میوه‌ های تابستانی: با 17 میوه جذاب فصل تابستان آشنا شوید!

تخفیف خرید از سان میوه

معرفی میوه‌ های تابستانی: تابستان جشن میوه‌ های رنگارنگ

همیشه از بچگی به کسانیکه تولدشان در فصل تابستان بود حسودیم میشد، نه تنها اینکه تولدشان در فصل تعطیلی بود، بلکه علاوه بر کیک تولد، ظرف میوه پر بود از میوه‌ های خوشرنگ و لعاب، برخلاف من که تولدم در اوایل فصل پاییز است و نهایتا بسختی بتوان کنار پرتقال و نارنگی، که تقریبا هر دو شبیه یکدیگر هستند، چند خرمالو در ظرف میوه جا داد. اما تولدهای تابستانی، با انواع میوه های تابستانی در کنار بادکنک‌های رنگی رنگی‌، عجب باشکوه می‌شود. میوه‌ های هر فصل خوشمزه است، اما میوه‌ های تابستانی (Summer Fruits) یک چیز دیگر است. ‌این متن را به عنوان راهنمای خرید انواع میوه های تابستانی برای شما تهیه کرده‌ایم که تا حتی یک میوه‌ی تابستانی را نیز از دست ندهید. برای آشنایی با نحوه‌ی انتخاب، ذخیره و استفاده از این میوه‌ ها، در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی میوه‌های تابستانی: تابستان جشن میوه‌های رنگارنگ

1. متخصص گوارش در میوه‌ های تابستانی: زردآلو (Apricot)

زردآلو Apricot جزو میوه‌ های جذاب تابستانی است. برداشت زردآلو از اواخر بهار تا اوایل تابستان شروع می‌شود. زردآلوهای تازه و آبدار، بخاطر اینکه له و لورده نشوند، باید خیلی با وسواس حمل شوند. آن‌ها بخاطر وجود پوسته‌ی گوشت‌آلود؛ برای تهیه‌ی مربا، همینطور برای درست کردن کیک و تارت مناسب هستند.

  • نحوه‌ی انتخاب زردآلو

برای خرید زردآلو، باید میوه‌ای را انتخاب کنید که پوست شفاف و لغزنده‌ای داشته باشد. زردآلوهای نرسیده پوست سفت و سبز رنگی دارند، وقتی زرد آلو کاملا رسیده می‌شود، رنگ نارنجی طلایی به خود می‌گیرد.

  • نحوه‌ی نگهداری زردآلو

اگر زردآلوهای رسیده را برای بیش از یک وعده خریداری کرده‌اید، آن‌ها را درون یک ظرف در بسته که امکان ورود هوا را به حداقل می‌رساند یا کیسه‌ی پلاستیکی، درون یخچال قرار دهید، تا زود خراب نشوند. البته بعید بنظر می‌رسد که زردآلوهای خوشمزه بیش از یک روز در یخچال بمانند، اما در کل، زردآلوهای رسیده بیش از سه روز در یخچال دوام می‌آورند.

1. متخصص گوارش در میوه‌های تابستانی: زردآلو (Apricot)

2. ملکه زیبایی در میوه‌ های تابستانی: شاه توت (Blackberries)

شاه توت‌ (Blackberries)، فصل رشد نسبتا کوتاهی دارند. آن‌ها اواسط تابستان می‌آیند و اواخر تابستان هم می‌روند. اما نگران نباشید که برای استفاده از آن‌ها در کل سال، در فریزر تر و تازه می‌مانند! شکل و شمایل زیبای شاه‌توت از یک طرف، عطر و طعم شیرینش از طرفی، این میوه را  آنقدر دلچسب ساخته، که فقط با دیدنش آب از دهان آدم راه میوفتد. این میوه‌ی رؤیایی، پای ثابت مربا، تارت، انواع کیک و اسموتی‌های لاکچری است.

  • نحوه‌ی انتخاب شاه توت

برای خرید شاه‌توت،به دنبال آن‌هایی باشید که رنگ یکنواخت، بنفش تیره یا سیاه، داشته باشند. از خرید شاه توت‌هایی که لکه‌های سبز و سفید دارند، جدا خودداری کنید. دقت داشته باشید که شاه توت های نارس، بعد از چیده شدن، رسیده نمی‌شوند.

