محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: معرفی 60 میوه پرطرفدار در جهان + عکس

تخفیف خرید از سان میوه

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا از نظر شما کدام هستند؟ شما کدام میوه را بیشتر از همه دوست دارید؟ انواع مختلفی از میوه‌ها در جهان وجود دارد که شاید هیچ‌کدام از ما تا حالا ندیده باشیم. میوه‌ها از محبوب‌ترین خوردنی‌ها در سراسر جهان هستند و این به خاطر طعم، راحتی مصرف و خواص فراوان آنها مانند فیبر و انواع ویتامین‌ها است. میوه‌ها عمدتا از آب تشکیل شده‌اند و خوردن مقداری از آنها باعث رفع تشنگی و گرسنگی می‌شود.

از راه‌های مختلفی می‌توان از خواص این خوشمزه‌های پرخاصیت بهره‌مند شد، روش‌هایی مانند تهیه‌ی اسموتی، شربت، بستنی و همینطور تهیه‌ی کیک شیرینی. میوه‌ها منبعی مناسب برای تامین انرژی بدن هستند و به همین خاطر می‌توان از آنها به عنوان یک میان‌وعده‌ی سالم استفاده کرد. در ادامه‌ی این مطلب تصمیم داریم به معرفی محبوب‌ترین میوه‌ها در دنیا (The most popular fruits in the world) بپردازیم تا با دنیایی از میوه‌های آشنا و ناآشنا در سراسر دنیا آشنا شوید.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 1. میوه کوکونا (Cocona)

کوکونا یکی از میوه‌های استوایی است که در آمریکای جنوبی و منطقه‌های کوه آند رشد می‌کند. این میوه که شاید آن را از نزدیک ندیده باشید با پوست نازک و در عین حال سفت و طعم میوه‌ای و ترش شناخته می‌شود. گوشت میوه‌ی کوکونا بسیار مشابه گوشت گوجه فرنگی است و اغلب از آن برای تهیه‌ی سس، آب میوه، بستنی و دسر استفاده می‌شود. این میوه که یکی از پرطرفدارترین میوه‌های دنیا است منبعی غنی از ویتامین B5 و آهن است که آن را به عنوان یک ماده‌ی غذایی سالم، خوش طعم و همه کاره برای استفاده‌های متنوع در آشپزی و شیرینی‌پزی می‌سازد.

محبوب‌ترین میوه‌های دنیا - کوکونا

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 2. آناناس سیاه آنتیگوآ (Antigua Black Pineapple)

آناناس یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در جهان با خاصیت‌های درمانی زیاد است که طرفداران زیادی دارد. آناناس سیاه آنتیگوآ یکی از شیرین‌ترین آناناس‌های جهان است که در در درجه‌ی اول در ساحل جنوب غربی جزیره‌ی آنتیگوآ رشد می‌کند. عطر و طعم شیرین این آناناس به خاطر نوع خاص خاک و میزان بارندگی مناسب است که باعث می‌شود قند این میوه بالاتر از سایر انواع آناناس باشد. فیبر و اسیدیته‌ی این میوه بسیار کم است. بافت آن ترد و هسته‌ی آن خوراکی است و گوشت آن دارای رنگ زرد طلایی است که این میوه را متمایز می‌سازد.

آناناس سیاه آنتیگوآ یکی از محبوب ترین میوه ها در دنیا

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 3. انار ارمنی (Armenian Pomegranate)

از محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا می‌توان به انار اشاره کرد. میوه‌ای خاص و خوش طعم که دارای خواص بسیار زیادی نیز هست. انار ارمنی از میوه‌های بومی مناطق کوهستانی ارمنستان محسوب می‌شود و میوه‌ی یک درخت پربرگ یا درختچه است. انار با سر تاج مانند و شکل گرد و کروی خود دارای پوستی ضخیم و قرمز رنگ است که صدها دانه‌ی کوچک آب‌دار، قرمز و براق را که دارای هسته‌های کوچک سفید هستند در خود پنهان می‌کند.

دانه‌های انار با عطر و طعم ملایم و شیرین به طور دسته‌ای در غشاهای نازک سفید یا زردی با طعم نسبتا تلخ قرار دارند. انار ارمنی سال‌های زیادی است که به صورت وحشی و یا کشت در خاک ارمنستان رشد می‌کند و در زبان ارمنی نیز به آن «نار» گفته می‌شود. اگر می‌خواهید در مورد محبوب‌ترین میوه‌ها در فرهنگ‌های مختلف بدانید باید بگوییم که انار یا نار نماد کشور ارمنستان است و ارامنه دانه‌های قرمز و درخشان این میوه را نماد افزایش، اطمینان و شکوفایی می‌دانند.

انار ارمنی (Armenian Pomegranate) - یکی از مجبوب ترین میوه های دنیا

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 4. سیب اسپارتان (Spartan apple)

اسپارتان یک نوع سیب کانادایی است که در سال 1936 در بریتیش کلمبیا توسط دکتر آر.سی. پالمر کشت و توسعه یافت. هویت این میوه هنوز ناپیدا است و تمام آنچه در مورد سیب اسپارتان می‌دانیم این است که این سیب‌ها پیوندی از مکینتاش و یک نوع سیب ناشناخته هستند. سیب اسپارتان به رنگ قرمز متمایل به بنفش تیره است و گوشت این میوه سفید و بافت آن بسیار آب‌دار است. طعم سیب اسپارتان، شیرین، ترش و خوش عطر است اما اگر در مکانی خنک نگهداری شوند طعم آن‌ها شیرین‌تر نیز می‌شود. سیب اسپارتان در فصل پاییز و اوایل زمستان در بازار یافت می‌شود و از آن به طور معمول در پخت و پز و تهیه‌ی دسرها استفاده می‌شود زیرا گوشت آن پس از پخته شدن نیز بافت خود را به خوبی حفظ می‌کند.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 4. سیب اسپارتان (Spartan apple)

