بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون

فشار خون بالا یک آلارم خطر برای ابتلا به بیماری‌های قلبی، نارسایی کلیوی و سکته است و می‌تواند باعث اختلال در عملکرد بدن شود. دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم برای قلب می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. به ویژه خوردن غذاهای دارای مواد مغذی مثل پتاسیم و منیزم بسیار مفید است. به این ترتیب مصرف غذاها و میوه های پایین آورنده فشار خون از اهمیت بالایی برخوردار است و ما تصمیم داریم در ادامه این مطلب میوه فروشی آنلاین سان میوه در خصوص بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون صحبت کنیم.

به طور کلی پتاسیم با کاهش اثرات سدیم به کاهش فشار خون کمک می کند از جمله میوه های کاهش دهنده فشار خون می توان به موز ، کیوی ، گریپ فروت ، انواع توت ها و … اشاره کرد.

بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون

به طور کلی یک سبک زندگی سالم به تعادل و تنظیم فشار خون کمک می‌کند و احتمال ابتلا به مشکلات سلامتی را کاهش می‌دهد. همانطور که گفتیم، فشار خون بالا با خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های کلیوی مرتبط است.

برای پایین آوردن فشار خون چه بخوریم؟ این سوالی است که اکثر افراد مبتلا به فشار خون بالا مطرح می‌کنند. تحقیقات نشان داده است که غذاهای خاصی مانند میوه‌ها، سبزیجات، آجیل‌ها و ماهی‌های چرب را می‌توان به عنوان قاتل فشار خون بالا در نظر گرفت. مصرف همه‌ی این مواد غذایی در یک رژیم غذایی متعادل مزایای سلامتی طولانی‌مدتی خواهد داشت.

مصرف میوه برای کنترل فشار خون می‌تواند بسیار موثر باشد و در ادامه این مطلب به معرفی انواع بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون می‌پردازیم.

بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون

چه میوه هایی برای فشار خون بالا خوب است

توصیه می‌شود افراد روزانه 2 فنجان از بهترین میوه برای پایین آوردنِ فشار خون و 3 فنجان سبزیجات مصرف کنند.

همانطور که گفتیم برخی از غذاها می‌توانند برای کنترل فشار خون بسیار مفید باشند. به طور کلی یک وعده سبزیجات و میوه های تنظیم کننده فشار خون به صورت زیر تعیین می‌شود:

  • یک فنجان میوه و یا سبزی به صورت خام یا پخته
  • یک فنجان آب میوه 100% خالص
  • دو فنجان سبزیجات برگ‌دار خام
  • یک فنجان میوه خشک

(برای خرید میوه خشک تازه و باکیفیت می‌توانید به سان میوه سر بزنید.)

چه میوه هایی برای فشار خون بالا خوب است

بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون: 1. توت‌ها

بلوبری و توت فرنگی حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی به نام آنتوسیانین هستند که نوعی فلاونوئید است. تحقیقات نشان داده است که آنتوسیانین و به طور کلی توت‌های سرشار از آنتوسیانین می‌توانند به کاهش فشار خون کمک کنند. این میوه کاهش دهنده فشار خون را می‌توانید به عنوان میان‌وعده مصرف کنید و یا از آن برای تهیه اسموتی و اوتمیل برای صبحانه استفاده کنید.

بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون: 1. توت‌ها

بهترین میوه برای کاهش فشار خون بالا: 2. موز

موز حاوی پتاسیم بالایی است و به همین خاطر خرید موز به عنوان بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون توصیه می‌شود. یک موز متوسط تقریبا 422 میلی‌گرم پتاسیم دارد. یک وعده از این میوه می‌تواند یک موز بزرگ، یک فنجان موز خرد شده یا دو سوم فنجان پوره موز باشد.

طبق تحقیقات، پتاسیم تاثیر سدیم در بدن را کاهش می‌دهد و فشار بر دیواره‌ی رگ‌های خونی را کم می‌کند. توصیه می‌شود مردان بالغ روزانه 3400 میلی‌گرم پتاسیم و زنان بالغ روزانه 2600 میلی‌گرم پتاسیم دریافت کنند. سایر غذاهای غنی از پتاسیم شامل زردآلو، عدس، آلو و سیب‌زمینی می‌شود.

