عجیب‌ترین میوه‌های دنیا: معرفی میوه‌های عجیب و حیرت‌انگیز در جهان + عکس

تخفیف خرید از سان میوه

همانطور که می‌دانید میوه‌های زیادی در دنیا وجود دارد. خیلی از این میوه‌ها را ما هرگز ندیده‌ایم. اما عجیب‌ترین میوه‌های دنیا (Most exotic fruits in the world) کدامند؟ اصلا چه کسی تعیین می‌کند که کدام میوه عجیب است و کدام نه! آن چه که برای یک فرد عجیب و غریب به نظر می‌رسد ممکن است برای شخصی دیگر عادی‌ترین میوه در جهان باشد. همه‌ی این‌ها بستگی به این دارد که در کجای دنیا زندگی می‌کنید و در کدام فرهنگ رشد کرده‌اید. برخی از میوه‌ها بومی مناطق خاصی هستند و در جاهای دیگر پرورش داده نمی‌شوند. به هرحال با پیشرفت‌های زیادی که در سیستم حمل و نقل ایجاد شده است خیلی از این میوه‌های عجیب راه خود را به سراسر دنیا پیدا کرده‌اند و برای بسیاری از مردم دیگر عجیب نیستند؛ اگرچه شاید به خاطر قیمت زیاد برای همه‌ی مردم قابل خرید نباشند.

ما در ادامه‌ی این مطلب تصمیم داریم به معرفی میوه‌های عجیب در ایران بپردازیم که برای کمتر کسی آشنا است و شاید بتوان آن‌ها را عجیب‌ترین میوه‌ها در خاورمیانه نیز در نظر گرفت.

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا: 1. دست بودا (Buddha’s Hand)

از میوه‌های عجیب دنیا می‌توان به دست بودا اشاره کرد. این میوه که به آن انگشت بودا و یا بوشوکان نیز گفته می‌شود شبیه یک دست است، با برجستگی‌هایی انگشت مانند که از پایه‌ی آن رشد کرده است. البته شاید به خاطر شکل ظاهری آن، بتوان دست بودا را در گروه ترسناک‌ترین میوه‌های جهان هم قرار داد. میوه و گل‌های ارغوانی آن هر دو بسیار معطر هستند و معمولا برای پیشکش‌های مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این ترتیب نام «دست بودا» کاملا درخور و مناسب است. این میوه به خودی خود خوراکی نیست زیرا به سختی گوشت و یا آب میوه دارد. معمولا آن را به قطعاتی کوچک خرد کرده و در سالاد خورده می‌شود. به علاوه می‌توان آن را به عنوان آب نبات نیز مصرف کرد. جالب است بدانید در ژاپن و چین از این میوه برای معطر کردن لباس و اتاق استفاده می‌شود.

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا - دست بودا

عجیب‌ترین میوه‌های جهان: 2. میراکل یا میوه‌ی جادویی (Miracle Fruit)

میراکل یا میوه‌ی جادویی یکی دیگر از عجیب‌ترین میوه‌های دنیا است. البته آنچه در مورد این میوه عجیب است ظاهر آن نیست، بلکه اثرات بعدی آن است. این میوه به خودی خود دارای قند کمی است اما پس از خوردن آن، غذاهای ترش مزه‌ی شیرین می‌دهند. به عنوان مثال، لیموهای ترش طعم شیرین خواهد داشت. این تاثیر عجیب به خاطر ماده‌ی پروتئینی موجود در توت‌ها است که به آن میراکولین گفته می‌شود و باعث می‌شود حسگرهای چشایی طعم ترش را شیرین دریافت کنند. این اثر حدود یک ساعت و یا تا زمانی که ماده‌ی پروتئینی توسط بزاق تخلیه شود، باقی می‌ماند. میراکل در اصل متعلق به آفریقای غربی است و امروزه نیز در غنا، پورتوریکو، تایوان و فلوریدای جنوبی کشت می‌شود.

عجیب‌ترین میوه‌ها در دنیا: 3. خربزه شاخدار (Kiwano Melon)

این میوه که به آن خربزه‌ی کیوانو، خیار شاخدار آفریقایی، خربزه ژله‌ای، ملانو یا میوه‌ی بلوفیش هم گفته می‌شود به عنوان اولین خربزه‌ی کشت شده شناخته می‌شود. وقتی این میوه کاملا رسیده شود دارای پوست زرد-نارنجی و گوشتی سبزرنگ و ژله‌ای است که مزه‌ی آن نیز شبیه خیار است. خربزه‌ی کیوانو به خاطر بافت و شکل آن به عنوان میوه‌ی تزیینی محبوب برای غذاها استفاده می‌شود.

