میوه های پاییزی: معرفی انواع میوه های فصل پاییز + عکس

تخفیف خرید از سان میوه

اسامی معروف ترین میوه‌ های پاییزی

با شنیدن اسم میوه های پاییزی قبل از هر چیز چه میوه‌ای در ذهنتان متبادر می‌شود؟ از خواص میوه‌ های فصل پاییز چه می‌دانید؟ کدام میوه های پاییزی طبع گرم و کدام میوه های فصل پاییز طبع سرد دارند؟ خواص میوه های پاییزی برای قلب مفیدند؟ مفیدترین میوه های پاییزی برای سلامتی کدامند؟ شیوه مصرف میوه های فصل پاییز و کلی سوال دیگر! در جدیدترین مطلب وبلاگ سان میوه به معرفی اسامی محبوب ترین میوه های سومین فصل سال می پردازیم!

نمیدانم شما جزء کدام دسته از آدم‌ها هستید، مثل جناب اخوان ثالث، آنقدر شیفته‌‌ی پاییز هستید که آن را “پادشاه فصل‌ها” می‌نامید، یا مثل جناب شهریار آن را فصل غم و مرگ می‌دانید؟ اما این را مطمئن هستم که همه‌ی شما، عاشق میوه‌ های پاییزی هستید. جدا از قدرت بی‌نظیر فصل پاییز در ایجاد حس عاشقی و شاعری، توانایی به بار نشاندن میوه‌هایِ عجیب دلبر و خوشمزه، در دل پوست انداختن طبیعت، آن را مرموزتر از فصل‌های دیگر ساخته است. بیایید امسال با خرید میوه‌ های پاییزی از تره بار سان میوه، مثل اجدادمان به استقبال ماه مهر برویم و در روز مهر، جشن مهرگان بگیریم و در پایان آن جشن یلدا؛ در ادامه مطلب با معرفی اسامی معروف ترین و محبوب ترین میوه های فصل پاییز یکی از مفصل ترین مطالب وبلاگ سان میوه را خواهیم داشت.

نام میوه‌ های پاییزی

در این متن قرار است که با خواص میوه های پاییزی مطابق لیست زیر آشنا شوید:

  • انار و اثرات عالی آنتی اکسیدان قوی آن در زیبایی و سلامت
  • گلابی و مزایای آن در دوران بارداری
  • سیب و درمان اضطراب
  • قره قاط و  درمان عفونت ادرار
  • انجیر و قدرت عجیب آن در جلوگیری از پوکی استخوان
  • انگور و تضمین سلامتی پوست و مو
  • گوآوا و کاهش وزن
  • کامکوات و تقویت سیستم ایمنی
  • پشن فروت و جلوگیری از آلزایمر
  • خرمالو و بهبود گردش خون
  • به و چربی سوزی
  • نارنگی، آرام بخش ارگانیک

خواص میوه های پاییزی

معرفی میوه های پاییزی: معروفترین میوه های فصل پاییز کدامند؟

برای اینکه جشنواره‌ی پاییزی زیبا و باشکوهی داشته باشید، لیستی از میوه‌ های پاییزی برایتان تدارک دیده‌ایم. البته که به لطف پرورش گلخانه‌ای، انواع و اقسام میوه‌ها را می‌توان در فروشگاه‌ها و میوه فروشی‌های مختلف، بصورت تازه، منجمد یا خشک شده پیدا کنید، اما میوه‌ ی نوبرانه‌ ی پاییز و البته هر فصلی، جای خود را دارد. (به مطلبی که درباره خواص میوه تازه نوشتیم مراجعه کنید.)

میوه های پاییزی کدامند؟

معرفی میوه های پاییزی: 1. انار گل سر سبد میوه‌های فصل خزان

تاجی که بر روی سر انار قرار گرفته است از همان اول این میوه را یک میوه‌ی خاص و ویژه ساخته است. انا را با آن ظاهر سرخ فام و دانه‌های یاقوتی زیباش، باید هم میوه‌ی فصل عشاق باشد. انار، یکی از مفیدترین میوه‌های روی زمین است. هر ترکیبی از مواد عالی و معدنی که از گیاهان انتظار دارید، در این میوه‌ی زیبا جمع است. انار بخاطر وجود دو آنتی اکسیدان منحصر به فرد، در صنعت پزشکی همانند الماس می‌درخشد.