بهترین میوه برای کاهش فشار خون بالا: 2. موز

بهترین میوه ها برای کاهش فشار خون: 3. کیوی

کیوی نیز یکی دیگر از میوه های پایین آورنده فشار خون است و یک وعده کیوی می‌تواند با کاهش فشار خون سیستولیک و مزایای دیگر همراه باشد. در یک تحقیق مشخص شد افرادی که به مدت هفت هفته، روزانه 2 عدد کیوی پیش از صبحانه خود میل می‌کردند در مقایسه با گروه کنترل، کاهش 2.7 میلی‌متر جیوه در فشار خون سیستولیک داشتند.

کیوی بعلاوه یک منبع غنی از ویتامین C نیز هست و تحقیقات نشان می‌دهد مصرف مکمل‌های ویتامین C می‌تواند به طور قابل‌توجهی با کاهش فشار خون در بیماران مبتلا به فشار خون بالا همراه باشد. این بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون را می‌توانید به عنوان میان‌وعده در رژیم غذایی خود بگنجانید. برای خرید کیوی می‌توانید به سان میوه سر بزنید و سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

بهترین میوه ها برای کاهش فشار خون: 3. کیوی

بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون: 4. هندوانه

هندوانه را می‌توان به عنوان بهترین میوه برای پایین آوردنِ فشار خون به صورت آبمیوه، سالاد میوه، اسموتی و غیره مصرف کرد.

خرید هندوانه در فصل تابستان در صدر خریدهای خانواده‌های ایرانی قرار دارد. این میوه محبوب و آبدار خواص زیادی برای سلامتی دارد. هندوانه حاوی آمینواسیدی به نام سیترولین است. بدن این آمینواسید را به آرژنین تبدیل می‌کند که باعث تولید اکسید نیتریک می‌شود؛ گازی که رگ‌های خونی را شل می‌کند و انعطاف‌پذیری در شریان‌ها را بیشتر می‌کند. این اثرات به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

تحقیقاتی که در خصوص تاثیر آب هندوانه بر روی فشار خون در افراد جوان و سالم انجام شده، نشان داده است که آب هندوانه طی دو ساعت باعث کاهش فشار خون سیستولیک می‌شود.

(با بهترین میوه برای دوران پریود آشنا شوید.)

بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون: 4. هندوانه

بهترین میوه های کاهنده فشار خون: 5. انار

به طور کلی این میوه را می‌توان بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون در نظر گرفت چرا که مصرف منظم آن می‌تواند با کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا همراه باشد. بنابراین اگر مبتلا به فشار خون بالا هستید، خرید انار را فراموش نکنید.

انار حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی است که برای جلوگیری از فشار خون بالا و تصلب شریان بسیار مفید است. تحقیقات نشان داده مصرف روزانه‌ی آب انار می‌تواند به کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک در افراد مبتلا به دیابت کمک کند.

بهترین میوه های کاهنده فشار خون: 5. انار

میوه های پایین آورنده ی فشار خون: 6. مرکبات

این بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون را می‌توانید به صورت آبمیوه یا میوه‌ی کامل مصرف کنید. بعلاوه اینکه برای پایین آوردن فشار خون با آبلیمو می‌توانید آن را به آب نوشیدنی خود اضافه کنید.

مرکبات نیز از بهترین میوه ها برای فشار خون بالا است. مرکبات حاوی هسپریدین هستند؛ آنتی‌اکسیدانی که می‌تواند برای سلامت قلب بسیار مفید باشد. بعلاوه طبق آنچه تحقیقات متعدد نشان داده است، مصرف منظم آب پرتقال می‌تواند با کاهش فشار خون سیستولیک همراه باشد.

(از صفحه خرید میوه فصل سان میوه بازدید کنید.)

میوه های پایین آورنده ی فشار خون: 6. مرکبات

بهترین میوه و سبزیجات برای پایین آوردن فشار خون: 7. سبزیجات

اسفناج نوعی سبزیجات مملو از ترکیب گیاهی به نام نیترات است که می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. همچنین اسفناج سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که برای سلامت قلب مفید است.

