بهترین میوه برای زانو درد : با مصرف 8 میوه زانو درد را شکست دهید! + عکس

تخفیف خرید از سان میوه

در این متن از وبلاگ سان میوه می‌خواهیم درمورد بهترین میوه‌ها برای زانو درد، غذای تقویت زانو و اینکه چه میوه‌هایی برای زانو درد مفید است صحبت کنیم. اگر می‌خواهید رژیم غذایی خوبی برای درمان قطعی زانو دردخود داشته باشید، این متن از سان میوه را از دست ندهید!

بهترین میوه ها برای زانو درد

بهترین میوه‌ برای زانو درد

مراقبت از بدنمان مسئله بسیار مهمی است و می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات در سنین بالا برایمان جلوگیری کند. یکی از مسائلی که با افزایش سن می‌تواند برای ما رخ دهد درد مفصلی و زانو درد است. بسیاری از افراد در سن بالا دچار دردهای مفصلی و آرتروز می‌شوند. خیلی از آن‌ها هم از درد زانوی خود شکایت می‌کنند.

برای جلوگیری از درد زانو ما باید بافت‌های ماهیچه‌ای‌مان را تقویت کنیم. اما چه میوه‌ای برای برای زانو خوبه؟ و چه میوه‌هایی می‌توانند به ما کمک کنند تا درد زانوی خود را کاهش دهیم؟ برای ساییدگی زانو چه میوه‌ هایی بخوریم؟ ما در این متن از وبلاگ سان میوه می‌خواهیم در مورد میوه‌های مفید برای زانو درد توضیح بدهیم.

بهترین میوه برای زانو درد : 1. زغال‌ اخته

زغال‌اخته یکی از میوه‌های خانواده توت است. زغال‌اخته‌ها حاوی نوعی آنتی اکسیدن به نام آنتوسیانین هستند که این آنتی‌اکسیدان یکی از قدرتمندترین فلاونوئید در میوه‌ها است و به زغال‌اخته و میوه‌های خانواده‌ی توت رنگ خاص خودشان را می‌دهد. همچنین، آنتوسیانین می‌تواند واکنش‌های التهابی در بدن ما را کاهش دهد. برای همین، زغال‌اخته برای زانو درد می‌تواند بسیار مفید باشد و به عنوان بهترین میوه‌ برای زانو درد به حساب آید.

زغال اخته با وجود آنتی اکسیدان‌های قدرتمند، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی، در کاهش التهاب و دردهای مفصلی، گیاهی درمانی و یکی از بهترین میوه ها برای زانو درد به حساب می‌آید.

بهترین میوه برای زانو درد: زغال‌ اخته

بهترین میوه برای زانو درد : 2. سیب

یکی از دلایلی که می‌تواند باعث زانو درد در بدن ما شود کمبود مواد معدنی است. کمبود مواد معدنی حتی می‌تواند درد زانوی ما را بدتر کند. در سیب مواد ضد التهابی مثل ویتامین C وجود دارد که می‌تواند میزان التهاب و درد زانو را کاهش دهد. همچنین، شما می‌توانید از سیب معجون سرکه سیب را تهیه کنید که معجون سرکه سیب حاوی کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفر است.

همه این مواد می‌توانند باعث کاهش درد در بدن شوند. علاوه بر این، منیزیمی که در سرکه سیب وجود دارد می‌تواند به استخوان‌های ما کمک کند تا کلسیم را بیشتر جذب کرده و قوت و استقامت استخوان‌های‌مان را افزایش می‌دهد. بنابراین، سیب جزو بهترین میوه‌ها برای زانو درد است.

(در فروشگاه میوه و سبزیجات آنلاین سان میوه می‌توانید انواع سیب از جمله سیب قرمز، سیب زرد، سیب سبز فرانسوی و سیب آبگیری را تهیه کنید.)

یک سیب بزرگ حدود 17 درصد از ویتامین C روزانه در بدن را تأمین می‌کند. اگر می‌خواهید مفاصل بیمار خود را تقویت کنید و دردهای التهابی آن را به حداقل برسانید، از همین الان تصمیم بگیرید که سیب را بعنوان یک میوه‌ی مفید برای زانو درد در رژیم غذایی خود بگنجانید.