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 5. هلوی نائوسا (Rodakina Naoussas)

انواع مختلفی از هلو در یونان رشد می‌کند و هلو یکی از پرطرفدارترین انواع میوه در یونان و سایر کشورهای جهان است. اگرچه مبدا این میوه کشور چین است اما آب و هوای عالی و شرایط خاکی مناسب همراه با کشت سیستماتیک، این میوه را به آب و هوای مدیترانه‌ای سازگار ساخته است و هلو به سرعت یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در کشور یونان و در تمام دنیا شد. زمانی که هلوها کاملا رسیده شدند برداشت می‌شوند و بلافاصله مورد بررسی قرار گرفته و بسته‌بندی می‌شوند تا تازگی و طراوت آنها حفظ شود. این میوه به خاطر عطر غنی و طعم شیرین طرفداران زیادی در یونان و کشورهای دیگر از جمله بازار اروپا و شبه جزیره‌ی عربستان دارد. این میوه سرشار از ویتامین و مواد معدنی از جمله ویتامین‌های گروه B، پتاسیم و آهن است و برای سلامت و استحکام استخوان‌ها، طراوت پوست و غیره بسیار مفید است.

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 5. هلوی نائوسا (Rodakina Naoussas)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 6. موز جزایر قناری (Plátano de Canarias)

موز قناری یکی از انواع موز است که در جزایر قناری رشد می‌کند. از ویژگی‌های بارز این نوع موز می‌توان به نقطه‌ها یا لکه‌های قهوه‌ای روی پوست زرد روشن آنها اشاره کرد که به خاطر فعالیت بیشتر آنزیم‌ها در این نوع میوه ایجاد می‌شود و باعث رسیده شدن سریع‌تر میوه می‌شود. این میوه‌ها بر اساس شکل دسته‌بندی می‌شوند و حداقل طول آنها 14 سانتی‌متر است. موز قناری طعمی شدید و شیرین دارد که به خاطر قند بالا و نشاسته‌ی کم آن است. از نظر خواص می‌توان گفت موز قناری یکی از مقوی‌ترین میوه‌های دنیا است که حاوی پتاسیم و فسفر بیشتر و سدیم و کلسیم کمتری نسبت به سایر انواع موز در جهان است.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 6. موز جزایر قناری (Plátano de Canarias)

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 7. آلو قطره طلای لورین (Mirabelles de Lorraine)

این نوع آلو که از قرن شانزدهم در منطقه‌ی لورن فرانسه کشت می‌شود، اندازه‌ی کوچکی دارد و رنگ آن زرد یا طلایی است. گوشت این میوه که یکی از میوه‌های دوست‌داشتنی در جهان است، نرم و با بافتی صاف و ظریف است و در قسمت خارجی، پوست آن دارای لکه‌های ریز متعددی است. آلو قطره طلا که معمولا به صورت تازه یا پخته شده به صورت مربا و پای خورده می‌شود در اواخر فصل تابستان برداشت می‌شود. نکته‌ی جالب در مورد این میوه این است که درون آنها هسته‌ای وجود ندارد و نیاز نیست پیش از مصرف یا پختن هسته‌ی آنها را جدا کرد. از این آلو بعلاوه می‌توان در تارت و سس نیز استفاده کرد و هنوز هم آشپزها دستورالعمل‌های جدیدی را بر اساس این آلوهای بی‌نظیر ابداع می‌کنند.

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 7. آلو قطره طلای لورین (Mirabelles de Lorraine)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 8. سیب ملکه یا کویین (Queen Apple)

کویین یکی از انواع سیب است که منشا و مبدا آن کشور نیوزیلند است. این سیب‌های درشت دارای رنگ قرمز هستند که لکه‌های کوچک کرمی رنگ روی آنها وجود دارد. بافت این میوه متشکل از ذرات ریز، ترد و بسیار آب‌دار است. سیب را می‌توان یکی از بهترین میوه‌های دنیا دانست. طعم سیب ملکه در حد متوسط شیرین است و می‌توان در آن طعم موز و هلو را نیز حس کرد. عطر آن سبک و میوه‌ای است و  در بازارهای آسیا بسیار پرطرفدار است. توصیه می‌شود این میوه را به صورت یک میان وعده‌ی سالم به صورت تازه، در سالاد و همینطور به صورت آب میوه مصرف کرد.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 8. سیب ملکه یا کویین (Queen Apple)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 9. سیب آمبروزیا (Ambrosia apple)

آمبروزیا یک نوع سیب است که از بریتیش کلمبیا سرچشمه گرفته است و در اوایل دهه‌ی 1990 کشف شد. این سیب دارای اندازه‌ی متوسط تا بزرگ است و پوست آن زرد طلایی با سایه‌های صورتی و زرد است. سیب آمبروزیا دارای گوشتی به رنگ زرد روشن است که بافتی ترد، لطیف و آب‌دار دارد. طعم آن شیرین با اسیدیته‌ی کم و طعمی عسلی است. این میوه در فصل پاییز برداشت می‌شود و در تهیه‌ی کیک، مافین، پای و تارت از آن استفاده می‌شود. البته سیب آمبروزیا را می‌توان به صورت خام هم مصرف کرد و یا تکه‌های کوچک این محبوب‌ترین میوه دنیا را به سالاد یا برگرها اضافه کرد.

محبوب‌ترین میوه‌های دنیا - سیب آمبروزیا

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 10. مرکبات والنسیا (Cítricos Valencianos)

مرکبات والنسیا شامل پرتقال، نارنگی و لیمو می‌شود که در استان‌های کاستلیون، والنسیا و آلیکانته کشت می‌شود. این مناطق در دنیا به خاطر سنت دیرینه‌ی پرورش مرکبات شناخته شده هستند. مرکباتی که در والنسیا کشت می‌شود به دلیل آب و هوای گرم مدیترانه‌ای دارای اسیدیته و شیرینی متعادلی هستند. ویژگی‌های خاک همراه با مهارت‌های فنی کشاورزان والنسیایی به تولید مرکباتی خوش طعم، با رنگ و رایحه‌ای شدید، کمک می‌کند. مرکبات کشت شده در این منطقه دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و هر میوه برای کوچک‌ترین نقص‌ها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ به همین خاطر از نظر محصولات برترین هستند.