عجیب‌ترین میوه‌ها در دنیا - خربزه شاخدار

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا: 4. انگور برزیلی یا جابوتیکابا (Jabuticaba Fruit)

جابوتیکابا یا انگور برزیلی بومی برزیل و دارای ویژگی‌های عجیب و غریب مربوط به نحوه‌ی رشد آن است. این میوه مستقیما روی تنه و شاخه‌های درخت رشد می‌کند و از این نظر عجیب است. جابوتیکابا دارای پوست سیاه مایل به ارغوانی است و گوشت آن مانند انگورهای معمولی است. این انگورها از نظر سایزی نسبتا بزرگ هستند و قطر آنها به سه تا 4 سانتی‌متر می‌رسد و هر میوه 1 تا 4 دانه دارد. انگور برزیلی مانند سایر انگورها مصرف می‌شود اما می‌توان از آنها برای شربت، ژله، مربا و غیره نیز استفاده کرد.

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا - انگور برزیلی یا جابوتیکابا

عجیب‌ترین میوه‌ها در دنیا: 5. میوه‌ی مونسترا (Monster Fruit)

میوه‌ی مونسترا در مکزیک پرورش پیدا می‌کند. این میوه‌ها شبیه ذرت هستند و با فلس‌های شش ضلعی پوشانده شده‌اند. معمولا این میوه حدود 25 سانتی‌متر طول و 3 تا 4 سانتی‌متر قطر دارد. برای رسیدن به قسمت خوراکی میوه‌ها باید این پوشش کنده شود و میوه از نظر بافت و طعم شبیه آناناس است.

عجیب‌ترین میوه‌ها در دنیا - میوه‌ی مونسترا

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا: 6. میوه‌ی نخل موریچ (Aguaje Fruit)

میوه‌ی نخل موریچ که به آن آگواژه گفته می‌شود روی درخت نخلی به نام موریچ می‌روید که در پرو به آن نخل آگواژه می‌گویند. میوه‌ی آن شاه بلوطی با فلس‌های براق است. گوشت آن نیز زرد است و منبعی غنی از ویتامین C محسوب می‌شود. مردم پرو معتقد هستند که این میوه دارای خواص ویژه‌ای است می‌تواند زیبایی زنان را تقویت کند. به همین خاطر کپسول‌های آگواژه به عنوان کمک‌های زیبایی در پرو فروخته می‌شود. اگر تا اینجا از خواندن متن لذت بردید، پیشنهاد میکنم در انتهای این مطلب سری به موضوع محبوب‌ترین میوه‌های دنیا هم بزنید.

میوه‌ی نخل موریچ - عجیب ترین میوه های دنیا

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا: 7. نونی یا توت هندی (Noni Fruit)

میوه‌ی جوش‌دار نونی که به آن میوه‌ی نونی و توت ساحلی نیز گفته می‌شود، ممکن است ظاهر عجیبی داشته باشد اما علاقمندان به سلامت مدرن آن را به عنوان یک ابرغذا می‌دانند. میوه‌ها، برگ‌ها و ریشه‌ها خواص درمانی دارند و توسط جوامع مختلفی برای درمان بیماری‌هایی مانند گرفتگی و دردهای قاعدگی، مشکلات روده، دیابت، بیماری کبد و عفونت‌های ادراری استفاده می‌شود. این میوه به طور سنتی در کشورهای جنوب آسیا، به ویژه اندونزی و مالزی یافت می‌شود و امروزه با پیشروی هاوایی، جهانی و تجاری شده است. این میوه به شکل بیضی نامنظم است و تقریبا به اندازه‌ی یک سیب‌زمینی متوسط است. وقتی میوه رسیده می‌شود بوی بدی دارد (البته به همین خاطر به آن میوه‌ی ومیت یا استفراغ نیز گفته می‌شود).

نونی یا توت هندی - میوه‌ی عجیب

عجیب‌ترین میوه‌های جهان: 8. میوه‌ی درخت نان (Breadfruit)

میوه‌ی درخت نان در سراسر جنوب شرقی آسیا و بیشتر جزایر اقیانوس آرام یافت می‌شود. این میوه به رنگ سبز روشن است و تقریبا اندازه‌ی بزرگی (به اندازه‌ی یک توپ فوتبال) دارد. میوه‌ی درخت نان سرشار از نشاسته است و هنگامی که میوه کاملا رسیده می‌شود نشاسته‌ی آن به شکر تبدیل می‌شود. هنگام پخت، بافت و طعم آن شبیه نان تازه پخته شده می‌شود و نام آن نیز به همین خاطر است.