تخفیف خرید از سان میوه

یکی آنتی اکسیدان قدرتمند پونیکالاگینز است، که به وفور در آب انار و حتی در پوست آن یافت می‌شود و دیگری اسید پونیکیک که در هسته‌ی آن قرار دارد و بخاطر همین ماده، روغن هسته انار ارزشمند است. وجود این دو ماده، انار را به یک داروی طبیعی همه فن حریف تبدیل کرده است. از حفاظت قلب و ریه گرفته تا کلاژن سازی در پوست و مو، درمان آرتروز، کمک به اختلال نعوظ، مبارزه با عفونت‌های باکتریایی و قارچی و کمک به افزایش حافظه یک لیست کوتاه از فواید استفاده از انار است.

معرفی میوه های پاییزی: 1. انار

  • نحوه‌ی انتخاب میوه پاییزی انار

انارهایی را انتخاب کنید که رنگ روشن و پوست شفافی داشته باشند. معمولا انارهای سنگین آبدارتر هستند.

نحوه‌ی انتخاب میوه پاییزی انار

  • نحوه‌ی نگهداری میوه های پاییزی: انار

انار در صورتیکه دان نکرده باشد، معمولا، تا دو ماه درون یخچال سالم می‌ماند. انار دان شده را می‌توان در فریزر به مدت شش ماه نگهداری می‌کنند. اقوام شمالی ایران در این کار متخصص هستند. (در اینباره به مطلبی که درباره عجیب ترین میوه های دنیا نوشته ایم مراجعه کنید.)

نحوه‌ی نگهداری میوه های پاییزی: انار

  • نحوه‌ی مصرف میوه پاییزی انار

آب انار، سس انار، رب انار، درست کردن غذاهایی نظیر مرغ و ماهی شکم پر با انار و همینطور تهیه سالاد انار، از موارد استفاده از این میوه‌ی مفید پاییزی است. با انار، راحت‌تر می‌توان دلگیری پاییز را تحمل کرد. در کل جهان، ما ایرانی‌ها بخاطر تهیه‌ی خوردنی‌های متنوع با انار شهره هستیم.

نحوه استفاده از انار در فصل پاییز

معرفی میوه های پاییزی: 2. گلابی شاه میوه طبیعت

گلابی میوه‌‌ی زنگوله شکل خوشمزه‌ای است که بخاطر فواید زیادی که دارد بنام شاه میوه معروف است. از برخی فواید عالی گلابی، می‌توان بصورت خلاصه به موارد زیر اشاره کرد:

میوه های پاییزی: 2. گلابی

  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش با میوه پاییزی گلابی

گلابی منبع عالی فیبر محلول و نا محلول است. این فیبرها با نرم شدن و حجیم شدن مدفوع به حرکات منظم روده برای هضم بهتر، کمک می‌کند. فیبرهای محلول، باکتری‌های موجود در روده را تغذیه می‌کند، بنابراین به عنوان یک منبع پربیوتیک، نتیجه‌ی عالی در پی دارد.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش با گلابی یک میوه پاییزی محبوب

  • تقویت سیستم ایمنی بدن با میوه فصل پاییز: گلابی

گلابی سرشار از آنتی اکسیدان (ویتامین C) است، بنابراین می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن، حسابی شما را در برابر ویروس‌ها قدرتمند کند. (به مطلبی که درباره بهترین میوه های برای درمان کرونا نوشتیم مراجعه کنید.)

