بهترین میوه‌ ها برای درمان سرماخوردگی : معرفی ۹ میوه پرخاصیت + عکس

تخفیف خرید از سان میوه

دوباره فصل سرما شروع شد و مجدداً نگرانی‌های سلامتی که با این فصل پیش می‌آید وارد زندگی ما شده‌اند. اما ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با میوه‌های پر خاصیتی آشنا کنیم که در زمان سرماخوردگی به کمک شما خواهند آمد. در این مطلب با یکدیگر با بهترین میوه‌ ها برای درمان سرماخوردگی، خوراکی های مفید برای دوران سرماخوردگی، میوه‌های مفید برای سرماخوردگی کودکان و نوشیدنی‌های مفید برای سرماخوردگی آشنا خواهیم شد.

معرفی میوه‌هایی که برای درمان سرماخوردگی مفید هستند!

زمانیکه اولین باد سرد فصل پاییزی میوزد من معمولاً گلویم دچار التهاب شده و چند روزی ناخوش می‌شوم. البته فقط سوزش گلو، مهم نیست، اما همین سوزش‌های گلو به ما هشدار می‌دهد که در فصل سرما باید بیش‌ از پیش مراقب سلامتی خودمان باشیم.

در این فصل است که باکتری‌ها و ویروس‌ها بیشتر از همیشه جولان می‌دهند. شما می‌توانید با تهیه میوه‌ها و مواد غذایی مناسب و سالم به بدن خودتان کمک کنید تا با بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا بجنگید. اما دقیقاً چه میوه‌هایی برای درمان سرماخوردگی مفید هستند؟

ما در این متن قصد داریم به معرفی بهترین میوه‌ ها برای درمان سرماخوردگی بپردازیم. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت میوه فروشی آنلاین سان میوه، خوراکی‌های مفید برای دوران سرماخوردگی را فقط با یک تماس درب منزل تحویل بگیرید.

معرفی میوه های مفید برای سرماخوردگی

بهترین میوه‌ ها برای درمان سرماخوردگی: 1. مرکبات منبع ویتامین‌ها

یکی از معروف‌ترین میوه‌های خانواده مرکبات، پرتقال است.. دیگر میوه‌های خانواده مرکبات گریپ‌فروت و لیمو هستند. میوه‌های خانواده مرکبات دارای مقدار زیادی ویتامین C هستند. بررسی‌ها نشان دادند که شما با خوردن ویتامین C می‌توانید سیستم ایمنی بدن خودتان را تقویت کنید و به این صورت، به بدنتان کمک کنید تا از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کنید. خوردن میوه‌هایی که در آن‌ها ویتامین C وجود دارد به‌شدت توصیه می‌شود.

وقتی‌که این میوه ها را می‌خورید خیلی نگران این نباشید که ویتامین ث زیاد مصرف کردید، چون بدن شما نمی‌تواند این ویتامین را در خودش ذخیره کند. بنابراین، شما باید هر روز این ویتامین مهم را به بدنتان برسانید تا سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید.

در نتیجه، انواع میوه مرکبات جزو خوراکی مفید برای درمان فوری سرماخوردگی محسوب می‌شوند.

بهترین میوه‌ ها برای درمان سرماخوردگی: مرکبات منبع ویتامین‌ها

بهترین میوه‌ ها برای درمان سرماخوردگی: 2. سیب و تقویت سیستم ایمنی

سیب یکی از میوه‌های پرطرف‌دار و محبوب است. مزایای این میوه فقط به درمان سرماخوردگی محدود نمی‌شود. در سیب  مواد شیمیایی به نام فلاونوئید وجود دارند که مصرف آن ها می‌تواند ریسک بروز بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت رو کاهش دهد. خوردن سیب می‌تواند به شما کمک کند تا سیستم ایمنی‌تان را تقویت کنید.

علاوه‌ بر این، در سیب مقدار زیادی کربوهیدرات، ویتامین و مواد معدنی وجود دارد و خوردن آن کالری زیادی را وارد بدنتان می‌کند. برای همین است که بسیاری از افراد سیب را به‌ عنوان یک میان وعده غذایی و همینطور به‌ عنوان صبحانه استفاده می‌کنند.

(در میوه فروشی آنلاین سان میوه می‌توانید انواع سیب، از جمله سیب قرمز، سیب سبز فرانسوی، سیب آبگیری و سیب زرد را خریداری کنید.)

سیب را می‌توان یکی از موثر ترین میوه‌ها برای درمان سرماخوردگی و گلو درد معرفی کرد.

بهترین میوه‌ ها برای درمان سرماخوردگی: سیب

بهترین میوه‌ ها برای درمان سرماخوردگی: 3. کیوی و خواص شگفت انگیز

اگر دنبال میوه‌ای می‌گردید که مقدار ویتامین C در آن حتی از پرتقال هم بیشتر باشد، کیوی میوه‌ی مناسبی برای شماست. میزان ویتامین C در کیوی حدوداً دو برابر میزان میزان ویتامین C در پرتقال است که باعث می‌شود، کیوی یک میوه خیلی مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن ما باشد. علاوه‌بر ویتامین C، در کیوی مقدار زیادی ویتامین E وجود دارد.