  • نحوه‌ی نگهداری شاه توت

اول اینکه شاه توت‌ها را تا زمانیکه قصد خوردنشان را ندارید، نشویید. آن‌ها را با همان ظرفی که خریداری کرده‌اید، درون کشوی یخچال که رطوبت کمتری به آنجا وارد می‌شود، نگهداری کنید.

2. ملکه زیبایی در میوه‌های تابستانی: شاه توت (Blackberries)

3. عضو کمتر شناخته شده‌ی میوه‌ های تابستانی: بلوبری (Blueberries)

فصل تابستان، فصل زغال اخته‌ی آبی معروف به بلوبری (Blueberries) است. این توت‌های خوش رنگ و خوش فرم، بومی آمریکای شمالی هستند و فصل رشد آن از ماه مه تا اکتبر است. فقط سه الی چهار دانه بلو بری لازم است تا یک طعم فوق‌العاده متفاوت در کیک، مافین و پنکیک خود ایجاد کنید. بلوبری برای تزئین کیک یک ایده‌ی زیبا و لاکچری است.

  • نحوه‌ی انتخاب بلوبری

برای خرید بلوبری، آن‌هایی را انتخاب کنید که گرد تمام باشند. زغال اخته آبی رسیده، کاملا تیره و یکرنگ است. رسیده بودن بلوبری در طعم آن بسیار تأثیر می‌گذارد، چون بلوبری نیز همانند شاه توت، بعد از چیده شدن قابلیت رسیده شدن ندارد، پس در انتخاب آن نهایت دقت را بخرج دهید.

  • نحوه‌ی نگهداری بلوبری

خبر خوب اینکه، زغال اخته آمریکایی در مقایسه با سایر مدل‌های توت‌ها، مقاومت بیشتری دارد. آن‌ها را در صورتیکه شسته نشده باشند، می‌توانید در یک ظرف دربسته، حدود یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

3. عضو کمتر شناخته شده‌ی میوه‌های تابستانی: بلوبری (Blueberries)

4. پرطرفدارترین میوه‌ های تابستانی: طالبی (Cantaloupe)

پیدا کردن طالبی Cantaloupe کاملا رسیده و آبدار، چه برای فروشنده و چه برای خریدار، کار چندان آسانی نیست، چون اگر کاملا رسیده شوند سریعا باید مصرف شوند و گرنه به سرعت فاسد می‌شوند. طالبی را در فصل تابستان نباید فقط جزو میوه‌ها به حساب آورد، بلکه جزو خوردنی‌های واجب در فصل تابستان دانست. این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی مناسب است و به شدت برای مقابله با گرمای تابستان مورد نیاز است. این میوه باید بصورت تازه سرو شود تا بتواند طعم و خاصیت واقعی خود را نشان دهد. خوردنی‌های خوشمزه‌ای می‌توان با این میوه تهیه کرد. کوکتل میوه، اسموتی خوشمزه و درست کردن فالوده طالبی از نمونه‌های خوردنی‌های تابستانی با این میوه‌ی لطیف است.

  • نحوه‌ی انتخاب طالبی

روش سنتی ضربه زدن، برای انتخاب طالبی به طرز شگفت‌آوری جواب می‌دهد. طالبی رسیده نسبت به جثه‌اش، وزن سنگین‌تری دارد. یک روش دیگر برای خرید طالبی تازه، عطر آن است، هر چقدر رایحه‌ی قوی‌تری داشته باشد، رسیده‌تر است.

  • نحوه‌ی نگهداری طالبی

طالبی رسیده را می‌توان حدود پنج روز در یخچال نگهداری کرد. اما طالبی برش خورده حدود سه روز در یخچال، آن هم ظرف دربسته، دوام می‌آورد. اگر طالبی کاملا رسیده نباشد، می‌توانید آن را در خارج از یخچال، درون فضای آشپزخانه، بگذارید تا در عرض یکی دو روز رسیده شود و بعد در یخچال نگهداری کنید.

4. پرطرفدارترین میوه‌های تابستانی: طالبی (Cantaloupe)

5. محبوب‌ترین میوه‌ های تابستانی: گیلاس (Cherries)

گیلاس (Cherries) یکی دیگر از  اعضای مهم میوه‌ های تابستانی است. گیلاس‌های تک دانه و رسیده که در اواخر بهار آماده‌ی برداشت هستند و با آمدن تابستان در بازار میوه و تره بار پر می‌شوند و زودتر از به پایان رسیدن تابستان، رخت بر می‌بندند. گیلاس‌ها دسرهای خوش طعم و رنگ تابستان هستند. تابستان را بدون تست کردن کیک گیلاس از دست ندهید.