تقویت سیستم ایمنی بدن با میوه فصل پاییز: گلابی

  • نحوه‌ی انتخاب میوه پاییزی گلابی

در هنگام خرید،گلابی‌هایی را انتخاب کنید که معطر و پوست شفافی داشته باشند. بهترین روش برای انتخاب یک گلابی رسیده، فشردن گردن آن است. اگر لطیف باشد، معلوم می‌شود که گلابی حسابی شیرین و آبداری است. هیچ دقت کرده‌اید که گلابی خیلی شبیه به فرم رحم است؟ این میوه دارای تمامی مواد مورد نیاز برای بانوان است. از حفظ طراوت و زیبایی پوست و مو گرفته تا بارداری سالم و افزایش شیر در دوران شیردهی بسیار مفید است. اسید فولیک، همان ماده‌ای که اکثر خانم‌های باردار برای سلامت جنین به آن نیاز دارند و ندرتا در تمامی مواد غذایی یافت شود، به مقدار زیاد در گلابی وجود دارد. از آنجاییکه گلابی آلرژی‌زا نیست، خانم‌ها باردار می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کرده و اسید فولیک مورد نیاز جنین را فراهم کنند.

نحوه‌ی انتخاب میوه پاییزی گلابی

  • نحوه‌ی نگهداری میوه های پاییزی: گلابی

معمولا گلابی‌ها دو دسته‌اند، یا خیلی نرم که باید سریعا مصرف شوند، چون در بهترین شرایط بیشتر از یک یا دو روز باقی نمی‌ماند؛ یا کال هستند، این مدل گلابی‌ها را باید در دمای اتاق بگذارید تا کاملا رسیده شوند. اگر می‌خواهید با گلابی کوتکل یا سالاد میوه درست کنید، گلابی‌های سفت بهترین گزینه هستند.

نحوه‌ی نگهداری میوه های پاییزی: گلابی

  • نحوه‌ی مصرف میوه پاییزی گلابی

گلابی برای درست کردن کنسرو میوه، گزینه‌ای منحصر به فرد است. با مخلوطی از گلابی، دارچین و مویز، یک دسر با طبیعت گرم  درست کنید.

نحوه‌ی مصرف میوه پاییزی گلابی

معرفی میوه های پاییزی: 3. سیب سرآمد خانواده‌ی بزرگ میوه‌ها

سیب قرمز سرآمد خانواده‌ی بزرگ و خوشمزه‌ی میوه‌ها است و نیازی به معرفی ندارد. این میوه که معمولا در تمامی فصل‌ها در اندازه‌ و رنگ‌ها مختلف موجود است، به طرز عجیبی در حمایت از سلامتی ما تأثیر گذار است. سیب مملو از یک آنتی اکسیدان قدرتمندی به نام ویتامین A است. خیلی از خانم‌ها بخاطر اینکه پوستی شفاف و جوان داشته باشند، به قرص‌هایی که حاوی ویتامین A هستند رو می‌آورند که به شدت سلامتی کبد را تهدید می‌کند.

اما در عوض، با مصرف روزی یک سیب، می‌توانند نه تنها از سلامت پوست و مو، بلکه از سلامت کل بدن پشتیبانی کنند. از قدیمی‌ها زیاد شنیده‌ایم که اگر عصبی هستید یا اضطراب بر شما مستولی شده، شربت سیب و گلاب میل کنید، این شربت معجزه می‌کند. سیب بخاطر وجود ویتامین B1، بسیار آرام بخش است، حتی بوی آن می‌تواند تأثیر خوبی روی روحیه شما داشته باشد. سیب منبع ویتامین C است. تقویت سیستم ایمنی، کلاژن سازی، مبارزه با رادیکال‌های آزاد، از فواید بی‌نظیر سیب است.

میوه های پاییزی: 3. سیب

  • نحوه‌ی انتخاب میوه پاییزی سیب

در هنگام خرید سیب، آن‌هایی را انتخاب کنید که پوست شفاف و بدون لکه داشته باشند. یکی از راه‌هایی که می‌توان در انتخاب سیب سالم پیشنهاد داد، لمس کردن و فشار دادن آن است، اگر سیب‌ها نرم بودند و گوشته‌ی آن بطور قابل ملاحظه‌ای فرو رفت، آن‌ها را انتخاب نکنید.