عجیب‌ترین میوه‌های جهان - میوه‌ی درخت نان

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا: 9. فیسالیس (Physalis)

فیسالیس یا توت طلایی شبیه یک گوجه فرنگی کوچک به نظر می‌رسد. آنچه در مورد این میوه جالب است این است که این میوه دارای یک پوسته‌ی کاغذی پوشانده شده که باعث می‌شود مانند گل بوگین‌ویلیا به نظر برسد. وقتی پوسته‌ی روی آن جدا شود میوه‌ی کوچک آن نمایان خواهد شد. به خاطر ظاهر این میوه به آن فانوس چینی نیز گفته می‌شود. فیسالیس مانند گوجه فرنگی خورده می‌شود و می‌توان از ان در سالادها و دسرها استفاده کرد و یا با آن مربا و ژله درست کرد.

تخفیف خرید از سان میوه

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا - فیسالیس

عجیب‌ترین میوه‌های جهان: 10. میوه‌ی آکبی (Akebi Fruit)

گیاهان آکبی در چین، تایوان و ژاپن می‌رویند. با این حال این میوه‌ها در ژاپن طرفداران بیشتری دارند. در واقع نام آکبی نیز ژاپنی است. این میوه به اندازه‌ی کف دست و غلافی بنفش رنگ است که گوشت سفید انگشت مانند سفید آن را می‌پوشاند. گوشت آن با تعداد زیادی دانه‌های سیاه خوراکی پر شده است. آکبی در ژاپن میوه‌ای خاص در نظر گرفته می‌شود و برای پخت غذاهایی بخصوص از آن استفاده می‌شود. طعم این میوه نیز کمی شیرین است.

عجیب‌ترین میوه‌های جهان - میوه‌ی آکبی

عجیب‌ترین میوه‌ها در جهان: 11. پیتایا یا میوه‌ی اژدها (Dragon Fruit)

میوه‌ی اژدها مانند دم آتشین اژدها به نظر می‌رسد و به همین خاطر به این نام خوانده می‌شود. این میوه از گونه‌ای کاکتوس به نام اسپندار جنگلی (hylocereus) بدست می‌آید و یکی از عجیب‌ترین میوه‌ها در کشورهای جهان است. دو نوع اصلی از این میوه وجود دارد. ظاهر بیرونی هر دو گونه مشابه است اما گوشت داخلی آن‌ها متفاوت است. یکی از آنها دارای محتوایی بنفش و شیرین‌تر است درحالی که دیگری دارای رنگی روشن‌تر و شیرینی کمتر است. هر دو نوع این میوه دانه‌های خوراکی زیادی دارند که طعم خوشمزه‌ی آنها را تقویت می‌کند. پوست خارجی پیتایا را می‌توان به راحتی جدا کرد، مخصوصا وقتی میوه‌ها به قطعات ریز تقسیم شده باشند. محتوای این میوه بسیار آبدار و شیرین و به رنگ ارغوانی تیره است.

عجیب‌ترین میوه‌ها در جهان - پیتایا یا میوه‌ی اژدها

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا: 12. سیب کاستارد (Custard Apple)

سیب کاستارد بومی آند است و از بیرون شبیه سیب سبزی پوشیده با تاول به نظر می‌رسد. این میوه که به آن شوگر اپل نیز گفته می‌شود بسیار مفید و پرخاصیت است. پوست میوه به راحتی از آن جدا می‌شود و درون آن چندین دانه‌ی قهوه‌ای رنگ کوچک و براق وجود دارد. این میوه سرشار از ویتامین A و C، فیبر و منیزیم است و طعم بسیاری خوبی نیز دارد.

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا - سیب کاستارد

عجیب‌ترین میوه‌ها در دنیا: 13. کوپوآکو (Cupuacu)

میوه‌ی کوپوآکو یکی دیگر از میوه‌های عجیب در جهان است که با کاکائو هم خانواده و در حوزه‌ی آمازون میوه‌ای بسیار رایج است. این میوه به رنگ قهوه‌ای و شکلی مستطیل مانند است که به طور معمول حدود 20 سانتی‌متر طول دارد. وزن کوپوآکو معمولا بین 1 تا 2 کیلوگرم است. پوست خارجی این میوه سفت و ضخیم و گوشت آن نیز سفید و نرم است. این میوه دارای طعم منحصربفرد و معطر شکلات و آناناس است. کوپوآکو مملو از ویتامین‌ها و مواد مغذی است و برای بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول و جوان سازی پوست و مو مصرف می‌شود. البته دلایل علمی کمی برای تایید این ادعاها وجود دارد.

