم بسیار مهم و ضروری است.

e-75915d364a.jpg

کلسیم

کلسیم چیزی نیست که انتظار داشته باشید تنها از طریق شیر و لبنیات تامین شود. تغذیه‌ی سالمی که شامل میوه‌ها و سبزیجات کافی باشد می‌تواند تامین روزانه‌ی بدن به کلسیم را بر عهده بگیرد. پرتقال ناول از آن دست میوه‌هایی است که حاوی کلسیم است و به داشتن استخوان‌هایی سالم و قوی کمک می‌کند. اگر مرتبا پرتقال مصرف می‌کنید نیازی به مصرف مکمل‌های کلسیم ندارید.

پتاسیم

پتاسیم موجود در پرتقال ناول تقریبا می‌تواند 10 درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به این ماده‌ی معدنی را تامین کند. مصرف پتاسیم به جلوگیری و درمان فشار خون و سکته‌ی مغزی کمک می‌کند.

منبع فیبر

پرتقال ناول همانطور که گفتیم منبع خوبی از فیبر است. هر یک عدد این میوه 2.5 تا 4 گرم فیبر دارد. از آنجایی که این نوع پرتقال نسبت به سایر انواع پرتقال سایز بزرگ‌تری دارد، بنابراین فیبر بیشتری نیز دارد. فیبر موجود در این میوه به بهبود کلسترول و همچنین کنترل دیابت کمک می‌کند. داشتن رژیم غذایی دارای فیبر به بهبود سیستم گوارش و هضم غذا و احساس سیری طولانی‌تر کمک می‌کند.

s-d71bba0505.jpg

فولات

پرتقال ناول حاوی فولات نیز هست. فولات ماده‌ای حیاتی برای جلوگیری از برخی نقایص هنگام تولد است. این نکته را هم اضافه کنیم، هنگام پوست گرفتن پرتقال، روی جدا کردن قسمت‌های سفید آن خیلی حساسیت به خرج ندهید! این سفیدی‌هایی که به گوشت پرتقال چسبیده حاوی پکتین است. پکتین فیبر محلولی است که می‌تواند بر کاهش کلسترول تاثیر زیادی داشته باشد.

بتاکاروتن

بتاکاروتن عضو ثابت نارنجی‌ها است. از پرتقال گرفته تا هویج رنگ نارنجی خود را مدیون این بتاکاروتن هستند! بتاکاروتن آنتی اکسیدانی است که از آسیب دیدن سلول‌ها جلوگیری می‌کند و مهم‌تر از همه، سلول‌های آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند.

c-06e1f808b2.jpg

مصرف پرتقال ناول و سوزاندن چربی شکم

پرتقال یکی از میوه‌هایی است که کالری کمی دارد و در عین حال منبعی غنی از مواد مغذی، فیبر و ویتامین C است و بنابراین در سوزاندن چربی‌ها به ویژه چربی شکم می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. بعلاوه با مصرف این ویتامین می‌توانید پوست سالم‌تری داشته باشید. پرتقال بسیار سیرکننده و تاثیر آن مشابه لیموشیرین و گریپ فروت است.

با مصرف پرتقال ناول به جای تمام میان وعده‌های ناسالم یا پرکالری که در فروشگاه‌ها هست، برای مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. بعلاوه اگر طبع شیرینی دارید و مدام دلتان هوس خوردنی‌های شیرین می‌کند پرتقال ناول این نیاز شما را نیز برطرف خواهد کرد. به این ترتیب پرتقال ناول جایگزین مناسبی برای قندهایی است که باعث افزایش وزن نیز می‌شوند.

q-dc5d42f1b5.jpg

خرید و نگهداری از پرتقال جنوب

هنگام خرید انواع پرتقال و پرتقال ناول، آنهایی را انتخاب کنید که سفت، براق و سنگین هستند. از خریدن پرتقال‌هایی که روی پوست آنها آثار خرابی و لک وجود دارد، اجتناب کنید. پرتقال ناول را باید در مکانی سرد و دارای تهویه‌ی مناسب نگهداری کنید. این پرتقال‌ها تا 4 روز در شرایط محیطی و 2 هفته در یخچال ماندگاری دارد.

برای ذخیره و نگهداری پرتقال ناول، بهتر است آنها را نشورید چرا که رطوبت روی پوست این میوه می‌تواند منجر به کپک زدن و فاسد شدن میوه شود. پرتقال‌ها را بسته به ترجیح خود در دمای اتاق و دور از تابش مستقیم نور آفتاب و یا درون یخچال نگهداری کنید. آنها را در یک کیسه‌ی توری یا یک ظرف پلاستیکی قرار دهید تا هوا به راحتی بین میوه‌ها جریان داشته باشد.

x-be5159e583.jpg

خرید پرتقال جنوب یا پرتقال ناول از فروشگاه اینترنتی سان میوه

فصل پاییز و زمستان با عطر پرتقال و لیموشیرین معنا پیدا می‌کند. با خواص بی‌نظیری که پرتقال ناول یا پرتقال جنوب دارد و مصرف روزانه‌ی آن، می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید و از شر بیماری‌ها، از جمله سرماخوردگی که بیشتر در این فصل‌ها اتفاق می‌افتد، رها شوید. پرتقال جنوب با کیفیت و شیرین را از فروشگاه اینترنتی میوه و تره‌بار سان میوه تهیه کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید.

  • ارسال رایگان

  • سفارش آسان

  • با کیفیت و تازه

  • به‌صرفه و اقتصادی

  • خدمات ویژه

  • تضمین کیفیت