  • نحوه‌ی انتخاب گیلاس

برای خرید گیلاس، آن‌هایی را انتخاب کنید که کاملا پر رنگ، بزرگ، تک دانه و شفاف باشند. اگر جزو افرادی هستید که گیلاس صورتی را ترجیح می‌دهند، گیلاس‌های صورتی گوشواره وار را انتخاب کنید.

  • نحوه‌ی نگهداری گیلاس

گیلاس‌ها از سه روز تا دو هفته (در صورت شسته نشدن) درون یخچال تر و تازه باقی می‌مانند. اگر تمایل دارید که گیلاس‌ها را در فصول دیگر مورد استفاده قرار دهید، آن‌ها را درون کیسه، داخل فریزر نگهداری کنید، به این ترتیب تا یکسال می‌توانید از گیلاس‌ها استفاده کنید

5. محبوب‌ترین میوه‌های تابستانی: گیلاس (Cherries)

6. خوشمزه‌ترین میوه‌ های تابستانی: انجیر (Fig)

پیدا کردن انجیر تازه (Fig)، در میوه‌فروشی‌ها، همانند طالبی تازه، بخاطر بافت لطیفی که پیدا می‌کنند و حمل آن‌ها دشوار می‌شود، کار چندان راحتی نیست. یکسری از آن‌ها در یک دوره‌ی کوتاه، در اوایل تابستان خودنمایی می‌کنند و یکسری دیگر در اواخر تابستان آماده‌ی برداشت می‌شوند. انجیرها طعم و عطر منحصر به فردی دارند. شیرینی دلچسب آن تقریبا مشابه طعم عسل است. آنقدر خواص این گیاه قوی است که خشک شده‌ی آن نیز از نظر مواد معدنی و ویتامین‌ها دست کمی از انجیر تازه ندارد.

  • نحوه‌ی انتخاب انجیر

همانطور که گفته شد، انجیر تازه به دلیل بافت حساسی که پیدا می‌کند، کمتر در بازار دیده می‌شوند. اما برای خرید انجیر، انجیری را انتخاب کنید که چین و چروک بیشتری روی پوستش باشد. عطر قوی‌تر، نشانی از طعم بهتر آن است. از انجیرهایی که از رسیدگی زیاد در حال متلاشی شدن هستند نیز خودداری کنید، چون میکروب‌ها فرصت پیدا کرده‌اند به داخل آن نفوذ کنند و ضد عفونی کردن این میوه را دشوار می‌سازند.

  • نحوه‌ی نگهداری انجیر

انجیر را بهتر است به مقدار نیاز تهیه کنید. انجیر تازه، اگر شسته شود، حدود دو الی سه روز در یخچال دوام می‌آورد و اگر شسته نشود شاید سه الی چهار روز. اگر می‌خواهید از خواص بی‌نهایت انجیر هر روز بهره‌مند شوید، بهتر است انجیر خشک شده تهیه کنید.

6. خوشمزه‌ترین میوه‌های تابستانی: انجیر (Fig)

7. یکی از عجیب‌ترین‌ها در جمع میوه‌ های تابستانه: انگور فرنگی (Gooseberries)

انگور فرنگی (Gooseberries)، خارتوت یا گالش انگور، یک مدل کمتر شناخته شده از توت‌ها است. انگور فرنگی‌ها از آن میوه‌های ویژه‌ی تابستانی است که در اختیار تولید کنندگان خاصی قرار می‌گیرد. اگرچه ظاهرا شبیه به انگور است (بطوریکه در انواع قرمز و سبز نیز موجود است)، اما در واقع جزو خانواده‌ی توت‌ها است. آن‌ها ظاهری جذاب دارند و در طعم و عطر آن‌ها از شیرین تا ترش متغیر هستند. این میوه جالب از اواسط تابستان تا اواخر پاییز نیز در دسترس است.