بهترین میوه برای زانو درد : سیب

بهترین میوه برای زانو درد : 3. آناناس

در آناناس ماده‌ای بنام بروملین وجود دارد. تحقیقات نشان داده‌اند که بروملین می‌تواند درد مفصلی که از آماس مفصلی استخوانی و روماتیسم مفصلی به وجود می‌آید را کاهش دهد. برای رساندن بروملین به بدنتان شما باید آناناس و مخصوصاً قسمت مرکزی آناناس را مصرف کنید. شما می‌توانید برای اینکار آناناس را با مخلفات دیگر ترکیب کرده و آن را تبدیل به یک اسموتی خوشمزه کنید تا هم از طعم خوشمزه آناناس لذت ببرید و هم آن را برای کاهش دردتان بخورید. بنابراین آناناس جزو بهترین میوه‌ ها برای زانو درد است.

آناناس از آن میوه‌های مغذی است که اصطلاحا برای روغن کاری مفاصل بدن بسیار کارآمد است و جز بهترین میوه برای زانو درد است. اگر می‌خواهید از سلامتی مفاصل خود حفاظت کنید، خرید آناناس تازه را در لیست رژیم غذایی خود قرار دهید.

بهترین میوه برای زانو درد : آناناس

بهترین میوه برای زانو درد : 4. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی نوعی میوه است که ما از آن استفاده‌های زیادی داریم. ما از رب گوجه فرنگی در غذاهایمان استفاده می‌کنیم و همچنین، گوجه یکی از مخلفات پر استفاده در سالاد است. در گوجه یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند بنام لیکوپن وجود دارد. لیکوپن با خواص ضد التهابی‌اش می‌تواند برای زانو درد ما بسیار مفید باشد.

اگر شما گوجه را بپزید که چه بهتر. میزان لیکوپن گوجه فرنگی پخته شده از گوجه فرنگی عادی بیشتر است. سعی کنید زمانی‌که گوجه فرنگی را مصرف می‌کنید حتماً آن را با پوست بخورید زیرا پوست آن حاوی بیشترین مواد و بیشترین میزان لیکوپن است و شما می‌توانید با خوردن گوجه زانو درد خود را کاهش دهید.

تخفیف خرید از سان میوه

گوجه فرنگی چه مواد معدنی‌ای دارد؟

گوجه فرنگی با وجود پتاسیم، منگنز، منیزیم، مس و فسفر و انواع ویتامین‌ها، یک پک کامل از مواد غذایی ضروری بدن است. گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان لیکوپن است که در کاهش التهاب مفاصل نقش مهمی را ایفا می‌کند. توصیه می‌شود که گوجه فرنگی را بصورت پخته یا خام، با پوست مصرف کنید.

بهترین میوه برای زانو درد : گوجه فرنگی

بهترین میوه برای زانو درد : 5. پرتقال

پرتقال هم جزو یکی از بهترین میوه‌ ها برای زانو درد است. پرتقال با داشتن مقدار زیادی ویتامین C می‌تواند باعث کاهش دردهای مفصلی و زانو درد شود، زیرا ویتامین C خاصیت ضد التهابی دارد. علاوه‌براین، در پرتقال و مخصوصاً پوست پرتقال بیوفلاونوئیدی وجود دارد که می‌تواند میزان التهاب و درد را در مفصل‌ها و زانو کاهش دهد. زمانی‌که پوست پرتقال را می‌کنید کمی از قسمت سفید پوست آن را هم همراه با پرتقال مصرف کنید، زیرا پوست سفید آن می‌تواند برای زانو درد بسیار مفید باشد.

پرتقال با وجود مقادیر بالای ویتامین C در کاهش التهاب و درد مفاصل قابلیت خوبی دارد. علاوه بر گوشته‌ی پرتقال، سفیدی های چسبیده به پوست پرتقال هم سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی هستند که خواص ضد التهابی دارند و در ضمن اثر اسیدی پرتقال را در معده را از بین برده و هضم آن را آسان‌تر می‌کند.

بنابراین پرتقال هم جز غذاهای مفید برای زانو درد است.

بهترین میوه برای زانو درد : پرتقال

بهترین میوه برای زانودرد : 6. توت‌ فرنگی

توت‌ فرنگی هم میوه دیگری است که می‌تواند برای زانو درد مفید باشد. تحقیقاتی که بر روی توت‌فرنگی انجام شده‌اند نشان می‌دهند که توت‌فرنگی می‌تواند اثرات ضد درد و ضد التهابی را در کسانی داشته باشند که دارای درد مفاصل مثل زانو درد هستند. در نتیجه، توت‌فرنگی جزو بهترین میوه‌ها برای زانو درد بشمار می‌آید.