برگ چغندر و اسفناج دو نمونه از سبزیجات برگ‌دار هستند که در کنار انواع بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون می‌توانند برای کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید باشند.

این سبزیجات منبعی خوب از مواد مغذی مانند پتاسیم و منیزیم هستند که به حفظ سطح بهینه فشار خون کمک می‌کنند. برای مثال یک فنجان (معادل 175 گرم) برگ چغندر پخته به ترتیب 20 و 36 درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم و منیزیم را تامین می‌کند.

(از مطلب بهترین میوه برای دوران بارداری بازدید کنید.)

بهترین میوه و سبزیجات برای پایین آوردن فشار خون: 7. سبزیجات

سبزیجات و میوه ها برای کنترل فشار خون: 8. هویج

مصرف 100 گرم هویج خام به صورت روزانه می‌تواند با کاهش 10 درصدی فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا همراه باشد.

اگرچه هویج در دسته بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون قرار نمی‌گیرد اما خرید هویج برای مصارف روزانه در رژیم غذایی لازم است و یکی از مواد غذایی برای پایین آوردن فشار خون محسوب می‌شود. هویج شیرین و بسیار مغذی یکی از سبزیجات اصلی در رژیم غذایی بسیاری از افراد است. هویج سرشار از ترکیبات گیاهی است که می‌توانند در فرآیندهای مختلف سلامتی مانند مدیریت فشار خون نقش داشته باشند.

سبزیجات و میوه ها برای کنترل فشار خون: 8. هویج

سبزیجات و میوه ها برای کنترل فشار خون: 9. گوجه و فرآورده‌های آن

بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون: تحقیقات نشان داده است مصرف گوجه فرنگی می‌تواند با بهبود فشار خون همراه باشد و در نتیجه باعث کاهش احتمال بیماری‌های قلبی و سکته شود.

خرید گوجه برای درست کردن سالاد و مصرف خام یا تهیه رب و سس گوجه بسیار رایج است. گوجه فرنگی و فرآورده‌های گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی مختلفی مانند پتاسیم و رنگدانه کاروتنوئیدی لیکوپن هستند. لیکوپن به طور قابل‌توجهی با اثرات مفید بر سلامت قلب مرتبط است و خوردن غذاهای سرشار از این ماده مغذی ممکن است به کاهش عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا کمک کند.

سبزیجات و میوه ها برای کنترل فشار خون: 9. گوجه و فرآورده‌های آن

سبزیجات و میوه ها برای کنترل فشار خون: 10. کلم بروکلی

بروکلی مملو از آنتی‌اکسیدان‌های فلاونوئیدی است که ممکن است با افزایش عملکرد رگ‌های خونی و افزایش سطح اکسید نیتریک در بدن به کاهش فشار خون کمک کند و برای پایین آوردن سریع فشار خون بالا در منزل گزینه‌ی خوبی است.

کلم بروکلی به دلیل اثرات مفید زیاد بر سلامتی از جمله سلامت سیستم گردش خون، بسیار محبوب است. بعلاوه در کنار مصرف بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون می‌توانید با افزودن این سبزیجات چلیپایی به رژیم غذایی خود، به کاهش فشار خون نیز کمک کنید.

سبزیجات و میوه ها برای کنترل فشار خون: 10. کلم بروکلی

پایین آوردن سریع فشار خون بالا در منزل: چه غذایی فشار خون را سریعا پایین می‌آورد؟

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند افرادی که به دنبال کاهش فشار خون بالا یا حفظ سطح سالم فشار خون هستند، از یک رژیم غذایی کاهنده فشار خون استفاده کنند که شامل غذاهایی مانند انواع میوه، سبزیجات و غلات کامل می‌شود.

تا اینجا به معرفی انواع سبزیجات و همینطور انواع بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون صحبت کردیم اما لازم است بدانید هیچ غذایی به تنهایی نمی‌تواند فشار خون را به سرعت کاهش دهد. با این حال، داشتن یک رژیم غذایی حاوی مواد مغذی خاص مانند پتاسیم، می‌تواند به کاهش یا حفظ فشار خون سالم در طولانی مدت کمک کند.