نحوه‌ی انتخاب میوه پاییزی سیب

  • نحوه‌ی نگهداری سیب پاییزی

سیب‌ها میوه‌های مهربان و سازگاری هستند. اگر آن‌ها را درون یک سبد و بدون هیچ در پوشی در یخچال نگهداری کنید، تا 5 الی 6 روز هم دوام می‌آورند. اما بهتر است که آن‌ها را درون یک کیسه نایلونی که روی آن منافذی برای عبور و مرور هوا گذاشته‌اید یا درون یک کیسه نخی درون یخچال نگهدارید، با این روش، بهتر و باطراوت‌تر می‌مانند.

نحوه‌ی نگهداری سیب پاییزی

  • نحوه‌ی مصرف سیب پاییزی

خیلی از افراد به دلایل مختلف مثل بافت سفت، جویدن سخت یا اندازه‌ی بزرگ آن چندان میلی به خوردن سیب ندارند. بنابراین باید با راهکارهای مختلف خودتان را از فواید زیاد آن دور نکنید. سیب را بپزید، در یک مقدار آب بگذارید حدود نیم ساعت بجوشد، اگر چند قطره آب لیمو نیز در آن آب اضافه کنید که دیگر محشر می‌شود.

نحوه‌ی مصرف سیب پاییزی

معرفی اسامی میوه های پاییزی: 4. قره قاط میوه جنگل‌های خزان زده

قره قاط یا قره قات یک میوه‌ی جنگلی است که در اویل فصل پاییز به وفور یافت می‌شود. قره قارت را بومی‌ها نوعی زغال اخته می‌دانند. قره قات در جنگل‌های اروپای غربی رشد می‌کند. این میوه سرخ رنگ است و شبیه به انگور فرنگی است. این میوه در کشورهای اروپایی بصورت مربا با قیمتی گران به فروش می‌رسد. در فروشگاه‌های ایران نیز می‌توانید قره قاط را بصورت خشک شده خریداری کنید.

تخفیف خرید از سان میوه

این میوه در کنترل فشار خون بسیار مؤثر است و خیلی از کارشناسان طب سنتی اعتقاد دارن که با مصرف آن بصورت منظم، مشکل فشار خون ممکن است کاملا رفع شود. یکی دیگر از فواید قره قاط که اروپاییان را شیفته‌ی آن کرده است، قدرت عجیب آن در کاهش خطر عفونت مجاری ادراری است. قره قاط دارای مواد مغذی بنام پروآنتوسیانیدین است که مانع چسبیدن باکتری‌ها به مجاری اداراری و مثانه می‌شود، در نتیجه خیلی زود عفونت ادراری را حل می‌کند. دم کرده‌ی قره قاط، برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی و همانطور که گفته شد کنترل فشار خون استفاده می‌شود.

معرفی اسامی میوه های پاییزی: 4. قره قاط

  • نحوه‌ی انتخاب میوه پاییزی قره قاط

از آنجاییکه این میوه بصورت خشک شده در ایران در دسترس است، بهتر است از نوع بسته بندی شده‌ی آن از مراکز معتبر تهیه شود.

نحوه‌ی انتخاب میوه پاییزی قره قاط

  • نحوه‌ی مصرف قره قاط پاییزی

دمنوش قره قاط شبیه به دم کردن چای است، یک قاشق چای خوری قره قاط، مقداری آب بریزید که کاملا روی آن را پوشاند و دانه‌ها در آن معلق شوند. بعد حدود 10 الی 15 دقیقه اجاز دهید که دم بکشد.

نحوه‌ی مصرف قره قاط پاییزی

معرفی اسامی میوه های پاییزی: 5. انجیر؛ مکمل زیبایی

انجیر یک میوه‌ی معجزه آسا است که برخی از آن‌ها در تابستان و برخی دیگر در پاییز به بار می‌نشینند. بنابراین چند ماهی می‌توانید از انجیر تازه‌‌ی خوش مزه‌ و مفید بهره‌مند باشید. این میوه برای سلامت گوارش، تغذیه و تقویت روده‌ها یک داروی اثر بخش و قدرتمند است. انجیر سرشار از آنتی اکسیدان است، به همان میزان که رنگ تیره‌ی آن در میان سایر میوه‌ها چشم‌گیر است به همان اندازه در حفاظت از زیبایی و سلامت شما، تأثیرگذار است. همینطور انجیر مملو از کلسیم و پتاسیم است. این میوه، برای داشتن استخوان‌های قوی و سالم در کودکان و برای جلوگیری از پوکی استخوان در بزرگسالان یک میوه‌ی حیاتی است. (به مطلبی که درباره بهترین میوه ها برای درمان کم خونی نوشتیم نیز مراجعه کنید.)