این دو ویتامین آنتی‌اکسیدان هم هستند و می‌توانند علاوه‌ بر تقویت سیستم ایمنی، از بروز بسیاری از بیماری‌ها در بدنمان جلوگیری کنند. علاوه برداشتن ویتامین ث، کیوی دارای مقدار زیادی پتاسیم هست و کالری آن هم کم است. خوردن کیوی برای کاهش فشار خون هم بسیار مفید است.

بنابراین، کیوی یکی از بهترین میوه‌ها برای درمان سرماخوردگی در نظر گرفته می‌شود.

بهترین میوه‌ ها برای درمان سرماخوردگی: کیوی

بهترین میوه‌ ها برای درمان سرماخوردگی: 4. زغال‌اخته و درمان عفونت تنفسی

زغال‌اخته جزو یکی از میوه‌هایی است که بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان را در بین تمام میوه‌ها و سبزیجات دارد. زغال‌اخته‌ها پر از ویتامین‌هایی هستند که برای درمان سرماخوردگی و سرفه کردن مفید هستند. علاوه‌ بر این، زغال‌اخته‌ها کالری کمی دارند و شما به‌ غیر از تقویت سیستم ایمنی، با خوردن این میوه هم می‌توانید احساس سیری کنید و هم بدن خودتان را سالم نگه دارید.

بهترین میوه‌ ها برای درمان سرماخوردگی: زغال‌اخته و درمان عفونت تنفسی

بهترین میوه‌ ها برای درمان سرماخوردگی: 5. هندوانه رفع کامل التهاب‌های سیستم تنفسی

هندوانه برخی اوقات وجهه خوبی در بین طرف‌داران میوه ندارد. چون خیلی‌ها فکر می‌کنند که این میوه فقط آب و شکر است، درصورتیکه این‌طور نیست. هندوانه علاوه‌ بر آب زیادی که درون خودش دارد، ویتامین‌های زیادی هم دارد. یک ماده مهم در هندوانه، آنتی‌اکسیدان لیکوپن است. لیکوپن می‌تواند به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک کند و التهاب‌های سیستم تنفسی و آلودگی‌های آن را کاهش دهد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که آب هندوانه از نوشیدنی‌ های مفید برای سرماخوردگی است.

بهترین میوه‌ ها برای درمان سرماخوردگی: هندوانه رفع کامل التهاب‌های سیستم تنفسی

بهترین میوه‌ ها برای درمان سرماخوردگی: 6. آناناس، مدافع سیستم ایمنی بدن

آناناس، از میوه گرمسیری ترد و آبدار است که  یکی از خواص مهم آن خواص ضد التهابی است. خواص ضد التهابی آناناس باعث باعث شده که آن یکی از غذاهای مفید برای درمان سرماخوردگی باشد. به توصیه متخصصان تغذیه، مصرف آناناس در فصل سرما، برای درمان سرماخوردگی، کاهش علائم سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی استفاده می‌کنند. همچنین، کالری ناشی از خوردن آناناس هم کم و مواد مغذی موجود در آن بسیار زیاد است.

تخفیف خرید از سان میوه

در آناناس فلاونوئیدها و اسیدهای فولیک می‌توانند به کاهش ریسک بیماری‌های قلبی، دیابت و برخی از سرطان‌ها کمک کنند.

بهترین میوه‌ ها برای درمان سرماخوردگی: آناناس مدافع سیستم ایمنی بدن

بهترین میوه‌ ها برای درمان سرماخوردگی: 7. توت‌فرنگی‌، تقویت کننده‌ی ریه

توت‌فرنگی یک میوه ایده‌آل محسوب می‌شود،می‌دانید چرا؟ به این خاطر که توت‌فرنگی هم بسیار زیبا است و هم بسیار مغذی. توت فرنگی با کالری کم، منبع  کربوهیدرات و ویتامین C است. شما می‌توانید توت‌فرنگی را بصورت خام  یا در دسر و یا سالاد مصرف کنید. خوشمزه بودن و کم‌کالری بودن توت‌فرنگی و همچنین، مقدار زیاد ویتامین C در آن باعث می‌شود که این میوه یکی از خوراکی‌های مفید برای درمان فوری سرماخوردگی به حساب آید.

بهترین میوه‌ ها برای درمان سرماخوردگی: توت‌فرنگی‌ تقویت کننده‌ی ریه

اول سرماخوردگی چی بخوریم؟

برای درمان سرماخوردگی بجای مصرف داروهای شیمیایی به داروهای خوش رنگ و لعاب ارگانیک، روی آورید. با آب پرتقال و آب هنداونه ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای رفع التهاب سینه و عفونت ریه را سر بکشید و از خواص نوشیدنی‌های مفید برای سرماخوردگی بهره‌مند شوید! شما می‌توانید انواع میوه مورد نیاز خود را با یک تماس از میوه فروشی آنلاین سان میوه سفارش دهید.

(پیشنهاد می‌کنیم مطلب بهترین میوه‌ها برای درمان کرونا را در همین بلاگ نیز مطالعه کنید.)

خرید بهترین میوه ها برای درمان سرماخوردگی از میوه فروشی آنلاین سان میوه

منبع

مقالات مرتبط

نظرات