  • نحوه‌ی انتخاب انگور فرنگی

انگور فرنگی‌های قرمز و بزرگ، رسیده هستند و طعمی شیرین دارند. اگر طعم ملس و ترش را دوست دارید، انگور فرنگی سبز را که کمتر رسیده‌اند، انتخاب کنید. انگور فرنگی‌های سبز، برای درست کردن کیک، می‌توانند جایگزین سیب ترش باشند. البته این مدل میوه بیشتربه منظور تزئین کیک استفاده می‌شود. درست کردن مربا انگور فرنگی کار کدبانوهای با سلیقه است و می‌توان مربای این میوه را در کنار بستی وانیلی، سرو کرد.

  • نحوه‌ی نگهداری انگور فرنگی

برای ذخیره کردن انگور فرنگی، آن‌ها را نشویید. انگور فرنگی را در ظرفی در بسته و محکم قرار دهید تا در اثر ضربه خوردن له نشود. این میوه را می‌توان درون یخچال به مدت پنج روز نگهداری کرد.

7. یکی از عجیب‌ترین‌ها در جمع میوه‌های تابستانه: انگور فرنگی (Gooseberries)

8. بهترین میوه‌ های تابستانی برای دیابتی‌ها: انگور (Grapes)

اگرچه به طور معمول می‌توان انواع انگور (Grapes) را در تمام طول سال، از میوه‌فروشی‌های مختلف پیدا کرد، اما بهترین‌های آن‌ها را، در فصل تابستان با برداشت انگور یاقوتی و سپس سایر مدل‌های پر طرفدار، می‌توان یافت. انگورها یکی از مهم‌ترین اعضای میوه‌های تابستانی هستند. آن‌ها، منبع غنی آنتی اکسیدان و پتاسیم هستند. انگور برای داشتن یک صبحانه تمام عیار کنار نان و پنیر یک ترکیب سالم و خوردنی است. البته برای درست کردن انواع کیک نیز گزینه‌ای منحصربه فرد است.

  • نحوه انتخاب انگور

انگور برتر در هر فصل، انگوری است که خوشه‌ای پرپشت، حبه‌هایی شفاف و بدون لکه داشته باشد. البته انگور خشک شده که بنام کشمش معروف است، از خواص عالی انگور تازه، چیزی کم ندارد.

  • نحوه‌ی نگهداری انگور تازه

اگر به مقدار زیادی انگور تهیه کرده‌اید، هر بار به مقدار نیازتان آن را بشویید و الباقی را بدون شستشو در کیسه‌ی پلاستیکی، درون یخچال نگهداری کنید. تحت این شرایط انگور حدود دو هفته تر و تازه می‌ماند. البته برای استفاده‌ی طولانی مدت می‌توانید حبه‌های انگور را درون فریزر نگهداری کنید.

8. بهترین میوه‌های تابستانی برای دیابتی‌ها: انگور (Grapes)

9. عجیب ترین عضو میوه‌ های تابستانی: لیچی (Lychees)

لیچی (Lychees) که بنام سرخالو معروف است؛ میوه‌ی بومی جنوب چین است که جدیدا به کشورهای دیگر راه پیدا کرده و باعث شد که ما نام آن را در لیست انواع میوه‌ های تابستانی بیاوریم. لیچی پوست قرمز رنگی دارد و از لحاظ ظاهری، شبیه به توت فرنگی است. اما گوشته‌ی داخلی سفید رنگی دارد که طعمش را اکثر به طعم انگور، هندوانه و برخی هم به طعم گلابی نسبت داده‌اند. سرخالو برای تهیه‌ی کوکتل میوه و در تهیه‌ی دسرهای لاکچری مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آشنایی با لیست و اسامی عجیب‌ترین میوه‌ های دنیا روی لینک کلیک کنید.

  • نحوه انتخاب لیچی

برای خرید لیچی، به سراغ آن‌هایی بروید که پوست قرمز شفاف دارند. میوه‌ی لیچی رسیده باید کمی انعطاف پذیر باشد. دقت داشته باشید که این میوه بعد از چیده شدن، مانند برخی از میوه‌ ها، خاصیت رسیده شدن ندارد.

تخفیف خرید از سان میوه

  • نحوه نگهداری میوه سرخآلو

سرخالو را برای ماندگاری بیشتر، همانند دیگر میوه‌ ها، بصورت نشسته در ظرفی دربسته، درون یخچال نگهداری کنید، این میوه، تحت این شرایط حدود یک هفته تر و تازه می‌ماند.