معرفی اسامی میوه های پاییزی: 5. انجیر؛ مکمل زیبایی

  • نحوه‌ی انتخاب میوه پاییزی انجیر

انجیرها دارای پوست نازک و لطیفی هستند. برای خرید انجیر، آن‌هایی را انتخاب کنید که بوی ترشیدگی ندهند و پوستی سالم داشته باشند. رنگ بنفش انجیر، نشان از قدرت بالای آن در تأمین سلامتی است.

نحوه‌ی انتخاب میوه پاییزی انجیر

  • نحوه‌ی نگهداری انجیر پاییزی

معمولا انجیر تازه را به سرعت بعد از خرید، نهایتا تا یکی دو روز باید میل کرد. اما اگر کال و سالم باشند، حداکثر تا هفت روز در یخچال دوام می‌آورند.

نحوه‌ی نگهداری انجیر پاییزی

  • نحوه‌ی استفاده انجیر

طعم شیرین و بافت لطیف، انجیر را برای تهیه انواع دسرها مناسب می‌سازد. انجیر را می‌توانید بصورت خام بر روی تارت یا سالاد قرار دهید.

نحوه‌ی استفاده از انجیر پاییزه

معرفی میوه های پاییزی: 6. انگور ضامن سلامتی و زیبایی

انگور؛ فرقی نمیکند انگور مهره باشد یا انگور سفید بی دانه یا انگور قرمز بی دانه، سرشار از مواد مغذی، مخصوصا منبع ویتامین C و k است. آن‌ها مملو از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتند برای جلوگیری از بیماری‌های مزمن به حساب می‌آیند. آن‌هایی که به انگورها آلرژی ندارند، به راحتی می‌توانند از خواص عالی انگورها بهره‌مند شوند. سلامت قلب، کنترل قند خون، جلوگیری از انواع سرطان از خواص بی‌نظیر انگورها است. انگور با زیبایی خارق العاده‌ای که دارد یک میوه‌ی عالی برای تأمین سلامتی پوست و مو به حساب می‌آید و در اکثر لوازم بهداشتی و مراقبتی از عصاره‌ی انگور استفاده می‌شود.

معرفی میوه های پاییزی: 6. انگور ضامن سلامتی و زیبایی

  • نحوه‌ی انتخاب میوه پاییزی انگور

برای خرید انگور، انگوری را انتخاب کنید که درخشان باشد و دانه‌های آن محکم‌تر به ساقه چسبیده باشند. انگورها انواع مختلفی دارند، و انتخاب آن بنا بر سلیقه متفاوت است. اما در کل میوه‌هایی که پر رنگ هستند، آنتی اکسیدان بیشتری دارند. (به مطلبی که درباره بهترین میوه ها برای سلامت قلب نوشته ایم مراجعه کنید.)

نحوه‌ی انتخاب میوه پاییزی انگور

  • نحوه نگهداری انگور پاییزه

اگر انگورها را به مقدار زیادی خریداری کرده‌اید، آن‌ها بصورت نشسته درون یک کیسه نخی، می‌توانید به مدت یک هفته یا بیشتر از آن درون یخچال نگهداری کنید.

نحوه نگهداری انگور پاییزه

  • نحوه‌ی مصرف انگور پاییزی

حبه‌های انگور را برای آماده کردن یک میان وعده‌ی مهیج فریز کنید. آن‌ها در سالادها و دسرها بریزید. اگر دوست دارید که یک چاشنی متفاوت داشته باشید، حبه‌های انگور را با روغن زیتون، نمک، فلفل و آویشن تازه تفت دهید.

