بهترین میوه برای درمان بواسیر : 10 دشمن سر سخت بواسیر + عکس

تخفیف خرید از سان میوه

طبق نظر کارشناسان و پزشکان اگر مشکل بواسیر یا همان هموروئید خیلی حاد نباشد، با ورزش کردن، تغذیه درست و مصرف فیبر (حدود مصرف 12 میوه در روز) قابل کنترل است. بنابراین حالا که می‌شود با درمان خوراکی بواسیر را از مهار کرد این متن از وبلاگ سان میوه که درباره بهترین میوه برای درمان بواسیر و میوه های درمان بواسیر است را از دست ندهید!

بهترین میوه برای درمان بواسیر

بهترین میوه‌ برای درمان بواسیر

مشکل یبوست مشکلی است که خیلی از افراد دچار آن هستند. این مشکل می‌تواند در اثر بی‌تحرکی یا مسائل دیگر پیش بیاید. متاسفانه، یبوست عوارض دیگری هم دارد. برای مثال، خیلی‌ها که به شکل یبوست دچار می‌شوند ممکن است دچار بواسیر هم شوند. اگر شما هم دچار مشکل بواسیر هستید نگران نباشید. برای درمان بواسیر راه‌های زیادی وجود دارد و شما می‌توانید با درمان خانگی و با مصرف میوه های مفید برای بواسیر مشکل بواسیر خود را حل کنید. برای درمان خوراکی بواسیر میوه‌های زیادی وجود دارند که شما از بین آن‌ها می‌توانید یکی را انتخاب کرده و آن را به‌طور روزانه مصرف بکنید. قبل‌از توضیح دادن در مورد بهترین میوه‌ برای درمان بواسیر، ابتدا اجازه دهیم که در مورد این‌ موضوع توضیح دهیم که چه چیزهایی باعث بواسیر می‌شوند؟

میوه های درمان بواسیر

چه چیزهایی باعث ایجاد بواسیر می‌شود؟

پیش از توضیح در مورد میوه برای درمان بواسیر شاید این سؤال مطرح شود که دقیقاٌ چه چیزهایی باعث بواسیر می‌شود؟ در ناحیه مقعد رگ‌هایی وجود دارند که اگر به این رگ‌ها فشار زیادی بیاید، آن‌ها ملتهب شده و به این صورت، باعث بواسیر می‌شوند. همچنین، هرگونه فشاری که ممکن است بر روی شکم یا قسمت‌های تحتانی شکم وارد شود، می‌تواند باعث شود که رگ‌های مقعد ملتهب شوند.

علاوه‌براین، فشاری که می‌تواند بر روی استخوان لگن بیاید هم می‌تواند باعث التهاب رگ‌های مقعدی شده و منجر به بواسیر یا هموروئید شود. یک عامل دیگر که در افرادی که مشکل یبوست در آن‌ها رایج است این است که در زمان دفع، این افراد فشار زیادی به قسمت تحتانی خود می‌آورند و این فشار باعث بواسیر می‌شود.

درهرصورت، بواسیر به التهاب رگ‌های مقعدی گفته می‌شود و در بیشتر افراد این مشکل ناشی از یبوست است. ما در بخش بعدی می‌خواهیم در مورد میوه‌هایی توضیح دهیم که جزو لیست بهترین میوه‌ برای درمان بواسیر محسوب می‌شوند.

عوامل ایجاد بواسیر

بهترین میوه‌ برای درمان بواسیر : 1. آلو منبع فیبر و ویتامین

آلو دارای مقدار زیادی فیبر هستند. فقط ۶۴ گرم از آلو می‌تواند ۳٫۸ گرم فیبر را در خودش داشته باشد. فیبر هم برای سیستم گوارش ما مهم است و هم می‌تواند نقش مهمی در کاهش یبوست و چاقی داشته باشد. کاهش یبوست و چاقی در افراد مهم است، زیرا این دو عوامل ریسک برای بروز بواسیر در بدن هستند. شما با مصرف روزانه آلو هم می‌توانید فیبر مورد نیاز بدنتان را به برسانید و هم ریسک بروز بواسیر را کاهش دهید.

آلو، از آن مدل میوه‌هایی است که گویا بصورت تخصصی برای درمان مشکلات دستگاه گوارش خلق شده است. این میوه با میزان بالای فیبر، ویتامین‌های مختلف مثل ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K و انواع مواد معدنی مثل کلسیم‌، منیزیم، فسفر و پتاسیم همه جوره برای تأمین مواد ضروری بدن کامل است. خوشبختانه آلو را می‌توانید جدا از فصل تابستان که بصورت تازه در دسترس است بصورت خشک شده در تمامی طول سال داشته باشید.

در نتیجه، آلو به عنوان بهترین میوه‌ برای درمان بواسیر محسوب می‌شود.