9. عجیب ترین عضو میوه‌های تابستانی: لیچی (Lychees)

10. لاچکری – خوشمزه و پرطرفدارترین بین میوه‌ های تابستانی: انبه (Mango)

انبه (Mango) از آن میوه‌ هایی است که عطر و بویش، تابستانی بودن آن را فریاد می‌زند. انبه برای جلوگیری از گرمازدگی یک گیاه تمام عیار است. انبه میل کنید و برای شنا در دریا آماده شوید. انرژی بخش و قوی! طعم شیرین این میوه برای تهیه‌ی اسموتی ارگانیک و سالم، بی‌نظیر ساخته است.

  • نحوه انتخاب انبه

برای خرید انبه، گول ظاهر پوست زرد رنگش را نخورید که رنگ آن نشان رسیده شدن آن نیست. یک انبه‌ی رسیده عطر و رایحه‌ی قوی دارد. برای تشخیص انبه‌ی رسیده، آن را لمس کنید؛ بافت نرم آن نمادی برای رسیده بودن آن است.

  • نحوه‌ی نگهداری انبه

اگر انبه نرسیده باشد، می‌توان آن‌ را در دمای اتاق گذاشت تا رسیده شود و سپس آن‌ را در یخچال نگهداری کرد. انبه‌های تازه و رسیده را می‌توان برش داد و در ظرف‌های دربسته درون فریزر نگهداری کرد.

10. لاچکری - خوشمزه و پرطرفدارترین بین میوه‌های تابستانی: انبه (Mango)

11. پرطرفدارترین میوه‌ های تابستانی: شلیل (Nectarine)

شلیل (Nectarine) با کمی ظاهر متفاوت، پوسته‌ی بدون پرز و گوشته‌ی سفت‌تر، مشابه هلو است. این میوه بخاطر طعم زیبا و ظاهر خوش رنگش از میوه‌ های محبوب تابستانی است. تقویت سیستم ایمنی و پاک کنندگی کلیه‌ها از خواص بارز میوه شلیل است. برای تهیه‌ی کیک و شیرینی شلیل میوه‌ی پر مصرفی است.

  • نحوه‌ی انتخاب شلیل

برای خرید شلیل همانند خرید هلو، میوه‌ای را انتخاب کنید که گونه‌های قرمز رنگی داشته باشد. وقتی شلیل را در دست می‌گیرید باید سنگین‌تر از ظاهرش بنظر برسد و وقتی آن را فشار می‌دهید بهتر است کمی فرو رود.

  • نحوه‌ی نگهداری شلیل

اگر شلیل نارس خریداری کرده‌اید، نگران نباشید که با قرار دادن آن در کیسه‌کاغذی، به مرور زمان، در دمای اتاق به نقطه‌ی اوج خود می‌رسد. شلیل رسیده تا سه روز در دمای یخچال دوام می‌آورد. در ضمن، می‌توانید شلیل را کنسرو کرده و در زمستان میل کنید.

11. پرطرفدارترین میوه‌های تابستانی: شلیل (Nectarine)

12. گرانترین عضو از خانواده میوه‌ های تابستانی: پاپایا (Papaya)

پاپایا (Papaya) یک عضو جدید از میوه‌ های تابستانی است. این میوه‌ی گرمسیری دارای گوشته‌ی نارنجی رنگ و طعم شیرینی است که با طعم طالبی برابری می‌کند. پاپایا بومی آمریکای جنوبی و مکزیک است. از خواص شاخص پاپایا می‌توان به سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و هضم بهتر غذا اشاره کرد. طعم و عطر عالی پاپایا، این گیاه را برای آشپزی و همینطور تهیه میلک شیک و اسموتی گزینه‌ای بی‌نظیر ساخته است. برای مطالعه مطلبی که درباره گرانترین میوه‌ های دنیا نوشته‌ایم نیز می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

نحوه انتخاب پاپایا

برای خرید پاپایا، میوه‌ای را انتخاب کنید که رنگ پوست آن بیشتر زرد باشد و فقط رگه‌هایی از رنگ سبز در آن دیده شود. پاپایای سالم باید بافتی سفت و کمی انعطاف پذیر داشته باشد. از خرید پاپایا با پوسته لکه دار‌، تمام سبز با گوشته‌ی خیلی نرم خودداری کنید.

نحوه نگهداری پاپایا

اگر پاپایای نارس خریداری کرده‌اید، می‌توانید با قرار دادن آن درون یک پاکت کاغذی تیره رنگ درون دمای اتاق، منتظر بمانید تا رسیده شود. از طرف دیگر پاپایای رسیده، درون کیسه پلاستیک در دمای یخچال حدود سه الی چهار روز تر و تازه می‌ماند.