نحوه‌ی مصرف انگور پاییزی

معرفی میوه‌ های پاییزی: 7. گواوا و کاهش وزن

گواوا یکی از میوه‌های محبوب استوایی است که در اواسط پاییز در دسترس است. این میوه بنا به نوع گونه، به رنگ سبز و زرد یا سرخ و سفید یافت می‌شود. این میوه با وجود مواد معدنی فراوان جزو میوه‌های مغذی در آمریکا به حساب می‌آید. از فواید آن می‌توان به رفع مشکلات گوارشی، کمک به کاهش وزن، اثرات ضد سرطانی و همینطور تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد.

معرفی میوه‌ های پاییزی: 7. گواوا و کاهش وزن

  • نحوه‌ی انتخاب میوه پاییزی گواوا

برای خرید گواوا، سعی کنید که آن‌هایی را انتخاب کنید که رنگ زردی داشته و عاری از لکه و کبودی باشد. گاهی اوقات، گواواهای رسیده صورتی رنگ هستند. اما در کل اگر گواوای تازه و رسیده می‌خواهید کمی گوشته‌ی نرمی دارد. در ضمن از نظر عطر نیز نشان می‌دهد که این میوه رسیده و تازه است.

نحوه‌ی انتخاب میوه پاییزی گواوا

  • نحوه نگهداری گواوا

گواوا را درون زیپ کیپ بصورت کاملا فشرده، درون یخچال نگهداری کنید. البته می‌توانید گواوا را بصورت ورقه ورقه شده، داخل فریزر نگهدارید.

نحوه نگهداری گواوا

  • نحوه‌ی مصرف گواوا

به صورت خام، دمنوش، آب میوه قابل استفاده است. گواوا برای رفع خستگی بسیار عالی است. یک قطره آب لیمو با یک برش از این میوه می‌تواند در کنار صبحانه یک ایده‌ی خاص برای بالا بردن انرژی باشد.

نحوه‌ی استفاده از گواوا

اسامی میوه‌ های پاییزی: 8. کامکوات پرتقال مینیاتوری

کامکوات، یکی از دلرباترین نوع از میوه‌های پاییزی است. این میوه منبع غنی از ویتامین C است. این میوه‌ی مینیاتوری، سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی است که حال شما را حسابی در روزهای دلگیر پاییزی جا می‌آورد. با مصرف کامکوات سیستم ایمنی تقویت می‌شود، بنابراین شما را در برابر سرماخوردگی‌های پاییز ایمن می‌کند. جالب است بدانید که میوه کامکوات به عنوان یک میوه‌ی مناسب ضد چاقی است. یعنی با یک رژیم کنترل شده، می‌تواند کاهش رشد سلول‌های چربی در بدن شود. (به مطلبی که درباره بهترین میوه ها برای بیماران دیابتی نوشته‌ایم مراجعه کنید.)

اسامی میوه‌ های پاییزی: 8. کامکوات پرتقال مینیاتوری

  • نحوه‌ی انتخاب میوه پاییزی کامکوات

برای خرید کامکوات، آن‌هایی را انتخاب کنید که سفت باشند و رنگ پوست آن نارنجی پر رنگ باشد. کامکواتی که نرم باشد، قابل مصرف نیست.

نحوه‌ی انتخاب میوه پاییزی کامکوات

  • نحوه‌ی نگهداری کامکوات

کامکوات را درون کیسه پلاستیکی در یخچال نگهدارید.

نحوه نگهداری کامکوات

  • نحوه‌ی مصرف کامکوات

تهیه مربای کامکوات یکی از ایده‌های عالی است، شما می‌توانید هر زمان که هوس کردید یا مهمان ویژه داشتید، از میوه کامکوات استفاده کنید. همینطور می‌توانید کامکوات را در کیک یا انواع شیرینی استفاده کنید.

نحوه استفاده از کامکوات

اسامی میوه های پاییزی: 9. پشن فروت و جلوگیری از آلزایمر

پشن فروت که بنام گراندیلا نیز خوانده می‌شود میوه‌ی بومی اهالی آمریکای جنوبی است که در حال حاضر طرفداران زیادی در اطراف جهان دارد. پشن فروت همانند سایر میوه‌های دیگر سرشار از آنتی اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین‌ها است. یکی از ویژگی‌های عالی پشن فروت، وجود پتاسیم و فولات است که به شدت موجب بهبود عملکر مغز برای جلوگیری از آلزایمر و همینطور یک ماده‌ی غذایی ضد اضطراب است. (به مطلبی که درباره عجیب ترین میوه های دنیا نوشته‌ایم مراجعه کنید.)