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 10. مرکبات والنسیا (Cítricos Valencianos)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 11. دارابی یا گوآنشی می یو (Guanxi Mi You)

گوآنشی می یو یکی از انواع مرکبات بزرگ است که در شالیزارها، تپه‌ها و دشت‌های شانزده شهر و روستا در شهرستان پینگهه چین تولید می‌شود. در این مناطق میزان آفتاب بسیار زیاد است و روزهای آفتابی به تجمع ویتامین‌ها و اسیدها کمک می‌کند. در نتیجه این میوه دارای طعم ترش و شیرین برجسته‌ای است. دارابی در قسمت خارجی دارای شکل بیضی وارونه و پوستی ظریف، نازک و صاف است که رنگ نارنجی روشن دارد. قسمت داخلی این میوه گوشت آن است که لطیف، آب‌دار و دارای طعم شیرین و کمی سرکه مانند است.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 11. دارابی یا گوآنشی می یو (Guanxi Mi You)

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 12. خرمای دگلت نور (Deglet nour)

خرمای دگلت نور بومی کشور الجزایر است و یکی از رایج‌ترین انواع خرمای مصرفی در کل منطقه‌ی آفریقای شمالی به حساب می‌آید. این خرما از نظر اندازه کوچک و به رنگ عنبر است و با گوشت تقریبا شفاف، عطر و طعمی شیرین، مغزدار و کارامل مانند شناخته می‌شود. علاوه بر شمال آفریقا این میوه که یکی از پرخاصیت‌ترین میوه‌های دنیا است در اسرائیل و آمریکا نیز کشت می‌شود. اگر چه می‌توان دگلت نور را به صورت میان وعده‌ای شیرین همراه با چای یا قهوه مصرف کرد اما این میوه اغلب در بسیاری از سالادها، شیرینی‌ها و کیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 12. خرمای دگلت نور (Deglet nour)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 13. زردآلوی ملطیه (Malatya Kayısısı)

باغ‌های زردآلو علامت تجاری استان ملطیه در آناتولی شرقی است. این استان به عنوان تولیدکننده‌ی برتر زردآلو در جهان، زردآلوهای تازه و یا خشک شده برای سراسر کشور و یا صادرات تولید می‌کند. طعم زردآلوهای ملطیه از خاک حاصلخیز این استان است که از آب رودخانه‌ی پر آب فرات تغذیه می‌شود. زردآلوها بدون اضافه کردن گوگرد در فرآیند آن، به صورت طبیعی و با آفتاب خشک می‌شوند. این زردآلوهای خشک در باغ‌های خانوادگی تولید می‌شوند که هنوز هم به روش‌های سنتی عمل می‌کنند. به منظور ارتقای کیفیت زردآلوها و ترغیب تولیدکنندگان محلی برای ملاقات یکدیگر و خریداران علاقمند، تقریبا چهل سال است که جشنواره‌ای سالانه برای زردآلوی ملطیه برگزار می‌شود.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 13. زردآلوی ملطیه (Malatya Kayısısı)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 14. ماتوک (Matoke)

ماتوک یکی از انواع موز است که بومی کشور اوگاندا است. این نوع موز کوتاه‌تر از موزهای معمولی است و در نتیجه در قسمت میانی کمی ضخیم‌تر است. به خاطر وجود نشاسته‌ی زیاد، گوشت موز ماتوک نرسیده بسیار سفت است بنابراین لازم است این میوه پیش از مصرف جوشانده، بخارپز و یا تفت داده شود. اگر موزهای ماتوک کاملا رسیده باشند می‌توان آنها را مثل باقی میوه‌ها مصرف کرد اما از آنجایی که ماتوک به عنوان موز سبز پخته شده شناخته می‌شود این کار باعث هدر رفتن آن می‌شود. این نوع موز به طوز معمول له شده و همراه با سس سبزیجات، بادام زمینی آسیاب شده یا گوشت‌هایی مانند گوشت گاو و بز ترکیب می‌شود و به غذای آن نیز ماتوک یا ماتوکه گفته می‌شود.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 14. ماتوک (Matoke)

محبوب‌ ترین میوه‌ ها در دنیا: 15. لیلی پیلی (Lilly pilly)

لیلی پیلی یک گیاه همیشه سبز  و دارای برگ‌های براق و محکم است. این گیاه به عنوان یک درخت زینتی و همینطور به خاطر میوه‌ی آن که به لیلی پیلی یا توت سیاه معروف است، در سراسر استرالیا کشت می‌شود. از آنجایی که بیش از پنجاه نوع از این گیاه وجود دارد، میوه‌ی آن از نظر اندازه و رنگ ممکن است متفاوت باشد اما میوه‌ی لیلی پیلی معمولا به شکل گلابی یا گرد است و از نظر رنگی از سرخابی تا صورتی روشن متغیر است. این میوه دارای بافتی سفت و طعمی یادآور طعم سیب و هلو است. لیلی پیلی را می‌توان مستقیما از درخت چید و مصرف کرد اما به راحتی می‌توان از آن در دسرهای مختلف یا به شکل ژله یا سس استفاده کرد. از ماه دسامبر تا فوریه این میوه به صورت تازه در دسترس است ولی برای استفاده در طول سال می‌توان آن را منجمد کرد.