عجیب‌ترین میوه‌ها در دنیا - کوپوآکو

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا: 14. سیب آکی (Ackee Fruit)

یکی دیگر از عجیب‌ترین میوه‌های جهان آکی است. این میوه یک خوراکی جامائیکایی لذیذ و خوشمزه است که به عنوان سبزیجات در غذاهای محبوب جامائیکایی مانند ماهی شور استفاده می‌شود. این میوه سرخالو (لیچی) و چشالو (longan) مرتبط است. هنگامی که این میوه می‌رسد غلاف آن باز می‌شود و سه دانه‌ی سیاه و براق آن نمایان می‌شود. بخش نرم سیب آکی تنها بخش خوراکی آن است و قسمت‌های نرسیده‌ی آن بسیار سمّی و خطرناک هستند.

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا - سیب آکی

عجیب‌ترین میوه‌ها در دنیا: 15. میوه‌ی بادام هندی (Cashew Fruit)

از عجیب و غریب‌ترین میوه‌های دنیا می‌توان به بادام هندی اشاره کرد. نکته‌ی جالبی که در مورد این میوه وجود دارد، شکل ظاهری آن است. قسمت دانه‌ی آن در قسمت پایینی میوه قرار دارد. در واقع، آن بخشی که به نظر می‌رسد میوه باشد، میوه‌ی کاذب است و هیپوکارپیوم (hypocarpium) نامیده می‌شود. این بخش شبیه یک گلابی است و هنگام رسیدن رنگ آن زرد یا قرمز می‌شود. قسمت اصلی که دارای دانه‌ی خوراکی است در داخل برآمدگی هلالی شکل آن است که در قسمت زیرین میوه آویزان است. بادام هندی بومی برزیل است و در سراسر جهان از آسیا، آسیای جنوب شرقی و آفریقا گسترش یافته است. ارزش تجاری بادام هندی در دانه‌ی آن نهفته است که آجیل بادام هندی است.

عجیب‌ترین میوه‌ها در دنیا - میوه‌ی بادام هندی

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا: 16. مژکی یا رامبوتان (Rambutan)

رامبوتان نام یک محل در مالزی و اندونزی است. ریشه‌ی این کلمه «رامبوت» در زبان مالایی و اندونزیایی به معنای مو است. از این جهت نام رامبوتان به معنی میوه‌ی مویی است. رامبوتان دارای ظاهر بیضی شکل است و حدود 5 سانتی‌متر طول و 3 سانتی‌متر عرض دارد. دو نوع از این میوه وجود دارد: زرد و قرمز. نوع زرد آن خیلی محبوب نیستند و نوع محبوب آن رامبوتان قرمز است. هر دوی این گونه‌ها وقتی نرسیده و کال هستند رنگی سبز دارند اما پس از رسیدن نوع قرمز رنگ به رنگ قرمز روشن در می‌آید. رامبوتان طعم بسیار شیرینی دارد و شکستن و جدا کردن پوسته‌ی مودار آن بسیار آسان است. گوشت شفاف این میوه یک دانه‌ی بزرگ و غیر قابل خوردن را در داخل خود احاطه کرده است.

مژکی یا رامبوتان یکی از عجیب‌ترین میوه‌ها در جهان

عجیب‌ترین میوه‌ها در دنیا: 17. ترگل یا منگوستین (Mangosteen)

این میوه عجیب منگوستین نام دارد اما هیچ شباهتی با منگو (انبه) نداد. منگوستین به اندازه‌ی یک توپ تنیس است و رنگ بنفش تیره دارد. آنچه در مورد این میوه قابل توجه است پوشش خارجی ضخیم و بنفش تیره‌ی آن است. در قسمت بالایی میوه بقایای چهار گلبرگ، و در قسمت پایینی آن یک الگوی دایره‌ای گل مانند وجود دارد که بازمانده‌ی کلاله است. جالب است که تعداد گلبرگ‌ها تعداد بخش‌های گوشتی میوه را نشان می‌دهد. گوشت داخل آن به رنگ سفید است و به دو بخش تقسیم می‌شود. شکل گل معمولا 5 تا 7 گلبرگ دارد که متناسب با تعداد بخش‌های داخل میوه است. این میوه یک پوست بسیار ضخیم یا غلاف دارد و اگر فرد موقع باز کردن این میوه احتیاط نکند شیره‌ی پوست خارجی آن، لکی دائمی روی لباس او خواهد گذاشت.