بهترین میوه‌ برای درمان بواسیر : آلو منبع فیبر و ویتامین

بهترین میوه‌‌ها برای درمان هموروئید : 2. سیب و تقویت دستگاه گوارش

اگر شما یک سیب با سایز متوسط را با پوست بخورید می‌توانید حدود ۴٫۴ گرم فیبر را به بدنتان برسانید. برای همین، سیب میوه‌ای است که معمولاً دارای بیشترین میزان فیبر در بین میوه‌ها است. مخصوصاً در پوست سیب، فیبرهای غیر قابل‌ حلی وجود دارند که این فیبرها در در دستگاه گوارش شما تجزیه نمی‌شوند و می‌توانند حجم مدفوع را افزایش دهند. آبی که در سیب وجود دارد با افزایش حجم مدفوع و آسان کردن حرکت آن در طول روده بزرگ در زمان دفع به بدن شما کمک می‌کند تا ریسک بروز بواسیر در بدنتان را کاهش دهید.

سیب در انواع مختلف در تمامی فصول سال در دسترس است. بنابراین به راحتی می‌توانید مشکل بواسیر خود را با مصرف روزانه یک عدد سیب متوسط کنترل کنید. وجود ماده‌ی پکتین در سیب به عنوان پروبیوتیک عمل می‌کند و مشکل یبوست را با تقویت باکتری‌های مفید روده رفع می‌کند. اگر هضم سیب برایتان دشوار است آن را بصورت پخته شده مصرف کنید.

بنابراین، سیب به دلیل خواص ضد یبوست به عنوان بهترین میوه برای درمان بواسیر قابل استفاده است.

بهترین میوه‌‌ها برای درمان هموروئید : سیب و تقویت دستگاه گوارش

بهترین میوه‌ برای درمان بواسیر : 3. گلابی و هضم آسان غذا

در گلابی هم مقدار زیادی فیبر وجود دارد که می‌تواند مشکل یبوست افراد را کاهش داده و به حرکت مدفوع در روده بزرگ آن‌ها کمک کند. علاوه‌براین، در گلابی ترکیب‌های شیمیایی دیگری هم وجود دارند که می‌توانند به افرادی که دچار بواسیر هستند کمک کنند. اگر شما یک گلابی را همراه با پوست آن مصرف کنید، می‌توانید حدود ۶ گرم فیبر را به بدنتان برسانید.

گلابی با زیاد کردن بزاق دهان از زمانیکه داخل دهان قرار می‌گیرد، برای دفع آسان برنامه ریزی می‌کند. گلابی جز میوه های درمان بواسیر است. دانه‌های ریزی که در بافت گلابی زیر دندان احساس می‌کنید دیر هضم هستند و دقیقا همان‌ها به بهبود دفع و روان شدن حرکات روده کمک می‌کند.

همچنین، در گلابی فروکتوز نیز وجود دارد که به‌عنوان یک ماده ضد یبوست و بهترین میوه برای درمان بواسیر محسوب می‌شود.

بهترین میوه‌ برای درمان بواسیر : گلابی و هضم آسان غذا

بهترین میوه‌‌ها برای درمان بواسیر : 4. خانواده‌ی توت‌ها و تأمین آب مورد نیاز بدن

زغال‌ اخته، توت‌ فرنگی و تمشک به عنوان نماینده‌ی خانواده‌ی بزرگ توت‌ها هستند که می‌توانند برای درمان بواسیر مفید باشند. خانواده‌ی توت‌ها اگرچه جثه‌ی چندان بزرگی ندارند، اما سرشار از فیبر است. اگر شما حدود ۱۰۰ گرم از تمشک را مصرف کنید، تقریباً 6 گرم فیبر را به بدنتان می‌رسانید.

علاوه‌بر میزان زیاد فیبر در زغال اخته، توت فرنگی و تمشک، این نوع میوه‌ها دارای مقدار زیادی آب هم هستند. آب برای سیستم گوارش شما بسیار مفید است و می‌تواند حرکت مدفوع در طول روده بزرگ را آسان‌تر کند و عملکرد سیستم گوارش را تقویت کند. علاوه‌براین، توت‌ها هم دارای فروکتوز هستند که یک ماده ضد یبوست دیگر محسوب می‌شود.

مشکل بواسیر یا همان هموروئید چیزی نیست که آن را نادیده بگیرید و تنها راه حل برای جلوگیری از آن مصرف فیبر بالا است. تنوع خانواده‌ی توت‌ها درمانی جذاب برای مشکل بواسیر است. عملکرد آسان روده‌ها و تقویت باکتری‌های مفید در روده تخصص زغال اخته، توت فرنگی و تمشک است.

بنابراین، خانواده توت‌ها جز میوه های مناسب برای بواسیر به حساب می‌آیند.