محبوب‌ ترین میوه‌ ها در دنیا: 15. لیلی پیلی (Lilly pilly)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 16. انجیر آیدین (Aydın İnciri)

منطقه‌ی تاریحی آیدین در قلب دره‌ی رودخانه‌ی مندرس (Menderes) قرار دارد و به خاطر انجیرهای خوش طعم مشهور است که قرن‌ها است در مدیترانه کشت می‌شود. انجیرهای آیدین معمولا پس از 5 سال بار می‌دهند اما می‌توانند تا 50 سال پس از کاشت بازدهی داشته باشند. انجیر آیدین پس از برداشت در اواخر ماه آگوست معمولا در معرض آفتاب خشک می‌شوند و بنابراین به عنوان منبعی خوب از انرژی، فیبر و فروکتوز برای فصل زمستان نگهداری و ذخیره می‌شوند. این انجیرها شیرین، شکری، مرطوب و خشک شده برای صبحانه بسیار عالی هستند و یا می‌توان از آنها در شیرینی‌های مختلف استفاده کرد.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 16. انجیر آیدین (Aydın İnciri)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 17. پرتقال یافا (Jaffa orange)

پرتقال یافا در اصل توسط کشاورزان عرب توسعه یافته است و یکی از انواع پرتقال اسرائیلی است که در خاورمیانه و مدیترانه رشد می‌کند. اعتقاد بر این است که این پرتقال در اواسط قرن نوزدهم در نزدیکی یافا، یک شهر بندری فلسطینی کاشته شده است و این شهر به سرعت به مرکز اصلی تولید و صادرات این میوه تبدیل شده و نام آن را به خود گرفته است. این میوه که به آن پرتقال شاموتی یا شاموتی یافا نیز گفته می‌شود بیضی شکل و دارای پوستی ضخیم است که گوشت شیرین و آب‌دار آن را احاطه کرده است. این پرتقال تنها دارای چند دانه است و به دلیل پوست سختی که در عین حال به آسانی کنده می‌شود و بعلاوه باعث ماندگاری بیشتر این میوه می‌شود، مشهور است.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 17. پرتقال یافا (Jaffa orange)

محبوب‌ ترین میوه‌ ها در دنیا: 18. سیب جاناتان (Jonathan apple)

سیب جاناتان یکی از انواع سیب است که منشا آن وودستاک (Woodstock) نیویورک در سال 1826 است. این نوع سیب دارای سایزی متوسط، پوست قرمز نازک و سایه‌های زرد یا سبز است. بافت گوشت سیب جاناتان آب‌دار و ترد و طعم آن نسبتا شیرین و ترش است. این میوه در فصل پاییز موجود است و اغلب به صورت خام یا پخته مصرف می‌شود. معمولا تکه‌های سیب جاناتان به تارت، پوره یا سوپ اضافه می‌شود و یا از آن در پای و سس‌ها استفاده می‌شود.

محبوب‌ ترین میوه‌ ها در دنیا: 18. سیب جاناتان (Jonathan apple)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 19. انجیر بلک میشن (Black Mission Figs)

انجیر بلک میشن یکی از انواع انجیر است که در سال 1768 به آمریکا معرفی شد. این میوه دارای پوستی سیاه است و به همین خاطر به آن انجیر سیاه گفته می‌شود. این انجیرها وقتی کاملا رسیده می‌شوند دارای گوشتی به رنگ صورتی تیره و طعم دلپذیر عسلی هستند. البته انواع خشک شده‌ی آن نیز در دسترس است. محصول اول انجیر بلک میشن در اوایل تابستان برداشت می‌شود و محصول دوم از اواخر تابستان در دسترس است.

تخفیف خرید از سان میوه

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 19. انجیر بلک میشن (Black Mission Figs)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 20. میوه رومتوف (Rumtopf)

رومتوف آلمانی تکنیکی است که در آن میوه‌های بهاری و تابستانی در یک ظرف ضد آب نگهداری می‌شود تا در طول زمستان مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه دستورالعمل‌های سنتی مختلفی برای تهیه‌ی آن وجود دارد اما میوه‌ها شامل گیلاس، توت فرنگی، زردآلو، هلو، گلابی، آلو و آناناس است.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 20. میوه رومتوف (Rumtopf)

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 21. توت طلایی (Aguaymanto)

توت طلایی یکی از انواع میوه‌های پرطرفدار در دنیا است که در زبان محلی کچوا به آن توپوتوپو (topotopo) گفته می‌شود. توت طلایی گیاهی چند ساله است که توت‌های خوراکی گرد و نارنجی مایل به زرد محصول آن است که دارای گوشتی نرم و طعمی شیرین و دل‌پذیر است. این گیاه عمدتا در استان‌های سالتا و خوخوی در آرژانتین کشت می‌شود و با گوجه فرنگی، بادمجان و سیب‌زمینی هم خانواده است.

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 21. توت طلایی (Aguaymanto)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 22. لیمو سورنتو (Limone di Sorrento)

این لیموهای معطر که به لیمو ماسا لوبرنسه یا لیموی ماسایی مشهور است به نام یک شهر کوچک در انتهای شبه جزیره‌ی سورنتو منتصب است و از زمان رنسانس در استان ناپل رشد می‌کند. اولین درختان لیمو در قرن هجدهم توسط یسوعی‌ها کاشته شد. به دلیل تکنیک خاص کاشت و پرورش، لیمو سورنتو می‌تواند تا پنج بار در سال میوه بدهد که این مساله باعث می‌شود در تمام فصول سال لیمو در دسترس باشد.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 22. لیمو سورنتو (Limone di Sorrento)

محبوب‌ ترین میوه‌ ها در دنیا: 23. فراگوسیکا (Fragosika)

فراگوسیکا نوعی گیاه است؛ یک کاکتوس گلابی خاردار که میوه‌های خوش‌طعم و مملو از خواص و ویتامین تولید می‌کند. این گیاه در سراسر جزایر دریای اژه رشد می‌کند و مردم جزیره مدت زمان زیادی است که با این میوه آشنا هستند و آن را به شکل‌های مختلفی از جمله تازه، خشک و یا شیرینی، در رژیم غذایی خود گنجانده‌اند.