(اگر به دنبال خرید میوه خاص هستید، از سان میوه بازدید کنید.)

پایین آوردن سریع فشار خون بالا در منزل: چه غذایی فشار خون را سریعا پایین می‌آورد؟

میوه های پایین اورنده فشار خون در بارداری

سبزیجات حاوی پتاسیم مانند اسفناج نیز در صدر فهرست قرار دارد و سایر سبزیجات عالی برای کاهش فشار خون عبارتند از چغندر، سیب زمینی شیرین، هویج و کلم بروکلی.

فشار خون بالا مختص افراد مسن نیست، بلکه بسیاری از خانم‌های باردار نیز ممکن است دچار فشار خون بالا شوند. فشار خون بالا در بارداری برای خانم باردار و جنین او بسیار خطرناک است و می‌تواند منجر به رشد کم جنین، نارس بودن و مرگ احتمالی جنین و مادر شود.

خوشبختانه خانم‌های باردار می‌توانند با خوردن غذاهای پایین آورنده فشار خون، از مشکلات جدی جلوگیری کنند. غذاهایی وجود دارد که می‌تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند. اما برای کاهش فشار خون دوران بارداری روی کدام غذاها باید تمرکز کرد و بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون چیست؟

میوه‌های تازه با سطح بالای پتاسیم مانند موز، جک فروت، زردآلو، پرتقال، شلیل، طالبی و گریپ فروت برای کاهش فشار خون در دوران بارداری بسیار مفید هستند. آب میوه نیز گزینه‌ای عالی است.

(از صفحه خرید صیفی جات بازدید کنید.)

میوه های پایین اورنده فشار خون در بارداری

کدام میوه ها فشار خون را بالا میبرد؟

چه چیزهایی فشار خون را بالا میبرد؟ نمک، چاشنی‌ها و سس‌های خاص، غذاهای دارای چربی اشباع، غذاهای سرخ کردنی، فست فودها، غذاهای کنسرو، منجمد یا فرآوری شده، اسنک‌های نمکی، کافئین، نوشابه و غیره می‌توانند باعث افزایش فشار خون شوند.

در این مطلب به معرفی بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا پرداختیم اما ممکن است این سوال برای برخی از افراد پیش بیاید که کدام میوه فشار خون را بالا میبرد؟ اگر با فشار خون بالا سر و کار دارید، احتمالا می‌دانید که یک رژیم غذایی سالم راه خوبی برای مدیریت این شرایط است. مصرف غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین بدون چربی بسیار مهم است.

اما چه میوه هایی فشار خون را بالا میبرد؟ هیچ میوه‌ای به تنهایی با ضرر همراه نخواهد بود، بلکه میوه‌ها در یک رژیم غذایی سالم به کاهش فشار خون هم کمک می‌کنند. با این حال اگر در کنار میوه‌ها از افزودنی خاصی مانند نمک استفاده کنید، می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود. برای مثال مصرف نمک همراه با خیار بسیار مضر است.

(برای سفارش و خرید میوه مجلسی به سان میوه سر بزنید.)

کدام میوه ها فشار خون را بالا میبرد؟

سخن پایانی در خصوص بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون

همانطور که گفتیم، میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند به کنترل فشار خون کمک کنند؛ به ویژه زمانی که سرشار از پتاسیم باشند. تحقیقات نشان داده است که سطح بالای پتاسیم برای کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا بسیار مفید است. مصرف میوه‌ها و سبزیجات سرشار از این ماده معدنی می‌تواند به حفظ سطح طبیعی فشار خون کمک کند.

انواع سبزیجات و بهترین میوه برای پایین آوردنِ فشار خون وجود دارد که در این مطلب به آنها اشاره کردیم. بعلاوه لوبیاها، آجیل و آووکادو نیز برای کاهش فشار خون مفید هستند. برای خرید انواع میوه و سبزیجات تازه و باکیفیت پیشنهاد می‌کنیم سری به تره بار آنلاین سان میوه بزنید.

سخن پایانی در خصوص بهترین میوه برای پایین آوردن فشار خون

منبع

منبع

مقالات مرتبط

نظرات