اسامی میوه های پاییزی: 9. پشن فروت و جلوگیری از آلزایمر

  • نحوه‌ی انتخاب میوه پاییزی پشن فروت

برای خرید پشن فروت، میوه‌ای را انتخاب کنید که رنگ تیره‌ای داشته باشد. پشن فروت‌هایی که پوسته‌های چین و چروک داری هستند، نسبت به پشن فروت‌هایی که پوست صافی دارند، بسیار خوشمزه‌تر و شیرین‌تر هستند.

نحوه‌ی انتخاب میوه پاییزی پشن فروت

  • نحوه‌ی نگهداری پشن فروت

پشن فروت را درون کیسه‌ی پلاستیکی درون یخچال نگهدارید. با این شرایط، می‌توانید پشن فروت را تا یک ماه هم نگهدارید.

نحوه‌ی نگهداری پشن فروت

  • نحوه‌ی مصرف پشن فروت

برای مصرف پشن فروت، قسمت بالایی آن را همانند یک تخم مرغ آب پز خرد کنید و از آب میوه خوشمزه‌ی آن لذت ببرید.

نحوه‌ی استفاده از پشن فروت

معرفی میوه های پاییزی: 10. خرمالو با آن طعم گس و شیرینش!

خرمالو میوه‌ی اواخر پاییز است و هر جوری که هست خودش را برای جشن یلدا می‌رساند. خرمالو منبع خوبی از ویتامین‌های A و C و منبع عالی منگنز است. این میوه به بهبود عالی گردش خون کمک می‌کند. خرمالو، در کاهش ابتلا به بیماری‌های مزمن، مثل سرطان و سکته‌ی قلبی بسیار میوه‌ی درجه یکی است.

معرفی میوه های پاییزی: 10. خرمالو با آن طعم گس و شیرینش!

  • نحوه‌ی انتخاب میوه های پاییزی: خرمالو

صرف نظر از تنوعی که دارند، برای خرید خرمالو، به دنبال آن‌هایی باشید که پوستی صاف، شفاف و بدون ترک داشته باشند. خرمالوی رسیده که کاملا نرم است را بهتر است زمانی بخرید که قصد دارید به زود آن‌ها را مصرف کنید، در غیر اینصورت آن‌هایی را انتخاب کنید که نیمه رسیده هستند.

نحوه انتخاب خرمالو

  • نحوه‌ی نگهداری میوه های پاییزی: خرمالو

اگر خرمالوها نرسیده باشند، باید آن‌ها را در دمای اتاق نگهدارید تا رسیده شوند. پس از رسیدن، بهتر است آن‌ها را درون یک ظرف سر باز در کشوی یخچال نگهدارید.

نحوه نگهداری از خرمالو

  • نحوه‌ی مصرف خرمالو

خرمالوها را اکثرا تازه تازه و خام مصرف می‌کنند، البته که جدیدا خرمالوی خشک شده هم برای دوستداران این میوه وارد بازار شده است. در برخی موارد آن‌ها را که کمی بافت سفتی دارند در سالاد میوه اضافه می‌کنند.

نحوه‌ی استفاده از خرمالو

معرفی میوه های پاییزی: 11. به خوش عطرترین میوه‌ی پاییزی

به یکی دیگر از میوه‌های خوشرنگ و لعاب پاییزی است که عطرش آدم را دیوانه می‌کند. به میوه‌ی محبوب افرادی است که می‌خواهند وزن کم کنند. این میوه بسیار مغذی است و در عین حال کالری کمی دارد. به منبع عالی فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. گویی که طبیعت به پشتیبانی وجود به، به خواب رفته است. هر آنچه که از یک میوه انتظار دارید، در وجود به یافت می‌شود. (در اینباره به مطلبی که درباره گران ترین میوه های جهان نوشته‌ایم مراجعه شود.)