محبوب‌ ترین میوه‌ ها در دنیا: 23. فراگوسیکا (Fragosika)

محبوب‌ ترین میوه‌ های کودکان: 24. سیب اوپال (Opal apple)

یکی از میوه‌های محبوب کودکان سیب است که انواع مختلفی از آن در سراسر جهان وجود دارد. سیب اوپال، نوعی از سیب است که از سال 1999 در پراگ توسعه یافته است. این سیب‌ها دارای اندازه‌ی متوسط تا بزرگ هستند. پوست سیب اوپال به رنگ زرد لیمویی است و بافت گوشت آن نرم و ترد است. طعم این سیب شیرین و کمی تر است و حتی وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرند قهوه‌ای نمی‌شوند، به همین خاطر اغلب از این میوه در سالاد، پای و تارت‌ها استفاده می‌شود و به طور کلی به صورت خام و میان‌وعده نیز مصرف زیادی دارد.

محبوب‌ ترین میوه‌ های کودکان: 24. سیب اوپال (Opal apple )

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 25. اومه‌بوشی (Umeboshi)

اومه‌بوشی یکی از اصلی‌ترین غذاهای ژاپنی است که از میوه‌ی آلوی خشک و ترش تهیه می‌شود. اومه‌بوشی که به آن زردآلوی ژاپنی، آلو ژاپنی یا آلو ترش هم گفته می‌شود چروک و گرد است و به خاطر وجود سرکه طعم آن کاملا ترش است. این میوه در اواخر ماه ژوئن برداشت می‌شود. این آلو ترش به طور سنتی با برنج ترکیب می‌شود و به عنوان یک غذای کناری و یا داخل گلوله‌های برنج خورده می‌شود. اومه‌بوشی به خاطر فواید زیادی که برای سلامتی دارد بسیار پرطرفدار است. طبق افسانه‌ها، سامورایی‌ها پیش از رفتن به نبرد اومه‌بوشی مصرف می‌کردند و امروزه نیز اومه‌بوشی یکی از بهترین درمان‌ها برای خماری به حساب می‌آید.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 25. اومه‌بوشی (Umeboshi)

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 26. کوندانگ (Quandong)

یکی دیگر از محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا کوندانگ است. کوندانگ میوه‌ی کوچک استرالیایی با رنگ قرمز روشن و طعم نسبتا ترش است که طعمی مابین هلو و زردآلو دارد. هسته‌ی این میوه طعمی مانند بادام دارد و می‌توان آن را به صورت تفت داده مصرف کرد و یا روغن آن را استخراج نمود. از میوه‌ی کوندانگ می‌توان برای تهیه‌ی مربا، پای و یا پوره‌ی میوه استفاده کرد.

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 26. کوندانگ (Quandong)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 27. انگور کیوهو (Kyoho Grape)

شاید بتوان گفت یکی از میوه‌های محبوب بزرگسالان انگور است که در انواع مختلفی موجود است، میوه‌ای سرشار از خاصیت که به صورت کشمش نیز  طرفداران زیادی دارد. کیوهو یک نوع انگور ژاپنی است که در سال 1937 از ترکیب یک انگور اروپایی و آمریکایی تولید شد. این انگورها از نظر اندازه مشهور هستند. این میوه به رنگ بنفش تیره و متمایل به سیاه است و بافت آن شیرین و کمی ترش است. انگورهای کیوهو در ژاپن همانطور به عنوان یک میوه سالم مصرف می‌شود اما از آن در هدیه‌های گران قیمت و یا انواع دسر مانند پارفه، کیک، ساندویچ میوه، ژاه، بستنی و غیره استفاده می‌شود.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 27. انگور کیوهو (Kyoho Grape)

محبوب‌ ترین میوه‌ ها در دنیا: 28. میوه‌ی گل ساعتی (Mburucuya)

میوه‌ی گل ساعتی یا پشن فروت (passion fruit) به صورت وحشی در استان میسیونس در جنگل پارانا آرژانتین شمالی رشد می‌کند و با برگ‌های سبز روشن، گل‌های سفید و ریشه‌های کم عمق خود شناخته می‌شود. این گیاه چند ساله بالا رونده‌ی دارای توت‌های زرد یا بنفش خوراکی است که بیضی یا کروی هستند و حاوی تفاله‌ای آب‌دار و لزج با دانه‌های بیشمار است. دوره‌ی گلدهی این گیاه به آب و هوا و عرض جغرافیایی بستگی دارد و معمولا در فصل بهار یا پاییز اتفاق می‌افتد و گاهی اوقات نیز می‌تواند تا 9 ماه متوالی ادامه داشته باشد. میوه‌ی این گیاه را می‌توان به صورت تازه و یا آن را به صورت یک آب میوه‌ی طلایی با عطر و طعم عالی مصرف کرد.

محبوب‌ ترین میوه‌ ها در دنیا: 28. میوه‌ی گل ساعتی (Mburucuya)

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 29. نارنگی نرتوا (Neretvanska mandarina)

نارنی نرتوا نوعی از مرکبات شبیه به نارنگی است که پوست آن به سادگی جدا می‌شود و به دلیل داشتن کاروتنوئید زیاد، بسیار شیرین و معطر و نارنجی است. بخش‌های میوه به سادگی از هم جدا می‌شود. نسبت قند به اسید در این میوه باید بیشتر از 1 به هفت باشد و این مساله از آن جهت حائز اهمیت است که تعادل بین شیرینی و ترشی و تازگی میوه را تعیین می‌کند.