ترگل یا منگوستین میوه‌ای عجیب در دنیا

عجیب‌ترین میوه‌های جهان: 18. خارگیل یا دوریان (Durian)

یکی دیگر از میوه‌های عجیب در دنیا و مادر همه‌ی میوه‌های عجیب و غریب و سلطان همه‌ی میوه‌ها در جهان، دوریان است. این میوه قطعا از نظر اندازه، شکل، محتوا، بافت، طعم و مزه و بو یکی از عجیب‌ترین میوه‌ها برای بشر است. نام دوریان از ریشه‌ی «دوری» در مالایی و اندونزیایی گرفته شده و به معنای «خار» است. دوریان در همه جای خود خار دارد و به طور متوسط به اندازه‌ی یک نارگیل است. شکل این میوه نامنظم است، حتی وزن آن نیز استاندارد نیست و می‌تواند از 0.5 تا 3 کیلوگرم باشد. همانطور که شکل و اندازه‌ی آن می‌تواند متفاوت باشد، رنگ پوسته‌ی بیرونی آن نیز می‌تواند از سبز تا قهوه‌ای روشن متفاوت باشد. رنگ گوشت آن از سفید مایل به زرد تا مایل به قرمز متغیر است و طعم هر کدام از آنها می‌تواند با دیگری متفاوت باشد.

میوه‌ی دوریان پس از رسیدن در صبح و پیش از طلوع خورشید از درخت می‌افتد. بهتر است این میوه طی یک روز خورده شود در غیر این صورت باید در یخچال و در یک ظرف دربسته نگهداری شوند. گوشت دوریان به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود و درون هر بخش دارای یک دانه‌ی غیرقابل خوردن است.

خارگیل یا دوریان از عجیب‌ترین میوه‌های جهان

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا: 19. کارامبولا یا میوه‌ی ستاره‌ای (Carambola)

کارامبولا یا میوه‌ی ستاره‌ای یکی دیگر از عجیب‌ترین میوه‌های دنیا است که در اندونزی و هند و مناطق گرمسیری مالزی می‌روید. این میوه ترش و شیرین و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، A و فیبر است. از انجایی که این شیوه شبیه ستاره است به آن میوه‌ی ستاره‌ای گفته می‌شود و در میان آمریکایی‌ها و کانادایی‌ها طرفداران بسیار زیادی دارد.

کارامبولا یا میوه‌ی ستاره‌ای - میوه‌ای عجیب در دنیا

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا: 20. سالاک (Salak)

یکی دیگر از میوه‌های عجیب در دنیا سالاک است که با نام میوه‌ی مار نیز شناخته می‌شود و دارای طعمی شیرین و اسیدی و بافتی شبیه سیب است. این میوه بومی استرالیا و مناطق گرمسیر است با داشتن رویه‌ای پوسته پوسته و مایل به قرمز در تمام دنیا به نام میوه‌ی ماری شهرت دارد. سالاک منبعی غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی است و مصرف آن برای سلامتی فواید زیادی به همراه دارد.

سالاک یکی از میوه‌های عجیب در دنیا

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا: 21. گاک یا کدوی خاردار (Gac)

گاک نوعی خربزه‌ی چند ساله است که در سراسر کشورهای جنوب شرقی آسیا و شمال شرقی استرالیا می‌روید. این میوه دارای بتاکاروتن و لیکوپن زیادی است و به همین خاطر به رنگ نارنجی مایل به قرمز است. این میوه بومی ویتنام است و از آن به عنوان غذا و دارو استفاده می‌شود. بتاکاروتن موجود در این میوه برای تولید ویتامین A، تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت قلب بسیار مفید است.

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا - گاک یا کدوی خاردار

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا: 22. میوه‌ی بکرایی (Bael fruit)

یکی دیگر از عجیب‌ترین میوه‌های جهان میوه‌ی بکرایی است که 11 ماه طول می‌کشد تا میوه‌ی آن رسیده شود. پوسته‌ی روی آن باید توسط چکش یا چیزی شبیه آن شکسته شود تا بخش خوراکی آن مشخص شود. طعم این میوه مانند مارمالاد است و عطری شبیه گل رز دارد. این میوه بومی کشورهای آسیایی به ویژه هند است و خواص درمانی زیادی دارد.