بهترین میوه‌‌ها برای درمان بواسیر : خانواده‌ی توت‌ها و تأمین آب مورد نیاز بدن

بهترین میوه‌ برایِ درمان بواسیر : 5. خیار و هندوانه تقویت کننده‌ی دستگاه گوارش

خیار و هندوانه علاوه برداشتن آب زیاد مقدار دارای مقدار زیادی فیبر هستند و همین مسئله باعث می‌شود تا آن‌ها میوه‌های خوبی برای کاهش یبوست و سلامت سیستم گوارشی ما باشند. در زمان خوردن خیار حتماً آن را با پوست بخورید، زیرا پوست خیار دارای بیشترین میزان فیبر است. خیار و هندوانه با میزان آب فراوان، تأثیر فراوانی در بهبود عملکرد روده ها دارند. با مصرف منظم آب هندوانه و خیار می‌توانید از درد رنج آور بواسیر آسوده شوید.

در نتیجه، فیبر و آب زیاد خیار و هندوانه باعث می‌شود که این میوه عضوی از لیست بهترین میوه‌ برای درمان بواسیر باشد.

بهترین میوه‌ برای درمان بواسیر : خیار و هندوانه تقویت کننده‌ی دستگاه گوارش

بهترین میوه‌‌ها برای درمان بواسیر : 6. موز دشمن سرسخت بواسیر

موز جزو میوه‌هایی است که دارای بیشترین میزان فیبر و کربوهیدرات هستند. گوشته‌ی موز مقدار زیادی کربوهیدرات دارد و خوردن روزانهٔ موز باعث می‌شود که کربوهیدرات و فیبر زیادی به بدن شما برسد. این دو ماده برای سلامت دستگاه گوارش شما بسیار مفید هستند و می‌توانند مشکل یبوست شما را کاهش دهند. علاوه‌براین، پکتین موجود در موز یک نوع ماده ژله مانندی را در دستگاه گوارش شما به وجود می‌آورد که این ماده باکتری‌های مفید در روده‌تان را تغذیه می‌کند.

تخفیف خرید از سان میوه

موز با وجود فیبر بالا، علاوه بر اینکه یک میوه‌‌ی انرژی‌زا است قدرت خوبی در تقویت دستگاه گوارش دارد. پکتین موجود در موز با تغذیه‌ی باکتری‌های مفید روده، موجب می‌شود که عمل دفع به سهولت انجام شود. بنابراین مصرف منظم موز به عنوان دارویی برای درمان بواسیر می‌تواند مؤثر باشد. البته برای رسیدن به نتیجه‌ی بهتر، ورزش را در کنار تغذیه‌ی مناسب فراموش نکنید.

همه این‌ها باعث می‌شود که موز بهترین میوه‌ برای درمان بواسیر باشد.

بهترین میوه‌‌ها برای درمان بواسیر : موز دشمن سرسخت بواسیر

بهترین میوه‌ برایِ درمان بواسیر : 7. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان

در گوجه‌ فرنگی مقدار زیادی فیبر و آب وجود دارد که هم فیبر و هم آب می‌توانند به سیستم گوارش شما کمک کنند تا کار خود را راحت‌تر انجام دهد. فیبر و آب می‌توانند حجم مدفوع در روده بزرگ را افزایش دهند و حرکت آن در طول روده بزرگ را آسان‌تر کنند. به این‌صورت، فیبر و آب می‌توانند مشکل یبوست را در افراد کاهش دهند و در درمان بواسیر مؤثر باشند. همچنین، در گوجه فرنگی ماده‌ای بنام نارنگین وجود دارد. نارنگین یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است که می‌تواند اثرات ضد یبوستی داشته باشد.

مصرف گوجه فرنگی بصورت خام یا پخته یا آب گوجه فرنگی بصورت روزانه، در بهبود بواسیر نقش مؤثری دارد. طبق تحقیقات انجام شده افرادی که از آب گوجه فرنگی استفاده می‌کنند، تا حد زیادی مشکل دفع و یبوست‌شان مرتفع شده است. آب گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی است که موجب تحرک بیشتر روده می‌شود.

در نتیجه، می‌توان گوجه فرنگی را به عنوان بهترین میوه‌ برای درمان بواسیر قرار داد.

بهترین میوه‌ برایِ درمان بواسیر : گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان

بهترین میوه‌‌ها برای درمان بواسیر : 8. میوه‌های خانواده مرکبات دشمن یبوست

در میوه‌هایی مثل لیمو، پرتقال و گریپ‌فروت پوسته داخلی وجود دارد که گوشت آن‌ها را می‌پوشاند. در پوسته داخلی این میوه‌ها مقدار زیادی فیبر وجود دارد که خوردن آن می‌تواند مشکل یبوست افراد را کاهش دهد. همچنین، مثل گوجه فرنگی در میوه‌های مرکبات ماده‌ای به نام نارگنین وجود دارد که می‌تواند اثر ضد یبوستی داشته باشد. علاوه‌براین، شما با خوردن میوه‌های مرکبات می‌توانید آب زیادی را به بدن خود برسانید. آب می‌تواند در کاهش مشکل یبوست و سلامت دستگاه گوارش شما مفید باشد.