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 29. نارنگی نرتوا (Neretvanska mandarina)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 30. زردآلوی ارمنی (Armenian apricot)

زرد آلوی ارمنی که در ارمنستان به آن سیران (tsiran) نیز گفته می‌شود یکی دیگر از محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا است. این میوه بافتی نرم و آب‌دار و گوشتی دارد که درون یک پوسته‌ی مخملی بیرونی احاطه شده و هسته‌ای با مغز خوراکی نیز در وسط آن است. این میوه به عنوان یکی از میوه‌های ملی ارمنستان دارای طعمی بسیار شیرین مانند عسل است و طعم و عطر بی‌نظیر آن به خاطر خاک آتشفشانی ارمنستان، آب و هوای معتدل و آفتاب فراوان در طول سال است. زردآلوی ارمنی دارای رنگ نارنجی است که در زبان ارمنی به آن تیراناگوین می‌گویند و یکی از رنگ‌های پرچم ارمنستان است و در گذشته نیز برای تزئینان منحصر بفرد پادشاهان و شوالیه‌ها بکار گرفته می‌شده است.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 30. زردآلوی ارمنی (Armenian apricot)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 31. سکای ایچی (Sekai Ichi )

سکای ایچی یکی از گران‌ترین انواع سیب در دنیا است که در کشور ژاپن کشت می‌شود و هر عدد سیب به قیمت 20 دلار در فروشگاه‌ها فروخته می‌شود. این نوع سیب از پیوند بین سیب طلایی و سیب قرمز به دست آمده و برای اولین بار در موریکا (Morika) پرورش یافته است. امروزه این سیب به طور عمده در استان آئوموری (Aomori) کشت می‌شود. این سیب‌های بزرگ دارای طعمی ملایم و شیرین هستند و بافت آنها ترد، سفت و آب‌دار است. سیب سکای ایچی از فصل پاییز تا اوایل زمستان موجود است و از آن‌جایی که تولیدکنندگان این سیب‌ها را چک کرده و سپس با عسل می‌شویند و با دست روی آن برچسب می‌چسبانند بسیار گران قیمت است.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 31. سکای ایچی (Sekai Ichi )

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 32. سیب کازمیک کریسپ (Cosmic Crisp)

سیب کازمیک کریپس (که متخصصان به آن WA 38 می‌گویند) یک نوع سیب آمریکایی است که پیوند بین هانی کریسپ (Honeycrisp) و اینترپرایز (Enterprise) است. این سیب‌ها در باغ‌های ایالت واشینگتن رشد کرده و درشت، قرمز، ترد، آب‌دار و ترش و شیرین است. این میوه را می‌توان به صورت تازه یا پخته شده مصرف کرد. این سیب‌ها نسبت به سایر انواع سیب به طور یکنواخت رسیده می‌شود و پس از چیدن، حتی کندتر از سایر انواع سیب‌ها قهوه‌ای می‌شود. نکته‌ی مهم دیگر در مورد این نوع سیب، ماندگاری طولانی آن است؛ ظاهرا سیب‌های کازمیک کریسپ تا یک سال در یخچال تازه باقی می‌مانند.

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 32. سیب کازمیک کریسپ (Cosmic Crisp)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 33. سیب آیدارد (Idared apple)

سیب آیدارد یکی دیگر از میوه‌های پرطرفدار در دنیا است که برای اولین بار در آیداهو کشت شد. این سیب تلاقی نژاد سیب‌های جاناتان و واگنر است. این سیب اندازه‌ای متوسط دارد و رنگ آن قرمز و سبز-قرمز است. گوشت این میوه آب‌دار، ترد و سفت است و طعم شیرین، ترش، معطر و گوارایی دارد. این نوع سیب از پاییز تا اوایل تابستان در دسترس است و از آنجایی که شکل خود را به خوبی حفظ می‌کنند برای پخت و پز بسیار مناسب هستند. سیب آیدارد همانند سایر انواع سیب دارای خواص بی‌شماری برای سلامتی است.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 33. سیب آیدارد (Idared apple)

محبوب‌ ترین میوه‌ ها در دنیا: 34. سیب مکینتاش (McIntosh apple)

از مشهورترین میوه‌های دنیا می‌توان به سیب مکینتاش اشاره کرد که منشا آن در داندلا، کانادای بالا و سال 1811 است. این نوع سیب برای اولین بار توسط جان مکینتاش کشف شد و بنابراین به نام او شناخته می‌شود. این سیب دارای رنگ قرمز با سایه‌های سبز روشن و اغلب لکه‌های سفید است. طعم سیب مکینتاش به زمان چیدن آن بستگی دارد. سیب‌هایی که در اوایل زمستان چیده می‌شوند کمی شیرین‌تر از سیب‌های چیده شده در فصل پاییز خواهند بود که دارای طعم بسیار ترش و شیرین و عطری قوی است. گوشت این سیب نیز ترد و آب‌دار است.

محبوب‌ ترین میوه‌ ها در دنیا: 34. سیب مکینتاش (McIntosh apple)

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 35. سیب کریپس صورتی (Cripps pink)

سیب کریپس صورتی یک نوع سیب استرالیایی است که توسط جان کریپس در اواخر قرن 20 تولید شده است. این سیب با رنگ قرمز و گوشت سفید مایل به کرمی یا زرد کم‌رنگ شناخته می‌شود. این میوه‌ی خوش عطر و طعم یکی از مشهورترین میوه‌های دنیا است و مصرف آن به عنوان یک میان وعده‌ی سالم بسیار مفید است. اگر چه سیب کریپس صورتی معمولا در استرالیا پرورش داده می‌شود اما در کشورهای دیگری مانند کانادا، شیلی، برزیل و آمریکا نیز یافت می‌شود.