12. گرانترین عضو از خانواده میوه‌های تابستانی: پاپایا (Papaya)

13. محبوب‌ترین عضو میوه‌ های تابستانی: هلو (Peach‌)

هلو (Peach)، یکی از بهترین‌های میوه‌ های تابستانی است. به محض اینکه دمای هوا بالا می‌رود، شکوفه‌های درخت هلو رشد می‌کنند. هلو با طرفدارهای بیشمار، مدال برترین نوع میوه‌ی تابستانی را به خود اختصاص می‌دهد. هلو سرشار از آنتی اکسیدان است و برای جلوگیری از گرمازدگی، میوه‌ی مناسب فصل گرما است. برای بهره‌مند شدن از این میوه‌ی خواستنی در تمام فصول، می‌توانید پوست آن را کنده و کنسرو هلو درست کنید یا برش‌های آن را درون نایلون، داخل فریزر نگهداری کنید. اگر میخواهید سری به مطلب دیگر ما درباره محبوب‌ترین میوه‌ های دنیا بزنید کافی است روی این لینک کلیک کنید.

نحوه‌ی انتخاب هلو

طعم واقعی هلو، طعم شیرین و دلچسب به همراه بافتی منسجم است. هلوی رسیده گونه‌های قرمز رنگ و بافتی نسبتا ملایم دارد.

نحوه نگهداری هلو

هلو را بهتر است درون یک کیسه پلاستیکی، درون کشوی یخچال نگهداری کنید. اگر هلو نارس است، با قرار دادن آن در یک کیسه کاغذی تیره رنگ، می‌توانید منتظر بمانید تا رسیده‌تر شود.

13. محبوب‌ترین عضو میوه‌های تابستانی: هلو (Peach‌)

14. دکتر پوستِ میوه‌ های تابستانی: آلو (Plum)

آلو (Plum) در انواع  و رنگ‌های مختلف، از پر مصرف‌ترین میوه‌ های تابستانی است. آلوی رسیده، پوستی صاف، شفاف و گوشتی آبدار دارد. این میوه‌ی خوش رنگ و آبدار، از جمله خوردنی‌هایی است که در فصل گرما خیلی به دل می‌نشیند. آلو برای عملکرد بهتر دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن یک میوه‌ی پر کاربرد است. برای استفاده‌ی این میوه در تمام سال، آن را به ترفندهای مختلف، مثل درست کردن لواشک و فریز کردن نگهداری می‌کنند.

  • نحوه‌ی انتخاب آلو

برای خرید آلو، آن‌هایی را انتخاب کنید که وزنی سنگین و رایحه‌ی شیرینی داشته باشند.

  • نحوه‌ی نگهداری آلو

آلوهای رسیده‌ی درون کیسه پلاستیکی را می‌توان حدود دو هفته، درون یخچال نگهداری کرد. اگر آلوها نرسیده هستند، از همان روش همیشگی، یعنی قرار دادن آن‌ها درون کیسه کاغذی تیره رنگ، استفاده کنید.

14. دکتر پوستِ میوه‌های تابستانی: آلو (Plum)

15. آقای خاص میوه‌ های تابستانه: تمشک (Raspberries)

تمشک یا رزبری (Raspberries) یکی از همان میوه‌ های رؤیایی است که در فصل تابستان پیدایش می‌شود. این میوه‌ بسیار ظریف و حساس است و دوام چندانی ندارند. تمشک به دلیل طرفداران زیادی که دارد، برای ساخت شکلات و انواع دسرها استفاده می‌شود. بسته به محل زندگی‌تان، تمشک‌ها از اواسط تابستان تا اواخر تابستان یافت می‌شوند.

  • نحوه انتخاب تمشک

برای خرید تمشک تازه، به سراغ تمشک‌هایی بروید که درشت باشند. چون در بیشتر اوقات تمشک در سفرها خریداری می‌شود، بهتر است محفظه‌ی تمشک محکم و سالم باشد.

  • نحوه‌ی نگهداری تمشک

تمشک را در ظرفی که با آن خریداری شده، درون یخچال قرار دهید. از قرار دادن تمشک درون فریزر خودداری کنید، چون باعث آسیب دیدگی به بافت آن می‌شود. تمشک در یخچال حدود سه روز دوام می‌آورد.