توت فرنگی سرشار از ویتامین C، فولات و پتاسیم است، هر سه‌ی این مواد در کنترل انقباض عضلات و کاهش التهاب نقش مؤثری دارند. اگر به دنبال غذای تقویت زانو با کلی مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های مقوی هستید، خرید توت فرنگی را فراموش نکنید.

بهترین میوه برای زانودرد : توت‌ فرنگی

بهترین میوه برای زانو درد : 7. لیمو

علاوه‌بر مقدار زیاد ویتامین C که در لیموها وجود دارد، لیموها فواید بسیار دیگری هم دارند که باعث شده که بسیاری از لیمو به‌عنوان یک روش درمان خانگی برای کاهش درد و التهاب استفاده کنند. برای مثال، سیتریک اسیدی که در لیمو وجود دارد می‌تواند به شما کمک کند تا ماده‌ای بنام اوریک‌اسید در بدنتان را کاهش دهید. اوریک‌اسید نوعی ماده است که باعث کاهش درد و التهاب در بدن می‌شود. شما با خوردن لیمو می‌توانید میزان این ماده را در بدن کم کرده و درد زانویتان را کمتر کنید.

بنابراین، لیمو بهترین میوه‌ برای زانو درد است.

خواص لیمو ترش برای زانو درد

لیمو ترش یک گیاه درمانی تمام عیار است. این میوه با جثه‌ی کوچکش سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری بدن است. لیمو ترش با وجود ویتامین C، ویتامین b12، کلسیم، منیزیم و ویتامین D تمام آنچه که عضلات و مغز استخوان برای تقویت و بهبود عملکرد خود نیاز دارد در خود جای داده است.

اگر ورزشکار هستید و یا بر اثر فعالیت‌های سنگین کاری دچار ساییدگی استخوان شده‌اید و به دنبال درمان قطعی زانو درد هستید، مصرف منظم آب لیمو ترش تازه را بر روی سالاد و غذای خود فراموش نکنید.

بهترین میوه برای زانو درد: لیمو

بهترین میوه برای زانودرد : 8. گریپ‌فروت

گریپ‌فروت هم از خانوادهٔ مرکبات است و جزو میوه‌هایی است که مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان در آن‌ها وجود دارد. البته خوردن گریپ‌فروت می‌تواند برای کاهش درد زانو بسیار مفید باشد. کسانی که از دردهای مفصلی و آرتروز مفصلی رنج می‌برند، علائمی مثل درد، خشکی مفصل‌ها و التهاب را تجربه می‌کنند و همه این علائم دلیلشان بروز التهاب در بدن است. آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند. درنتیجه، شما با خوردن گریپ‌فروت می‌توانید میزان التهاب بدنتان و نهایتاٌ درد زانو تان را کاهش دهید.

این میوه سرشار از ویتامین C، اسید سیتریک و اگر تو سرخ باشد شامل آنتی اکسیدان لیوکپن است. گریپ فروت به دلیل اینکه حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی‌ای است، ممکن است با اثرات داروهای بیمار تداخل ایجاد کند، به همین خاطر پیش از آنکه آن را برای مصرف دارویی به رژیم غذایی خود وارد کنید، با پزشکتان مشورت کنید.

بهترین میوه برای زانودرد : گریپ‌فروت

خرید بهترین میوه برای زانو درد از میوه فروشی آنلاین سان میوه

از همین امروز تصمیم بگیرید که با تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی خودتان را از دردهای مزمنی مثل کمر درد و زانو درد و امثالهم نجات دهید. هیچ وقت قدرت طبیعت را در درمان دردهایتان دست کم نگیرید. مصرف منظم بهترین میوه ها، می‌تواند مناسب ترین جایگزین برای بهترین قرص برای زانو درد و بهترین پماد برای زانو درد باشد. با یک تماس به میوه فروشی آنلاین سان میوه، دیگر لازم نیست زحمت رفتن به تره بار را بکشید.

میوه های مفید برای زانو درد

منبع

مقالات مرتبط

نظرات