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 35. سیب کریپس صورتی (Cripps pink)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 36. پرتقال فلوریدا (Florida Oranges)

پرتقال بخشی مهم از هویت ایالت فلوریدا است و تقریبا از اواسط قرن نوزدهم در این کشور به صورت تجاری پرورش داده می‌شود. اعتقاد بر این است که پونسه د لئون، کاوشگر اسپانیایی، برای اولین بار اولین درخت پرتقال در قرن شانزدهم در سنت آگوستین کاشته است. امروزه، این صنعتی است که افراد زیادی را مشغول ساخته و زیستگاهی نیز برای حیات وحش ایجاد می‌کند. پرتقال‌های فلوریدا دارای 5 گونه‌ی متفاوت هستند و معمولا از ماه اکتبر تا ژوئن در دسترس قرار دارد.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 36. پرتقال فلوریدا (Florida Oranges)

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 37. لوکوما (Lúcuma)

یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در کشورهای جهان میوه‌ی لوکوما است دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است و مملو از کلسیم، پروتئین، آهن، روی و بتاکاروتن است. طعم این میوه کمی شیرین است و برای استفاده در دسر و یا بستنی انتخاب خوبی است. این میوه در اصل طلای اینکاها نامیده می‌شود و نماد باروری است. از ماه ژانویه تا آوریل این میوه‌ی محبوب در بازارهای پرو موجود است.

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 37. لوکوما (Lúcuma)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 38. سیب هانی کریسپ (Honeycrisp apples)

هانی کریسپ یکی از سیب‌های بومی آمریکا است که از دانشگاه مینه سوتا منشا می‌گیرد. این میوه بعلاوه میوه‌ی رسمی این ایالت است. سیب هانی کریسپ دارای عطر و طعم ترش و شیرین و بافتی ترد و آب‌دار است. آب‌دار بودن این سیب یکی از ویژگی‌های منحصربفرد آن است و برای سلامتی بهتر است این میوه به صورت خام و یا در سالاد استفاده شود.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 38. سیب هانی کریسپ (Honeycrisp apples)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 39. سیب بربرن (Braeburn)

سیب یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در کشورهای جهان است. بربرن یکی از انواع سیب است که دارای پوست قرمز و زرد است. گوشت آن نیز دارای طعم ترش و شیرین با مزه‌ی داریچین و جوزهندی است. خاستگاه این سیب کشور نیوزیلند است و از سال 1952 کشت می‌شود.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 39. سیب بربرن (Braeburn)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 40. سیب زرد (Golden Delicious apple)

سیب زرد یکی از انواع سیب است که گمان می‌رود حاصل پرورش غیرعمدی گریمز طلایی و رینت طلایی باشد. این سیب هیچ ارتباطی با سیب قرمز ندارد و درخت اصلی آن در اواخر قرن نوزدهم در ویرجینیای غربی کشف شد و از سال 1995 میوه‌ی رسمی این کشور شد. این سیب‌ها بزرگ و زرد طلایی هستند، طعم آنها نیز بسیار شیرین و کمی ترش است. گوشت این میوه سفید و بافت آن ترد و سفت است. از این سیب می‌توان در سالاد و یا تهیه‌ی سس سیب و غیره استفاده کرد.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 40. سیب زرد (Golden Delicious apple)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 41. سیب قرمز (Red Delicious)

سیب قرمز یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در فرهنگ‌های مختلف است و رایج‌ترین سیب در جهان محسوب می‌شود که قدمت آن به سال 1880 باز می‌گردد. این میوه دارای رنگ قرمز، سایز متوسط و شکل مخروطی مانند و طعم آن نیز شیرین و ملایم است. بافت این سیب نیز آب‌دار و کمی ترد است.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 41. سیب قرمز (Red Delicious)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 42. توت طلایی یا فیسالیس (Cape gooseberry)

توت طلایی محبوب‌ترین میوه‌ها در کشورهای جهان است؛ میوه‌ای زرد و گوشتالو که با یک پوسته‌ی غیرمعمول پوشیده شده است و بومی مناطق دارای ارتفاع زیاد است. این گیاه و میوه‌ی آن دارای نام مشابهی هستند و احتمالا خاستگاه آنها برزیل است و از آنجا به سایر مناطق مرتفع آمریکای جنوبی و قاره‌های دیگر راه یافته است. توت طلایی رسیده به رنگ زرد طلایی یا نارنجی روشن و پوست نرم و داخل آن مملو از دانه‌های بسیار ریز است. این میوه که یکی از محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا است معمولا بزرگ‌تر از یک حبه انگور نیست و دارای طعمی شیرین و کمی ترش است.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 42. توت طلایی یا فیسالیس (Cape gooseberry)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 43. ترگل یا منگوستین (Mangosteen)

ترگل که به آن منگوستین بنفش نیز گفته می‌شود یک گیاه گرمسیری است که به خاطر میوه‌ی شیرینی که دارد پرورش داده می‌شود. منشا این گیاه به جزایر سوندا می‌رسد که اکنون بین اندونزی، مالزی، برونئی و تیمور تقسیم شده است. ترگل دارای یک پوسته‌ی ضخیم، محکم و بنفش است که روی میوه‌های سفید خوراکی آن را می‌پوشاند. بافت این میوه نرم، آب‌دار و لطیف است و طعمی شیرین با رگه‌هایی از ترشی دارد. این میوه را می‌توان به صورت خام و یا در دسرهای مختلف مصرف کرد. ترگل در سراسر جنوب شرقی آسیا یافت می‌شود.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 43. ترگل یا منگوستین (Mangosteen)

محبوب‌ترین میوه‌های جهان: 44. سیب فوجی (Fuji apple)

فوجی یک نوع سیب در ژاپن است که تاریخچه‌ی آن به اواخر دهه‌ی 1930 باز می‌گردد. این سیب دارای پوست قرمز-زرد است که گوشت سفید خامه‌ای آن را احاطه کرده و طعم آن نیز بسیار شیرین، آبد‌دار، سفت و ترد است. این سیب‌ها دارای ماندگاری طولانی و ویژگی‌های عالی هستند و یکی از محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا محسوب می‌شوند. از آنجایی که آب و هوای ژاپن برای پرورش این سیب‌ها مناسب نیست در حالی که روی درخت هستند با سلفنون پوشیده می‌شوند و به همین خاطر قیمت زیادی دارند.