15. آقای خاص میوه‌های تابستانه: تمشک (Raspberries)

16. لوکس‌ترین میوه‌ های تابستانی: توت فرنگی (Strawberry)

هیچ توتی هر چقدر هم که زیبا و خوشمزه باشد به پای توت فرنگی (Strawberry) نمی‌رسد. اگرچه در حال حاضر در تمامی فصول توت فرنگی را می‌توان در میوه‌فروشی‌ها پیدا کرد، اما آبدارترین و خوشمزه‌ترین نوع توت فرنگی‌ها را در فصل تابستان می‌توان پیدا کرد. توت فرنگی‌ جزو مواد اصلی، در ساخت انواع دسرها است.

  • نحوه انتخاب توت فرنگی

توت فرنگی بعد از چیده شدن، رسیده نمی‌شوند، بنابراین باید به دنبال درشت‌ترین، براق‌ترین و سفت‌ترین نوع توت‌فرنگی باشید. از خرید توت‌فرنگی با برگ کم پشت که سبز رنگ پریده یا سفید است، خودداری کنید.

  • نحوه‌ی نگهداری توت فرنگی

تا قبل از اینکه بخواهید توت‌فرنگی‌ها را سرو کنید آن‌ها را نشویید و برگ‌هایش را جدا نکنید. اگر آن‌ها را در کشوی یخچال نگهداری کنید، تا هفت روز تر و تازه باقی می‌ماند. منجمد شده‌ی آن نیز تا حدود یکسال قابل استفاده است.

16. لوکس‌ترین میوه‌های تابستان: توت فرنگی (Strawberry)

17. بهترین میوه‌ های تابستانی برای جلوگیری از گرمازدگی: هندوانه (Watermelon)

هندوانه (Watermelon) با 92 درصد آب، جزو محبوب‌ترین میوه‌ های تابستانی است. تردیدی وجود ندارد که هندوانه قهرمان لیست میوه‌ های تابستانی است. سلامت کلیه‌ها، بهبود گردش خون و جلوگیری از گرمازدگی از فواید شاخص هندوانه است. عطر و طعم هندوانه، گرمای تابستان را قابل تحمل می‌کند. آب هندوانه دلچسب‌ترین نوشیدنی فصل گرما است.

  • نحوه‌ی انتخاب هندوانه

روش قدیمی ضربه زدن به هندوانه، روش خوبی است، اما قدرت تشخیص صدای توخالی بودن آن، برای همه‌ی افراد امکان‌پذیر نیست. هندوانه باید سنگین باشد، چون یک هندوانه پر از آب است. یک روشی که شاید برای همه قابل درک باشد، وجود سایه‌ی زرد رنگ بر روی بدنه‌ی هندوانه است.

  • نحوه‌ی نگهداری هندوانه

هندوانه‌های برش نخورده را می‌توان تا حدود ده روز یا بیشتر در یخچال نگهداری کرد. دقت داشته باشید که گرمای بیش از حد و سرمای بیش از حد باعث فاسد شدن هندوانه می‌شود. اما هندوانه برش خورده اگر در یک کیسه پلاستیکی قرار بگیرد، تا 4 الی 5 روز سالم می‌ماند.

17. بهترین میوه‌های تابستانی برای جلوگیری از گرمازدگی: هندوانه (Watermelon)

خرید انواع میوه‌ تابستانی از میوه فروشی آنلاین سان میوه

در این متن تلاش شد که شما را با انواع مختلف میوه تابستانی آشنا کنیم تا هیچ کدام از آن‌ها را از دست ندهید. متن طولانی شد، اما میوه‌ تابستانی تمام نشدند، سیب گلاب، آلبالو، خربزه و خیلی از موارد دیگر جایشان در این لیست خالی است. اگر در فکر تدارک یک مهمانی تشریفاتی هستید و می‌خواهید سلیقه‌تان را به رخ دیگران بکشید روی میوه‌ تابستانی حساب کنید. برای خرید میوه، به خصوص در این فصل و برای خرید انواع میوه های تابستانه به میوه فروشی آنلاین سان میوه مراجعه کنید. امیدواریم که بزودی با خدمات و محصولاتمان لبخند رضایت را روی لب شما مخاطبان و مشتریان عزیزمان بیاوریم.

منبع

مقالات مرتبط

نظرات