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا - میوه‌ی بکرایی

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا: 23. سیب شمعی (Water apple)

سیب شمعی که به آن سیب جاوا نیز گفته می‌شود یکی دیگر از میوه‌های عجیب دنیا است که بومی فیلیپین، هند، اندونزی و مالزی است و به رنگ‌های سفید، صورتی، بنفش، سبز و حتی سیاه نیز موجود است. این میوه با نام‌های زیادی شناخته می‌شود و طعمی شبیه گلابی برفی دارد.

سیب شمعی - میوه‌ای عجیب در جهان

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا: 24. پولاسان (Pulasan)

پولاسان یکی از میوه‌های گرمسیری و بومی مالزی است و نام آن از کلمه‌ی اندونزیایی پولاس به معنای پیچیدن گرفته شده است زیرا برای باز کردن این میوه لازم است با دو دست پیچیده شود. این میوه شیرین‌تر از لیچی و رامبوتان است و از آن به صورت خام و یا شربت استفاده می‌شود. همچنین از پولاسان می‌توان مربا و دسر نیز تهیه کرد. این میوه خواص فراوانی دارد و حاوی فیبر، کربوهیدرات، چربی، کلسیم و آهن است.

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا - پولاسان

عجیب‌ترین میوه‌های دنیا: 25. توت فرنگی چینی یا یانگ‌می (Yangmei)

توت فرنگی چینی یا یانگ‌می، این میوه‌ای کوچک و زیبا است که از جمله عجیب‌ترین میوه‌های جهان محسوب می‌شود. این میوه بومی چین است و طعم آن تلاقی طعم توت فرنگی و تمشک است. این میوه به رنگ قرمز یا ارغوانی مایل به قرمز است و هسته‌ی میان آن نیمی از حجم میوه را در برمی‌گیرد.

توت فرنگی چینی یا یانگ‌می

عجیب‌ترین میوه‌های جهان: 26. خرمالوی سیاه (Black sapote)

خرمالوی سیاه گونه‌ای از خرمالو است که با نام‌های میوه‌ی پودینگ شکلات، صابون سیاه و غیره نیز نامیده می‌شود. درخت این میوه بومی مکزیک، آمریکای مرکزی و کلمبیا است و نام آن (ساپوت) به هر میوه‌ی نرم و خوراکی اطلاق می‌شود. خرمالوی سیاه مانند گوجه فرنگی است و قطر آن حدود 5 تا 10 سانتی‌متر است. پوست این میوه غیرقابل خوردن است و هنگام رسیدن از رنگ زیتونی به رنگ سبز مایل به زرد تغییر می‌کند. گوشت خرمالوی سیاه کال به رنگ سفید است و وقتی کاملا رسیده می‌شود بویی شبیه پودینگ شکلات دارد. این میوه معمولا حدود 12 دانه دارد.

عجیب‌ترین میوه‌های جهان - خرمالوی سیاه

آیا تا بحال به خرید میوه از یک میوه فروشی اینترنتی فکر کردید؟

به پایان یکی دیگر از مطالب بلاگ سان میوه رسیدیم. امیدواریم که حالتون بعد از شنیدن اسامی و دیدن تصاویر عجیب و غریب‌ترین میوه‌ها در کشورهای دنیا حسابی خوب شده باشد. ما در وبلاگ سان میوه تلاش می‌کنیم که موضوعات جذاب و به روز درباره‌ی ویژگی‌ها و خواص انواع میوه‌ها و سبزیجات به مخاطبانمان ارائه کنیم. اگر امروز از طریق این مطلب با نام سان میوه آشنا شده‌اید؛ پیشنهاد به ویترین میوه فروشی اینترنتی ما هم سر بزنید. سان میوه امکان خرید انواع میوه و سبزیجات به صورت بسته‌بندی و یا فله را برای مشتریان عزیز تهرانی فراهم کرده و محصولات تازه با کیفیت‌های مختلف را عرضه ‌می‌کند. اگر حوصله‌ی خرید میوه و سبزیجات را نداشتید میتوانید سری به غرفه فروش میوه آنلاین ما بزنید. منتظرتون هستیم.

منبع

مقالات مرتبط

نظرات