محبوب‌ترین میوه‌های جهان: 44. سیب فوجی (Fuji apple)

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 55. سیب گالا (Gala)

گالا یکی از انواع مختلف سیب‌های گرد است که با رنگ زرد مایل به قرمز و گوشت سفت و ترد و زرد شناخته می‌شود. طعم این سیب بسیار شیرین و با رگه‌هایی از طعم وانیل و عطر گل است. این سیب در سال 1934 در نیوزیلند کشف شد. از سیب گالا به صورت تازه و یا در سالاد استفاده می‌شود.

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 55. سیب گالا (Gala)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 56. گوارنا (Guarana)

گوارنا گیاهی است که در مناطق شمالی برزیل و ونزوئلا رشد می‌کند. نام این گیاه از قبیله‌ی گوارنا گرفته شده است که در برزیل زندگی می‌کنند. این قبیله معتقدند که گوارنا خاصیتی جادویی دارد و برای درمان بسیاری از مشکلات شکمی مفید است. قبیله و گیاه هر دو در قرن هجدهم توسط یک گیاه‌شناس آلمانی کشف شد. ماده‌ی اصلی میوه‌ی گوارنا، گورانین است، عنصری که از نظر شیمیایی با کافئین یکسان است و مصرف آن باعث افزایش انرژی می‌شود.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 56. گوارنا (Guarana)

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 57. توت آسای (Açaí Berries)

نخل آسای درخت نخلی است که به خاطر میوه‌ی (توت آسای) آن پرورش داده می‌شود. این توت‌ها به خاطر داشتن خواص دارویی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند و به عنوان ابرغذا شناخته می‌شوند. این میوه شبیه زغال اخته و به رنگ بنفش تیره است. طعم این میوه ترکیبی از طعم شکلات و توت است. توت آسای باید ظرف 24 ساعت پس از برداشت آن مصرف شود و به خاطر فن‌آوری و حمل و نقل مدرن امروزه یکی از محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا است.

محبوب‌ ترین میوه‌ های جهان: 57. توت آسای (Açaí Berries)

محبوب‌ ترین میوه‌ ها در دنیا: 58. سیب سبز گرنی اسمیت (Granny Smith)

یکی از میوه‌های دوست‌داشتنی در جهان سیب سبز گرنی اسمیت است که ریشه‌ی استرالیایی دارد. سیب‌های گرنی اسمیت برای اولین بار در ولز جنوبی نو پرورش داده شد و امروزه یکی از محبوب‌ترین انواع سیب در جهان است. این سیب با پوست سبز و سایه‌های صورتی روشن و گوشت سفید و سفت آن شناخته می‌شود. طعم این میوه را می‌توان ترد و ترش مانند لیمو توصیف کرد. از این میوه می‌توان به صورت خام و یا در پای، کیک، کلوچه و تارت استفاده کرد.

راستش در قسمت‌های مختلفی از این متن به ذهنمان خورد که به شما عجیب‌ ترین میوه‌ های دنیا را معرفی کنیم. شاید بگید تمام این میوه‌هایی که به اسم محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا به شما معرفی کردیم می‌توانند در همین دسته هم قرار بگیرند؛ اما خب شاید بد نباشد سری به این مطلب بزنید تا متوجه شوید از این موارد عجیب تر هم هست 🙂

محبوب‌ ترین میوه‌ ها در دنیا: 58. سیب سبز گرنی اسمیت (Granny Smith)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 59. گوآوا (guava)

گواوا بومی بومی آمریکای گرمسیری است و در سایر مناطق گرمسیر دنیا نیز رشد می‌کند. این میوه با گوشت شیریت و دانه دانع متمایز می‌شود که منبعی غنی از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین C، آهن، کلسیم و فسفر است. این میوه را می‌توان به روش‌های مختلف در سالاد یا به عنوان دسر، کنسرو، ژله، مربا یا شربت مصرف کرد.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 59. گوآوا (guava)

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 60. دوریان یا خارگیل (durian)

دوریان که اغلب پادشاه میوه‌ها لقب می‌گیرد یک میوه‌ی گرمسیری غیرمعمولی است که در سراسر جنوب شرقی آسیا می‌روید. این میوه یک پوسته‌ی بیرونی بزرگ و خاردار، گوشتی خامه‌ای و تقریبا کاستارد مانند دارد که علیرغم داشتن یک بوی ملایم اغلب به خاطر داشتن تند بوی و زننده بدنام است. این میوه بسیار مغذی و سالم است و برای تهیه‌ی بستنی، آب‌نبات و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواد مغذی مانند ویتامین C، اسید فولیک، ویتامین B6، ویتامین A و غیره این میوه را یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها با خاصیت درمانی می‌سازد.

محبوب‌ ترین میوه‌ های دنیا: 60. دوریان یا خارگیل (durian)

سفارش اینترنتی میوه های فصل از میوه فروشی آنلاین سان میوه

به پایان یکی از مطالب مفصل سان میوه رسیدیم. امیدواریم که حالتون بعد از شنیدن اسامی و دیدن تصاویر پرطرفدارترین میوه‌ها در کشورهای دنیا حسابی خوب شده باشد. ما در وبلاگ سان میوه تلاش می‌کنیم که موضوعات جذاب و به روز درباره‌ی ویژگی‌ها و خواص انواع میوه‌ها و سبزیجات به مخاطبانمان ارائه کنیم. اگر امروز از طریق این مطلب با نام سان میوه آشنا شده‌اید؛ پیشنهاد به ویترین تره بار آنلاین ما هم سر بزنید.

سان میوه امکان خرید انواع میوه و سبزیجات به صورت بسته‌بندی و یا فله را برای مشتریان عزیز تهرانی فراهم کرده و محصولات تازه با کیفیت‌های مختلف را عرضه ‌می‌کند. اگر حوصله‌ی خرید میوه و سبزیجات را نداشتید میتوانید سری به غرفه فروش میوه آنلاین ما بزنید. منتظرتون هستیم.

 

منبع

مقالات مرتبط

نظرات