اگر می‌خواهید دفع آسانی داشته باشید و از درد و رنج بواسیر خلاص شوید راهی بهتر از مصرف زیاد فیبر به همراه آب فراوان نخواهید داشت. مصرف منظم مرکبات می‌تواند درمان شما تسریع بخشند. شاید باورتان نشود اما مصرف پوسته‌ی سفیدی که به گوشته‌ی مرکبات چسبیده است، به عملکرد روده سرعت چندین برابری می‌بخشد.

بنابراین، این دلایل باعث می‌شود که میوه‌های مرکبات به عنوان بهترین میوه‌ برای درمان بواسیر در نظر گرفته شوند.

بهترین میوه‌‌ها برای درمان بواسیر : میوه‌های خانواده مرکبات دشمن یبوست

بهترین میوه‌ برای درمان بواسیر : 9. کیوی میوه‌ی کپسول فیبر

کیوی هم یک میوه دیگر است که می‌تواند برای درمان خوراکی بواسیر در نظر گرفته شود. تحقیقات نشان داده‌اند که شما با خوردن ۱۰۰ گرم کیوی می‌توانید ۳ گرم فیبر و مقدار زیادی آب را به بدن خودتان برسانید. نتایج دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهند که خوردن کیوی می‌تواند در کاهش یبوست اثر زیادی داشته باشد. افرادی که کیوی را به‌طور مرتب مصرف می‌کنند، شکمشان به‌راحتی کار می‌کند و مشکل یبوست کمی دارند. همچنین در کیوی آنزیمی بنام آنزیم زیکاتیناز وجود دارد که این آنزیم می‌تواند با بهبود فرایند هضم غذا مشکل یبوست را کاهش دهد.

کیوی با داشتن مقادیر بالای آب و فیبر به عنوان دشمن سرسخت یبوست و بواسیر به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید دستگاه گوارش شما بخوبی کار کند نیم ساعت پیش از مصرف غذا کیوی میل کنید. کیوی مسیر را برای دفع بهتر و بدون درد آماده خواهد کرد.

در نتیجه، کیوی را می‌توان به عنوان بهترین میوه‌ برایِ درمان بواسیر در این لیست قرار داد.

بهترین میوه‌ برای درمان بواسیر : کیوی میوه‌ی کپسول فیبر

بهترین میوه‌‌‌ها برای درمان بواسیر : 10. خرما و بواسیر

علاوه‌بر میوه‌هایی که ما ذکر کردیم و گفتیم که این میوه‌ها برای درمان خوراکی بواسیر خوب هستند، شما می‌توانید میوه‌های خشک‌شده‌ای مثل خرما هم را هم برای درمان سریع بواسیر در خانه مصرف کنید. این میوه‌های خشک به دلیل این‌که آبشان گرفته‌شده مقدار زیادی فیبر را درون خود دارند و می‌توانند مشکل یبوست شما را کاهش دهند و برای درمان بواسیرتان مفید باشند.

خرما سرشار از فیبر و همینطور مقداری روغن است. برای اینکه از خوردن خرما به منظور درمانی برای بواسیر نتیجه بگیرید، خوب است که آن را یک شب قبل از مصرف در آب خیس کنید و آن را بصورت شربت میل کنید. خرما میوه‌ای انرژی‌زا و مقوی است. خیلی اوقات دلیل یبوست و بواسیر می‌تواند به دلیل ضعف جسمانی باشد که با مصرف منظم میوه‌هایی نظیر خرما، این مشکل قابل حل است.

به همین دلیل خرما نیز به عنوان بهترین میوه برای درمان بواسیر شناخته می‌شود.

 خرما و بواسیر

خرید بهترین میوه برای درمان بواسیر از میوه فروشی آنلاین سان میوه

اگر مشکل بواسیر شما خیلی حاد نیست، می‌توانید با مصرف منظم فیبر در کنار ورزش برای همیشه از شر آن خلاص شوید. طبق تحقیقات انجام شده عوامل زیادی مثل ضعف جسمانی، ضعف اعصاب، استرس و ترس، عدم تحرک و استفاده از غذاهای نامناسب منجر به یبوست و بواسیر می‌شود.

ورزش و پیاده روی منظم در کنار مصرف بهترین میوه برای درمان بواسیر قدم بزرگی است. شما می‌توانید پیش از آنکه برای پیاده روی آماده شوید، بهترین میوه برای درمان بواسیر را از میوه فروشی آنلاین سان میوه سفارش داده و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

منبع 

مقالات مرتبط

نظرات