معرفی میوه های پاییزی: 11. به خوش عطرترین میوه‌ی پاییزی

  • نحوه‌ی انتخاب میوه پاییزی به

در هنگام خرید به، آن‌هایی را انتخاب کنید که سفت و بدون چین و چروک باشند. علائم کوچک روی پوست آن، زیاد روی طعم میوه تأثیر ندارد.

نحوه‌ی انتخاب میوه پاییزی به

  • نحوه‌ی نگهداری به

به را می‌توان تا حدود دو هفته در یخچال نگهداری کرد. اگر می‌خواهید بیشتر از آن محافظت کنید، آن‌ها را درون کیسه‌ی پلاستیکی بپیچید. به، همانند سیب، از خود گاز اتیلن ساطع می‌کند که در روند رشدش تأثیر دارد.

نحوه نگهدای به

  • نحوه‌ی مصرف به

مربای به و همینطور غذای خوشمزه به پلو از گزینه‌های معروف استفاده از به است. همانطور که می‌دانید دانه‌های به برای درمان سرفه بسیار مؤثر هستند. به دانه اگر درون کمی آب قرار بگیرد، وقتی کمی لعاب داد آن‌ها به آرامی بجوید. با مصرف چند وعده اثرات آن را متوجه خواهید شد.

نحوه استفاده از به

معرفی میوه‌ های پاییزی: 12. نارنگی میوه‌ی محبوب دوران بچگی

نارنگی‌ میوه‌های وفاداری هستند. آن‌ها از اوایل پاییز تا اواخر زمستان با ما می‌مانند. نارنگی بخاطر پوست گرفتن آسان، میوه‌ی محبوبی است. اولین ویژگی نارنگی که نظرم را به خود جلب کرد، قابلیت آن در ایجاد حس آرامش است. این میوه به دلیل وجود بتاکاروتن بالا و مقادیر زیاد ویتامین A یک میوه‌ی آرام بخش و تسکین بخش است. نارنگی منبع عالی فسفر و پتاسیم است. بهبود گردش خون از جمله مواردی است که انسان را به مصرف آن مشتاق می‌کند.

میوه‌ های پاییزی: نارنگی میوه‌ی محبوب دوران بچگی

  • نحوه‌ی انتخاب میوه های پاییزی: نارنگی

برای خرید نارنگی، آن‌هایی را انتخاب کنید که پوست صاف و یکدستی دارند. هر چقدر نارنگی سنگین‌تر باشد، نشان می‌دهد که آبدارتر و شیرین‌تر است.

نحوه‌ی انتخاب میوه های پاییزی: نارنگی

  • نحوه‌ی نگهداری نارنگی

نارنگی‌های میوه‌های سازگاری هستند، بطوریکه اگر در دمای اتاق هم بمانند، تا یک هفته همچنان تر و تازه هستند. اما برای حفظ طعم و نگهداری طولانی مدت، آن‌ها را درون کیسه پلاستیکی داخلی یخچال نگه دارید.

نحوه نگهداری نارنگی

  • نحوه‌ی مصرف نارنگی

نارنگی‌ها بخاطر طعم، عطر و رنگ زیبایی که دارند در درست کردن اسموتی، کیک و شیرینی بسیار مورد توجه آشپزها قرار می‌گیرند.

نحوه‌ی استفاده از نارنگی

خرید میوه های پاییزی از میوه فروشی آنلاین سان میوه

میوه‌ های پاییزی سرشار از مواد مغذیِ مناسب فصل سرما هستند. با سفارش خرید انواع میوه های پاییزی از میوه فروشی آنلاین سان میوه وقت بیشتری را در شب نشینی‌های شب‌های طولانی فصل خزان کنار دوستان و خانواده بگذرانید. امیدواریم این مطلب هم مانند مطالب پیشین وبلاگ سان میوه برای شما مفید واقع شده باشد. همواره تلاش کرده‌ایم درباره محبوب ترین میوه های دنیا مطالب کاربردی بنویسیم. بزودی با مطالب جدیدتر به سراغ شما مخاطبان خواهیم آمد.

منبع

مقالات مرتبط

نظرات